Şimdi Ara

Benzilli araçlarda vitesi hangi devirde değişiyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
9.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim 1.6 motor honda civic im var. Kitapçığında vites değiştrimek için yazan değeler

    1 vitesten 2 ye 23 km/h ,
    2 vitesten 3 ye 39 km/h ,
    3 vitesten 4 ye 59 km/h ,
    4 vitesten 5 ye 77 km/h

    yani 2900 devirde değiştirmek gerekiyor vitesi..

    Ama bu değerlerde kullanınca yakıt tuketimim dokuz litrenin üzerine çıkıyor. Biraz devirli sürünce dahada düşüyor sanki mesela vitesi 3500 de değiştirince ..

    Bu konuda bilgili arkadaşlar sizce benzinli arçta hangi devirde hangi hızda vites değişmeli aralık ne olmalı..



  • VERDIGIN DEGERLER COK DUSUK GIBI GELDI BANA MESELA 4. VİTESTE 2900 DE IKEN 77 MI YAPIYO

    GERCEKTEN COK DUSUKMUS NEYSE BEN DEVIR SAATI 3000 GIBIYKEN DEGISTIRIYORUM BU ZATEN KULLANDIGIN ARACA GORE DEGISIR AMA SENIN KI COK DUSUK GIBI GELDI BILMIYOM
  • araçların torkuna bağlı. böyle bi topic uzar gider uzlaşmaya varılmaz(: çünkü torklar çok farklı. ama cosmosun dediği gibi çok düşük verdiğin değerler. mesela 1. vites 30 2. vites 50 gibi olması gerekir honda da gibi geldi bana. çok küçük bi motor değil çünkü. 110 bg civarı bir araba torku da çok düşük değil zannedersem.
  • bu rakamlar ancak düz yolda ve çok yumuşak ağır-ağır hızlanmak istersen geçerli olabilir. gazı hafif hafif yedirmen lazım.
  • BENDE 1.3 ACCENT VAR DEVİR SAATİ 3.000-3.500 DEVİR ARASINDA DEĞİŞTİRİYORUM YOLUN DURUMUNA GÖRE...
  • Aracın torkunu nasıl öğreniriz peki..

    Aracın özelliklerinde;

    Maksimum güç 125 PS / 6500 rpm
    Maksimum tork 152 Nm / 4200 rpm


    yazıyor. O zaman max tork 4200 devrde mi yani..
  • bu tork konusuna tam olarka aklım ermiş değil. fakat altta yazan tork değeri. 152 newton/metre olmalı. yani 4200 de en fazla torku sağlıyor motor. diğeri 6500 de en fazla gücü sağlıyor motor anlamındadır.

    birde torku yüksek olan arabanın vites değişm aralıkları daha kısa diye biliyorum. mesela dizel arabalrı düşünelim. tork yüksek vites değişimi kısa. tork yüksek beygir gücü az arabanın. umaraım şekillenmiştir kafanda.
    şu meşhur ş.içi dolmuşlarımız gibi yani. direk 2. vitesle bile kalkabiliyo adamlar. nedeni torkları yüksek beygirleri düşük.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 11 Eylül 2006; 17:36:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    araçların torkuna bağlı. böyle bi topic uzar gider uzlaşmaya varılmaz(: çünkü torklar çok farklı. ama cosmosun dediği gibi çok düşük verdiğin değerler. mesela 1. vites 30 2. vites 50 gibi olması gerekir honda da gibi geldi bana. çok küçük bi motor değil çünkü. 110 bg civarı bir araba torku da çok düşük değil zannedersem.


    Arkadaşın yazdığı değerler doğru..
  • spor araba kullanan arkdaşlarımız mesela kısa vites aralıklarını severler hemen hızlanabilmek için. çünkü uzundur vites aralıkları beygirleri yüksek torkları azdır. maksimum sürat fazla ise arabada torku düşürerek bunu sağlarsın. tork düşünce de viteslerde arabaya gerekli ivmeyi kazndırabilmek için uzun aralıklar tutulur. yani daha çok gaza basarak o tork kaybını güçle kapatırlar.

    örneğin biriyle kapışacaksan vitesini 4200 devirde değiştirmeni öneririm motor şanzuman en verimli şekilde çalışır. tabi fazla yakarsın o ayrı. sen 2800- 3000 devirlerde vitesini değiştir derim ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 11 Eylül 2006; 17:43:47 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Trendc


    4 vitesten 5 ye 77 km/h

    yani 2900 devirde değiştirmek gerekiyor vitesi..

    Ama bu değerlerde kullanınca yakıt tuketimim dokuz litrenin üzerine çıkıyor. Biraz devirli sürünce dahada düşüyor sanki mesela vitesi 3500 de değiştirince ..




    yüksek devirde daha az yakar diye bişi yok sen merak etme.
    sonuçta 2000 devirle yerine 2 katı hızda cevirirsen motoru yani 4000 devirde motor içine 2 katı hava yakıt karışımı alıcak ve doğal olarak sarfiyatın artıcak...

    aracını performanstan ödün vererek ekonomik kullanmak istiyorsan aracı boğmicak ama bağırtmicak deviri bulman lazım

    benim vectra A da 2000 devir ila 2500 en cok 3000 devirde kullanıyorum aracı eyer ekonomik kullanıcaksam

    ama benim araçtaki motor 20 cm3 i ve 116 hp torku bilmiyorum bende




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    bu tork konusuna tam olarka aklım ermiş değil. fakat altta yazan tork değeri. 152 newton/metre olmalı.


    Newton çarpı metre yani Newtonmetre [Nm] olmalı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    bu tork konusuna tam olarka aklım ermiş değil. fakat altta yazan tork değeri. 152 newton/metre olmalı.


    Newton çarpı metre yani Newtonmetre [Nm] olmalı...

  • Fabrika verileri ideal şartlar için geçerlidir. Yolun eğimi, rüzgar, yakıtın kalitesi gibi faktörler yüzünden daha fazla güce ihtiyaç duyuyor.
    Denemesini yaptım.
    Hızımı giderken 5. vites 3000 d/d (90km) ye sabitledim. ve dönüşte Yine 5. vites 3500 d/d (110km) sabit hızla aynı yolu geldim.
    3000 d/d da daha fazla yaktı.
  • cebimde para olduğu zaman redline dan aşşağıya inmem hiç
    ancak cebimde param yoksa trendc arkadaşımız gibi 1 de 20 2 de 40 3 de 60-65 4. de 80 şeklinde kullanırım çok tasarruflu oluyor.
  • 4000-5000 devirde değiştiriyorum...gaza gelince 6000 6500 e dayarım.
    Sesi duymak hoş oluyor.Motor böğür böğür bağırıyor,ne güzel oluyor
  • EKONOMİK KULLANIM İÇİN, "2000-3000 ARASI";
    TAKMAM EKONOMİYİ İÇİN, "4000-5000 ARASI";
    ADRENALİN İÇİN, "5000-GİTTİĞİ YERE KADAR"...
  • Ben "maksimum torkun üretildigi devirde vites büyütün" diye okumustum bir yerde. O yüzden hep 4000 devire filan yaklastirinca büyütüyorum vitesi (benimki de Civic, max. tork 4200 dd'de), normal sürüsüm 3200-3500 devir arasi. Daha fazla yaktigini hissetmedim açikçasi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurBJK -- 13 Eylül 2006; 11:39:51 >
  • benzinli veya dizel herhangi bir araçta ideal vites değişimleri için sürüş özelliklerini dikkate almakta fayda var..performanslı bir sürüş için benzinli araçlarda vitesleri maksimum torkun üretildiği devirlerin biraz üzerinde değiştirip değişimden sonra devam edilecek viteste motor devrinin maksimum torku üreten devirde olması tercih edilir..örneğin aracım maksimum torkunu 5000 d/dk da ürettiğini varsayalım..siz 3.viteste 5500 devirde giderken vitesi 4 e atarsanız değişim esnasında devir 500 d/dk kadar düşecek ve siz gaza yüklendiğinizde motor maksimum torkunu ürettiği 5000 devirden itibaren devirlenecektir..bu da aracın daha çabuk hızlanmasını sağlayacaktır..bu şekil performanslı sürüşte performans ön planda olup ekonomi göz ardı edilmektedir..diğer taraftan ekonomik sürüş düşünüldüğünde yine benzinli araçlar için vites değişimlerinin 3000-4000 d/dk arasında yapılması önerilir ki bu durumda hızlanma daha yavaş olacak fakat daha ekonomik bir sürüş elde edilecektir...

    matematiksel olarak tork değerinin anlamı(veya diğer adı ile dönme momenti) bir eksen etrafında dönen
    bir cisimin(araçlar için bu tekerlektir)dönme ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır. Sonuç olarak karışık bir takım formüller ile hesaplandığında ortaya şu sonuç çıkmaktadır.. Aynı devirde dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır, daha iyi yokuş tırmanır.




  • 3000 devirde değiştiriyorum genelde vitesi.. gerçi pek devir göstergesine bakmıyorum değiştirirken.. motorun sesine göre haraket ediyorum..
  • kasttetiğim buydu yuakrıdaki mesajlarımda. tork yüksekse e daha iyi yokuş çıkar veya daha iyi yük taşırsınız yani şehir içi dolmuşlarımız magıruslar mesela ya da kamyonlar..

    evet bunu söylemek şimdi aklıma geldi büyük tekerli arabalar her zaman daha iyidir. sebebini boş verin üzüm yiyin siz örnek: vw opel bmw mercedes gibi genelde alman arabalarında görürsünüz bunu

    arkdaş güzel açıklamış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 11 Eylül 2006; 20:52:04 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.