Şimdi Ara

Benzilli araçlarda vitesi hangi devirde değişiyorsunuz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
9.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hiç bir zaman birbirini tutmuyor bazen 4000 d/d.

    örneğin ışıkta kalkacam önümde kamyon önüne geçmek için 4000/d/d.

    normal trafikte 1 vites kullanmıyorum. 2 vitesle kalkıp 3000 sonra yine 2000 dewam. ekonomik oluyor.

    bu arada araç connect sınırları zorluyorum genellikle.
  • Yazan arkadaşalara teşekkürler. buradan cıkan ders ve kendi tecrübelerrim 3500 devir gibi vites değişmek. hem böylece debriyajdan kaldırınca arabada bir ileri atılmada histtemiyorsun...
  • KARDES O DEVRI KENDIN ANLAYIP CIKARACAKSIN DEDIGIM GIBI O VERILER COK DUSUK MOTOR SESINE GORE HAREKET ET DERIM
    quote:

    Orjinalden alıntı: Trendc

    Yazan arkadaşalara teşekkürler. buradan cıkan ders ve kendi tecrübelerrim 3500 devir gibi vites değişmek. hem böylece debriyajdan kaldırınca arabada bir ileri atılmada histtemiyorsun...
  • b konu eminim bi çok kişiye ışık tutacak (: bende baya aydınlandım herkes okusun
  • Şimdi benim araba max torkunu 4750 Devirde veriyor.. Yani ben 4750 devirde mi vites değiştirmem gerekiyor? O zaman manyak benzin yer araba...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 12 Eylül 2006; 16:35:24 >
  • hayır . açıklamasını yapmıştık. biriyle kapışacaksan en uygun en atak en performanslı vites geçişlerini 4700 devirde gerçekleştirirsin. arabanın performansı baya iyi. mesela tofaşlarda en uygun devir 2800 dür tork demiyorum uygun devir diyorum. bunuda şöyle tespit edebilirsiniz bence. arabayla 5. viteste 90 km süratle giderken ibrenin gösterdiği devir neredeyse bence vitesleri sürekli orada değiştirin. optimum değer odur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Şimdi benim araba max torkunu 4750 Devirde veriyor.. Yani ben 4750 devirde mi vites değiştirmem gerekiyor? O zaman manyak benzin yer araba...


    eğer motorun izin verdiği en iyi hızlanmayı görmek istiyorsanız vitesi 5000-5200 devire ulaşınca değiştirmekte fayda var..bir üst vitese geçince devir 500-1000 devir arası düşecek ve siz gaza yüklendiğinizde maximum torkun üretildiği devirde veya onun biraz altında olacaksınız..elbetteki performans ve düşük tüketim birbirine zıt kelimelerdir..performanslı sürüşte her araç benzin yer...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hayır . açıklamasını yapmıştık. biriyle kapışacaksan en uygun en atak en performanslı vites geçişlerini 4700 devirde gerçekleştirirsin. arabanın performansı baya iyi. mesela tofaşlarda en uygun devir 2800 dür tork demiyorum uygun devir diyorum. bunuda şöyle tespit edebilirsiniz bence. arabayla 5. viteste 90 km süratle giderken ibrenin gösterdiği devir neredeyse bence vitesleri sürekli orada değiştirin. optimum değer odur.

    bu benzinli için mi geçerli?
    benim araçta 5.vites 90 km ye 2000 devir gibi ulaşıyo araç dizel eğer öyleyse 2000 de mi değiştiricez???




  • quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar


    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hayır . açıklamasını yapmıştık. biriyle kapışacaksan en uygun en atak en performanslı vites geçişlerini 4700 devirde gerçekleştirirsin. arabanın performansı baya iyi. mesela tofaşlarda en uygun devir 2800 dür tork demiyorum uygun devir diyorum. bunuda şöyle tespit edebilirsiniz bence. arabayla 5. viteste 90 km süratle giderken ibrenin gösterdiği devir neredeyse bence vitesleri sürekli orada değiştirin. optimum değer odur.

    bu benzinli için mi geçerli?
    benim araçta 5.vites 90 km ye 2000 devir gibi ulaşıyo araç dizel eğer öyleyse 2000 de mi değiştiricez???


    arkadaşın dediği değer benzinli arabalar için en ekonomik sürüş için ideal bir ölçümdür..dizel motorlar zaten 5000 devir çeviremez..dolayısıyla bu değerler dizel araçlara uygulanamaz..dizel araçlar genelde torklarının %80-90 ını belli bir devir bandı içerisinde üretirler..ve bu genelde 2000 ile 3000 devir arasıdır..sizin aracınız 5.viteste 2000 devirde ilerliyorsa bu motor için en ekonomik sürüş şeklidir..prensip aynıdır..dizel de olsa benzinli de olsa maksimum hızlanma için maksimum torkun üretildiği devirin biraz üzerinde vites değiştirmek uygun olacaktır...




  • kafama göre vitesi değiştiririm
    sakinsem araçla kalkarla kalkmaz vitesi değiştiririm
    ama biraz kafam bulanıksa veya canım değişiklik yapmak istiyorsa sonuna kadar da dayarım motoru
    yani belli bir devir sözkonusu değil....
  • iyi bir kulanıcı vitesi hangi devirde değişeceğini devir saatine bakmadan arabanın vites istediğini anlar
  • ben 2200 devriden sonra vites değiştiriyorum yani genelde 2000 devrin biraz üstünde gidiyorum
  • evet dizel arabalarda tork yüksek olduğu için benzinli arabaya göre daha düşük devirlerde vites değiştirirler. üstteki mesajlarımda bundan bahsetmiştim. örnek olarak ta 2.vitesle kalkabilen kamyon veya dolmuşlardan bahsetmiştim.

    peugeot partner de gözlemledim. 40 kmsüratte 3.vites istiyo araba. devir saatide yoktu. 40 a bile gelmeden 3. vites alıp götürüyo arabayı rahatlıkla. bunu 1.6 benzinli bi arabada yapsanız oraya yığılıp kalır emin olun. tirtir titrer. ve motor içinde iç açıcı sonuçlar doğurmaz. uzun vadede çok masraf çıkarır düşük devirli kullanmak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar


    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hayır . açıklamasını yapmıştık. biriyle kapışacaksan en uygun en atak en performanslı vites geçişlerini 4700 devirde gerçekleştirirsin. arabanın performansı baya iyi. mesela tofaşlarda en uygun devir 2800 dür tork demiyorum uygun devir diyorum. bunuda şöyle tespit edebilirsiniz bence. arabayla 5. viteste 90 km süratle giderken ibrenin gösterdiği devir neredeyse bence vitesleri sürekli orada değiştirin. optimum değer odur.

    bu benzinli için mi geçerli?
    benim araçta 5.vites 90 km ye 2000 devir gibi ulaşıyo araç dizel eğer öyleyse 2000 de mi değiştiricez???



    arkadaş açıklamış. bahsettiğim 5.vites 90 km olayı ekonomik sürüş için motoru zorlamayan değerdir. sakin kullanım. dizel kullanıcısı olarak sende 2000 km de değiştirirsen ekonomi ekonomi derken ideal sürüş durumunda kullanmış olursun. dene istersen motordan ses duymadan seri şekilde kaçacaktır araban sonuçta birde dizel yani. iyi kaçar düşük süratlerde. iyi kaçmasının sebebi budur zaten hemen vitesleri ister. sende hemen verdikçe uçar gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 12 Eylül 2006; 21:57:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karizzmma

    iyi bir kulanıcı vitesi hangi devirde değişeceğini devir saatine bakmadan arabanın vites istediğini anlar


    tabi bunu yapması için yolun durumunu okuması gerekiyor...her yol şartında 2900d/d değiştiriseniz tabiki olmaz
  • elbette yol durum önemli. zamanla kullanıcı o motor sesine alışacaktır mutlaka ama herkesin motor sesi fazla olmayabilir. veya çok sakin kullanıyodur bi göz kaymasıyla ibreyi görebilir. tabi yokuş çıkarken veya çok yüklüyken biraz gaza asılmak gerekir. hemen devir saati gözüktü değiştireyim olmaz... araba ne kadar yüklüyse o kadar vites değiştirme esnasında yavaşlama olacaktır.. asılın gazlaraaaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Trendc

    Benim 1.6 motor honda civic im var. Kitapçığında vites değiştrimek için yazan değeler

    1 vitesten 2 ye 23 km/h ,
    2 vitesten 3 ye 39 km/h ,
    3 vitesten 4 ye 59 km/h ,
    4 vitesten 5 ye 77 km/h

    yani 2900 devirde değiştirmek gerekiyor vitesi..

    Ama bu değerlerde kullanınca yakıt tuketimim dokuz litrenin üzerine çıkıyor. Biraz devirli sürünce dahada düşüyor sanki mesela vitesi 3500 de değiştirince ..

    Bu konuda bilgili arkadaşlar sizce benzinli arçta hangi devirde hangi hızda vites değişmeli aralık ne olmalı..



    arkadaşım bu değerler rodaj süresi için geçerli olmasın yok ben daha 2900 devirde vites değiştiren görmedim bi kişi hariç oda dizel kango sürüyor zaten.




  • apolloturk sorunu hallettik zaten. kızdık arkdaşa vitesi bi daha orada değiştirirsen alırız anahtarını dedik o da peki dedi bide sen kızma
  • Dün konuştuğum bi taksici aracı yüksek devirde kullanmanın motor için daha sağlıklı olduğunu söyledi. 417 binde dizel Clio'su vardı ve 300 küsürbinde ilk defa motor yaptırmış 5 milyara. Genelde 3000 devirin altında kullanmam falan dedi ama benim pek aklıma yatmadı. Yakıt ekonomisini geçtim ama sürekli yüksek devirde çalışan bi motor daha çabuk aşınmaz mı arkadaşlar??
  • dizelleri düşük devirde kullanmaktansa yüksek devirde kullanmak daha iyi.. bence 3000 üstü vites değiştirmek 1.5 clio için çok fazla. daha ideali olabilir. yıpranmada çok aşırı fark olmaz yakıtta fark eder.
  • bu konuda hala anlaşılmayan birşeyler var...ister benzinli,ister dizel veya ister lpg li olsun herhangi bir motor yüksek devirlerde kullanıldığında motor ömrü kısalır..örneğin f1 araçları atmosferik standart v8 motorludur..ama devirleri yüksektir..bizim araçlarımız maksimum hızlanma için vites değişimlerini 5000 devir civarı yaparken bu araçlar vitesleri 18.000 devirde değiştirirler...yani bu araçlar 18.000 devirlerde kullanılır ve ömürleri o yarış içindir..parkurda 58 tur atarlar ve pitstopları da hesaba katarsanız bir yarışta toplam yaptıkları 250 km civarıdır..ve bir sonraki yarışta motorlar değiştirilir..çünkü o motorlarda kullanılan bileşenler uzaydan gelmemiştir..belli bir ömürleri vardır ve bizim cadde koşullarımızın 3-4 misli devirlerde kullanıldıklarından ömürleri de kısadır..sonuç olarak yüksek devir kullanımları hem benzin sarfiyatını arttırır hemde motor ömrünü kısaltır...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.