Şimdi Ara

Benzilli araçlarda vitesi hangi devirde değişiyorsunuz? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
9.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    evet dizel arabalarda tork yüksek olduğu için benzinli arabaya göre daha düşük devirlerde vites değiştirirler. üstteki mesajlarımda bundan bahsetmiştim. örnek olarak ta 2.vitesle kalkabilen kamyon veya dolmuşlardan bahsetmiştim.

    peugeot partner de gözlemledim. 40 kmsüratte 3.vites istiyo araba. devir saatide yoktu. 40 a bile gelmeden 3. vites alıp götürüyo arabayı rahatlıkla. bunu 1.6 benzinli bi arabada yapsanız oraya yığılıp kalır emin olun. tirtir titrer. ve motor içinde iç açıcı sonuçlar doğurmaz. uzun vadede çok masraf çıkarır düşük devirli kullanmak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar


    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hayır . açıklamasını yapmıştık. biriyle kapışacaksan en uygun en atak en performanslı vites geçişlerini 4700 devirde gerçekleştirirsin. arabanın performansı baya iyi. mesela tofaşlarda en uygun devir 2800 dür tork demiyorum uygun devir diyorum. bunuda şöyle tespit edebilirsiniz bence. arabayla 5. viteste 90 km süratle giderken ibrenin gösterdiği devir neredeyse bence vitesleri sürekli orada değiştirin. optimum değer odur.

    bu benzinli için mi geçerli?
    benim araçta 5.vites 90 km ye 2000 devir gibi ulaşıyo araç dizel eğer öyleyse 2000 de mi değiştiricez???



    arkadaş açıklamış. bahsettiğim 5.vites 90 km olayı ekonomik sürüş için motoru zorlamayan değerdir. sakin kullanım. dizel kullanıcısı olarak sende 2000 km de değiştirirsen ekonomi ekonomi derken ideal sürüş durumunda kullanmış olursun. dene istersen motordan ses duymadan seri şekilde kaçacaktır araban sonuçta birde dizel yani. iyi kaçar düşük süratlerde. iyi kaçmasının sebebi budur zaten hemen vitesleri ister. sende hemen verdikçe uçar gider.

    walla arkadaşlar doğru söylüyorsunuz ve birde eklemek istediğim bir gözlemim var araba 75 lik connect arabayı babamla beraber kullanıyoruz düşük devirlerde yani 2000 ve civarı uzun süre kullandığımızda bunu daha çok babam söyler motordan düzgün ses gelmediğini söylüyor rabayı biraz devirli kullanınca daha bi rahatlıyor gibi bu konudaki görüşleriniz neler? ( biraz devirliden kastım 3000-3500 arası)




  • Onlar devirli kullalanlar için ki zaten normalde öyle olmalı ortalam 80 e gelince 5 vitesde olmalıda öylede arabanın tadı çıkmazki...!!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    hayır . açıklamasını yapmıştık. biriyle kapışacaksan en uygun en atak en performanslı vites geçişlerini 4700 devirde gerçekleştirirsin. arabanın performansı baya iyi. mesela tofaşlarda en uygun devir 2800 dür tork demiyorum uygun devir diyorum. bunuda şöyle tespit edebilirsiniz bence. arabayla 5. viteste 90 km süratle giderken ibrenin gösterdiği devir neredeyse bence vitesleri sürekli orada değiştirin. optimum değer odur.





    ahanda bu olay cok doğrudur...




    quote:

    Orjinalden alıntı: zA_gA

    Onlar devirli kullalanlar için ki zaten normalde öyle olmalı ortalam 80 e gelince 5 vitesde olmalıda öylede arabanın tadı çıkmazki...!!!


    arabanın zevki çıkmaz doğru diyon performanslı kullanıp 15 L yakmak yerine düşük devirli kullanıp (arada sırada otobanda aracı acmak şartıyla) düşük devirle 10 L yakmak arasında daglar kadar fark oluyo maddi yönden

    hele her gün 100 km yol yapıyosan cok cok önemli oluyo...




  • konuyu baştan sona okusaydın bu cümleyi kurmazdın. dendiki performans bekliyosan arabdan tüm gücüyle kapışmak istiyosan kitabındaki tork değerine bak hep o devirde yardırarak kullan arabayı. bu bahsettiğimiz ideal kullanım sakin kullanım vs
    quote:

    Orjinalden alıntı: zA_gA

    Onlar devirli kullalanlar için ki zaten normalde öyle olmalı ortalam 80 e gelince 5 vitesde olmalıda öylede arabanın tadı çıkmazki...!!!
  • Düz yolda 3000 de yokuş çıkarken 3500 de değiştiriyorum
  • benzinli anladığım kadarıyla aracın gayet ideal değerler.. zaten insan bi süre sonra mutlaka alışacaktır motordan gelen zırıltıya
    quote:

    Orjinalden alıntı: noxii

    Düz yolda 3000 de yokuş çıkarken 3500 de değiştiriyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    benzinli anladığım kadarıyla aracın gayet ideal değerler.. zaten insan bi süre sonra mutlaka alışacaktır motordan gelen zırıltıya
    quote:

    Orjinalden alıntı: noxii

    Düz yolda 3000 de yokuş çıkarken 3500 de değiştiriyorum


    Devir göstergesini hiç kullanmıyorum, motor sesine göre refleks olarak değiştiriyorm (Nefes almak gibi istem dışı)

    Arabam benzinli 1,6




  • bence motor hacmi küçük olan araçlar daha yüksek devirde vites değiştirmeli
    büyük hacimli araçlar daha düşük olabilir...

    birde yüksek devirde kullanmanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum...yanlışsam düzeltin
  • yüksek devir aşırı olmamak şartıyla düşük devirle sürekli kullanmaktan daha iyidir.
    fkat bi yanlışın var şu noktada, küçük motorların torku fazla olacağından yani beygir gücü düşük olacağından daha düşük devirlerde vites değiştirmeleri gerekir. büyük motor dediğimiz beygiri fazla arabalarda ise tork düşüktür. motor büyüklüğünden ötürüde devrini alması daha yüksek devirlerde söz konusu olacaktır. tabi bu benzinli ve ya dizel arabalarda söz konusudur. kamyon ve otobüs vs de durum daha farklı..
    quote:

    Orjinalden alıntı: physioAMD

    bence motor hacmi küçük olan araçlar daha yüksek devirde vites değiştirmeli
    büyük hacimli araçlar daha düşük olabilir...

    birde yüksek devirde kullanmanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum...yanlışsam düzeltin




  • buraya kadar kısa ve öz şu söylenebilir ki: beygir gücü 65 bg olan bi araba ort 2000 devirde,
    beygir gücü 110 bg olan bi araba 3000 bg de
    150 olan daha yüksek devirde giderekten artar durur. tabi normalde torktur bu olayın açıklaması.. torkta beygir arttıkça azalan bi değerdir. ne kadar fazla tork o kadar düşük devirde vites değişimi...
  • to:oneMoreaCupofCoffee

    ben bişi sorcam

    aynı ağırlıktali 2 aracın 2 farklı motorunu karşılaştırırsak mesela 1.6 ile 2.0

    şimdi senin dediğinden anladıysam küçük olan daha az büyük olan daha cok devir yapmalı tork için

    peki

    1.6 nın 90 km hızda kalabilmesi için harciyacağı benzin ile 2.0 ın 90 km de sabit kalması için harcıyacağı benzin miktarları ne olur???


    benim tahminim ve görüşüm büyük motor daha az devirde daha cok güç üreticeyi için küçük motordan daha az yakıt harcar...

    küçük motor diyeri kadar gç üretmek için daha cok devir yapar yani daha cok yakıt hava karışımı ateşler...

    sonuç olarak bence söylediğinin tam tersi oluyo (tabi yanılma payımda var tabi)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    yüksek devir aşırı olmamak şartıyla düşük devirle sürekli kullanmaktan daha iyidir.
    fkat bi yanlışın var şu noktada, küçük motorların torku fazla olacağından yani beygir gücü düşük olacağından daha düşük devirlerde vites değiştirmeleri gerekir. büyük motor dediğimiz beygiri fazla arabalarda ise tork düşüktür. motor büyüklüğünden ötürüde devrini alması daha yüksek devirlerde söz konusu olacaktır. tabi bu benzinli ve ya dizel arabalarda söz konusudur. kamyon ve otobüs vs de durum daha farklı..
    quote:

    Orjinalden alıntı: physioAMD

    bence motor hacmi küçük olan araçlar daha yüksek devirde vites değiştirmeli
    büyük hacimli araçlar daha düşük olabilir...

    birde yüksek devirde kullanmanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum...yanlışsam düzeltin




    motor hacmi ile tork arasında sınırları belirgin förmüller yoktur..örneğin ford da kullanılan 1.6 tci motor 4000 devirde 109 hp güç ve 1750 devirde 240 nm tork üretir..1.6 benzinli motor ise 6000 devirde 100hp ve 4000 devirde 150 nm tork üretmektedir..her iki araçla aynı prosedür uygulandığında dizel motor benzinliden 1 sn daha önce 100 km hıza ulaşır...çünkü dizel motor maksimum hızlanma devirlerine benzinli motordan daha önce ulaşır bu yüzden daha çabuk ivmelenir..dolayısıyla dizel motorlar benzinlilerden daha düşük devirlerde kullanıldığından ömürleri benzinlilerden fazladır..hele hele ağır taşıtlarda kullanılan dizel motorlar 2000 devir civarında vites değiştirdiklerinden motorda hareketli elemanların yıpranması az olacağından 1.000.000 km sınırını aşabilmektedir..sonuç olarak özellikle dizel araçlarda motor hacmi düşük diye aracı devirli kullanmanın pratikte bir getirisi yoktur..çünkü bu araçlar bile aynı hacime sahip benzinli motorlardan aşağı kalır performans göstermez...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay

    to:oneMoreaCupofCoffee

    ben bişi sorcam

    aynı ağırlıktali 2 aracın 2 farklı motorunu karşılaştırırsak mesela 1.6 ile 2.0

    şimdi senin dediğinden anladıysam küçük olan daha az büyük olan daha cok devir yapmalı tork için

    peki

    1.6 nın 90 km hızda kalabilmesi için harciyacağı benzin ile 2.0 ın 90 km de sabit kalması için harcıyacağı benzin miktarları ne olur???


    benim tahminim ve görüşüm büyük motor daha az devirde daha cok güç üreticeyi için küçük motordan daha az yakıt harcar...

    küçük motor diyeri kadar gç üretmek için daha cok devir yapar yani daha cok yakıt hava karışımı ateşler...

    sonuç olarak bence söylediğinin tam tersi oluyo (tabi yanılma payımda var tabi)




    2.0 motor ile 1.6 motoru tüketim açısından karşılaştırırsanız hangi devirde ölçüm yaparsanız yapın 2.0 lt daha fazla benzin tüketecektir..çünkü 2.0 motorun silindir hacmi yüksek olduğundan silindirlere alınan hava ve üzerine püskürtülen yakıt miktarı 1.6 dan fazladır..ancak bu şekilde(fazla hava+fazla yakıt) bir yanmanın oluşturacağı basınç pistonu yukarı itebilir..ayrıca büyük hacimli motor daha az devirde daha fazla güç üretmez..örneğin toyota avensiste kullanılan 1.6 motor 6000 devirde 110 hp ve 3800 devirde 15.3 nm tork üretir..aynı araçta kullanılan 2.0 motor ise 5700 devirde 147 hp ve 4000 devirde 20 nm tork üretir..buradanda görüldüğü gibi her iki motorun maksimum verime ulaştığı devirler aşağı yukarı aynıdır..2.0 daha hızlı ve seridir çünkü o devirlerde ürettiği güç 1.6 dan fazladır..ama bunun bedeli de kaçınılmaz tüketim artışıdır...




  • şöyle bir şey duymuştum. 1.4 uzun yolda 1.6 dan az yakıyo diye.. sebebi bu devir durumuymuş hatta birebir ölçen arkdaşlarada rastladım. ufak farklar. 1.4 210 ytl 1.6 200.
    türbülans baya güzel açıklamış ama şimdi bnm de kafa karıştı biraz 2,0 90 da seyrettiğinde torku düşük olduğundan daha yüksek devirde seyreder gibi sakin kafayla tekrar araştırıp değerlendirmek gerek. türbülan sen ne diyosun bu dediğime?
  • öncelikle şunu belirtmek lazım..standart 1.6 motor 90 km sabit hızda 2500 civarında bir devirde seyreder..örneğin benim kullandığım araç(fusion 1.6i) 5.viteste 3000 devirde iken km göstergesi 110 u gösteriyor..hızı 90 a düşürdüğümde devir göstergesi 2600 gibi bir değer gösteriyor..2.0 mondeo da ise 5.vites 3000 devirde 120 km hızda gidebiliyorsunuz..deviri 2500 e düşürdüğünüzde hız göstergesi 100 ü gösteriyor..yani 1.6 ile 2.0 arasında hız olarak aynı vites ve devirde 10 km gibi bir fark var..fakat bu araçların arasında 150 kg kadar bir ağırlık farkı var..dolayısıyla bunu da göz önüne aldığımızda eğer ben 2.0 mondeo motorunu fusiona taksam aynı devirde 130-140 km gibi değerler görebilirim..diğer taraftan motor deviri arttıkça tüketim artıyor..bu durumda aynı hızda giden 1.6 ve 2.0 araçlar arasında 2.0 motor daha az devir çevirdiğinden kağıt üzerinde daha az tüketiyor gibi görülebilir..fakat birde bu araçlarda bulunan cutt-off sistemini göz önüne almak lazım..cut-off sistemi araç belli bir devirde giderken ve hızlanma gerekmiyorsa yakıt beslemesini kesen bir sistemdir ve işletim sistemine bağlı olarak genelde 2500-3000 devir civarı devreye girer..şimdi 90 km hızda giden bir 1.6 motor 2600 devir çevirirken sabit hızda cut-off devrededir..yani tüketim 0 a yakındır..oysaki aynı hızda giden bir 2.0 motorda ise devrede değildir..en iyi ihtimal 90 km sabit hızda her iki motorun da eşit tüketim yapacağıdır..ben 2.0 bir motorun 1.6 dan daha az tüketeceğini düşünmüyorum...




  • süper açıklama olmuş tebrik ediyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    öncelikle şunu belirtmek lazım..standart 1.6 motor 90 km sabit hızda 2500 civarında bir devirde seyreder..örneğin benim kullandığım araç(fusion 1.6i) 5.viteste 3000 devirde iken km göstergesi 110 u gösteriyor..hızı 90 a düşürdüğümde devir göstergesi 2600 gibi bir değer gösteriyor..2.0 mondeo da ise 5.vites 3000 devirde 120 km hızda gidebiliyorsunuz..deviri 2500 e düşürdüğünüzde hız göstergesi 100 ü gösteriyor..yani 1.6 ile 2.0 arasında hız olarak aynı vites ve devirde 10 km gibi bir fark var..fakat bu araçların arasında 150 kg kadar bir ağırlık farkı var..dolayısıyla bunu da göz önüne aldığımızda eğer ben 2.0 mondeo motorunu fusiona taksam aynı devirde 130-140 km gibi değerler görebilirim.. diğer taraftan motor deviri arttıkça tüketim artıyor..bu durumda aynı hızda giden 1.6 ve 2.0 araçlar arasında 2.0 motor daha az devir çevirdiğinden kağıt üzerinde daha az tüketiyor gibi görülebilir..fakat birde bu araçlarda bulunan cutt-off sistemini göz önüne almak lazım..cut-off sistemi araç belli bir devirde giderken ve hızlanma gerekmiyorsa yakıt beslemesini kesen bir sistemdir ve işletim sistemine bağlı olarak genelde 2500-3000 devir civarı devreye girer..şimdi 90 km hızda giden bir 1.6 motor 2600 devir çevirirken sabit hızda cut-off devrededir..yani tüketim 0 a yakındır..oysaki aynı hızda giden bir 2.0 motorda ise devrede değildir..en iyi ihtimal 90 km sabit hızda her iki motorun da eşit tüketim yapacağıdır..ben 2.0 bir motorun 1.6 dan daha az tüketeceğini düşünmüyorum...


    heh tamam benimde anlatmak istediğim buydu sonuçta....



    edit: tabi her zaman kağıt üstündeki ve gerçek hayattaki olaylar farklılık gösterebilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erreguay -- 13 Eylül 2006; 21:07:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EKONOMİK KULLANIM İÇİN, "2000-3000 ARASI";
    TAKMAM EKONOMİYİ İÇİN, "4000-5000 ARASI";
    ADRENALİN İÇİN, "5000-GİTTİĞİ YERE KADAR"...




    +1 kesinlikle katılıyorum
  • müzik falan güzel oldugu zaman 3. viteste 130 yaparım zaten devir saatleri her arabada aynı olmuyo
  • Ben arabanın boğulmadığı en düşük devirde kullanırım ekonomi için 40 50 ile giderken 4. vites iyi götürüyor 70 üzerinde 5. vites rahat alıyor... Ama düşük devirde tam gaz verilmemeli enteresan sesler geliyor motordan... Benim araba 150 hp 1240 kg olduğu için her viteste gaz yiyor
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.