Şimdi Ara

Bayilik sistemi artık gereksiz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
2
Favori
10.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
174 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sömürüden başka bir şey değil. Bayide araç var mı yokmu fiyatı ne kadar yok aksesuar zorunlu mu bunlarla mı uğraşacaz.

    Artık her marka online satışa geçmeli. Ve sipariş usülüne dönmeli.

    Misal en üst paket passat alacaksınız. Aracı tüm aksesuarları ile konfigüre ettiniz. Size fiyatını çıkaracak. Diyelim 400k. Bunun %25 ini ödediğinizde fiyatı sabit olmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Distribütör, bayii ve bunların fahiş karları saçmalık. Bizim millet kadar başka başkasını yedirme meraklısı yok.

    Çalışanlara asgari ücret veren fahiş karlı işletmeleri, hele ki böyle hiç bir değer üretmeyen, başkalarının malını ARACI olarak satanlara para yedirmeyin.

    VW, Ford vs vs gelsin kendi satsın.

    Sıfır, ikinci el bireysel ithalat her sorunu çözer.
    Servis için markalar sadece yetkili servis tanımı getirecek.

    Ciddi eğitim ve sertifaksyon ile. Tanıdığım bir kaç eski servis çalışanı yetkili servis olmak için başvuruyor. Ancak marka araçta satacaksın hemde ayda belirli kotada alma şartı ile diyor. Adam hesaplıyor 5 milyon para lazım. Halbuki sadece servis kısmı daha ucuza gelecek. Düşünün ki araç satışından kazanamadığı parayı servisten çıkarmak istiyorlar.

    Aracın satışında bayi karları muazzam seviyeye çıktı ayrıca. Buda satış adetlerini etkiliyor. Belki dediğim yöntem ile markalar verimlilik esasıyla %20-30 daha çok araç satışı yapabilir. Stoklu çalışmak isteyen olursa bu kendi bileceği iş.
  • Bayilik olmadan olmaz arabanın bakımı tamiri nerde yapılacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle katılıyorum. Bayiler müşteriye kolaylık sağlamak yerine zorluk çıkarıyor. Sadece yetkili servis olsun gerisi online sisteme geçsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-D62C81441

    Bayilik olmadan olmaz arabanın bakımı tamiri nerde yapılacak
    Servis için markalar sadece yetkili servis tanımı getirecek.

    Ciddi eğitim ve sertifaksyon ile. Tanıdığım bir kaç eski servis çalışanı yetkili servis olmak için başvuruyor. Ancak marka araçta satacaksın hemde ayda belirli kotada alma şartı ile diyor. Adam hesaplıyor 5 milyon para lazım. Halbuki sadece servis kısmı daha ucuza gelecek. Düşünün ki araç satışından kazanamadığı parayı servisten çıkarmak istiyorlar.

    Aracın satışında bayi karları muazzam seviyeye çıktı ayrıca. Buda satış adetlerini etkiliyor. Belki dediğim yöntem ile markalar verimlilik esasıyla %20-30 daha çok araç satışı yapabilir. Stoklu çalışmak isteyen olursa bu kendi bileceği iş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siparişte çekiciyle eve teslim olmalı. Aracı fabrikadan evin önüne kadar kargo takip gibi takip edebilmeliyiz. Güzel sistem olurdu.
  • Peki bayiler taş mi yesin?
    - Evet. Taş yesin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Test surusu icin yetkili serviste 3-4 arac olmali yine satis danismanlari calisabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bakkallar, marketler, giyim mağazaları, beyaz eşya mağazaları, vb.. Kapansın her şey internette var nasılsa. Hatta sadece devlet dairelerinde çalışanlar maaş alsın. Onlar sipariş versin biz kargo işine girelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayilik satış sistemi zaten bayilere külfetten başka birşey değil. Araba satışındaki kar oranı tüm gelişmiş ülkelerde de çok düşüktür. Amerika gibi ülkelerde bayiler sıfır araç satışından değil 2.el araç satışından karlılık elde ediyorlar.

    Ayrıca satış kısmı olmayan bir bayi çok daha küçük ve daha arka planda yani arazinin ucuz olduğu bir yerde işletme kurabilir. Bayiler satış kısmından dolayı büyük ve gösterişli şekilde yapılıyor.

    Fakat sektördeki büyük bir aktörün bu sisteme geçmediği müddetçe bayi satış sistemi iptal olmaz. Kısa vadede de böyle birşeyin olacağını düşünmüyorum, Tesla hariç onlar sizin dediğiniz sisteme yakın çalışıyorlar.

    Ama fiyat,bayide araç var mı yok mu,müşteri memnuniyeti gibi konulara çare olacağını düşünüyorsanız da yanılıyorsunuz. Ana firmalar burunlarından kıl aldırmazlar,gerçek müşteri memnuniyeti zaten en son sıradadır öncelik maksimum kar elbette,ayrıca araç yoksa zaten yoktur,bayide olmayıp ana firmada olması gibi bir durum olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 17 Ağustos 2020; 0:26:48 >




  • Tesla öyle zaten. Bayilik vermiyor, araci internetten aliyorsun herkese ayni fiyat pazarlik yok, araba kalmadi vs yok siparis verip odemeyi yapiyorsun arac uretilip servise gelince gidip teslim aliyorsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Nickenick N kullanıcısına yanıt
    Son 2 tümceyi biraz daha açar mısınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyat sabitleme için kurun stabil olması ya da ithal edilen ülke para birimi üzerinden satış imkanı (15000 euro+ vergiler + 2000 plaka ruhsat mtv gibi) olması lazım. Kur stabil değil, döviz ile ticarette de yasal kısıtlamalar var ve kur değişimi vergi dilimini değiştiriyor (tl ile ticarette dilimin hemen altında tutabiliyorlar).

    Fakat distribütörleri devredışı bırakma işi yavaş yavaş yapılıyor, uzun vadede önce distribütörler, sonra bayi ve servisler doğrudan firmalara bağlanacak gibi zaman içinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nickenick N kullanıcısına yanıt
    Bircok sey dijitallesiyor zaten küçük esnaf batacak diye bu duracak degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Distribütör, bayii ve bunların fahiş karları saçmalık. Bizim millet kadar başka başkasını yedirme meraklısı yok.

    Çalışanlara asgari ücret veren fahiş karlı işletmeleri, hele ki böyle hiç bir değer üretmeyen, başkalarının malını ARACI olarak satanlara para yedirmeyin.

    VW, Ford vs vs gelsin kendi satsın.

    Sıfır, ikinci el bireysel ithalat her sorunu çözer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence de mantikli siz kendi sirketiniz olunca bu sisteme gecersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fiyatın sabit olmamasından şikayet ediyor herkes. fiyat artışı kur ile alakalı. araç sipariş verdiniz diyelim, 3 ay sonra gelecek. fiyatın artmasından endişe ediyorsanız, sipariş veridğiniz gün aracın bedelini gidip euro yapın, 3 ay sonra geldiğinde kafanız rahat bir şekilde alın.
  • Araba satışında parayı kazanan bayi değil fabrika bayi zaten voleyi bakımda vuruyor. 300 TL'lik bakım 1100 TL. Bayiler her pazarlık biz bundan çok para Kazanmıyor deyip indirim yapmaz zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TESLA modeli.
  • https://onlinesatis.jaguar-turkiye.com/
    https://onlinesatis.landrover.com.tr/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuna kadar katılıyorum.Online sisteme geçilmeli

    200-250bin kağıt para vereceğiz gidip birde kapı kapı araba soruyoruz var mı yok mu diye saçmalığa bak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.