Şimdi Ara

Tüm web üzerinden pc donanım satan firmalara söylüyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Eğer etik kurallar çerçevesinde iş yapma gibi bir amacınız varsa yapmanız gerekenler ve olması gerekenleri aşağıya maddeler halinde sıralıyorum. Ancak öncesinde alışverişin mantığı ve en basit şekli nasıldır onu anlatma ihtiyacı hissettim.

    Evde karnımız acıkınca fırına gideriz. Fırıncıya 4 ekmek deriz ve o verir. Bizde parayı uzatırız. Ve alışveriş tamamlanır. Aynı şekilde bakkalda da durum böyledir.

    Eğer fırıncı bize abi ekmek 3 saat sonra çıkacak derse geri döneriz para vermeyiz yani. Bakkaldanda mesela değişik bir ürün istedik. Adam abi elimde yok ama şu gün gelecek der ve biz yine döneriz. Yani para hemen ödenmez. Ya o günü ve saati bekleriz yada başka bir yerden alırız.

    Gelelim pc parçası satan firmaların çoğunluğunun iş anlayışına;

    Siparişi ve ödemeyi al ondan sonra bulursan gönderirsin bulamazsan parayı iade edersin.

    Böyle alışveriş olmaz bir defa. Sen bakkalı web sistemine elbette uyarlayamazsın ama hep müşteri aleyhine gelişmiş sistem.

    Bi kere esnafmısın aracımısın sorunlardan biri bu. Adamın elinde mal yok koymuş siteye. Sen kapıcımısın da sipariş topluyorsun.

    Şimdi olması gereken sistemi yazıyorum;

    1. Öncelikle eğer ödemeyi peşin istiyorsan senin elindeki ürünleri vitrinine koyarsın. Adam sipariş verince de elini uzatır raftan kutuya koyar yollarsın. Ödemenide alırsın.
    2. Elinde olmayan ürün için tedarik edebilirim diyeceksin. Ama ödeme almayacaksın. Neden çünkü senin tedarik edeceğin kişiyle fiyat anlaşmazlığın çıkabilir ürün yoktur hazırda vs.. Ürünü tedarik için görüşmelerini yapıp işi kesinleştirip sonra ödemeyi alacaksın.
    3. Eğer sipariş takibini düzgün yapamıyor yada yoğunluk yaşıyorsan bu senin o hazırda aslında 50 ürün ama vitrinde gösterdiğin 500 üründen kaynaklanıyor. Yada eksik adam çalıştırıyor veya iş akışını düzgün yapamıyorsun. Sonra yırtınıyorsun ürünü bulucam diye. Üstelik paralarıda peşin topluyorsun. Olmuyor böyle.

    Depocu memede güvenerek peşin para toplamayacaksın. Ondan sonra 5 günde para iadesi yapamazsın tabi.

    Kısacası iş dünyasında nakit sıkıntılar olabilir, gemi batar mal gelmez, bankada sorun çıkar , iadeler gelir maddi sıkıntılar olur vs..

    Ama bu senin elinde olmayan mal için peşin para almanı gerektirmez.

    Adamlar bağlamış otomatik sisteme sen para ödüyor sipariş veriyorsun 1 gün sonra haberi oluyor bunların. Sonrada oyalama taktiği yok ürün hazırlanıyor yok bilmem ne. Ürün mürün hazırlanmıyor olsa yollardın zaten elinde. Gitmiş sağdan soldan ürün arıyorsun.Sonrada telefonlara çıkmaya üşeniyorsun.

    Az önce bulunduğum ilde pc satışı yapan yere telefon açtım şu işlemci varrmı dedim var abi dedi. Tamam kutuyu hazırla geliyorum dedim. Adam abi 2 güne gelir hemen yok diyor.. Yoksa niye var diyorsun bende biliyorum ki bu yeryüzünde böyle bir işlemci var.

    Hem stres atma amaçlı hemde gerçektende bu almış başını gitmiş online ödeme muhabbeti çok fazla müşteri alyhine bir durum. Tüketiciler olarak bu seçiciliği yaparsak hem bu kadar fake firma türemez hemde kalite artar.







  • evet böyle bir durum var
  • Topluca kitlesel bir eylem mümkün değil... Devletin ve hükümetin bunları düzenlemesi lazım ama nerede...
  • Bu firmaların da zaten nasıl para kazanıp bu şirketleri açtıkları belli... Boşa çaba, hiçbiri emeğiyle bu firmaları açmamıştır...
  • dini boyutunu merak ettim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternet satışı böyledir kardeşim, Hepsiburada dahil bir çok site sırf stokla çalışmıyor. Sistem XML üzerine kuruludur. Tedarikçisi atıyorum Arena Bilgisayardır. Stok fiyat bilgileri XML dosyası olarak bilgisayar satıcılarına verir. online bir dosya değildir. Yani oluşturulduğu andaki bilgileri verir. Güncellenir elbette ya günde 1 kez yada bir kaç kez güncellenir. Ama bu dosyayı yüzlerce satıcı kullandığı için stok bittiğinde sıradaki güncellemeye kadar ürün stokta var görünür herkeste.

    Elbette bu bir bahane değildir. Siparişi alır almaz gerçek stoğu kontrol edip yoksa bilgi verilmelidir. Hatta müşterinin sipariş vermeden önce mutlaka firmayı arayıp güncel stok sorması daha garantidir. Benim tavsiyem N11, hepsiburada vs.. gibi marketplace dediğimiz yerlerden alışveriş yapmanız. Ve her alışverişten sonra diğer müşterilerin faydalanabilmesi için yorum bırakmanızdır. Böylece mağaza puanı satıcının kalitesini belli ederek diğer müşterilere yardımcı olur.

    N11 ve hepsiburada firmalarınında müşteri memnuniyeti için bu gibi durumlarda satıcıya yaptırım uyguladığını biliyorum. Örneğin hepsiburada stokta olmayan ürünü satan satıcıya ceza ücreti kesiyor ve bunuda hediye çeki olarak müşteriye veriyor. Ayrıca çok fazla müşteri şikayeti alan satıcıların mağazasını kapatıyor. N11 ve gittigidiyorda bu sistem yok.

    Bazen bakıyorum mağaza puan %65 olan satıcının yorumlarına sanırsın adam tam bir dolandırıcı, yanlış ürün, arızalı ürün göndermiş. Bazılarına haftalarca ürünü göndermemiş, mesajlara cevap vermiyor. Ama bu adam hala N11 de satış yapıyor ve sırf 3 kuruş için millet alışveriş yapıp mağdur olmaya devam ediyor. Halbuki bu satıcılardan mal almasan adam miras yemiyor sonuçta kapatıp gidecek. Ama alıcı olarak bizlerde hatalı davranıyoruz.




  • Biraz kanunlar hakkında bilgi vermek isterim:


    2003 yılında çıkan ve e-ticareti de kapsayan Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik Madde 9 şunu diyordu: "Satıcı veya sağlayıcı, sipariş konusu mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığını ileri sürerek, sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir."


    Sonra 6 Mart 2011'de yönetmelik değişti. 27866 sayılı 'Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik' madde 9'a şu eklendi "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez."


    Yani beyler buradan anladığım kadarı ile, bir avukat tutarak, ödemesini peşin yaptığımız ama sonradan bize stokta yok (yada temin edemiyoruz) şeklinde dönüş yapılırsa, firmaların canını acıtabiliriz.




    Yine konu ile ilgili örnek:

    Bir başka sevimsiz örnek: Oyuncak satıyorsun. Müşteri de çocuğuna doğum günü hediyesi alacak ve sizin sitenizden bir oyuncağı beğenmiş. Sen bir iki gün sonra bu oyuncak tükenmiş diyorsun. Ancak artık müşterinin o oyuncağı bir başka yerden sipariş verip bekleyecek zamanı kalmamış. Sen müşteriyi manevi olarak zarara uğratıyorsun. Çocuğuna söz verdiği oyuncak için hayal kırıklığına sebep oluyorsun. Bunun bir cezası olması lazım değil mi? Müşterin bu nedenle tazminat talebiyle tüketici mahkemesine gidebilir.



    Kaynakça: http://www.sametegesoy.com/topic.php?kid=59&konu=e-ticarette-satilan-malin-stokta-olmamasi-sorunu-ve-cozumleri




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aynı gün kargo olan firmalardan sipariş vermek lazım bunun önüne geçmek için
  • Sipariş onayı yapmadan peşin para çekilmesinde şöyle bir sıkıntı da doğuyor arkadaşlar;

    Örneğin ben 3.000 tl limitli kredi kartımla 3.000 tl lik bir malı sepetimden kredi kartına 9 taksitle alıyorum.

    Ürün mevcut olmadığından bana 2 gün sonra paramı iade ediyorlar ama çekimi taksitle yaptıkları için bana her ay taksitle iade işlemi gerçekleşiyor.

    Dolayısıyla benim kredi kartı limitim dolu göründüğünden ben aynı kartla 9 ay boyunca 3000 tl lik aynı ürünü başka bir yerden alamıyorum. limitim her ay 1/9 kadar artıyor.

    Buda başka bir mağduriyet konusu oluyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.