Şimdi Ara

*** BATTLEFIELD 4 SİLAH TEKNİK REHBERİ ***

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
151
Cevap
25
Favori
38.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BATTLEFIELD 4 SİLAH TEKNİK REHBERİ

    Forumda sürekli yanlış değerlendirmeler gördüğümden konuya biraz açıklık getirmek için mini bir silah performans rehberi hazırlamak istedim.

    Konuyla ilgili videolarım:






    Bir silahın performansını etkileyen çok önemli 5 adet özellik vardır. Her etkiye aşağıda ayrı numara verdim takibi kolay olsun diye.

    Önemli Silah Özellikleri:

    (1). otomatik atışta sağa sola ne kadar dağıtır. (Accuracy - isabet) (bunu kontrol edemezsiniz)
    (2). otomatik atışta ne kadar yukarı kalkar (Vertical Recoil - dikey sekme) (Ateş ederken yavaş yavaş aşağı çekerek kontrol edilebilir)
    (3). İlk mermiden sonraki mermi ne kadar yukarı atar. (First shot recoil - ilk mermi sekmesi) (kontrol edilemez)
    (4). Silahın dakikada kaç mermi attığı. (Rounds per minute veya RPM)
    (5). Mermisinin verdiği hasar. (Mesafeye göre merminin verdiği hasar değişir aynı sınıf silahlarda %90 eşittir bu nadir istisnalar vardır)

    Nispeten daha az önemliler:

    (6). Silahın mermi hızı (velocity)
    (7). Silahı tekrar doldurulma süresi. (reload speed)

    Bu değerlerin toplam etkisi bir silahın ne kadar isabetli olduğunu gösterir.

    Genelde bu değerlerden bir kısmı kötü bir kısmı daha iyidir. Dengeler silahı. OP (Over Powered yani Aşırı güçlü) olmaktan kurtarır.

    Örnek 1: SCAR-H
    (1). Çok iyidir.
    (2). Kötüdür.
    (3). Kötüdür.
    (4). Yavaştır.
    (5). Mermi hasarı standart assault sınıfından yüksek tek silahtır.

    Örnek 2: AEK
    (1). Kötüdür.
    (2). Kötüdür.
    (3). İyidir.
    (4). Çok iyidir.
    (5). Standart assault sınıfı hasarı verir.

    Bu ikisini karşılaştırırken gördüğümüz şey SCAR-H nin kontrolü zor otomatik atışta berbat yakın mesafede zayıf ancak kontrollü kısa kısa atışlarla orta/uzun menzilde çok faydalı olacağıdır. AEK ise kontrolü çok zor kısa menzilde çok hızlı ölümcül ancak uzak menzilde bir işe yaramayacağıdır. İki silah tam olarak birbirinin zıttıdır.

    Bu yüzden bir silahı değerlendirirken bu 5 hususa ilk önce bakmak gerekir. Tabii (6) ve (7) numaralara da dikkat etmek gerekir.

    Diğer önemli husus ise bir silahın üzerine taktığınız eklentiler neyi etkiler neyi bozar neyi iyileştirir.

    Silah Eklentileri:

    1. Muzzle Break / Compensator:
    Otomatik atışa yani (1-isabet) numaralı etkiyi %30 çoğaltır (kötüleştirir). Ama (2-dikeysekme) numaralı etkiyi %25 iyileştirir.

    2. Heavy Barrel
    Dikey sekmeyi (2-dikeysekme) numaralı etkiyi %50 artırırken (kötü) (1-isabet) numaralı etkiyi %50 iyileştirir.

    3. Suppressor
    Silahın mermi hızını düşürür menzili kısaltır, ancak sessiz ateş ettiğinizden ateş ederken haritada belirmezsiniz.

    4. Flash Hider
    Silahın ucundan çıkan alevi gizler.

    5. Ergo grip / Vertical grip
    Silahın hareket halinde ve nişan almadan atış durumlarında silaha eklenen ekstra isabetsizlik oranını (1-isabet) %50 azaltır.

    6. Angled grip / Folding grip
    Silahın ilk mermi sonrasındaki yukarı tırmanışını (3) %33 azaltır.

    7. Stubby grip / Potato grip
    Silahın otomatik atış isabet yüzdesini (1-isabet) %15 artırır

    8. Laser
    Silahın nişan almadan yapılan atışlardaki isabetini %25 artırır.


    Tüm bu bilgiler ışığında her silahın aslında hem güçlü hem de zayıf olabileceğini, üzerine taktığımız eklentilerle zayıf noktalarının nasıl azaltılabileceği ve güçlü noktalarının nasıl daha da güçlendirilebileceğini görmüş oluyoruz.

    Bu mini rehberime ek olarak mutlaka bakmanız gereken site ise symthic.com'dur. Her tür rakamsal istatistiki bilgiyi bulabilir her silahı karşılaştırabilirsiniz. Link:
    symthic.com
    Battlefield Wiki
    http://symthic.com/bf4-stats


    En önemli bilgi mermi isabet grafikleridir mesela:
    symthic.com
    Battlefield Wiki
    http://symthic.com/bf4-accuracy-plots

    Bu grafiklerden bir silahın otomatik atışta ne kadar isabetli olduğunu görebilirsiniz. Her renk tonu bir mermiyi gösterir. Yeşil ilk mermi kırmızıya gittikçe arkasından atılan mermilerdir. Yüzlerce deneme sonrası oluşan bir haritadır yani aslında.

    Umarım yardımcı olmuşumdur.

    Lütfen izin almadan kopyalamayın ve başka mecrada yayınlamayın. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aresmar -- 27 Ocak 2014; 9:49:45 >







  • En sevmediğim şey şu eklentiler adamın silaha bakıyorum uzaylı silahı gibi lazerler susturucular renkli renkli silahlar görende rambo zannedicek hikaye alayı bunların.Ben bi reflex dürbün takarım o kadar çata puta dalarım her map tede 1. olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_emir07

    En sevmediğim şey şu eklentiler adamın silaha bakıyorum uzaylı silahı gibi lazerler susturucular renkli renkli silahlar görende rambo zannedicek hikaye alayı bunların.Ben bi reflex dürbün takarım o kadar çata puta dalarım her map tede 1. olurum
    Bu rehbere ihtiyacınız yokmuş ne kadar güzel. Ben ihtiyacı olan vardır hangisi ne işe yarar bilmek isteyen olur diye hazırladım.
  • çok güzel bir konu olmuş klavyene sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreeMaNMeliH

    çok güzel bir konu olmuş klavyene sağlık

    +rep de var kanka
  • kardeş çalışma faydalı güzel olmuş yalnız bir noktaya dikkat çekmem gerek. Heavy barrele battleloga girerek tekrar bakmak istedim, bütün silahlarda accuracy yani mermilerin isabet oranı artıyor fakat stability yani koşarken hareket halindeyken ateş edildiğinde mermilerin isabet oranı düşüyor yani nişangah hareket halindeyken açılıyor. Burdan şu ortaya çıkıyor çünkü oynarkende hardcore oyunlardan heayvbarrel takıyorum çünkü değecek olan iki mermide düşmanın işi bitiyor önemli olan değmesi, heavy barrel ismide üzerinde ağır olduğundan elinde 5 kiloluk damacanayla koşarken nasıl dengeli koşabiliyorsan ondada aynı. ama hareket etmiyorken nişangah ufak nokta atışları için çok iyi özelliklede angled grip le kullanılırsa. yani aslında ikimizinde dediği aynı şey ben sadece oyundaki etkileşimlerini yazmış oldum.

    Ama şuda var oyundaki silahların statlarına bakarak hareket etmek çok yanlış, bug mı vardır nedir bilmiyorum ama statları düşük ve üstelik rate of fire namludan çıkan mermi sayısı az olan silah statları iyi olan silahı ezebiliyor. dmgler statlar yaklaşık olarak doğru olsada oyunun şuanki durumu öyle göstermiyor. Arkadaşın dediği ace model silahların ve mg4 ün her mesafede deli gibi silmesi gibi. Yoksa ilk 1. leveldeyken sahip olduğumuz silahlar hemen hemen her class için stat değerleri yüksek silahlar ama neden tercih edilmiyorlar :) Aksi olsaydı insanlar neden level atlasın yeni silahlara kavuşsun olurdu gerçi oda var. sırf fark görüntü değil bence..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: manyetooo
    ...

    Dediğim gibi daha kesin bilgi symthic.com da var. Battlelog da yazan değerler yanlış. DICE bile bunu itiraf etti. Her zaman symthic.com'a istatistiklerde güvenebilirsin.

    Şu silah şundan daha üstün kavramına katılmıyorum. Hele BF4'te hiç katılmıyorum. Her silahta mutlaka bir zayıf bir güçlü yön oluyor. Atıyorum bakıyorsun bir silah süper rpm diğeri de öyle ama birisinde accuracy biraz daha iyiyken iyi olanın reload hızı berbat. Reload hızı yakın mesafe çatışmalarında çok önemlidir mesela. Gibi.

    Her silah eşittir demiyorum tabii ki ancak dengesizlikleri de DICE dengelemek için mutlaka balance yaması yapıyor. BF3 te çok gördük. BF4 te de göreceğiz.

    Bu rehberin amacı kavramları düzeltmek ve ne nedir bilgisini artırmak benim için.

    Hangi silah OP sorusunun yanıtını vermek değil tabi ki :)
    Bu arada ilk açılan silah kötüdür sonrakiler hep daha iyidir diye bir kavram BF de hiç olmadı bu konuyu zaten bunun için açtım. Açtıkça daha iyisi geliyor diye bir kavram yok BF'de. Oynadıkça bunu anlıyorsunuz.


    Şunu yapabiliriz bu konuda mesela; herkes şu şekilde beğendiği bir kombinasyonu yazar ve amacını yazar örnek veriyorum:
    Tamamen sallıyorum şimdi:

    SAR-21
    ->Orta uzun menzilli isabetli bir tüfek
    Grip: stubby grip.
    Barrel: Flash hider
    Laser: Yok

    ya da:

    AEK-971
    ->Yakın mesafede sessiz katil modeli:
    barrel: susturucu
    grip: ergo grip
    laser: yok

    Bu tip önerilerle konuyu zenginleştirebiliriz ve en beğenilenleri ana mesaja eklerim mesela.




  • Bence favori eklenti kombinasyonları:

    a. Muzzle break + Stubby grip

    b. Heavy barrel + Angled grip

    c. Ergo grip tek başına ya da flash hider ya da suppressor ile.
  • 2 defa Guilinde scar-h ile deneme yaptım sonunda en iyisi kombinasyonu buldum gibi
    -Magnıfier + Holo
    -H.b.
    -Stubby grip
    Önceden kullandığım daha doğrusu çok zor adam öldürdüğüm kombinasyon ise:
    -4x Acog
    -H.b.
    -Angled grip
    Sadece holo varken gerçekten sekme çok az. Arada magnifier açıp kapamak gerçekten işe yarıyor ben hep açık tutardım yani 3x ile o zaman acog misali çok sekiyordu.
    Muzzle brake ve compensator uzak mesafe için çok saçıyor mermileri onuda gözümle gördüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makik
    .

    Muzzle break kısa mesafe de namlu tırmanışı engellemek için, uzun menzil isabetini rezil eder. :)
    Stubby grip ile biraz iyileştirilebiliyor.
  • Muzzle Break asla takmayın, üste geri tepmeyi keserken sağa sola geri tepmeyi coğaltıp hisabetlliği tamamen yok ediyor. Unutmayın horizontal recoil'i kontrol etmek kolaydır fakat, left right recoil'i kontrol etmek zordur.
  • Faydali bir rehber olmus tesekkurler

    Ufak bir onerim olacak belki telefondan baktigim icindir bilmiyorum ama 1 numara neydi vs diye surekli yukari baktmak zorunda kaldim ona bir duzenleme yapabilirseniz daha iyi olur bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silahlarda onem verdigim stabilite olayi sabit bi sekilde ates etmek ve mermilerin isabet oranini yukseltmek. Hangi ekipmanlari onerirsiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackenedd

    Silahlarda onem verdigim stabilite olayi sabit bi sekilde ates etmek ve mermilerin isabet oranini yukseltmek. Hangi ekipmanlari onerirsiniz?


    Kontrollü ateş edebiliyorsanız: (Hareketsiz 3-4 mermi atıp durup tekrar atarak)

    6. Angled grip / Folding grip
    Silahın ilk mermi yukarı tırmanışını (3) %33 azaltır.


    Otomatik ateş edip çok hareket ediyorsanız:

    7. Stubby grip / Potato grip
    Silahın otomatik atış isabet yüzdesini (1) %15 artırır

    veya

    5. Ergo grip / Vertical grip
    Silahın hareket halinde ve nişan almadan atış durumlarında silaha eklenen ekstra isabetsizlik oranını (1) %50 azaltır.

    + Laser.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aresmar -- 11 Aralık 2013; 13:20:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgay007

    Faydali bir rehber olmus tesekkurler

    Ufak bir onerim olacak belki telefondan baktigim icindir bilmiyorum ama 1 numara neydi vs diye surekli yukari baktmak zorunda kaldim ona bir duzenleme yapabilirseniz daha iyi olur bence.

    Dediğinizi yapmaya çalışacağım ok.
  • Yine döktürmüşsün abi. Mükemmel bir bilgi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paratoner85

    Yine döktürmüşsün abi. Mükemmel bir bilgi.

    Ehe eyvallah kardiş
  • Emeğinize sağlık yararlı bir konu.

    En iyi carbine sizce hangisi?

     *** BATTLEFIELD 4 SİLAH TEKNİK REHBERİ ***
  • Şu link verdiğiniz sitede acuracy plot (renkli noktaların dağılımı) 'dan neyi anlayabiliriz. Mesela AEK-971 otomatik olarak ateş ettikçe sağ yukarı yönde mi tepiyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melankolik Adam
    Emeğinize sağlık yararlı bir konu.
    En iyi carbine sizce hangisi?

    En iyi tanımına kızıyorum biliyorsunuz :)
    o yüzden en iyi değil benim duruma göre tercih ettiğim iki Carb var onları yazayım.

    Yakından sinsi savaşacaksam ACW-R + susturucu + stubby grip takıyorum.
    Daha uzak menzil için ise Ace 52 kullanıyorum Angled grip ile.

    Diğer carbineları yeterince deneyemedim vaktim yok o kadar geniş, o yüzden fikir belirtmem zor olur.

    Symthic.com yine en doğru karşılaştırma da yardımcı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aresmar -- 11 Aralık 2013; 14:35:28 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.