Şimdi Ara

Batarya değişim ücretini duyan Tesla sahibi aracını dinamitle patlattı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
8.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Batarya değişim ücretini duyan Tesla sahibi aracını dinamitle patlattı



    Elektrikli araçlar hala içten yanmalı motorlu muadillerine göre pahalı. Bunun en büyük sebeplerinden biri de batarya paketi. Peki bir elektrikli aracın batarya paketini değiştirmek kaça patlıyor?



    Örneğin, Tesla modellerinin batarya değişim ücreti merak ediliyor. Çünkü bir sorun olduğunda değişimlerin çoğu garanti kapsamında yapılıyor. Ancak Tesla Model S üretimi 2012 yılında başladı ve 8 yıllık garanti ilk müşteriler için dolmaya başladı. Hal böyle olunca, değişim için gereken ücret de ortaya çıktı.



    Tesla'nın bataryaları uzun süre dayanıyor ancak her şeyde olduğu gibi onlarda da sorunla karşılaşılabiliyor. Finlandiya'daki 2013 model Tesla Model S sahibi Tuomas Katainen de aracının batarya paketiyle ilgili bir sıkıntı yaşamış. Tesla, yapılan inceleme sonucu bataryanın değiştirilmesi gerektiğini belirtmiş ve garanti dışı kaldığı için 20 bin euro ücret istemiş.



    Ayrıca Bkz.Kurdaki düşüş sonrası Volkswagen de indirim yaptı



    Katainen, ikinci el 2013 Model S'lerin 35 bin euro'luk fiyatını göz önünde bulundurarak kendisine söylenen ücreti çok yüksek bulmuş. Bataryanın tamiri için de bir yol bulamayınca çareyi bambaşka bir noktada aramış ve hem sorunu kökünden çözmek hem de sesini duyurmak için 30 kilogram dinamitle aracını patlatma kararı almış.



    Kulağa oldukça çılgınca gelen bu eylemi aşağıdaki videoda izleyebilirsiniz. Ayrıca, aracı patlatmadan önce sorunlu batarya paketi ve elektrik motoru gibi pahalı parçaların da söküldüğü belirtiliyor.



    Şunu da belirtmeden geçmeyelim, Model S'lerde yüksek kapasiteli üretim 2014 yılında başladı. Yani onun öncesindeki araçlarda üretim kapasitesi daha düşük olduğu için batarya değişiminin de daha pahalı olduğu belirtiliyor. Günümüzde hem üretim kapasitesi hem de gelişen batarya teknolojileri sayesinde bu tutar daha düşük olacaktır.











  • Adamın yaptığı haber olmuş, dikkat çekmeyi başarmış, tepkisini göstermiş, sen gelmişsin tesla’nında umarındaydı yazıyorsun. Hiç bir şeye tepki göstermeyen türk halkı alışkanlığı ile yapılanı küçümsüyorsun. Bizi susmaya alıştırdılar, tepki göstermemeye alıştırdılar, tabi ki adamın davranışını eleştireceğiz değil mi?
    Yanlış hesaplamadıysam;
    100 kilometrede 6 litre yakan bir araç 20.000 € ya yani şuanki kurla 250.000 TL’ye 358.200 kilometre yol yapabilir.

    Şuanki kur ve akaryakıt fiyatına göre;
    20.000 € x 12.5 = 250.000 TL
    250.000 / 11.63 = 21.496 litre benzin yapar.

    21.496 litre / 6 litre = 3582
    3582 x 100 = 358.200 km yol yapabilir.

    Sözde bu araçlar çevreye duyarlı, kimse araç şarj olurken kullanılan elektriği ve o büyük piller üretilirken fabrikanın çevreye verdiği zararı düşünmüyor. Bunlarla ilgili haberler çıkıyor elektrikli araçlar bunlar hesaba katılınca 5-6 litre yakan benzinli bir araç kadar çevreye zarar veriyor.

    O halde neden şarj süresi, yangın riski ve menzilin azlığı gibi şeylerle uğraşalım. Elektrikli araçlar pil teknolojisi gelişmediği ve çevreye duyarlı olmadığı sürece mantıksız.
    20k belki onların 4-5-6 maaşı ama düzenleri bize hiç benzemiyor

    Enflasyon az o ülkelerde araba yemek fatura vs ucuz bu yüzden stokçuluk bilmiyorlar maaşı alır almaz gidip dolar Euro yada altın almak yok onlarda , stokladiklari tek şey yemek oluyor

    Yarın ne olacak kaygıları yok , 3-5k maaş ile gül gibi yaşayıp gidiyorlar biz sürekli beyin jimnastiği yapıyoruz sürekli bir hesap halindeyiz

    Toog bataryası bor atığından yapılıyor ömrü 80 yıl tesla elon musk durmadan cumhurbaşkanı ile iletişimde kafayı türkiyeye takmış uykuları bozuluyır. Aspilsan ürettiği bor atığındaki pil geleceğin pili. Mesela bir telefon 1 dk şarj oluyor mesela normal prizde 25 dk gibi araç şarj ouyor. Batarya ölse bile geri dönüşümle işleniyor. Gerisini siz düşünün. Unutmadan lito titanat batarya çinlilerin üretmiş ılduğu batarya 82 yıl ömürlü. İşallah yer altı kaynaklarımız yurt dışına akmaz. Neyse saygılar dh.

  • Adam YouTube kanalının reklamını yapmış muhtemelen de daha ucuza

  • en iyisini yapmış.

  • İzlenme ve reklam için yapılmış boş bir haber.

  • Bugüne kadar şarjı ücretsiz ettiyse kârda. Tabi bu Cars çizgi filminde de işlendiği şekilde Elon amcanın ne yazık ki dünyanın en büyük spekülatörü olduğu gerçeğini değiştirmiyor arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar Bağımlısı -- 25 Aralık 2021; 15:7:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20k brim onların 4 maaşı 20 bin evro bizim 8.9 yıllık m
    aaşımız onl
    ar isyan ederken biz ne yapalım yerimizde olsalardı sarı yelegi ömür boyu çıkarmazlardı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tesla'nın da umrundaydı.

  • 20k belki onların 4-5-6 maaşı ama düzenleri bize hiç benzemiyor

    Enflasyon az o ülkelerde araba yemek fatura vs ucuz bu yüzden stokçuluk bilmiyorlar maaşı alır almaz gidip dolar Euro yada altın almak yok onlarda , stokladiklari tek şey yemek oluyor

    Yarın ne olacak kaygıları yok , 3-5k maaş ile gül gibi yaşayıp gidiyorlar biz sürekli beyin jimnastiği yapıyoruz sürekli bir hesap halindeyiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVisör kullanıcısına yanıt

    Hiç zannetmiyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış hesaplamadıysam;
    100 kilometrede 6 litre yakan bir araç 20.000 € ya yani şuanki kurla 250.000 TL’ye 358.200 kilometre yol yapabilir.

    Şuanki kur ve akaryakıt fiyatına göre;
    20.000 € x 12.5 = 250.000 TL
    250.000 / 11.63 = 21.496 litre benzin yapar.

    21.496 litre / 6 litre = 3582
    3582 x 100 = 358.200 km yol yapabilir.

    Sözde bu araçlar çevreye duyarlı, kimse araç şarj olurken kullanılan elektriği ve o büyük piller üretilirken fabrikanın çevreye verdiği zararı düşünmüyor. Bunlarla ilgili haberler çıkıyor elektrikli araçlar bunlar hesaba katılınca 5-6 litre yakan benzinli bir araç kadar çevreye zarar veriyor.

    O halde neden şarj süresi, yangın riski ve menzilin azlığı gibi şeylerle uğraşalım. Elektrikli araçlar pil teknolojisi gelişmediği ve çevreye duyarlı olmadığı sürece mantıksız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus01982 -- 25 Aralık 2021; 4:53:26 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 20 bin euro'nun daha vergisi de var ülkemiz için özellikle. Biz de durum iyice karmaşıklaşıyor. Elektrikli araçlar çevreci filan değil bir anlatamadık şu yeni çıkan herşeye balıklama atlayan bazı kişilere. Bakalım nereye gidecek bu elektrik işi ama ben komple kalıcı olacağını düşünmüyorum açıkçası. Elektrikli araçlar devam eder, ciddi bir pay alır belki ama pazarı domine edemezler.

  • 20000 birim bizde motor yenileme ucreti ama vatandasimiz mecbur yaptiriyor. Finlandiyali 20000 teslaya vereceğine gider clio, corsa falan alir. Hic degilse 2012 model arabasi 2021 model olur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • keşke arabanın içine elon musk denen zibidiyi oturtup öyle patlatsaydın.

  • maximus01982 M kullanıcısına yanıt
    elektrik bedava değilki onun da masrafını katmalıydın...

  • aynı durumda olsam ben de aynısını yapardım. ancak tesla fabrikasının önğçe çeker aracı yakardım. daha etkili olurdu. dağın başında dinamitle patlatmaktan daha etkili bir tepki olurdu.

  • Elektrikli araç hayali kuranların dikkatle okuması gereken bir haber. Demek ki bizde elektrikli araçlar uzun bir müddet zengin oyuncağı olarak kalacak.

  • TOGG içinde aynı durum ihtimali var... Tesla da bile böyle sorunlar olabiliyorken , TOGG un bataryalarının ne kadar süre garanti kapsamında olacağı ya da batarya performansının kaç sene boyunca makul seviyelerde olacağını kimse bilmiyor....


    TOGG u aldığında 500 Km menzili olan batarya 2 sene sonra 300 km götürmeye başladığında araç sahibi ne yapacak bilinmez....

  • münzevii M kullanıcısına yanıt

    haberin sonunu okusaydın keşke.

  • Toog bataryası bor atığından yapılıyor ömrü 80 yıl tesla elon musk durmadan cumhurbaşkanı ile iletişimde kafayı türkiyeye takmış uykuları bozuluyır. Aspilsan ürettiği bor atığındaki pil geleceğin pili. Mesela bir telefon 1 dk şarj oluyor mesela normal prizde 25 dk gibi araç şarj ouyor. Batarya ölse bile geri dönüşümle işleniyor. Gerisini siz düşünün. Unutmadan lito titanat batarya çinlilerin üretmiş ılduğu batarya 82 yıl ömürlü. İşallah yer altı kaynaklarımız yurt dışına akmaz. Neyse saygılar dh.

  • 20 bin Avro da iyiymiş. Yani nerdeyse yeni bir araç parası anlamında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.