Şimdi Ara

Başlangıç motoru naked tipi yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
15.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, bu sene ilk motorumu almayı planlıyorum ve naked tarzını benimsedim. Yaşım 27, boyum 185, kilom 84. Başlangıç olarak araştırırken tip ve özellik olarak Yamaha Mt 25 aklıma yatmaya başladı. İstanbul yollarında kullanacağım. Tecrübeli üyelere sorum, her faktörü düşünce bu motoru uygun görür müsünüz ve buna alternatif önerileriniz var mıdır? Şimdiden teşekkür ederim.



  • Tecrübelerinizi biraz aktarir misiniz ? Ona gore size bi oneride bulunayim
  • FairLighty F kullanıcısına yanıt
    Hiç tecrübem yok, ilk defa motorsiklet alacağım ve bu şekilde bir yönelimim oldu, sadece araştırma aşamasındayım şu anda.

    Mesela mt 125'de abs olması açısından iyi, bu 125 cc mesela diğeri 250, tipi de hoş, lakin aralarındaki teknik farkları anlayabilecek yeterlilikte değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babadol -- 13 Şubat 2017; 0:9:4 >
  • Mt 125:
    -15 beygir
    -12,4 Nm tork
    -tek silindir
    -140kg

    Mt 25:
    -36 beygir
    -22,6 Nm tork
    -çift silindir
    -165kg

    250cc ile başlanmaz bana göre önyargı. Kişi kendisini biliyor, güveniyor ve güvenli sürüş eğitimi alıyorsa bana göre 250cc ile başlayabilir.

    Mt 25, Mt 125'in güç olarak iki katından fazla. Tork olarak neredeyse iki kat. Bu da ani gaz açmalarda pati hatta tekere gelebilir demek

    Çift silindir titreşim yapmaz bu sebeple yormaz. Sesi de daha iyidir ama ona göre de yakıtı vardır.
  • The Unforgiven T kullanıcısına yanıt
    Çift silindir titreşim yapmaz dediniz mesela bunu yeni öğrenmiş oldum, bu motorların en yüksek 130 km/s hızlarını görmesi yeterli midir onu da bilmiyorum mesela. Abs çok önemli bir faktör müdür o da soru işareti bende. Diğer markalardan da alınası örnekler olsa iyi olurdu benim için, çok göremedim. Honda msx 125 var mesela çocuk motoru gibi görünüyor.
  • Ben 250cc ile başladım. Yalnız naked değil de enduro idi.



    Ehliyet sınavından sonra arkadaşın 125'lik ybr'sini 20-30 km kadar kullanmıştım. O tecrübe ile 250'lik ilk motorumu alıp yaklaşık 5 ay gibi sürede 7500 km yol yaptım.



    Ktm duke 200 falan da bakabilirsiniz. Ya da benim kullandığım ve memnun kaldığım mondial rx3i evo'yu da inceleyin.
  • Açıkçası mt 125 yakıt tüketimi ve abs olması açısından biraz daha avantajlı gibi görünüyor, tipi de daha hoşuma gidiyor, ama diğer yanda da 250 lik mt 25 var. KTM marka hakkında çok az bilgi sahibiyim, genel kalite olarak nasıldır, servisi bakımı iyi midir, o konular belirsiz bende. Honda istiyorum olmazsa yamaha diye düşünmeye başladım ama honda'da aradığımı bulamadım. Şu an emin olabildiğim sadece mt 25 ve mt 125 var kafamda, tavsiye ve önerilere açım o yüzden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babadol -- 13 Şubat 2017; 1:18:40 >
  • İlk motor olarak mt 125 benim de aklımdaydı ama altımda bisiklet gibi duruyordu. (187 boy 98 kilo) O yüzden biraz kalıplı motor istedim tercih etmedim.



    Bence zamanınız varsa bir de yakından inceleyin ve üstüne oturun. Google'dan beğendiğiniz motorun üstünde malesef rahat edemeyebilirsiniz.

    Edit: Sizin de boyunuz varmış. Siyah renkli suzuki inazumayı'da inceleyebilirsiniz. İki ayrı modeli vardı. Karenajlı ve karenajsız olarak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 13 Şubat 2017; 1:28:13 >
  • babadol kullanıcısına yanıt
    Şöyle söyleyeyim yaklaşık 9 yıldır motor tepesindeyim Kocaeli'den Bursa'ya dönerken otoyolda 130km hıza doğru düzgün çıkmıyorum bile. 130km ufak bir hız değil çok rahat yeter.



    ABS'nin önemini şu videodan anlayabilirsiniz. Yeni başlayan birisi için ABS hayat kurtarır.

    SYM Wolf 250, Honda'nın CBF250'si var ama tam naked denemez, Yamaha'nın MT serisi var, Suzuki'de Inazuma var güzel bir motor çift silindir Kawasaki Z250 SL var bunlara da bir göz gezdirin.

    KTM malzeme kalitesi olarak üst seviyede. Parçası ve servisi genel olarak diğerlerine göre pahalı.




  • Zaten ilk motor da olsa bisiklet almak istemiyorum, madem bu paraları vereceğim değsin o zaman. Ön araştırma kısmını bitirdikten sonra ehliyeti de elime alayım da bir, test etmeye başlarım bayilere gidip. Önce iyi bilgilenmem gerek.
  • The Unforgiven T kullanıcısına yanıt
    Çok önemli tavsiyeler ve görüşler verdiniz teşekkür ederim, z250sl de ilgimi çekti, diğerlerini de inceleyeceğim. Hız konusunda ben de benzer şekilde düşünüyordum ama emin olamadım bilgim olmadığı için. Peki tek ve çift silindir arasında nasıl seçim yapacağım, yakıt tüketimi farkı çok etkilemez beni, diğer açılardan ne gibi farklar görürüm?
  • babadol kullanıcısına yanıt
    Eğer yakıt tüketimi etkilemez diyorsanız tabi ki çift silindir alın. Çift silindir genel olarak daha fazla devir çevirebilir. Düşük devirlerde tork tek silindirde daha fazla olur ancak çift silindirler genelde daha yüksek süratlere çıkarlar.

    Ses olarak çift silindirin çok daha karakteristik bir sesi var. Yan yana geldiklerinde çok net anlaşılıyor.

    En güzel yanı titreşim olmaması. Uzun yolda hiç yormaz ama tek silindir belirli bir devirden sonra titrer.
  • babadol kullanıcısına yanıt


    Şunu da izlemenizi tavsiye ederim.
  • The Unforgiven T kullanıcısına yanıt
    İzlemiştim bunu, tüm bu bilgilerin ışığında absli çift silindir bi 250'lik almayı düşünüyorum artık, mt 25 iyi ama Abs yok. Tip olarak zaten az çok tahmin etmişsinizdir düşündüğüm şeyi. Keşke aradığım tarzda bi Honda olsaydı da hiç araştırmaya gerek kalmasaydı.
  • babadol kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla Z250sl de ABS var.
  • Alabileceklerin ;

    Ktm duke
    Yamaha Mt-25
    Yamaha Mt-125
    Suzuki inazuma
    Kawa Z250sl
    Bajaj pulsar

    Ktm ve kawa bana küçük gelen motorlar olmuştu, o sebeple elemiştim onları.
    İnazuma çok rahat ve istikrarlı bir motor ayrıca artçısını da üzmüyor. Ben görsel olarak çok haz etmediğim için elemiştim onu.
    Pulsar'a he bir güvensizlik oldu.
    Mt125'e de o kadar para verip 2 ay sonra sıkılmamak için mt-25 aldım.

    Mt 25 tavsiye ederim ama artçıyı unut. Çorba kasesi kadar artçı koltuğu var.
  • sanatairum kullanıcısına yanıt
    Bence Pulsar bu listeye girmemeli. Parçası ucuz, yakıtı az ancak sorunu bitmiyor. Motor forumlarını, Bajaj sayfalarını, şikayetvar.com'u ziyaret ederseniz Bajaj'ın bu motorların yanına yaklaşamayacağını görürsünüz.
  • The Unforgiven T kullanıcısına yanıt
    Pulsar ile ilgili şikayetleri ben de çok okudum. Açıkçası çift silindir olduğu için mt 25, abs olduğu için de z250sl arasında kaldım. Artçıyı çok düşünmüyorum, başkasını almam fazla şimdilik ama alırsam da z250sl daha iyi gibi. Mt 25 in eksileri de kötü stok lastik, yağ aksamı kronik arızası ve Abs olmaması olarak can sıkıyor. KTM biraz daha büyük olsa onu düşünürdüm, inazuma da tipten kaybediyor. O yüzden seçemiyorum hala.
  • babadol kullanıcısına yanıt
    ABS bana göre olmazsa olmaz bir konumda. Titreşimi yüksek devir ve süratlerde hissedersiniz zaten yeni başlayan birisinin ve şehir içinde kullanan birisinin bu süratleri pek göreceğini sanmıyorum.

    MT25'in arka selesi R25 ile aynı. Bir R25 sahibi olarak söyleyeyim çok ufak. Hani bir yerden sonra yeter dedirtiyor.

    Yeni serilerde yağ aksamı sorunu yok. Şase numarası üzerinden bayilerde sorgulatabiliyorsunuz. Lastik konusunda ne deseniz haklısınız.

    KTM'de düşünülebilir. Titreşim olarak biraz daha fazla olduğun söyleniyor daha önce tecrübem olmadı.
  • The Unforgiven T kullanıcısına yanıt
    KTM bana ufak gelir diye düşünüyorum, ve yeni başlayan biri için milim döndürünce ileri atması zorlar gibi. Z250sl nasıldır acaba, abs var, tek silindir ama dediğiniz gibi çok sürat yapmam zaten, 250cc hem gücü de var, siyahı da çok hoş duruyor gerçekten, zaten Japon teknolojisi üzmez.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.