Şimdi Ara

Başlangıç motoru naked tipi yardım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
15.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • babadol kullanıcısına yanıt
    http://cycle-ergo.com/

    Bu siteden ölçülerinizi girerek motorun altınızda nasıl duracağına bakabilirsiniz.

    Japon teknolojisi kolay kolay üzmez hocam. Belki memnun kalmadığınız özellikleri olabilir ama taş gibi motorlar. Keşke deneme fırsatınız olsa.

    http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/141474-kawasaki-z250sl-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-41.html

    Buradan gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.




  • The Unforgiven T kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler tekrardan, biraz inceleyeyim yine sorularım olursa rahatsız ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Site güzelmiş , teşekkürler



    Bu arada kawasaki z250sl'in de oturuşu biraz konforsuz. Özellikle bacaklar biraz sıkışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • babadol kullanıcısına yanıt
    250cc'lerde öyle aman aman bir fark yok. Hem mt-125 hem kawasaki z250sl kullandım. Kawa altınızda daha küçük gözükecektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada uzunca araştırmaya devam ettikten sonra çok büyük oranda mt 125 üzerinde karar kıldım. Hem Abs olması, hem uzun boyluya uygun olması, hem oturuş pozisyonu, hem lastikleri, hem tipi olarak çok alanda kafamda oturmuş durumda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • babadol kullanıcısına yanıt
    Çok güzel motor, ilk motorum olduğu için de ben çok keyif alarak binmiştim. Yalnız şunu da unutmayın, 125 cc bir süre sonra az gelmeye başlayacak. O zaman da alırken çok arada kalmıştım, keşke aynı kasanın 250 'liğini yapsalarmış diye düşünmüştüm

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlısı olsun diyelim. Ama yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi yaz dönemine doğru büyütmek isteyeceksiniz.



    Sıfır alırsanız biraz zarar edersiniz. En azından ikinci el temiz bulmaya çalışın ki zararınız daha az olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sağolun, benim amacım bunda iyice piştikten sonra seneye iki gömlek üste çıkmak, 500+ cc bir motora geçiş yapmak. O hevesi şimdilik bastırmaya çalışacağım çünkü iki teker şakaya gelmez. Zaten bu başlangıç için bile fazla sayılabilecek bir motor bence, iki sene önce olsa bir scooter alıp öğreneyim derdim ama kendime güvenim var şimdi, bu daha mantıklı geliyor. 11-12 bin civarı temiz ikinci elleri var, zaten en fazla onu verebilirim bu sene içinde. Kask+mont için de 1000 TL gözden çıkarmak yeterli olur sanırım, bu konuda da çok bilgili sayılmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babadol -- 15 Şubat 2017; 18:46:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merak ettiğim bir husus var, neden hemen mt 07 gibi bir motorla başlamayayım, sonuçta bilinçli olduktan ve efendi kullandıktan sonra bunun tehlikesi olmayacak. Ben de zaten bir heves uğruna değil, ömürlük bu yola girmeyi düşünüyorum, 18 yaşında çocuk da değilim. Motor yükseltip zarara girmek yerine doğrudan yükseğinden başlasam daha mantıklı olmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • babadol kullanıcısına yanıt
    Bu konuda aslında çok fazla tartışma konusu var.

    Ben şu an MT-07 kullanıyorum. MT-125'den direkt olarak bu motora geçtim. Dediğiniz gibi aklı başında biriyim ve çok iyi trafik okurum. İnsanın kendini bilmesi motor üzerinde gerçekten çok önemli bir faktör. Ama şunu unutmayın, 600cc yuakrısı çok başka bir dünya..

    Ne kadar aklı başınızda olsa dahi, bu motorların ne yazık ki hata affetme olasılığı çok düşüktür. İstemeden de olsa o adrenalin kana girince insan ister istemez gaza basıyor.

    Kendimde şöyle bir örnek vereyim; MT-125'den önce hiç motor kullanmamıştım, motoru aldıktan sonraki 1 hafta boyunca gece 2'de evden çıkıp evin oralarda pratik yaptım. 1 hafta sonra gayet güzel kullandığımı düşünerek biraz gazlayayım dedim. (125'lik ile ne kadar olcaksa), az kalsın Çırağan sarayına giriyordum, çünkü tam önünde virajda panik yaptım. Bakın burada o caddede 125'lik ile tapa gaz açmıştım, eğer altımda o gün MT-07 olsaydı belki şu an bu satırları yazamıyor olurdum. Çok şükür şu zamana kadar hiç kazaya da bulaşmadım. Belki o gün bana bir ders niteliğindeydi.

    MT-07 0-100'ü 5 sn'nin altında.. Bence trafik okuma, trafikte konumlanma, çevre kontrolleri, doğru vites/debriyaj/gaz/fren tepkileri için tecrübe şart diye düşünüyorum. Ülkemiz şartlarında ne yazık ki bunun MT-07 ile yapılacağını düşünmüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • arnc kullanıcısına yanıt
    İşte bahsettiğim o, ben öyle gaza gelip de kendini tehlikeye atacak bir insan değilim, gaza gelsem zaten scooter ile de ölüm tehlikesi yaşarım, en fazla yapacağım şehir dışına çıkınca otoyolda rahat şekilde 120 yapmak, belki sollamak, en büyük aksiyonum o olur, ta ki belli bir süre geçip tamam artık tecrübelendim diyene kadar, ki o da en az 1 sene.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asıl sıkıntı sizin gaza gelmeniz değil aslında.



    Büyük hacimli ve ağır motorun sıkıntısı karşı taraftan gelebilecek beklenmedik bir harekete yapacağınız hamle ile alakalı.



    Küçük motorda beden gücü de işin içine biraz giriyor. Ne bileyim ayağınızı yere koyabilirsiniz , ani fren ya da gazda altınızdan kaçmaması için direnç gösterebilirsiniz , ama büyük hacim ve ağır motor sizi dinlemez.



    Ben 250 cc motordan direk 1000'e geçtim. Size şöyle söyleyeyim "abarttım". Ne frende ne gazda üzerinde duramıyorsunuz oysa ki 250cc'de şehirler arası yolda tapagaz giderken bile çok rahattım.



    Dediğiniz gibi trafiği okumak , bilinçli sürücü olmak tabi ki kazaya direk etkili fakat çevremiz malesef bu erdemi gösteremiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 16 Şubat 2017; 18:44:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben mesela bedenen kuvvetime ve çevikliğime güvendiğim için aslında bu konuyu düşünüyorum, kaç yaşında olgun insanız sonuçta, öğrenene kadar sakin kullanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babadol

    Ben mesela bedenen kuvvetime ve çevikliğime güvendiğim için aslında bu konuyu düşünüyorum, kaç yaşında olgun insanız sonuçta, öğrenene kadar sakin kullanırım.

    Hocam bende sizin durumunuzdayim kısmetse ilk 2 tekerimi ay sonu alıyorum 250cc ile başlamayı uygun buldum yaş 30 sizin gibi düşünüyordum bende mantıken aksiyon dolu hareketlerde bulunmam falan diyordum kendime fakat inanın yaklaşık 6 aydır okumadigim yazı kalmadi diyebilirim , hemen hemen herkes düşük cc ile başlamak gerektiğini savunuyor bi bildikleri vardır demek düşer banada



    Bu arada illa nakedmi istiyorsunuz bilmiyorum ama chopper/cruizer tarzı motorların daha iyi olduğunu düşünüyorum başlangıç için ki birçok yerdede okudum bunu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Advantea kullanıcısına yanıt
    Başlarda ben de öyle düşünüyordum, çok şey okudum bu konuyla ilgili, sonra mantığımı kullanıp düşününce ağırlık, ivme ve fren farkı olacağını ve bunu kontrol edersem büyük hacimli alabileceğimi düşündüm, heves değil tamamen motor değiştirip zarar etmemek ve daha güçlü motor sahibi olup rahat etmek için istiyorum. Tabi ki bu kadar yorumu gözardı edemem, danışa düşüne karar vereceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babadol

    Merak ettiğim bir husus var, neden hemen mt 07 gibi bir motorla başlamayayım, sonuçta bilinçli olduktan ve efendi kullandıktan sonra bunun tehlikesi olmayacak. Ben de zaten bir heves uğruna değil, ömürlük bu yola girmeyi düşünüyorum, 18 yaşında çocuk da değilim. Motor yükseltip zarara girmek yerine doğrudan yükseğinden başlasam daha mantıklı olmaz mı?

    Hocam boyle bir karar alacak olursaniz cbf 500'u de dusunun. Abs'si de mevcut hem.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • babadol kullanıcısına yanıt
    120 rahat yapmak istiyorsanız 125'liği unutun derim. MT-125 maksimum 124 km/h yapıyor, yokuş aşağı zorlayınca 130 . Ama çok da az yakıyor (100 km'de 2 lt)

    Ben aslında sizde kendimi görüyorum, sürüşünüzden ve kendinizden bu kadar eminseniz, mt-07'ye belli bir ücret karşılığı motor gücünü 35 beygire sabitlemek için çip takılabiliyor. İsterseniz bunu bir araştırın.

    1000 cc kadar ağır bir motor da değil. (ABS'li 180 kg galiba). Doğru kararı yine siz vereceksiniz. Yollarda motosikletli arkadaşların artmasından hep memnuniyet duyarız

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    AMC A kullanıcısına yanıt
    Ona da baktım, biraz daha konforlu bir motor, diğer bir seçenek olarak aklımda şimdilik sağolun.



    Şimdi ağırlık benim idare edebileceğim seviyede diye düşünüyorum. Fiyat biraz daha tuzlu ama bütçeme bakacağım. Yüksek hacimle ilgili heves ettiğim tek şey kükremesi, o tüylerimi diken diken ediyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Advantea


    quote:

    Orijinalden alıntı: babadol

    Ben mesela bedenen kuvvetime ve çevikliğime güvendiğim için aslında bu konuyu düşünüyorum, kaç yaşında olgun insanız sonuçta, öğrenene kadar sakin kullanırım.

    Hocam bende sizin durumunuzdayim kısmetse ilk 2 tekerimi ay sonu alıyorum 250cc ile başlamayı uygun buldum yaş 30 sizin gibi düşünüyordum bende mantıken aksiyon dolu hareketlerde bulunmam falan diyordum kendime fakat inanın yaklaşık 6 aydır okumadigim yazı kalmadi diyebilirim , hemen hemen herkes düşük cc ile başlamak gerektiğini savunuyor bi bildikleri vardır demek düşer banada



    Bu arada illa nakedmi istiyorsunuz bilmiyorum ama chopper/cruizer tarzı motorların daha iyi olduğunu düşünüyorum başlangıç için ki birçok yerdede okudum bunu

    Hocam benim de hayalim chopper sürmek ama başlangıç motoru konularında hep cbf, ybr önerildiği için o yöne doğru kaymıştım. Sizin mesajınızı görünce bir bakayım dedim, chopper başlangıç motoru olabiliyormuş. Bu beni gerçekten çok mutlu etti. Sizin araştırmalarınıza göre başlangıç için hangi motor uygun?

    Bu arada biraz konu dışı oldu kusura bakmayın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • miaksoylu M kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla Amerika'da sürüş eğitimleri güvenli olduğu için chopper/cruiser tarzı motorlarla yapılıyor. Bütçe ne kadar? O bütçede bir liste çıkaralım.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.