< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bakımı yetkili serviste yaptırmaya gerek var mı? (Golf 5)



-
-
Hocam 3 tane kagit filtre degisicek alti ustu
Yagida servis hangisini koyuyorsa kendin al gotur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bence bu zinciri bozmayın. Yani tabi sonuçta para benim cebimden çıkmıyor demesi kolay ama ne bileyim yani 13 yıl az değil. Ayrıca doğuş’a da yuh olsun bunca yıllık müşteriye çok indirim yapması lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yetkili servis bakımlı aracı almak isterim ama illa almam lazım diye de diretmem.. Sözün özü aracınız 14 yaşına girecek bir Golf. Haliyle ilinizde ünlenmiş bir VW özel servisi işinizi hayli hayli görür.. Benim yağ servisi mazot filtresi hariç, 1000TL fiyat biçti yetkili servis. Ben aynı paraya mazot filtremi ve fren balatalamı değiştirdim. Aynı şekilde olsaydı 1800TL civarı tutardı diye düşünüyorum. Balata fiyatları 350'den başlıyordu.. -
Benim 2012 golf var 2017 den sonra yetkili servisi bıraktım, dışarıda da aynı iş oluyor kaliteli marka bir de vw den anlayan ustayla her iş hallolur.
Satarken avantajlı olur diye düşünüyorsanız 2. el de hele de 14 yıllık arabada siz bu araca piyasadan fazla fiyat yazsanız ucuz olanlara daha çok talep gelir siizn araç satılmaz. Normal fiyatla satsanız çabk satılır ama yıllarca verdiğiniz paranın dönüşü yine olmaz. -
Kafanız rahat ediyorsa, sanayide içiniz rahat gidecek yeriniz de yoksa yılda bir defa 400 lira fazladan verilebilir. Satarken de işi çok hızlandırır. -
@PatlıcanMusakka: Evet hocam çok fazla maliyetli bir işlem değil aslında ama işin içine orijinal servis girince iki kata yakın fiyat çekiliyor. :)
@D-NZ-93: Hocam en iyisi ben bir de Doğuş'la görüşeyim aklıma iyi getirdiniz. Bunca yıldır geliyoruz, bir iskonto talep ediyorum diyeyim belki bir indirim yapılır. Gerçi bunlar çok cimri, iki tane anahtarlık verdiler onda da kırk takla attılar.
@brkprlk35: Özel servis olayı aklıma daha çok yatmaya başladı hocam. Dediğiniz gibi işin içine girince iki kata yakın maliyet farklı oluyor. Özel serviste de parçalar orijinal deniliyor ama yine de tereddütte kaldım. Sorun olmaz herhalde.
@Melikşah_38: Haklısınız hocam bir de işin o boyutu var. Yıllardır bir fiyat farkı ödüyoruz bunun geri dönüşü olacağı da kesin değil. Orijinal araç arayan çok fazla kişi denk gelmeyebilir son dönemde fiyatlar yükselince maliyeti uygun şeylere talep arttı iyice. :)
@SYE35: Bilgi aldığım özel serviste bir komşum da çalışıyor hocam aslında tanımadığım bir yer değil ama yine de tedirgin oldum. Aradaki farklar devamlı artıyor, bize geri dönüş sağlayacak mı şimdilik o da soru işareti. Evet yıllardır kafamız rahat ama cebimiz nispeten değil. :)
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
-
Özel servislerde parçaları bir miktar pahalıya satar. Sadece işçiliğe para almazlar parçalarada kar payı koyarlar.
Yıllarca ben kendi araçlarım da Mann filtre kullandım. Resmi satıcısından gidip filtreleri ve yağımı alıyorum tanıdığım bir ustaya bir miktar işçilik verip yaptırıyorum.. -
Siz iyi dayanmışsınız. Ben ilk bakım dışında servise götürmedim aracı. İlk bakım dediğim de 6.900km'de sadece yağ ve yağ filtresini değiştirdim 2018 mayısında. Bundan 2 sene önce 400TL para verdim. Ondan sonraki bakımları orijinal parça (hava, yağ ve polen filtresi) alarak kendim sadece işçilik vererek yaptırıyorum 450TL civarına.
Garantisi bitmiş araç. Rutin yağ bakımı için servis şart değil.
Kendi aracım için sadece triger değişimini serviste düşünürüm. Onu dışarıda yaptırmak istemem. Motoru açacaksa servis açsın. Yarın öbür gün bir arıza olursa garantisi olsun. Dışarıda her ustayım diyene motor açtırılmaz.
Dün hatta fiyat aldım servisten.
Mazot filtresi dahil yağ bakımı 1.111 TL
Ön balata değişimi 457 TL
Triger değişimi 1.444 TL
Araç Clio 1.5 dizel. -
10 bin de bir bakım yapıyorsunuz. Yılda 15 bin km yapıyorsunuz diye düşünsek buda yaklaşık 8 ayda bir bakım demek. Yani 2 yılda 3 kere bakıma giriyorsunuz. Aradaki fiyat farkı 400₺ desek. 2 yılda 1.200₺ fazla bir rakam ödemiş olacaksınız. Ancak 2 yıl gibi bir süre için 1.200₺ inanın önemsenecek bir rakam değil. Aracı ilana koyduğunuzda full yetkili servis bakımlı kayıtlı yazdığınızda birebir aynı arabadan 2-3 bin fazlasına çok rahat koyabileceksiniz. Ayrıca boschda olsa bilmem ne de olsa orjinal parçası kadar yerini tutmaz. TARTIŞMASIZ YETKİLİ SERVİS DEVAM EDİLMELİ. -
ben de 12 yıldır arabamı servise götürüyorum. arkadaşlarımda benden daha yeni model fiestası olanlar var. sanayiye gidenlerin arabalarından sorun eksik olmuyor. ben bakımdan bakıma servise gidiyorum. onlar yılda 3-4 defa sanayiye gidiyor. şu güne kadar bakım haricinde cebimden para çıkmadı. jant lastik harici sanayiye sokmadım arabayı. araç yaşı artınca fordda indirim de büyüyor. %35'di yanlış hatırlamıyorsam benim araca verdikleri indirim.
geçen birinin arabasına bindim. arabayı çalıştırdı cayır cayır kayış sesi. susmak da bilmiyor. 1 dakikaya yakın devam etti. "abi baktırdın mı buna dedim" "baktıracak bişey yok fiesta kayışı kalmamış focus kayışı taktılar sadece çalıştırınca ses yapıyor başka bişey yok dedi" -
Özele git
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Boşuna macera aramayın yetkili servise devam.
Ama benim gibi arkadaş tavsiyesiyle vb. iyi bir usta bulursanız işiniz daha rahat olur tabi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunca yıl yetkili servise gitmişsiniz. Düzenli müşteri indirimi isteyip zincirinizi bozmayın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Filtre yağ değişecek ise yetkili servise gerek yok bence , hatta balata disk vs için bile hatta normal bakım için gerek yok
Yanlız şu var piyasada 6-7 belki daha fazla çeşit yedek parça var , sahte filtre yada çok kötü filtre çeşitleri var
Ben sadece Ford bakan özel servise gidiyorum o adam biliyor ne yapacağını mesela aks değişecek ise yan sanayii takıyor zaten orjinali çok çok pahalı , disk balatada ne orjinalini takıyor nede en ucuzunu
Bazen sanayii mecbur kalıyorsun örneğin marş basmıyor araba , aslında sadece marş motoru kömürü değişecek sanayide yaptırıyorsun , ama özel servise gidersen marş motoru komple değişiyor yetmiyor akü , şarj dinamo bile degisiyorlar yetkili servis işim sağlam olsun derdinde hep müşteri düşünmez pek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam civarınızdaki parcacıyı arayıp Hava-Polen-Yağ Filtresi,Karter tapası , Motor yağı ( Artık kac lt ve 5-30,10w40 ne kullanıyorsanız) fiyat alıp Sanayide Ww özel servislere illa kapısında yazar ve illa kapısında bir wag grubu vardır ustaya yağ bakımı işçiliği sorun totalde aldığınız fiyatla arayıp aldığınız fiyat arasında 100 ₺ olur
Hem ne aldığınızı bilirsiniz hemde kendi kalitenizi kendiniz belirlersiniz her ustayı bir tutmamakla beraber ustaya bakıp fiyatı alıp anahtarı bırakınca en ucuz yağı koyanda var malesef
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 25 Ağustos 2020; 18:14:1 > -
Sizin gibi arabasına uzun süre binen ve temiz bakan kullanıcıları seviyorum hocam :)
Benim de sıfır aldığım arabamla 4.bakımım olacak bu sene. 3. sene özel servise geçtim.
Güvenilir bir usta bulursanız parçaları kendiniz alıp 100 tl civarı bir işçilikle yaptırmanızı tavsiye ederim. Sahte yağ ve sahte filtre konusunda dikkatli olun. Hem satan çok hem de özel servislerde kullanan çok.
Ben orijinal Mann filtre alacağım bir yer buldum, yağı da Mobil'de çalışan arkadaşım getiriyor. Bu yüzden içim rahat. Ustam iyi, gözümün önünde yaptı geçen sene bakımları. -
Hocam 1000TL ise iyi fiyat bence Bilgim Yok TSI da ama kabaca
Benzin Filtresi 150
Yag Filtresi 40
Polen Carbonlu 150
Hava 110
Yag 180
Conta 10 TL desen 640-650TL parca Tutar.100 de iscilik 750TL yapar.
Eger Yetkili Servis 1300-1500TL falan cekseydi Ozel daha iyi olurdu ama bence 350TL fark verilir.Aracın Bilg. Kontrolu ile 82 parca kontrolu falan oluyor.
Ayrıca Mahle cok pahalı Mann dan bile pahalı oluyor genelde,dedigi parcaları takarsa Ozel Servis sorun yok da gidip bildigin kagıt olan 20 liralık Fitreleri takıp 40-50 yazıp takarsa sıkıntı... -
Hocam gecen sene bakımını yaptırdıgımız usta da Golf 7 vardı.Motor gitmis Dogus Sanırım 35.000 istemis 11.000 gibi bir rakama parcalar da ne kadar orjinal bilmiyorum "YARI MOTOR" yapıyoruz demisti usta arabaya icim acımıstı.O sekilde yaptırıp satacak ve alan cok buuyk risk alacak.quote:
Orijinalden alıntı: fractal design
Siz iyi dayanmışsınız. Ben ilk bakım dışında servise götürmedim aracı. İlk bakım dediğim de 6.900km'de sadece yağ ve yağ filtresini değiştirdim 2018 mayısında. Bundan 2 sene önce 400TL para verdim. Ondan sonraki bakımları orijinal parça (hava, yağ ve polen filtresi) alarak kendim sadece işçilik vererek yaptırıyorum 450TL civarına.
Garantisi bitmiş araç. Rutin yağ bakımı için servis şart değil.
Kendi aracım için sadece triger değişimini serviste düşünürüm. Onu dışarıda yaptırmak istemem. Motoru açacaksa servis açsın. Yarın öbür gün bir arıza olursa garantisi olsun. Dışarıda her ustayım diyene motor açtırılmaz.
Dün hatta fiyat aldım servisten.
Mazot filtresi dahil yağ bakımı 1.111 TL
Ön balata değişimi 457 TL
Triger değişimi 1.444 TL
Araç Clio 1.5 dizel.
Su an herhalde Orjinal Serviste bir Golf Motoru 50.000Tl vardır.O acıdan acıkcası sasırıyorum Sıfır arac alıp daha binmeden motor garantisini cope atıp LPG taktıranlara, az para degil bir Motor...
-
Yedek parçalar (filtre vb.) orjinal olarak servisten alınır, yağ dışarıdan alınır ve güvenilir bir vw ustasında bakım yapılır.
En Beğenilen Yanıtlar

Hocam bence bu zinciri bozmayın. Yani tabi sonuçta para benim cebimden çıkmıyor demesi kolay ama ne bileyim yani 13 yıl az değil. Ayrıca doğuş’a da yuh olsun bunca yıllık müşteriye çok indirim yapması lazım.
|
2010 yılında 3 yaşında aldığım aracımı o zaman düzenli olarak yetkili servise götürürdüm. Hatta hep shell'den mazot alır, fişlerini bile saklardım. Neden, yarın birgün arabayı satarken, adama diyecem ki "aha ben arabama çiçenk gibin baktım, bakımını hep serviste yaptım, mazotunu shelden aldım " diyeyim diye. Bir gün anasının poposundan doğmuş bir kamyonet şöförü, durduk yere trank diye geldi arabama çarptı. Suçlu yüzde 100 oydu. Vuran adam o kadar pişkindi ki, "ne ağlıyon arabanın kaskosu varmış, uğraştırma beni" dedi tutanağı tutup ktiroldu gitti. Arabamın nasılolsa kaskosu var diye gittim yetkili serviste tamir ettirdim. O kadar üstüne titizlendim ki, yetkili servis, şu parçayı kasko karşılamıyor , bu parçanın yalnızca yan sanayisini veriyor diye bir de extradan bir sürü para aldı. Yıllar sonra, bir gün mecbur kaldım, arabayı satışa çıkardım. Biriyle anlaştık, boyasını kazasını hep söyledim. O meşhur shell fişlerimi, yetkili servis makbuzlarını önüne döktüm. Adam ne oldysa sonradan yan çizdi, ilk konuştuğumuz fiyatın çok çok altında vermek istedi. Tertemiz bakımlı araç dedim. Ama dedi boyası var. MAzotu hep shelden aldım, motoru saat gibi dedim, ama dedi boyası var. Hep orjinal parça kullandım dedim, ama dedi boyası var. Pazarlık öyle kaldı. Bu benim için bir dönüm noktası oldu. Artık dedim, başkası için arabama titizlenmem. Çünkü hiçbir kıymeti yok. Yani demem o ki satarken şöyle şöyle diyecem diye araba servise götürülmez |
Hocam 3 tane kagit filtre degisicek alti ustu
![]() Yagida servis hangisini koyuyorsa kendin al gotur |
Benzer içerikler
- peugeot 508 yorum
- volkswagen cc tutulan modeli
- motor suyu hava yaparsa ne olur
- cam filmi numaraları
- toyota triger zinciri hangi modellerde var
- ds9 en dolu paketi hangisi
- golf 7.5 hangi yıllar
- citroen c5 aircross 2025
- byd han
- byd türkiye"de hangi modelleri üretecek
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X