Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli) (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
52
Favori
35.221
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
613 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerimcem

    bu konun pek hb la alaksı yok bence daha çok hırsızlık arkadaş akıl edemeyip sigortalatmadan ürün göderimiş, pahalı küçük boyutlarda bir ürünü asla sigortalatmadan gondermeyin arkadaşı kargo çarpmış hb değil hp neyapsın içini bir açıyor kutu boş bende olsam bende geri odeme yapmam zor iş yargı çözer inş..
    Gözden kaçırdığınız bir husus var sanırım. Kargo ücreti HB'nin cebinden çıkıyor. Çünkü onların ilettiği anlaşma kodu ile karşı taraf ödemeli olarak gönderiyorum. Bana sigortalı olarak gönderin biz kargo ücretini karşılamayız deselerdi öyle yapardım.

    HB kargo firmaları ile nasıl anlaşma yapmasını biliyorsa muhtemelen onlarla sigorta anlaşmaları da vardır.

    Amazon'dan daha önce (popüler olduğu zaman) bir ürün almıştım. Arızalandığını yazdım ve adamlar bize ürünü yollayın, mağdur olmamanız için yeni sipariş alıp ürünü adresinize göndereceğiz demişlerdi. Gerçekten de PTT ile gönderdiğim ürün onlara ulaşmadan yeni ürün adresime gelmişti.

    Bu konuda ise, elimde kapı gibi mahkeme kararı var buna rağmen paramı alamıyorum.

    Ayrıca kargo firmaları kurum olmayanların gönderilerini sigorta yapmaya yanaşmıyor. Özellikle 2.el alışverişlerde ben sigortalı olarak göndermek istediğim halde benden taahhütname alarak işten sıyrılmaya çalışan kargo firmaları oldu.




  • greenflash kullanıcısına yanıt
    onların 3 kuruşluk güvensiz kargosunu istemediğini sigortalı kargoyla gonderceğini soyeleyebilirdin iletebilirdin olumlu karşılıyorlar, 6000 tl lik ürün gonderiyon hemde boyutu kolayca araklana bilcek türden verdiğin 3-5 i görmüycen sigortalı kargoyla gondercektin sen ödüycektin hb değil, 10 tl lik don lastik gonderirir gibi gonderirsen, çarpılman doğal sütü bozuk bu ülkede dolu... benim küçük kuzenin koca laptobuda yürütüldü mng kargoda 4500 tl civarı birşeydi yeni birşey değil yani....üstüne soğuk su içti.. şubenin onunde sinir krizi bile geçirmiş kavga etmiş polis toplayıp nezarette yattı bir gece toplum huzurunu bozmaktan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 4 Haziran 2019; 20:18:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerimcem

    onların 3 kuruşluk güvensiz kargosunu istemediğini sigortalı kargoyla gonderceğini soyeleyebilirdin iletebilirdin olumlu karşılıyorlar, 6000 tl lik ürün gonderiyon hemde boyutu kolayca araklana bilcek türden verdiğin 3-5 i görmüycen sigortalı kargoyla gondercektin sen ödüycektin hb değil, 10 tl lik don lastik gonderirir gibi gonderirsen, çarpılman doğal sütü bozuk bu ülkede dolu... benim küçük kuzenin koca laptobuda yürütüldü mng kargoda 4500 tl civarı birşeydi yeni birşey değil yani....üstüne soğuk su içti.. şubenin onunde sinir krizi bile geçirmiş kavga etmiş polis toplayıp nezarette yattı bir gece toplum huzurunu bozmaktan...
    kuzeninizin yaşadığı olay için üzgünüm. Ancak ben size olacakları anlatayım. HB'nin anlaşmalı kargo kodu ile değil de kendim sigortalı yollayabilsem, bu sefer de bizim anlaşmalı kargomuzla yollamadınız deyip kargoyu kabul etmezlerdi. Bu konunun örneği de mevcut:

    Arena Bilgisayar garantili arızalı ürünü servise yollamadan önce telefonla arayıp bilgi aldım. Anlaşmalı kargo firması var ise onunla yollayım dedim ve izlemem gereken prosedür nedir diye sordum. Yok dediler ve kargo ücreti bana ait buraya kadar normal.

    Ben de PTT kargo ile gönderdim ve kontrollü teslimat işaretlenmediği gerekçesiyle kargo adresime geri geldi. PTT'ye 5 TL ekstra ücret ödedim ve gelen kargoyu bu kez kontrollü teslimat işaretleyerek geri yolladım. Hem git gel, hem ekstra ücret ve sonunda Arena'dan ürün tamir edilmeden geri geldi.

    Arena'ya yollama gerekçem ürüne Bios Update yapamamak. Arena da sağolsun bios update'i yapamadan geri yollamış. Güler misin, ağlar mısın?




  • AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Son durum bu şekilde arkadaşlar. İcra Müdürü bugün haftasonu olmasına rağmen, tatilinden ödün verip ÜYAP'a bu girişi yapmış.

    Tensip Tutanağı olarak geçiyor. Bu konuyu mahkemesiz çözme şansımız yok mu? Eski işyerime açtığım ve 3 yıldır sonuçlanmayan başka bir dava nedeniyle hukuk sistemine güvenim sonsuz.




  • Tekrar geçmiş olsun. Karar kısmında İFA söz konusu. Şart koşulmuş. Geri alınarak, paranın ödenmesi denmiş. Adamların bunu "geri alması" lazım. Sizin geri vermek için uğraşmanız değil. Düşünün ki, ürün elinizde ve adam bunu geri almamak için ayak diriyor. Siz hakkınızı alamayacak mısınız?

    İcra müdürlüğünün de ilamı karşı çıkması bi ilginç. Yerine getirip getirmemek onların kararı mı ki!

    İcraya haksız itirazında cezası var. Bence siz bir hukukçudan yardım alın. Ya da koskoca forumda hiç mi bir hukukçu yok gelip yardım edecek. Yoksa bu forumda bilmeden konuşan arkadaşlar da var, kafanız karışabilir. Benim babamdan kalma 21 yıllık mahkemem var. Yılmayın, üzülmeyin, kendinizi yıpratmayın.
  • 21 yıl mı? Umarım yazım hatasıdır.
  • bizim beyaz eşya iadesi oldu para yattı hatta sms bile attılar yatırdık diye tabi koca beyaz eşya çalmaları zor
  • greenflash kullanıcısına yanıt
    Maalesef yazım hatası değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Sürat Kargo şubesine giderek bilgisayar ekranından aldığım görüntü.

    Israrlarıma rağmen Sürat Kargo görevlisi ıslak imzalı tutanak vermiyor.
  • greenflash kullanıcısına yanıt
    thhyi aradim. acikca biz yokuz diyorlar sizle firma arasinda diyorlar. icra baslatip sigortali olarak gonderecegim telefonu. bakalim hepsiburada sıkıntı cikaracak mi banada

    edit: hepsiburada karari uygulayacagini soyluyor. sizce icraya vermeme gerek var mi? konu sahibi kardes senin sıkıntı kargodan sanirim. umarim cozersin. sigortali gonderimi sayende yapiyorum. konuyu gormesem aklima gelmezdi sanirim. tesekkur ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DisArt5k -- 10 Haziran 2019; 15:22:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DisArt5k

    thhyi aradim. acikca biz yokuz diyorlar sizle firma arasinda diyorlar. icra baslatip sigortali olarak gonderecegim telefonu. bakalim hepsiburada sıkıntı cikaracak mi banada

    edit: hepsiburada karari uygulayacagini soyluyor. sizce icraya vermeme gerek var mi? konu sahibi kardes senin sıkıntı kargodan sanirim. umarim cozersin. sigortali gonderimi sayende yapiyorum. konuyu gormesem aklima gelmezdi sanirim. tesekkur ederim
    İcraya verin bence... HB kesinlikle güvenilmez. Paranızı almadan ürünü iade etmeyin.
  • İnternetten yüksek meblağlı ürün almayın arkadaşlar. Çok var böyle sorunlu, kırık, bozuk ürün iteleyen. Hepsi yapıyor bunu, tüm siteler. Benim de çok başıma geldi ama uğraşmadım. Alışverişi az meblağ tutan ürünlerle yapıyorum internette. Pahalı ürünlere biraz fazla verip görüp, inceleyip, kontrol edip öyle alıyorum. En azından içim yanmıyor. Umarım alırsın paranı dostum. Heosiburadadan en son braun ateş ölçer aldım 400 tl civarı. Paketi açılıp kapanmış ürün geldi. Kullandım öyle ama bir daha hb den elektronik vs almam. Gg ve n11 de dahil. Onlarda başıma gelen şeyler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün İcra Dairesi'ne avukatımla birlikte gittik. Avukatım dosyayı inceledi ve İcra Hukuk Mahkemesi'ne müracaat ile İcra Müdürü'nün verdiği kararın kaldırılması talebinde bulunalım dedi. Sonra dosyada karşı tarafın avukatı ile görüşüp belki onunla çözeriz dedi. İstanbul Barosu'ndan bir numara bulduk aradık Hepsiburada'nın merkez numarası.

    Avukat hanım'a ulaşmayı bırakın HB müşteri hizmetlerine bile bağlanamadım. Herhalde benim hattımı kara listeye almışlar :)

    İnternetten kısa bir araştırma yaptım ve avukat ile görüştük. Konu bizimle kargo arasında çözmeye çalışıyoruz diyor. Buradaki konuyu da görmüş iyi ifşa ettiğimi söylüyor. Mecbur bıraktınız dedim.

    Tutanak var mı diye soruyorum yok, ama kutudan eksik çıkan ürün için ben eksiksiz beyanında bulunamam diyor. Bu konu hangi noktaya gidecek çok merak ediyorum.
  • greenflash kullanıcısına yanıt
    hocam bir şeyi merak ediyorum, icra dosyasında süresinde itiraz var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Omara

    hocam bir şeyi merak ediyorum, icra dosyasında süresinde itiraz var mı?
    kimin tarafından borçlu tarafından mı?
    İcraya itiraz eden sadece icra müdürüydü. Karşı tarafa muhtıra çıkılmasa yatan parayı alacaktım ve olay kapanacaktı. Ama İcra Müdürü takdir hakkını böyle kullanmış, karşı tarafın avukatı da ben yalan beyan veremem diyor.
  • greenflash kullanıcısına yanıt
    yani bu ilamlı icraya göre icraya konulmuş sonuçta, icra müdürü neye göre böyle bir karar vermiş onu anlamadım. borçlu haklıysa istirdat davası açar zaten. bana kalırsa icra müdürünün keyfî uygulamasından mağdur olmuşsunuz.
  • konuyla ilgili yeni gelişmeler var arkadaşlar,
    Bu akşam saat 17.00 civarı Sürat Kargo kuryesi aradı ve adınıza kargo var evde misiniz diye sordu. Kapıyı açtım. Kimden geliyor diye sorduğumda Hepsiburada'dan dedi.

    Sözde tutanak ile boş kutuyu geri yollamışlar

    Koliyi teslim almadım ve şubeye döndüğünde tutanak tutturalım dedim. Hemen arkasından evime 2 dk mesafedeki şubeye gittim ve güzelce derdimi anlattım.

    Henüz koli şubeye gitmemiş. Ekranlarını detaylı incelediler ve mükerrer barkod basıldığını söylediler. Mükerrer Barkod işlemi Samandırada yapılmış. Şube müdürünün sözlü beyanına göre benim koli ile başka bir koli karışmış olabilirmiş.

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Ben de boş koli göndermediğimi gelecek olan boş koliyi birlikte açalım içinden ne çıkacak tutanak tutalım dedim.

    Kutudan ana ürün çıkmasa bile en azından gönderdiğim kolinin boş olarak dönmesi gerekir ki bu da ürünün çalındığını ispatlar.
    Gönderdiğim kutu yerine farklı bir kutu gelirse bu da kargoların karıştığını ispatlar ki zaten baktığımda Sürat Kargo ekranında "Kargo Bulundu" tarzı ifadeler de mevcut.

    Birazdan çağırırlarsa şubeye tekrar giderek detayları öğrenmeye çalışacağım. Tekrar bilgilendirme yaparım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi greenflash -- 13 Haziran 2019; 18:5:37 >




  • sturmgewehr44 kullanıcısına yanıt
    uzak mesafeli satista elektronik urunler icin servis tutanagi olmadan 14 gunluk iade zaten soz konusu degil. 14 gun urunun tekrar satilabilirligi bozulmadigi taktirde gecerli. bazi firmalar kendi insiyatiflerini kullanip iade alabiliyor. hatta sadece uzak mesafeli degil magazadan yapilan satislarda da eger servis raporu dogrultusunda urunun tamir edilebilmesi mumkun olmayan bir ariza ise ya da parca temin suresi 21 is gununu asiyor ise ilk 6 ay icinde urun bedeli isteme hakkiniz da mevcut. bu yazdiklarim elektronik urunler icin gecerli. 6 aydan sonra urunun aynisini ya da muadilini talep edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsiburada ve Sürat Kargo sorunu çözmediği için İcra Hukuk Mahkemesi'nde memur şikayeti davası açtım. HB hala ilgileniyoruz diyerek oyalıyor. Gelişmeleri konuya yazarım. 18 Temmuz'a duruşma günü verildi.
  • Bilindik bir deri magazasi magazada ürünün bedeni olmadigi icin yine magazadan farkli bedeni siparis ediliyor ucret kart ile odeniyor. Urun geldiginde haber veririz gelip alirsiniz deniyor. Fakat bir gun sonra alici tarafindan ürün alinmaktan vazgeciliyor. Iade islemi icin avm icerisindeki magaza araniyor. "Kampanya doneminde iade mumkun degildir onun yerine baska urun begenin" deniliyor. Magazaya 14 gunluk yasal iade hakki hatirlatiliyor. Magaza mudurumuzle bir gorusun su an cikti ama deniliyor. Cagri merkezini araniyor 14 gun icinde kosulsuz iade yapabilirsiniz magazada sorun cikarirlarsa bizi arayin deniliyor. Hadi buyrun rezillige. Ben alisveriste bu ulkenin saticisi esnafi firmasi kadar insani yoran baska bi sey gormedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.