Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
52
Favori
35.219
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
613 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • EDİT: 5 Temmuz 2019 haftalar süren bekleyiş sonrası İcra Dairesi müdürü insafa geldi ve ödemeyi yaptı. Bu süreçte defalarca git-gel, telefon görüşmesi vs çok yorucuydu. Umarım hiç kimse benzer bir süreç yaşamaz.


    Değerli arkadaşlar bu konunun yerinin burası olmadığını düşünüyorsanız özür diliyorum haklısınız ancak buradan daha çok kişi bilinçlenir diye yazmak istedim.

    Ben 6000 TL'den oldum. Başka arkadaşlarımın da başı yanmasın diye paylaşmak istedim. Belki sizin başvurunuza konu ürün 20000 TL olur. Sonuçta para kolay kazanılmıyor. Bu konu ayıplı mal ile ilgili ama benzer sorunu cayma hakkında da yaşayabilirsiniz. O nedenle bilinçlenmekte fayda var. Konuya destek olup güncel kalmasını sağlarsanız sevinirim. Detaylar aşağıdaki gibi:

    D-Ma*ket (bilinen adıyla hepsibura...com) Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurum ve karar:

    Hakem Heyeti Kararı:

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    sonrasında satıcı ayıplı ürünü gönderin paranızı iade edelim diyor.

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Ben de dedikleri gibi Sürat Kargo ile gönderim yapıyorum.

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Kargoyu teslim alıyorlar.

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    3 gün süren sessizlik sonrası paramı ne zaman iade edersiniz diye sorduğumda ise ürün eksik ulaştı araştırıyoruz diyorlar.

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Eksik ürün yalanına inanmadığım için mahkeme kararını 7 Mayıs 2019'da icraya koyuyorum.

    İcra dosyasına ürün bedelini yatırıyorlar.

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Paramı alabileceğim diye sevinirken, icra müdürü paranı alabilmen için ürünü eksiksiz olarak aldıklarını beyan etmeleri gerekiyor diyor. Nasıl yani diye sorduğumda, istersen muhtıra yollarız diyorlar. Muhtıra yollanıyor ve:

    Satıcının vekili dosyaya beyanda bulunuyor. Bulunuyor ama kargo bize eksik ulaştı diyor.

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    SIKI DURUN SUNDUKLARI kargo belgesini EKLİYORUM:

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Satıcı ile iletişime geçip tazminat davası açacağımı söylediğimde de hukuk departmanı icra dairesini bilgilendirdi, paranızı alabilirsiniz diyor.


    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Tekrar icra dairesine gittiğimde ise, bize ulaşan beyan yok dolayısıyla para da yok deniliyor.


    Sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunacağımı söylediğimde İcra Müdürü, suç duyurusunda bulunursan ve biz suçlu değilsek hapis cezası alırsın diyorlar. Ayrıca böyle bir başvuru yaparsam onlar da benim hakkımda suç duyurusunda bulunacakmış.

    Yukarıdaki gelişmeler ışığında İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti'ni arıyorum ve görüş sorduğumda İcra Dairesi'nin nasıl çalıştığını bilmediklerini ama satıcının iddiasına ilişkin kargo tutanağı yoksa o parayı dosyadan alabilmem gerektiğini söylüyorlar.

    BURADAN ÇIKARDIĞIM SONUÇ: İster Ayıplı Mal olsun isterse Cayma Hakkı, satıcının beyanda bulunması para iadesinden kurtulması için yeterli sebep. O nedenle bir malı ayıp ya da cayma hakkı ile iade edecekseniz, parayı almadan ürünü göndermeyin. Yoksa benim gibi her ikisinden de olursunuz. Hatta icra takibi olmadıkça parasını alsanız bile ürünü yollamayın. Sonra yine eksik diye beyanda bulunup işi yokuşa sürebilirler.

    Ben 6000 TL'den oldum. Başka arkadaşlarımın da canı yanmasın diye paylaşmak istedim. Belki sizin başvurunuza konu ürün 20000 TL olur. Sonuçta para kolay kazanılmıyor.

    GÜNCELLEME 9 Haziran 2019:

    AYIPLI MAL İADESİNDE İZLENMEMESİ GEREKEN YÖNTEM (belgeli)

    Son durum bu şekilde arkadaşlar. İcra Müdürü bugün haftasonu olmasına rağmen, tatilinden ödün verip ÜYAP'a bu girişi yapmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi greenflash -- 5 Temmuz 2019; 17:57:34 >







  • Öncelikle çok geçmiş olsun. Daha 3 gün kadar önce bir laptop iadesinde satıcı ben almak zorunda değilim, THH'ye başvur 3-4 ay uğraşırsın gibi şeyler söyledi. Halbuki bandrolü dahi açılmamıştı. Fotoğraflar çektim. Kargo şubesinde video çektim. Kargoladım ve neyse ki para iadem yapıldı.(ürünü n11'den almıştım) Yine de çamura yatmak isteyen bir şekilde yatabiliyor. Bu noktada bizlerin değil kanunların yaptırım gücünün olması gerekiyor.
    Bence böyle durumlarda vidyo çekmeli, ben daha önce aldığım normal bir ürünü geri yollarken bile vidyo çektim kutuya neler koydugumu ve kargoya geldigimde de ağzını kaparken neler olduğunu gosterip kamera önünde bantladim.. Laptop iadesi idi. Bu markayi amazona falan para kaptirmayalim yerli markadir diye çok kullanmakta direndim , gitti gidiyor ebaya bağlı falan, kârı doğan grup alsin dedim ama yok benim icin bitti bu d market, mail atiyorsun dönmüyorlar, gecen ampul aldim kirik cikti resimli mail attim , bana diyorlar ki kırık ampulü kargolayin, 5 liralik ampul. Yani diyecegim o ki ne maillere yardim taleplerine dönüyorlar ne de hatalari sonucu adam gibi çek tanimliyorlar. Bu mağaza benim için bitti, giderim gitti gidiyordan amazondan alırım alacağımı, adamlar sorun yaşadığın zaman direk seni amazom uk den arayıp çözmeye çalışıyor, en azından değer görüyorsun.
    G.gidiyordan simfer fırın almıştım, kargoyu valide teslim almış bakmadan.Kutuyu bi açtım , dikdörtgen olması gereken fırın paralelkenar olmuş.Satış sözleşmesinden satıcıya ulaştım gönderin geri dedi satıcı.Ben arayıp kargo kodu vereceğim bekle dedi,iadenin son günü, birdaha ses çıkmadı.G.G a anlattım durumu,sözleşmedeki adrese gönder sisteme düşünce biz iadeyi yapacağız dedi.Yolladım karşı ödemeli..Ertesi gün arıyor delikanlı niye öyle gönderdin 60 tl kargo parası verdim diyor..
    G.g beni hiç mağdur etmedi
    Çok geçmiş olsun hepsini okudum. Gerçekten şerefsizlik yani yapılan bilindik ve malının arkasında duran yerler dışında alışveriş yapmak gerçekten çok riskli. Ben telefon kılıfı aldım 28 tl birşey değil ama kargoda kırılmış adama mail attım cevap gelmeden kargo geldi böyle adamlar kazansın cidden. Şerefsiz hırsızlar ya 6 bin az paramı parça eksik falanda degildir eminim attıkları siyah dekonttan belli allahınızdan bulun türkiyede yaşamak başlı başına problem insanların aklı hep üçkagıt hep magdur etme için çalışıyor inşallah sorunu çözersin hocam takip ediyorum konuyu
  • Hepsiçöp.com'dan ucuz ve çakması olamayacak ürün dışında alışveriş yapmayı pek önermiyorum. Yani ne alınır
  • Kargonun eksik ulaşmamasını nasıl sağlarız ? Bu kansızların böyle yapmasını nasıl engelleriz ? Bilgili hocalarımız konuya bekleniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim bu konuyu normal bolume ac bir guzel gündeme taşıyalım. Insanlar alışveriş yaptıkları mağazanın ne niyette olduğunu bilsinler. Lütfen konuyu gündeme aç
  • Geçmiş olsun. Hepsiburada büyüktür sıradan birer vatandaş olan bizden. Ülkede yıllardır hiçbir alanda adalet yok. Dolayısıyla avukat ordusuna sahip Hepsiburada, senin benim gibi sıradan vatandaştan daha çok söz dinletiyor yargıya. Sonuçta haklı çıkıyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakem heyeti kararını paylaşabilir misin?
  • Yalniz adamlar kargo eksik diye tutanak tutturmuşlar, dolayısı ile yasal olarak ürünü göndermemiş konumuna dusmeniz normal

    Ya kargo elemanı ile hb elemanı anlaşıp ürünü hiç etti ya da başka bir iş var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence böyle durumlarda vidyo çekmeli, ben daha önce aldığım normal bir ürünü geri yollarken bile vidyo çektim kutuya neler koydugumu ve kargoya geldigimde de ağzını kaparken neler olduğunu gosterip kamera önünde bantladim.. Laptop iadesi idi. Bu markayi amazona falan para kaptirmayalim yerli markadir diye çok kullanmakta direndim , gitti gidiyor ebaya bağlı falan, kârı doğan grup alsin dedim ama yok benim icin bitti bu d market, mail atiyorsun dönmüyorlar, gecen ampul aldim kirik cikti resimli mail attim , bana diyorlar ki kırık ampulü kargolayin, 5 liralik ampul. Yani diyecegim o ki ne maillere yardim taleplerine dönüyorlar ne de hatalari sonucu adam gibi çek tanimliyorlar. Bu mağaza benim için bitti, giderim gitti gidiyordan amazondan alırım alacağımı, adamlar sorun yaşadığın zaman direk seni amazom uk den arayıp çözmeye çalışıyor, en azından değer görüyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerros

    Hakem heyeti kararını paylaşabilir misin?
    birazdan eklerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii

    Yalniz adamlar kargo eksik diye tutanak tutturmuşlar, dolayısı ile yasal olarak ürünü göndermemiş konumuna dusmeniz normal

    Ya kargo elemanı ile hb elemanı anlaşıp ürünü hiç etti ya da başka bir iş var
    Samimi olarak şunu söylemek istiyorum.

    Ürün kargoda kaybolabilir, kargo görevlisi çalabilir, gönderen eksik yollayabilir. Bunlar mümkün. Ancak bu şikayetimde Hepsiburada ürünü kargodan teslim alıyor. Tutanak tutulsa idi, ürünü tutanak ile birlikte bana iade etmesi lazımdı. Ama bana gönderilen tutanak ya da iade kargo yok.

    Dosyaya sundukları kargo belgesi de ne hikmetse SİMSİYAH. Hiçbir detay anlaşılmıyor.

    İcra dairesi, ben mahkeme değilim senin bir itirazın varsa mahkemeye git diyor. Zaten mahkeme kararını icraya koymuşum. Satıcı itiraz etmemiş, karar kesinleşmiş. Adamlar benim beyanımı, kargo fişimi ve diğer belgeleri kabul etmiyor, satıcı beyanına göre paramı hapsedebiliyor. Benim üzüldüğüm nokta bu...

    Vatandaşın gördüğü değer bu.




  • Avukat nedir, ne işe yarar
  • geçmiş olsun.

    bir satıcı olarak da her ne kadar sizinki gibi bir meblağ olmasa da, alıcı tarafından mağdur ediliyorum. ticari, değil bireysel satıcıyım. 400 liralık bir kulaklığı sıfır ve kapalı şekilde gönderiyorum, sorunsuz şekilde teslim alınıyor. daha sonra gittigidiyor cayma haklarını kullanarak, kutusu açılmış şekilde ürünü bana geri gönderiyorlar. henüz ürünü teslim almadım fakat ürün ne şekilde gelecek bilmiyorum, belki de zarar gördü. daha önce de kusursuz olarak gönderdiğim ürünü, açılmış ve kullanılmış iftirasında bulunan alıcılar yüzünden artık fotoğraflıyorum ürünleri yollamadan önce. bu durumda bir ticari satıcı belki ürünü firmaya geri göndererek zararını karşılayabilir, fakat benim bu durumda yapacak hiçbir şeyim yok.

    daha önce bunu diyen bir müşteri benden kusurlu ürün yollamam gerekçesiyle ücretin bir kısmını iban adresine yollamamı istedi. :) yolladığım ürün de kahve mugu.
    yani demem o ki, bu ülkede alıcısı da, satıcısı da sorunlu.

    konuya dönecek olursak, bunu yapan bir kurumsal firma veya ticari sicili olan firmaysa gerçekten çok büyük zarara uğruyor farkında olmadan. firmalar müşteri odaklı olmadığı sürece, hiçbir zaman başarılı olamayacaklar. bunu yıllardır anlayamadılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hey Jude. -- 31 Mayıs 2019; 17:27:53 >




  • Hocam bu iş mahkemeye gidecek gibi görünüyor. 6000₺ az para değil, bence bu işlerden anlayan bir avukat tut, beraber çaresine bakın.
  • Öncelikle çok geçmiş olsun. Daha 3 gün kadar önce bir laptop iadesinde satıcı ben almak zorunda değilim, THH'ye başvur 3-4 ay uğraşırsın gibi şeyler söyledi. Halbuki bandrolü dahi açılmamıştı. Fotoğraflar çektim. Kargo şubesinde video çektim. Kargoladım ve neyse ki para iadem yapıldı.(ürünü n11'den almıştım) Yine de çamura yatmak isteyen bir şekilde yatabiliyor. Bu noktada bizlerin değil kanunların yaptırım gücünün olması gerekiyor.
  • Hey Jude. kullanıcısına yanıt
    İkinci el alışverişlerde maalesef dediğiniz tür durumlar yaşanıyor siz de elinizde değeri düşmüş ürünle kalıyorsunuz.

    -konuya dönecek olursak, bunu yapan bir kurumsal firma veya ticari sicili olan firmaysa gerçekten çok büyük zarara uğruyor farkında olmadan. firmalar müşteri odaklı olmadığı sürece, hiçbir zaman başarılı olamayacaklar. bunu yıllardır anlayamadılar.-

    Buna katılmamak mümkün değil. Amazon'un sahibi Jeff Bezos bugün dünyanın en zengin insanıysa bunun arkasında yatan en önemli sebeplerden biri ürün alan kişilerin yıllar sonra dahi sorunlarını çözmesi, aracı olması, para-ürün iadesi yapmasıdır. İnsanlar sırf bu sebepten biraz daha pahalı da olsa amazondan alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cohannan -- 31 Mayıs 2019; 17:43:3 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cohannan

    İkinci el alışverişlerde maalesef dediğiniz tür durumlar yaşanıyor siz de elinizde değeri düşmüş ürünle kalıyorsunuz.

    -konuya dönecek olursak, bunu yapan bir kurumsal firma veya ticari sicili olan firmaysa gerçekten çok büyük zarara uğruyor farkında olmadan. firmalar müşteri odaklı olmadığı sürece, hiçbir zaman başarılı olamayacaklar. bunu yıllardır anlayamadılar.-

    Buna katılmamak mümkün değil. Amazon'un sahibi Jeff Bezos bugün dünyanın en zengin insanıysa bunun arkasında yatan en önemli sebeplerden biri ürün alan kişilerin yıllar sonra dahi sorunlarını çözmesi, aracı olması, para-ürün iadesi yapmasıdır. İnsanlar sırf bu sebepten biraz daha pahalı da olsa amazondan alır.
    kesinlikle öyle. müşteri memnuniyetinden taviz vermemek için kurulduğu yıllarda zarar etmiş ve bunun karşılığını fazlasıyla almış bir firma amazon.
    ama şimdi aynı şeyi söyleyemem, en azından 4-5 sene önceki amazon'la alakası yok müşteri memnuniyetlerinin, çalışanlarını sömüren, ucuza işçi çalıştıran (son yıllarda hintliler resmen amazon'u mesken tuttu) bir amazon var karşımızda, yine de hala bir çok firmayla kıyas edilemeyecek kadar iyiler.




  • Gelen kargoyu açmadan önce video çekin. Aynı şekilde gönderirken de video çekin mümkünse kargo şubesinde çekin. Kargo eksik dedikleri zaman mahkemede deliliniz olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PM atın, büyük/küçük her türlü thh kararınızı takip edebilecek avukatımın bilgilerini ileteyim. Birkaç aydır artık takibi avukata yaptırıyorum, çok çok rahatladım. İcradaki ukela memurlarla uğraşılmaz. Anormal bir durum olduğunda da başınız ağrımaz böylece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben bir avukata işlem verdim dinledi tamam ben karsıdan alırım masrafımı dedi sorun yok başka işlemlere dedim para almadan başlamam dedi acemiydim salaktım verdim parayı

    hem param gitti hem karsıdan alacağımı alamadım iki kez zarar ettim

    bu yüzden önden para isteyen avukata iş vermem.
  • bunun yanında hem amazon,hem n11,hem hepsiburada, hem gittigidiyor satıcısıyım

    amazon kendi satıcısı olduğu ürünleri her zaman önce tavsiye ederim

    sonrasında bazen 10-20-50tl gözünüze fazla gelmesin yorumu sağlam firmaları tercih edin.Bu tip problemler daha az yaşayın

    yorumlarda iade almadı görüyorsanız zaten adam gibi ürün göndermiyor benim tanıdığım mağazalar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.