Şimdi Ara

Aydın - Denizli arası işkence gibi ( Güncelleme : otoyol açıldı 2024)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
155
Cevap
0
Favori
13.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 120 km yol ve malum bölünmüş yol ama maalesef dur kalk yapmaktan bitmiyor.
    Hemen hemen aynı mesafeyi aydın - izmir arası otoban sayesinde 45 dakikada geçmek mümkün.
    Ancak Aydın - Denizli arası yol üzerinde sık sık yerleşim yerleri var, yol boyunca inanılmaz sayıda trafik lambası var ve çoğu da gereksiz yere uzun uzun yanıyor. Yani şehirler arası yola çıkış için dandik tali bir yollar için de lambalar konulmuş ama tali yollar için yeşil daha uzun süre yanıyor, amaç nedir anlamak güç.
    Meşhur meşhur Nazilli ilçesi geçişi var ki belki de geçinceye kadar 15-20 dk. harcamak gerekiyor. Tam 11 adet trafik lambası var ve yeşil dalga diye bir şey yok, her birine yakalanıyorsunuz. Bir çevre yolu düşünülmemiş.

    İzmir - Antalya otobanı projesi dahilinde aydın - denizli arası da malum otobanla geçilecek. Henüz başlamadı diye biliyorum. Sabırla beklemek gerek ama en azından trafik lambalarına düzenleme getirilebilir.

    Güncelleme : 22 Ekim 2024 otoyol tamamen bitti, açıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi por favor -- 29 Ekim 2024; 16:41:37 >







  • 3 yıldır İzmirdeyim memleket Denizli haliyle ortalama 2 ayda bir gidip gelirim. Geçtiğimiz cuma günü yine gittim.
    Arkadaşında dediği gibi Aydına otobandan 45 dakikada ulaşmak mümkün. Ama Aydından sonrası işkence. Aydın Şehir merkezi ve Nazilli merkezde abartısız en az 20 dakika oyalanıyoruz. Aydındaki Otoyoldan çıkar çıkmaz hemen sağ tarafta Denizli tarafına gidiş için güya çevre yolu yapılmış ama yol rezalet olduğu için kullanmıyorum. Nazilli daha da kötü mecburen merkeze giriyoruz ve akıllı ışık olayı yok. Aydında denk gelirse iyi oluyor.
    Aydın Denizli otoyolu yapılsa yeminle uğramam ikisinede.
    Gaziemirden gir Otoyola Denizliden 2 saat sonra çık ama yapıldı yapılacak derken hala ortada bir şey yok.
    quote:

    Orijinalden alıntı: eyönetmen

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Dandik bir traktör. Aynen ifadem bu.
    misli misli yoğunluğu olan yola azıcık bir süre yeşil yakıp sonra dandik bir traktör geçecek diye uzun uzun kırmızı yakarsan benim ifadem bu olur. aynı tali yolda benim aracım da geçecek olursa, o da dandik olur.
    kural dışı bir şey varsa basarsın şikayet butonuna.
    Aydın-Denizli arası yorucu bir yol. Allahtan pek işim düşmüyor.

    Asıl sorun çok fazla ışıktan ziyade ışıkların süresinin ve kademesinin hiç ayarlanmamış olması. Trafiğin asıl yükü ana eksende. Buna göre yeşil dalga ayarlaması gerek ama yok. Bu yüzden zamanlama yapamıyorsunuz.

    Yine ana hattaki ışık sürelerinin daha uzun, tali bağlantıların buna mukabil oldukça kısa olması gerekirken (ana yerleşim merkezleri biraz daha yakın olabilir) buna dair bir ayarlama da farketmedim. Tali yol boş ama siz bekliyorsunuz. Oysa bunu birkaç gün içinde tespit edip süre ayarlaması yapmak çok basit.

    Asıl bela ise hız sınırı bölgeleri. Şehirler arası ana (ve işlek) bir güzergahta bu kadar sık (üstelik kısa kısa) hız sınırı bölgesi olmaz. Akışı tamamen dengesiz hale getiriyor. Bakıyorsun ikide bir pırt diye 50 km hız sınırı bölgesi çıkıyor. Bunu algılayıp gerekli hıza düşene kadar hız sınırı bölgesi bitiyor. Hatta bazıları o kadar kısa ki (100 m olan bile var) daha yavaşlayamadan geçiyorsunuz. (ani yavaşlasanız gacırdatabilir sizi biri arkadan) Kütürdemeseniz bile kornalar, selektörler, el-kol işaretleri sinir bozar, bıkkınlık yapar bir süre sonra. Öeeh, başlarım artık dedirtir.

    Eski bir Jandarma olmam ve trafik kurallarına dikkatle uymaya çalışmama rağmen ben bile bezdim. Üstelik sürati sevmem, dümdüz otoyolda bile 120-125 arası sınırda giderim. Baktım ki daha elliye düşemeden bölge bitiyor, başedemedim artık. Yine 90-100 gitmedim bu bölgelerde ama bari 70 filan ile gideyim diyerek geçtim. 50-70 arasında ciddi fark hissediyor insan. 50 cadde hızı, yavaş olduğunu hissediyorsun ki sokakta-caddede öyle olması lazım. Ama şehirler arası yolda olmuyor, bayıyor insanı. Oysa 70 ile filan insan gittiğini hissediyor, trafiğin aktığını görüyorsun. Daha kabul edilebilir ve baymayan bir hız.

    Ancak bunun için de yolun düzenlenmesi lazım. Çevre yolunda-iller arası devlet yolunda öyle zırt pırt ışık, kavşak, yan yol bağlantısı olmaz. Seyrek olması lazım ki ana akış bozulmasın. Yan yollar yapılmalı ki fazla kavşak ihtiyacı olmasın, ana güzergah akışı ile yerleşim yeri iç akışı birbirini fazla etkilemesin. Bariyer-refüj vb yapılmalı ki zırt-pırt 50 km sınırı olmasın, özellikle çok küçük yerlerde 100-200 metre bölgeler yüzünden trafik aksamasın.

    Ama bu yol en önemli ana devlet yollardan biri değilmiş de sanki ilçeler arası tali bir il yolu görünümünde. Teknik altyapısı çok yetersiz. Alt yapıyı düzeltmek, zırt-pırt kavşak, tali yol, yerleşim için önlem yerine işin kolayına kaçılmış. Trafik gerekleri, güzergahın önemi göz ardı edilmiş. Sorun mu var yasakla gitsin, daya 50 km hız sınırı bölgesini kurtul. Gerçekte yolun ihtiyaca cevap vermemesinin suçunu, sürücü hızlı diye başkasına at.

    Belki de hayatımda şimdiye kadar yapmadığım hız ihlalinden fazlasını bu bölgede 2 yılda yapmışımdır. Üstelik kurallara azami uymaya gayret eden biri olarak. Zira insan psikolojisi diye bir şey var, benim gibi ağır-aheste adam bile bıkabiliyor, yeter be diyebiliyor.

    Bunun daha kötü yanı ise alışkanlık yaratması. 50 olmuyor bari 70 gideyim diyen biri bunu zamanla kanıksayıp, 70 olmuyor 90 gideyim, 120 kesmiyor 160 basayım derecelerine rahatlıkla gelebilir. Zira insan psikolojisi buna müsaittir, başta aykırı gelen bir şey bile çok yapılınca kanıksanıp normal gelmeye başlar, sonra daha fazlası, daha fazlası.

    Gerekli ve ihtiyaca uygun alt yapıyı sağlamayarak, insanları kuralları çiğnemeye biraz da biz itiyoruz devlet olarak. İnsan bir kere bu yola girince de sonu gelmiyor maalesef. Kuralları çiğnemek alışkanlık haline geliyor.
    Bak sana son kere yazıyorum. Belediye karayollarına sormuş devlet izin vermemiş. Daha ne zırvalıyorsun? Sen esas karayolları denizli Maraş vs illerinde bunları yapıyor da neden aydında yapmıyor onu sorgula. Bu iller akpli belediyelere sahip olduğundan olabilir mi? Şimdi toz kaldırmadan az öte git alıntılama beni bir daha.
    Geçen Ramazan bayramında Antalya-İzmir yaptım. O Nazillide 1 ışık var özellikle dikkatimi çekti. Bir fabrikanın giriş çıkış kapısı için özel yapılmış. Ulan bayram zaten fabrika falan çalışmıyor, sarı fasılalıya çevir bari ışığı değil mi? Ama yok öyle fabrikada bayram günü çalışan hayaletler güvenle çıksın diye bom boş yolda 2 dk bekledim
  • Foruma yansıyan kısmı bu sadece. Yapılacak olsa yaparlardı değişikliği. Sırf trafik çilesini çekmemek için trenle gittigimiz oluyor tabi araba gibi olmuyor ama en azından rahatsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 yıldır İzmirdeyim memleket Denizli haliyle ortalama 2 ayda bir gidip gelirim. Geçtiğimiz cuma günü yine gittim.
    Arkadaşında dediği gibi Aydına otobandan 45 dakikada ulaşmak mümkün. Ama Aydından sonrası işkence. Aydın Şehir merkezi ve Nazilli merkezde abartısız en az 20 dakika oyalanıyoruz. Aydındaki Otoyoldan çıkar çıkmaz hemen sağ tarafta Denizli tarafına gidiş için güya çevre yolu yapılmış ama yol rezalet olduğu için kullanmıyorum. Nazilli daha da kötü mecburen merkeze giriyoruz ve akıllı ışık olayı yok. Aydında denk gelirse iyi oluyor.
    Aydın Denizli otoyolu yapılsa yeminle uğramam ikisinede.
    Gaziemirden gir Otoyola Denizliden 2 saat sonra çık ama yapıldı yapılacak derken hala ortada bir şey yok.
  • O yoldan da geçtim ama denizliden afyon çay ilçesine çıkan kestirme bir yol var.O yol beni canımdan bezdirdi.Eniştenin aklına uyup o yoldan gidelim dedik.Yol hem dar hem tek yön.Ayrıca yer yer virajlı ve her dakika karşından bir tır geliyor.Virajı bir dönüyorsun karşında dev gibi bir tır.Tam bir kabus olan yol bir de 90 km uzunluğundaymış.Hayatımdaki en kötü yol tercihi oldu.
  • Bizde dört gözle bekliyoruz. Nazilliden geçmek tam işkence. Sadece Nazilliye çevre yolu yapsalar o bile yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nazilliliyim hepinize komple katılıyorum.umarım en kısa zamanda çevre yolu yapılır bu işkence biter...
  • 1 hafta önce Ankara-Didim arası seyahatimde bu güzergahı kullandım. Gerçekten araba kullanmaktan nefret ettiren, her kırmızı ışıkta yeni küfürler icat ettiren bir rota. Aydın - Söke otobanı 15 dakika sürüyor ama gerçekten çevreyolu lazımmış dedirtiyor. Eskiden Denizli' nin içinden geçilirdi o daha berbattı.

    Bir de söylemeden edemeyeceğim Nazilli neden Aydın'dan daha büyük
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Aydın vs Çanakkale vs Muğla
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Denizli-İzmir arası araç 20 kuruş yakıyorsa,
    Denizli-İstanbul arası aynı araç 18 kuruş yakıyor.

    Rakamlar atmasyondur. Ama tüketim en az 10% fark ediyor. Denizli Aydın arası 20 ye yakın, belki daha fazla kırmızı ışık var
  • bu yolu iş için izmir-burdur gidiş ve gelişlerinde sürekli kullanmak durumunda kalıyordum bende ve gerçektende aydın-denizli arası işkence tamamen. birde yine aynı yolda bir çok yerde ladar olduğundan yerleşim yerleri dışında dahi yavaş gitmek durumunda kalıyoruz. şehirler arası otobüsün izmir denizliye gidiş süresi 3.5 saat, aynı yolu aracla da 3,5 saatte alıyoruz bir cok kez. bildiğin sabır testi yol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrahercc -- 8 Temmuz 2015; 4:23:23 >
  • ABV o yolun
  • istanbul' da çok kez köprüyü 3,5 saatte geçtim. Dolayısıyla şehirlerarası çıktığınız o yolda, kaybettiğiniz 20 dk hiç gözümde büyümüyor
  • sırf ışıklarmı allah yolu sürekli kullananlara sabır versin senede 2 3 kere kullanıyorum o bile bezdiriyor beni hayattan, o yolda kaç tane radar var acaba hiç sayan varmı 10 km de bir radar koyacaklar nerdeyse. Sözde çevre yolu dedikleri yolu 1 sefer kullandım aracıma acıdım o nasıl bir yoldur arkadaş yapan mühendis hiçmi gitmedi o yoldan ya. bari bi yeşil dalga sistemi yada trafiğin yoğunluğuna göre yanan yeşil ışıklardan koysalar sürekli durmak zorunda kalmasak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorin_

    Denizli-İzmir arası araç 20 kuruş yakıyorsa,
    Denizli-İstanbul arası aynı araç 18 kuruş yakıyor.

    Rakamlar atmasyondur. Ama tüketim en az 10% fark ediyor. Denizli Aydın arası 20 ye yakın, belki daha fazla kırmızı ışık var

    hangi 20 ?

    Üşenmedik saydık, 123 km şehirler arası yolda yolda tam 47 tane trafik lambası var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi por favor -- 8 Temmuz 2015; 10:41:49 >
  • Hadi ya 47 tane varmıymı😡😡😡

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısìnz arkadaşlar.bende aydınlìm ama denizli yolu ışıklar bi yanda. Radar ayrı bi sorun işkence oluyor yolu gitmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Denizliye kadar otoban projesi nedense uzun zamandır sessiz aydın çıkışı aynı yerde duruyor ilerlemedi açılsa çok rahatlatıcak trafiği, aydın-denizli güzergahında çok fazla ilçe var ne yazıkki bu yüzden arada ışık baya bol
  • Tamamen katılıyorum. Senede 2 kere memlekete yani aydın-köşk'e gidiyorum. Hadi nazilli neyse de o sultanhisarda'ki anlamsızca uzun yanan lambalar yok mu! Öldüryorlar beni.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: olorin_

    Denizli-İzmir arası araç 20 kuruş yakıyorsa,
    Denizli-İstanbul arası aynı araç 18 kuruş yakıyor.

    Rakamlar atmasyondur. Ama tüketim en az 10% fark ediyor. Denizli Aydın arası 20 ye yakın, belki daha fazla kırmızı ışık var

    hangi 20 ?

    Üşenmedik saydık, 123 km şehirler arası yolda yolda tam 47 tane trafik lambası var.

    Mübarek şehiriçi gibi yolmuş, o kadar ışık insanı bezdirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İşkenceyi dün yine yaşadım. İzmir' giderken Nazilli giriş ve çıkışını tam 25 dakikada alabildik.
    Aydın ise ayrı bir rezalet. belediyenin 1 yıldır bitiremediği kavşak inşaatı yüzünden yol kapalı ve dandik bir tali yolda toz toprak otoban bağlantısına kadar gidiyorsunuz. İnsan utanır ve geçici bir asfalt atar ama o taki yolda da kraterler var. Tır, otobüs ve araba konvoy halinde ağır aksak ilerliyorsun. en az 20 dakika da orada gidiyor. Nazilli ye acil çevre yolu lazım. Çünkü İzmir - Antalya otobanının daha ortada projesş bile yok, sadece yatırım planına alınmış, 2023 hedefleri arasında geçiyor.

    Sanırın İzmir Aydın otobanı Aydın çıkışı biraz daha uzatılmış ve ekim sonu gibi açılacakmış yani belediyenin o yaptığı kavşak da boşuna yapılmış olacak.
  • Dün aynı yolu ben de geldim. 2 tane kontrol vardı oralar trafiğe tuttu. Aydın geçişi konusunda tartışmasız haklısınız. Nazilli de hiç oyalanmadım ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.