Şimdi Ara

Avrasya Tüneli 20 Aralık'ta açılıyor, bilmeniz gereken her şey yazımızda (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
226
Cevap
2
Favori
5.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kazlıçeşme çıkışı darboğaz yapar.

  • asgari ücretli araba alabiliyorsa bilin ki o 4 doları da verebilir.
  • tam anlıyamıyorum herşeyi asgari ücretliyle ölçüyorsunuzya.sizelere göre tüm köprü ve tüneller 1 lira olsun yakıt 1 lira olsun araç vergisi 1 lira olsun asgari ücretlide herşeyden faydalansın mı? eee herkesin arabası var trafikk.. emisyon... bu mudur
    ben olsan yakıtı 100 lira köprüyü 100 lira yaparım ki millet otobüse binsinde trafik olmasın.

  • Bilmeme gereken bir şey yok akpye oy veriyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: argat44

    :))) Haberi okumadan Para hesabı yapanlara Öküz diyesin var. Haberde Tek yön ücretli diyor.

    Ayrıca Hesabı yapılması gereken ilk konu mesafe ve zaman.

    14.6 Km Yolun uzunluğu. 5.4 Km Tünel

    Tüneldeki hız sınırı 70 km/h Yani maximum hızda 5 dakikada tünel geçilecek. Geri kalan 9 km yol da 90 km/h da geçilecek bu da 10 dakika desek toplanda 15 dakikada 15 km yol gidilecek. Bu hesap gayet güzel.

    İstanbulda trafik olmadığı için bu yolda da trafik hesabı katmaya gerek yok.

    1. Köprüden gidecek olsak yaklaşık olarak 28 km

    14 Km cepte kalıyor.

    Aslında kalması gerekiyordu. Ama Devlet baba her fırsatta babalığı yapmayı ihmal etmez. O cepte kalacak 14 km yakıt ücretini bizden alıyor.

    Aracınızın tüketim durumuna trafik durumuna ve güzergahınıza göre göre tercih edilebilir.



    Çok ince bir hesap, Hoşuma gitti :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Parola_18

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rüzgar.


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoreXXX

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilek

    bildigim tek şey millete iyi geçirecekler üçüncü köprü gibi

    zorla kafana silahmı dayıyorlar kullanman için? beğenmiyorsan eski den nereden gidiyorsan oradan git. herşey bedava olsun istiyorsun uz ama bedava peynir sadece fare kapanında olur

    Büyük araçlar zorunlu olarak 3. köprüye yönlendirilecek yani bir zorlama var. Ayrıca her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor.

    Eğer günlük 135 binlik araç geçişi olmazsa, zarar vatandaşın cebinden karşılanıyor.

    Anladın?

    arkadaşım herşeyi biliyorsunuz günlük 135 bin araç geçer trafigi rahatlatmak için yapılmış bir eser büyük araçlar yönlendirilmeye zorlansa ne olur bi açıklasana illa çok bilmişlik yapacaksınız

    Efendi!

    Ben ne diyorum, eğer o 135 binlik araç geçişinin ücreti sağlanamazsa hazineden yani vatandaşın cebinden çıkacak diyorum.

    Ben mecbur muyum, köprü gişesinin bedelini ödemeye.

    Vergilerle yol yaptık, köprü yaptık diyorlar. Ondan sonra köprüyü ücretli hale getiriyorlar. Bu nasıl hizmet anlayışı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstanbul'a 10.köprü de yapılsa, 5. tünel de kazılsa trafik bitmez. Trafiğin azaldığını gören İstanbul'a doluşacak gene. Bugün 15 milyon olan nüfus, trafik rahatladıkça doğru orantılı olarak artacak. Bence İstanbullunun trafikten şikayet etmemeyi öğrenmesi bu işi çözer :)

  • MaşAllah devlet çalışıyor Nazar deymesin ,buna bile karşı çıkan güruh var şaka gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asau


    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.

    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    asgari ücretli ölsün mü ? arabası olmasın tabi değil mi ?
    hocam. bir ülkede birşey yapılacaksa o ülkedeki asgari ücretle çalışan insan önce düşünülmeli. asgari ücretli insanın türkiyede neredeyse geçinme şansı bile bulunmuyor. kirayı verirsin bitti elinde para kalmadı. bir hesap kitap yapılacaksa asgari ücretliye göre yapılacak.. sana göre değil !


    kaldıki tünel bizim değil anlatmak istediğim bu. firma kendi cebinden 1 milyar 250 milyon doları çıkartıyor.
    biz size tünel yaptık o zaman 24 sene işleteyeceğiz diyor. bak o tünelin geçiş ücreti her yıl artacak. adamlar yaptıkları masrafı taş çatlasın 5 senede çıkartacaklar. geriye kalan 19 sene yine o adamların çocukları işletecek devlet hazinesine 1 tl bile girmeyecek. ve tünelde bizim değildi zaten.

    anladın mı tekrar anlatayım mı ?

    Asgari ücretli nasıl gececek o köprüden sorusu mutlak geçersiz bir sorudur. Asgari ücretli nasıl araba alıyor, hadi diyelim bedava araba aldı. O arabayla her gün işe nasıl gidip gelecek. Ekonomik açıdan bize bunun olurluğunu anlat!

    . Asgari ücretli nasıl araba alıyor, hadi diyelim bedava araba aldı. O arabayla her gün işe nasıl gidip gelecek. Ekonomik açıdan bize bunun olurluğunu anlat bak bizi çok kıskanan almanyada asg. ücret 1280 euro karı koca çalışşa 2560 euro eder
    bunların cocukları dahi olsa cocuk parası aylık 200-300-400 euro (cocuk masfarını cıkarıyor diyoruz)
    minimum 2560 euro aylık eve para giren almanyada 2005-6 model pejo 206 veya benzeri araçlar 700-1000 euro
    sıfır corsa,clio,egea,duster,polo 10-12 bin euro, (1 kişinin 10 katı maaşı) benzin litresi 1,3 euro, et 4-5euro, muz 1,3 euro vs.
    bu modeli örnek alırsak asgari ücretli tünelden geçebilecek.

    Asgari ücretli nasıl gececek o köprüden sorusu mutlak geçersiz bir sorudur soruyu mutlak geçersiz kılamazsın. devlet olarak en iyi şekilde yaşamayarını sağlamak senin 1. görevindir. bu yönde çalışmalısın.
    oraya buraya laf ata ata dolar 3ü geçti. lafla gemi yürümüyor !




  • Yol x zaman x yakıt performansı hesaplanarak ücretlendirme yapılmış.
    Benzine vereceğin parayı devlete veriyorsun 1 saat karın oluyor.
    Fiyatı çok abartmamak lazım...
  • gene gezi zekalılar basmış burayı :) oysaki avrasya tüneli yerine çamlıca tepesine 50 metre boyunca dev bir kemal paşa heykeli yapılabilirdi .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasinadin -- 14 Ekim 2016; 10:07:22 >
  • Arkadaş madem yap işlet devret diyosunda 22 yıllığına işletmemi olur zaten 22 yıla yağını balını yerler oranın o tarihten sonra masraf açmaya başlar o tünel ,sömürge oluyoruz ama bunu bile alkışlayacak kapasitede kansızlar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geberit -- 14 Ekim 2016; 10:28:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgora

    Arkadaşlar hiç polyanna kitabı okumadınız mı ? Olaya pozitif bakın bunun garantisi az , geçen olmazsa daha az para ödeyeceğiz.

    buna devlet tahattü yokmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinadin

    gene gezi zekalılar basmış burayı :) oysaki avrasya tüneli yerine çamlıca tepesine 50 metre boyunca dev bir kemal paşa heykeli yapılabilirdi .

    camii demek istedin herhal

    bu camiileride devlet desteksiz yap işlet ama ömür boyu işlet yapsalar ne sevap kazanırlar be hemde vergisiz

    asgari ücretliler içinde iyi olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekcan heper -- 14 Ekim 2016; 11:15:15 >
  • ben yap işletten yanayım

    nedeni

    devlet olarak bu tip projeleri finanse edecek maddi gücümüz yok

    finanse etmeye kalksak 40 yılda 40 milyar dolara bitirtemeyiz malum iktidar hırsları vs.vs.vs
  • tekcan heper T kullanıcısına yanıt
    yap işlet ile açılan köprünün 2 haftada 15 milyon dolar zarar etmesinin önemi yok yani sizin için
  • Asgari ücretli nasıl geçecek diyenler aslında asgari ücretliyi düşündüğünden değil. asgari ücretliye geçiş ücreti ne olsun diye sorsalar 100 liradan az olmasın derler. çünkü biz toplu taşıma kullanıyoruz derler. ne kadar az araç yola çıkarsa işimize o kadar çok yarar derler. görgüsüzler yüzünden trafik oluyor derler
  • Hayırlısı ile kazasız belasız kullanılır. Şimdi trafik rahatlar mı daha da mı fazla olur bilinmez. Trafiğe sık çıkmayanlardA yollara dökülür ise bir iki tüp geçit daha yapılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    asgari ücretliye geçiş ücreti ne olsun diye sorsan 100 liradan az olmasın derler. çünkü biz toplu taşıma kullanıyoruz derler. ne kadar az araç yola çıkarsa işimize o kadar çok yarar derler. görgüsüzler yüzünden trafik oluyor derler




  • tekcan heper T kullanıcısına yanıt
    Olmaz mı ? Ama en az olan garanti muhtemelen bunu cepten ödemeyiz gibi garanti çift yön içinde bir yönde rakibi bedava olunca orası açık verebilir.

    Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, yüklenici firmaya günlük verilen garantinin 68 bin 500 araç olduğunu açıklamıştı.

    http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/cevre/614334/Avrasya_tuneli_Sayistay_dan_gecmedi.html
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.