Şimdi Ara

Avrasya Tüneli 20 Aralık'ta açılıyor, bilmeniz gereken her şey yazımızda (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
227
Cevap
2
Favori
5.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Parola_18

    quote:

    Orijinalden alıntı: neutumn

    Çok parlak ve geçikmiş bir fikri faaliyete geçiriyorsun ama o fikrin içinde hayati önem taşıyan raylı sistem ve toplu taşıma yok, üstelik 2 şeritli bir yol olarak tasarlanmış şekilde. Yani bravo, olağan şartlar seni buna itiyor, yapmak mecburiyetinde kalıyorsun, buna rağmen Orta Çağ ulaşımına dönüyorsun, düpedüz pes. Tarih kitaplarında bundan kötü hizmet göremezsiniz, leke resmen, utanç.

    bu yol özel sektörün yaptıgı bir yol dolayısı ile asgari ücretliye deil parası olan için yapılan yoldur... 1-2-3 köprü var toplu taşıma için metrobüs var 3 köprüde raylı sistemde olacak muhalefet ederken düşünerek edelim

    Bu aralar bu dostumuz gibi arkadaşlar türedi, tane tane yardımcı olalım dostumuza. Bu yol özel sektörün diyorsun ama boğazına ve toprağına vergi ödeyen asgari ücretli 50 milyon insan var, kim kimin arazisinde, toprağında, boğazında rant sağlıyor da benim hakkımı yiyor? Özelmiş, yahu toprak senin, senin paranla sana hizmet vermiyor. 3 tane köprü var demek ha, 3. köprü için toplu taşımayı hiç kimse tercih etmez, şehir dışında kalmış, rant sahası için özellikle seçilmiş bir bölge orası, onu geç bakalım.

    3. köprüye raylı sistem entegre edilmesi 2025'i bulabilir, zira 2-3 kilometrelik raylı hatları 5 yılda açıyoruz. Raylı sistem köprü üzerinde aktif edildiği zaman havalimanı ulaşımını ve bölge sakinlerinin konforunu rahatlatacak. Asgari ücretli biri hava yolu ulaşımını pek tercih edemiyor, ne kadar işine yarayacak artık siz tahmin edin. Diğer kalan köprüler toplu taşımacılık yönünden kaymak gibi kayıyor da biz mi görmüyoruz bilemedim, çift bilet aldıkları yetmemiş gibi ulaşılacak lokasyona metrobüs hariç genelde çok geç varıyorlar.

    Karşıya geçmek için tekerlikli araçlardan otobüsü kullananların oranı oldukça az, çoğunlukla vapur, metrobüs ve Marmaray'ı kullanıyorlar. Metrobüs diyorsun, Sanayi Devriminden kalma bir toplu taşımayla vizyon çiziyorsun, maliyeti gelirinden çok olan bir taşıma üstelik. Muhalif tavırda neden olayım ki? Bugün x yanlış yapar, yarın y yapar; doğrunun yanındayım ben, yanlışa muhalif olurum.




  • Arabanın bir sürü masrafı var garajda dursa bile masrafı var. Asgari ücret alıp aile geçindirenlerin % kaçında araba varda köprüden geçeçek hergün. Evet köprünün parası yüksek 5 lira olsa neyse de 4 dolar + kdv ne? Şu her şeyin altına asgari ücret yazarken biraz daha düşünerek yazın.

  • Maaşları da dolar üzerinden versinler. Amerika mı burası dolar hesabıyla iş yapıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bundan 10 sene sonra istabul da sadece zenginler yaşayacak.diğerleri etrafta ya da diğer illerde.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: salamander19

    bundan 10 sene sonra istabul da sadece zenginler yaşayacak.diğerleri etrafta ya da diğer illerde.

    los angales gibi olacak şehrin öbür tarafından gelecegiz örng gebze darıca vs.. istanbul kongre merkezi ticaret merkezi olacak bu kaçınılmaz
  • Devletin Parasi diye birsey yok. Devleteki para biz insanlarimisin parasi. Vergi denilen sey ; bu ülkede insanlari icin kansler. anlamadim neden kur olarak fiyat biciyolrar ve daha az gözüksün diye mi ? .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: neutumn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Parola_18

    quote:

    Orijinalden alıntı: neutumn

    Çok parlak ve geçikmiş bir fikri faaliyete geçiriyorsun ama o fikrin içinde hayati önem taşıyan raylı sistem ve toplu taşıma yok, üstelik 2 şeritli bir yol olarak tasarlanmış şekilde. Yani bravo, olağan şartlar seni buna itiyor, yapmak mecburiyetinde kalıyorsun, buna rağmen Orta Çağ ulaşımına dönüyorsun, düpedüz pes. Tarih kitaplarında bundan kötü hizmet göremezsiniz, leke resmen, utanç.

    bu yol özel sektörün yaptıgı bir yol dolayısı ile asgari ücretliye deil parası olan için yapılan yoldur... 1-2-3 köprü var toplu taşıma için metrobüs var 3 köprüde raylı sistemde olacak muhalefet ederken düşünerek edelim

    Bu aralar bu dostumuz gibi arkadaşlar türedi, tane tane yardımcı olalım dostumuza. Bu yol özel sektörün diyorsun ama boğazına ve toprağına vergi ödeyen asgari ücretli 50 milyon insan var, kim kimin arazisinde, toprağında, boğazında rant sağlıyor da benim hakkımı yiyor? Özelmiş, yahu toprak senin, senin paranla sana hizmet vermiyor. 3 tane köprü var demek ha, 3. köprü için toplu taşımayı hiç kimse tercih etmez, şehir dışında kalmış, rant sahası için özellikle seçilmiş bir bölge orası, onu geç bakalım.

    3. köprüye raylı sistem entegre edilmesi 2025'i bulabilir, zira 2-3 kilometrelik raylı hatları 5 yılda açıyoruz. Raylı sistem köprü üzerinde aktif edildiği zaman havalimanı ulaşımını ve bölge sakinlerinin konforunu rahatlatacak. Asgari ücretli biri hava yolu ulaşımını pek tercih edemiyor, ne kadar işine yarayacak artık siz tahmin edin. Diğer kalan köprüler toplu taşımacılık yönünden kaymak gibi kayıyor da biz mi görmüyoruz bilemedim, çift bilet aldıkları yetmemiş gibi ulaşılacak lokasyona metrobüs hariç genelde çok geç varıyorlar.

    Karşıya geçmek için tekerlikli araçlardan otobüsü kullananların oranı oldukça az, çoğunlukla vapur, metrobüs ve Marmaray'ı kullanıyorlar. Metrobüs diyorsun, Sanayi Devriminden kalma bir toplu taşımayla vizyon çiziyorsun, maliyeti gelirinden çok olan bir taşıma üstelik. Muhalif tavırda neden olayım ki? Bugün x yanlış yapar, yarın y yapar; doğrunun yanındayım ben, yanlışa muhalif olurum.

    50 milyon asgari ücretli dedi ya la




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    quote:

    Orijinalden alıntı: neutumn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Parola_18

    quote:

    Orijinalden alıntı: neutumn

    Çok parlak ve geçikmiş bir fikri faaliyete geçiriyorsun ama o fikrin içinde hayati önem taşıyan raylı sistem ve toplu taşıma yok, üstelik 2 şeritli bir yol olarak tasarlanmış şekilde. Yani bravo, olağan şartlar seni buna itiyor, yapmak mecburiyetinde kalıyorsun, buna rağmen Orta Çağ ulaşımına dönüyorsun, düpedüz pes. Tarih kitaplarında bundan kötü hizmet göremezsiniz, leke resmen, utanç.

    bu yol özel sektörün yaptıgı bir yol dolayısı ile asgari ücretliye deil parası olan için yapılan yoldur... 1-2-3 köprü var toplu taşıma için metrobüs var 3 köprüde raylı sistemde olacak muhalefet ederken düşünerek edelim

    Bu aralar bu dostumuz gibi arkadaşlar türedi, tane tane yardımcı olalım dostumuza. Bu yol özel sektörün diyorsun ama boğazına ve toprağına vergi ödeyen asgari ücretli 50 milyon insan var, kim kimin arazisinde, toprağında, boğazında rant sağlıyor da benim hakkımı yiyor? Özelmiş, yahu toprak senin, senin paranla sana hizmet vermiyor. 3 tane köprü var demek ha, 3. köprü için toplu taşımayı hiç kimse tercih etmez, şehir dışında kalmış, rant sahası için özellikle seçilmiş bir bölge orası, onu geç bakalım.

    3. köprüye raylı sistem entegre edilmesi 2025'i bulabilir, zira 2-3 kilometrelik raylı hatları 5 yılda açıyoruz. Raylı sistem köprü üzerinde aktif edildiği zaman havalimanı ulaşımını ve bölge sakinlerinin konforunu rahatlatacak. Asgari ücretli biri hava yolu ulaşımını pek tercih edemiyor, ne kadar işine yarayacak artık siz tahmin edin. Diğer kalan köprüler toplu taşımacılık yönünden kaymak gibi kayıyor da biz mi görmüyoruz bilemedim, çift bilet aldıkları yetmemiş gibi ulaşılacak lokasyona metrobüs hariç genelde çok geç varıyorlar.

    Karşıya geçmek için tekerlikli araçlardan otobüsü kullananların oranı oldukça az, çoğunlukla vapur, metrobüs ve Marmaray'ı kullanıyorlar. Metrobüs diyorsun, Sanayi Devriminden kalma bir toplu taşımayla vizyon çiziyorsun, maliyeti gelirinden çok olan bir taşıma üstelik. Muhalif tavırda neden olayım ki? Bugün x yanlış yapar, yarın y yapar; doğrunun yanındayım ben, yanlışa muhalif olurum.

    50 milyon asgari ücretli dedi ya la

    Teşbihte hata olmaz, hayatında hiç Türk Dili ve Edebiyatı dersine girmedin mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neutumn

    Çok parlak ve geçikmiş bir fikri faaliyete geçiriyorsun ama o fikrin içinde hayati önem taşıyan raylı sistem ve toplu taşıma yok, üstelik 2 şeritli bir yol olarak tasarlanmış şekilde. Yani bravo, olağan şartlar seni buna itiyor, yapmak mecburiyetinde kalıyorsun, buna rağmen Orta Çağ ulaşımına dönüyorsun, düpedüz pes. Tarih kitaplarında bundan kötü hizmet göremezsiniz, leke resmen, utanç.

    2 şeritli yol yazmış ya la




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bafbaf

    quote:

    Orijinalden alıntı: neutumn

    Çok parlak ve geçikmiş bir fikri faaliyete geçiriyorsun ama o fikrin içinde hayati önem taşıyan raylı sistem ve toplu taşıma yok, üstelik 2 şeritli bir yol olarak tasarlanmış şekilde. Yani bravo, olağan şartlar seni buna itiyor, yapmak mecburiyetinde kalıyorsun, buna rağmen Orta Çağ ulaşımına dönüyorsun, düpedüz pes. Tarih kitaplarında bundan kötü hizmet göremezsiniz, leke resmen, utanç.

    2 şeritli yol yazmış ya la

    Merhaba, bu kadar zavallı olduğunu bilmiyordum. Pardon.




  • neutumn N kullanıcısına yanıt
    Neticeden uydurmaya teşbih demiş ya la
  • sahil trafiğini tıkamaktan başka işe yaramıyacak

    sahilde yapılan o evler rezidanslar yeni yerleşim alanları ,ona buna peşkeş çekildiği sürece bu şehrin trafiği hiçbir zaman bitmeyecek
    köprümüz tünellerimiz geçitlerimiz yapılıyor iyi hoş güzel ama yol yok, yol yol?

    şunu anlayın artık bu şehir huniye dönmüş vaziyette yolllar köprüler tüneller huninin geniş başı ama gerçek ana hartellere yani huninin altına inildikce daralmaoğlu daralma var

    resimle daha iyi anlarsınız

    Avrasya Tüneli 20 Aralık'ta açılıyor, bilmeniz gereken her şey yazımızda




  • neutumn N kullanıcısına yanıt
    2 katlı tünelde 4 şerit olur cahil,yazayım da öğren.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.



    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    Peki, bu köprü ve tüneller sonunda kime kalacak, devlete. Sonra ne değişecek. Hiç bişi değişmeyecek!!

    Eski ve devletin işlettiği köprülerin ortalama ücreti 5 lira, yeni ve özel sektör işletmesi köprü veya tünel ücreti ise ortalama 10 lira olması doğaldır. Elbette pahalı ama rasyonel bir durumdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asau -- 13 Ekim 2016; 22:18:44 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.

    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    asgari ücretli ölsün mü ? arabası olmasın tabi değil mi ?
    hocam. bir ülkede birşey yapılacaksa o ülkedeki asgari ücretle çalışan insan önce düşünülmeli. asgari ücretli insanın türkiyede neredeyse geçinme şansı bile bulunmuyor. kirayı verirsin bitti elinde para kalmadı. bir hesap kitap yapılacaksa asgari ücretliye göre yapılacak.. sana göre değil !


    kaldıki tünel bizim değil anlatmak istediğim bu. firma kendi cebinden 1 milyar 250 milyon doları çıkartıyor.
    biz size tünel yaptık o zaman 24 sene işleteyeceğiz diyor. bak o tünelin geçiş ücreti her yıl artacak. adamlar yaptıkları masrafı taş çatlasın 5 senede çıkartacaklar. geriye kalan 19 sene yine o adamların çocukları işletecek devlet hazinesine 1 tl bile girmeyecek. ve tünelde bizim değildi zaten.

    anladın mı tekrar anlatayım mı ?




  • Arkadaşlar hiç polyanna kitabı okumadınız mı ? Olaya pozitif bakın bunun garantisi az , geçen olmazsa daha az para ödeyeceğiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.

    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    asgari ücretli ölsün mü ? arabası olmasın tabi değil mi ?
    hocam. bir ülkede birşey yapılacaksa o ülkedeki asgari ücretle çalışan insan önce düşünülmeli. asgari ücretli insanın türkiyede neredeyse geçinme şansı bile bulunmuyor. kirayı verirsin bitti elinde para kalmadı. bir hesap kitap yapılacaksa asgari ücretliye göre yapılacak.. sana göre değil !


    kaldıki tünel bizim değil anlatmak istediğim bu. firma kendi cebinden 1 milyar 250 milyon doları çıkartıyor.
    biz size tünel yaptık o zaman 24 sene işleteyeceğiz diyor. bak o tünelin geçiş ücreti her yıl artacak. adamlar yaptıkları masrafı taş çatlasın 5 senede çıkartacaklar. geriye kalan 19 sene yine o adamların çocukları işletecek devlet hazinesine 1 tl bile girmeyecek. ve tünelde bizim değildi zaten.

    anladın mı tekrar anlatayım mı ?

    Asgari ücretli nasıl gececek o köprüden sorusu mutlak geçersiz bir sorudur. Asgari ücretli nasıl araba alıyor, hadi diyelim bedava araba aldı. O arabayla her gün işe nasıl gidip gelecek. Ekonomik açıdan bize bunun olurluğunu anlat!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • axpe A kullanıcısına yanıt
    Boşa hesapladın asgari ücretlinin arabası yok ki olsada binemiyo kolay kolay ülkemizin sıkıntısı ihracatımız çok düşük otomobil telefon tv teknoloji bilimsel olarak bişey üretemeğimizden değil mi tüm sorun ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asau


    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.

    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    asgari ücretli ölsün mü ? arabası olmasın tabi değil mi ?
    hocam. bir ülkede birşey yapılacaksa o ülkedeki asgari ücretle çalışan insan önce düşünülmeli. asgari ücretli insanın türkiyede neredeyse geçinme şansı bile bulunmuyor. kirayı verirsin bitti elinde para kalmadı. bir hesap kitap yapılacaksa asgari ücretliye göre yapılacak.. sana göre değil !


    kaldıki tünel bizim değil anlatmak istediğim bu. firma kendi cebinden 1 milyar 250 milyon doları çıkartıyor.
    biz size tünel yaptık o zaman 24 sene işleteyeceğiz diyor. bak o tünelin geçiş ücreti her yıl artacak. adamlar yaptıkları masrafı taş çatlasın 5 senede çıkartacaklar. geriye kalan 19 sene yine o adamların çocukları işletecek devlet hazinesine 1 tl bile girmeyecek. ve tünelde bizim değildi zaten.

    anladın mı tekrar anlatayım mı ?

    Asgari ücretli nasıl gececek o köprüden sorusu mutlak geçersiz bir sorudur. Asgari ücretli nasıl araba alıyor, hadi diyelim bedava araba aldı. O arabayla her gün işe nasıl gidip gelecek. Ekonomik açıdan bize bunun olurluğunu anlat!

    asgari ücretle evli bir çift çalışıyor diyelim.

    aylık 2600 lira net maaş yapar. harcamalarını azaltıp kenara para koyalım dediler ve araba almaya karar verdiler.

    2.el 12-15 bin liralık eski model bir araba aldılar.

    mazda 323 . honda civic vs vs

    şimdi bu çift bu tünelden geçmek istediler her gün git gele 30 tl vermeleri mantıklı mı sence ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asau


    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.

    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    asgari ücretli ölsün mü ? arabası olmasın tabi değil mi ?
    hocam. bir ülkede birşey yapılacaksa o ülkedeki asgari ücretle çalışan insan önce düşünülmeli. asgari ücretli insanın türkiyede neredeyse geçinme şansı bile bulunmuyor. kirayı verirsin bitti elinde para kalmadı. bir hesap kitap yapılacaksa asgari ücretliye göre yapılacak.. sana göre değil !


    kaldıki tünel bizim değil anlatmak istediğim bu. firma kendi cebinden 1 milyar 250 milyon doları çıkartıyor.
    biz size tünel yaptık o zaman 24 sene işleteyeceğiz diyor. bak o tünelin geçiş ücreti her yıl artacak. adamlar yaptıkları masrafı taş çatlasın 5 senede çıkartacaklar. geriye kalan 19 sene yine o adamların çocukları işletecek devlet hazinesine 1 tl bile girmeyecek. ve tünelde bizim değildi zaten.

    anladın mı tekrar anlatayım mı ?

    Asgari ücretli nasıl gececek o köprüden sorusu mutlak geçersiz bir sorudur. Asgari ücretli nasıl araba alıyor, hadi diyelim bedava araba aldı. O arabayla her gün işe nasıl gidip gelecek. Ekonomik açıdan bize bunun olurluğunu anlat!

    durumun vahimiyetini mi görmüyorsun yoksa asgari ücretle çalışan insanların varlığını mı kabul etmek istemiyorsun ?

    birşey söyle.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.