Şimdi Ara

Avrasya Tüneli 20 Aralık'ta açılıyor, bilmeniz gereken her şey yazımızda (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
227
Cevap
2
Favori
5.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nerede milli paramız milli köprümüz milli tünelimiz diyen çakma milliciler adamlar zarar etmemek için ücretleri dolar üstünden hesaplıyor 1 arkadaşın hesap yaptığı gibi işe gidiş gelişte kullanırasn 520 tl aylık para yapıyor azıcık akıl mantık azıcık yeterli olur.
  • 1. Köprü yapılırken ne demişlerse aynilarini okudum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau


    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.

    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    asgari ücretli ölsün mü ? arabası olmasın tabi değil mi ?
    hocam. bir ülkede birşey yapılacaksa o ülkedeki asgari ücretle çalışan insan önce düşünülmeli. asgari ücretli insanın türkiyede neredeyse geçinme şansı bile bulunmuyor. kirayı verirsin bitti elinde para kalmadı. bir hesap kitap yapılacaksa asgari ücretliye göre yapılacak.. sana göre değil !


    kaldıki tünel bizim değil anlatmak istediğim bu. firma kendi cebinden 1 milyar 250 milyon doları çıkartıyor.
    biz size tünel yaptık o zaman 24 sene işleteyeceğiz diyor. bak o tünelin geçiş ücreti her yıl artacak. adamlar yaptıkları masrafı taş çatlasın 5 senede çıkartacaklar. geriye kalan 19 sene yine o adamların çocukları işletecek devlet hazinesine 1 tl bile girmeyecek. ve tünelde bizim değildi zaten.

    anladın mı tekrar anlatayım mı ?

    Asgari ücretli nasıl gececek o köprüden sorusu mutlak geçersiz bir sorudur. Asgari ücretli nasıl araba alıyor, hadi diyelim bedava araba aldı. O arabayla her gün işe nasıl gidip gelecek. Ekonomik açıdan bize bunun olurluğunu anlat!

    asgari ücretle evli bir çift çalışıyor diyelim.

    aylık 2600 lira net maaş yapar. harcamalarını azaltıp kenara para koyalım dediler ve araba almaya karar verdiler.

    2.el 12-15 bin liralık eski model bir araba aldılar.

    mazda 323 . honda civic vs vs

    şimdi bu çift bu tünelden geçmek istediler her gün git gele 30 tl vermeleri mantıklı mı sence ?

    Adı üstünde "Asgari ücret" asgari ücret yaşamını devam ettirebilme sınırıdır. "Asgari ücret" ile "araba", "köprüden geçiş ücreti"nasıl yanyana gelir? Rasyonaliteye aykırı buuu. Yoksul birinin arabası nasıl olur? Arabası olan yoksul olamaz. Benim aklım almıyor. Mantığa aykırı... Asgari ücretle çalışıyorum, üstelik işyerim karşıda, üstelik arabayala işe gidip geliyorum, üff anam üfff, ne güzel yoksullukmuş bu. Allah herkese böyle yoksulluk nasip ettsinnnn! Amennn

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau


    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.

    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    asgari ücretli ölsün mü ? arabası olmasın tabi değil mi ?
    hocam. bir ülkede birşey yapılacaksa o ülkedeki asgari ücretle çalışan insan önce düşünülmeli. asgari ücretli insanın türkiyede neredeyse geçinme şansı bile bulunmuyor. kirayı verirsin bitti elinde para kalmadı. bir hesap kitap yapılacaksa asgari ücretliye göre yapılacak.. sana göre değil !


    kaldıki tünel bizim değil anlatmak istediğim bu. firma kendi cebinden 1 milyar 250 milyon doları çıkartıyor.
    biz size tünel yaptık o zaman 24 sene işleteyeceğiz diyor. bak o tünelin geçiş ücreti her yıl artacak. adamlar yaptıkları masrafı taş çatlasın 5 senede çıkartacaklar. geriye kalan 19 sene yine o adamların çocukları işletecek devlet hazinesine 1 tl bile girmeyecek. ve tünelde bizim değildi zaten.

    anladın mı tekrar anlatayım mı ?

    Asgari ücretli nasıl gececek o köprüden sorusu mutlak geçersiz bir sorudur. Asgari ücretli nasıl araba alıyor, hadi diyelim bedava araba aldı. O arabayla her gün işe nasıl gidip gelecek. Ekonomik açıdan bize bunun olurluğunu anlat!

    durumun vahimiyetini mi görmüyorsun yoksa asgari ücretle çalışan insanların varlığını mı kabul etmek istemiyorsun ?

    birşey söyle.

    Yoksulluk ile"özel araba" "köprüden geçiş ücreti" nasıl aynı konuda olabilir. Beni bi aydınlat!

    Çünkü "köprü geçiş ücreti" yoksulları ilgilendiren bir olgu değildir!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asau -- 13 Ekim 2016; 23:12:34 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ya cidden çok safsınız bu köprü GodAmAn köprüsü size bize değil ama sonuçta hafifletecek mi edecek! Sıkıntı değil bırakın kullansın zenginler. Biz insan değiliz, yürürüz, otobüse, minibüse biner gideriz. Asgari ücretli için yol değil bu yani misal adam zengin Avrupa yakasında lük villa da yaşıyor 10 000 maaş alıyor falan niye bekiesin bu adam ?Çok mantıklı bu tünel yerimizi bilelim gençler. Parayı veren düdüğü çalar ,vermeyen ağlar yakınır böyle ha be nde garibanım ha yanlış anlamayın,yeri gelir don alacak param olmaz :D

  • devlet bile para birimine güvenmiyor, tüm ihaleleri dolar,euro üzerinden yapıyor. bu kadar değersiz bir para birimimiz var ve her geçen gün daha da değersizleşiyor, enflasyon almış başını gidiyor. bir halt üretemediğimiz için alım gücümüz daha da düşüyor. zimbabve dolarına döndü para yeter lan.
  • Yid (yap işlet devret) sistemi çok fazla kullanılırsa sakıncalı olabilen bir sistem. Yid firmaları yabancı ortaklı oluyor Bu girişimlerden kazanılan para devletin kasasına ve iç piyasaya girmiyor. Yurt dışına çıkıp cari açığı artırıyor. İkinci bir sakınca bu girişimler büyük oranda devletin kasasından değil vatandaşın cebinden alınıyor. Devlet zenginden alamadığı vergiyi bu yolla tebadan alıyor. Bence güzel bir yolma sistemi. Son yıllarda yapılan büyük yatırımlar hep Yid sistemi ile yapıldı. Ben de yatırmların yapılmasından memnunum ancak bu konuda bir dengenin olması lazım. Tüm yatırımları yid ile yapmak sakıncalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayihani -- 14 Ekim 2016; 0:55:30 >
  • İstanbulluyum ve İstanbul'a her gelişimde biraz daha korkarak ayrılıyorum. Yakında gökyüzünü bile göremez hale gelir İstanbul da, hiç iyi iş yapmıyorlar. Yani en azından çevre illere biraz iş yaysalarbölge gelişecek (nereye kadar bilemem ama) çevre iller biraz nasiplendirilse keşke. Çanakkale, Tekirdağ, Balıkesir o kadar uzak iller değiller. Adam gibi bir trenle, lafın gelişi 2 dakikalık yol. Yazık, İstanbul'a yazık. Yavaş yavaş öldürüyorlar şehri, yani bir ile koskoca ülke bütçesinin neredeyse hepsi harcanacak imkan olsa. Her yer beton olmuş, iki damla ağaç görüyorsunuz ama onların da beli bükülmeye başlamış upuzun binaların arasında, yazık çok yazık. Hele ki 2. havalimanı çok bozacak şehri, o uçakların sayısı artacak, çevre kirliliği (hele ki bir de yüksek oktanlı yakıt istasyonu da yapılacakmış). Bilmiyorum yakında İstanbul'u gönül rahatlığı ile unutabilirsiniz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayihani

    Yid (yap işlet devret) sistemi çok fazla kullanılırsa sakıncalı olabilen bir sistem. Yid firmaları yabancı ortaklı oluyor Bu girişimlerden kazanılan para devletin kasasına ve iç piyasaya girmiyor. Yurt dışına çıkıp cari açığı artırıyor. İkinci bir sakınca bu girişimler büyük oranda devletin kasasından değil vatandaşın cebinden alınıyor. Devlet zenginden alamadığı vergiyi bu yolla tebadan alıyor. Bence güzel bir yolma sistemi. Son yıllarda yapılan büyük yatırımlar hep Yid sistemi ile yapıldı. Ben de yatırmların yapılmasından memnunum ancak bu konuda bir dengenin olması lazım. Tüm yatırımları yid ile yapmak sakıncalı.

    Normal şartlarda iyi bir sistemdir ama güzel ülkemizde nasıl işlediği çok iyi bilindiğinden istismar ediliyor maalesef. Buna en güzel örnek bankacılık sistemidir. Yıllık net karın %15'inin, sadece işlem ücreti vb. şeylerden maliyetsiz bir şekilde kazanıldığı bir yere yabancı bankalar neden gelmesin ki?




  • Trafiğin paylaştırılmasında reçeteli ilaç gibi gelecek bu proje, başarılı...

    Ancak;

    Bedava yol mu olurmuş?
    Asgari ücretlinin araba neyine ! Otobüse bin !
    Ben oradan geçiyorsam fahiş fiyat boynumun borcu.
    Adam yol yapmış sen ücretsiz istiyorsun !

    gibi gibi ifadeler, ülkemdeki nüfusun %70'inden uzak durmaya çalışmamın ne denli doğru bir karar olduğunu gösteriyor... DH okuyan ve yorumlayanları elekten geçmiş sanmayın sakın, zekası kıt olan çok.

    -Gelir vergisi (Malum bu vergilerle yol, su, elektrik, ulaşım, sağlık ve eğitim almamız gerekiyor. İletişimi katmadım malum biz 3. Dünya ülkesiyiz...)
    -Parite+KDV+ÖTV
    -Sigorta+Kasko (İkisi neden bir tülü birleştirilemiyorsa...)
    -Yüzde 66 vergi ile satılan akaryakıt
    -MTV
    -TÜVTürk
    -Ehliyet Yenileme
    -OGS+HGS
    -Belediye Park İşletmeleri

    Yukarıdaki kalemlere baktığınızda devletin fahiş fiyattan ulaşım hizmeti vermesi anasının ak sütü gibi helaldir.

    Kaldı ki, asgari ücretlinin araba cidden neyine (!)





  • tamam hizmet ediyorlar etmeye çalışıyorlar,yapılması gerekenleri yapmaya çalışıyorlar ama bu kamu hizmetlerinin ekserisi maalesef orta gelirin üstüne hitap ediyor..özellikle osmangazi köprüsünde hissedilir derecede bir kazık var..İST ye giderken maalesef kullanamıyorum köprüyü zira 1 haftalık tatilde gidiş-dönüş köprüyü kullanmam demek 1 depo yakıt demek...boşver abi bize göre değil dolanırız körfezi ne olacak!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    Ya cidden çok safsınız bu köprü GodAmAn köprüsü size bize değil ama sonuçta hafifletecek mi edecek! Sıkıntı değil bırakın kullansın zenginler. Biz insan değiliz, yürürüz, otobüse, minibüse biner gideriz. Asgari ücretli için yol değil bu yani misal adam zengin Avrupa yakasında lük villa da yaşıyor 10 000 maaş alıyor falan niye bekiesin bu adam ?Çok mantıklı bu tünel yerimizi bilelim gençler. Parayı veren düdüğü çalar ,vermeyen ağlar yakınır böyle ha be nde garibanım ha yanlış anlamayın,yeri gelir don alacak param olmaz :D

    Kesinlikle en mantıklı yorumlardan bir tanesi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok güzel olmuş helal olsun....

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoreXXX

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilek

    bildigim tek şey millete iyi geçirecekler üçüncü köprü gibi

    zorla kafana silahmı dayıyorlar kullanman için? beğenmiyorsan eski den nereden gidiyorsan oradan git. herşey bedava olsun istiyorsun uz ama bedava peynir sadece fare kapanında olur

    Büyük araçlar zorunlu olarak 3. köprüye yönlendirilecek yani bir zorlama var. Ayrıca her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor.

    Eğer günlük 135 binlik araç geçişi olmazsa, zarar vatandaşın cebinden karşılanıyor.

    Anladın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rüzgar.


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoreXXX

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilek

    bildigim tek şey millete iyi geçirecekler üçüncü köprü gibi

    zorla kafana silahmı dayıyorlar kullanman için? beğenmiyorsan eski den nereden gidiyorsan oradan git. herşey bedava olsun istiyorsun uz ama bedava peynir sadece fare kapanında olur

    Büyük araçlar zorunlu olarak 3. köprüye yönlendirilecek yani bir zorlama var. Ayrıca her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor.

    Eğer günlük 135 binlik araç geçişi olmazsa, zarar vatandaşın cebinden karşılanıyor.

    Anladın?

    arkadaşım herşeyi biliyorsunuz günlük 135 bin araç geçer trafigi rahatlatmak için yapılmış bir eser büyük araçlar yönlendirilmeye zorlansa ne olur bi açıklasana illa çok bilmişlik yapacaksınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Aagari ucretli ordan yuruyerekmi gececek.
    Bide üşenmeden hesap yapmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • :))) Haberi okumadan Para hesabı yapanlara Öküz diyesin var. Haberde Tek yön ücretli diyor.

    Ayrıca Hesabı yapılması gereken ilk konu mesafe ve zaman.

    14.6 Km Yolun uzunluğu. 5.4 Km Tünel

    Tüneldeki hız sınırı 70 km/h Yani maximum hızda 5 dakikada tünel geçilecek. Geri kalan 9 km yol da 90 km/h da geçilecek bu da 10 dakika desek toplanda 15 dakikada 15 km yol gidilecek. Bu hesap gayet güzel.

    İstanbulda trafik olmadığı için bu yolda da trafik hesabı katmaya gerek yok.

    1. Köprüden gidecek olsak yaklaşık olarak 28 km

    14 Km cepte kalıyor.

    Aslında kalması gerekiyordu. Ama Devlet baba her fırsatta babalığı yapmayı ihmal etmez. O cepte kalacak 14 km yakıt ücretini bizden alıyor.

    Aracınızın tüketim durumuna trafik durumuna ve güzergahınıza göre göre tercih edilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi argat44 -- 14 Ekim 2016; 8:27:38 >
  • Bunlar güzel hamleler. Ancak trafiği kalıcı olarak azaltmak için nüfus kontrolü yapılması lazım. İstanbul'a göç önlenmeli. Aksi taktirde her yeni yol, köprü vs kendi trafiğini yaratmaktan öteye gidemeyecektir. Şehirlerimiz Almanya'nın şehirleri gibi olsa keşke...

  • IceRulez kullanıcısına yanıt
    Yaş kaç? Evli misiniz? 2600 lirayla ev geçindirin diye hesap yapın desem oturup yapabilecek misiniz?

    Asgari ücretli bir adam araba almaz. Araba lükstür. Benim için bile lüks.

    Asgari ücretli bir adamı evi yokmuş gibi düşüneceksiniz. Kiradaymış gibi.

    Ayrıca İstanbul gibi bir yerde asgari ücrete talim eden bir adam kıta aşırı çalışmıyor. Bahsettiğiniz tünel Göztepeden girip bakırköyden çıkıyor. Sanıyor musun bir adamın asgari ücret için her gün 2.5 - 3 saat yol gideceğini?

    Bir şeylere itiraz etmeden, ortaya attığınız savı düşünerek hareket edin.

    Tünel ücreti pahalıdır tartışılır edilir ama bunu asgari ücretli çalışan üzerinden yapmak bas baya boş muhalefettir. Başka bir şey değil.

    Boğaz köprüsü yıllardır 3.5 lira civarında. Oturup " asgari ücretli her gün köprüden arabasıyla geçse şu kadar yapar" diye hesap yaptınız mı?

    veya bir arabanın aylık masrafının , yıllık masrafının hesabını yapıp o asgari ücretli arkadaşa ne kadar mal olacağını, bu masrafları karşılarken aç kalacağını düşündünüz mü?

    Çok boş saldırıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau


    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    quote:

    Orijinalden alıntı: asau

    quote:

    Orijinalden alıntı: IceRulez

    4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

    çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

    1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

    köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

    hey yavrum hey..

    Asgari ücretli tünelden neden geçsin? Asgari ücretli tünelden neyle gececek, tabanvayla mı? Arabası olan gececekse ordan asgari ücretlinin nasıl oluyor arabası olan? Ortada mantık hatası mı var, yoksa, ideolojik saplantı mı var?



    15 lira az para değil, doğru. Ama şöyle bişi var. Devletin köprüsü ve eski teknoloji köprüden geçiş ortalama 10 lira olursa, yeni köprü veya tünel ve 30 40 yıl öncesinin yapım maliyetiyle ve özel sektör yapımını devlet yapımı ile kıyaslandığında ücret ortalama 20 tlden aşağısı kurtarmaz. Eski köprü 5 lira olursa bu 10 liradan aşağı kurtarmaz. Sen devlete kazanamayacağın bir iş yapar mısın? 2 milyar dolarını ballı bir yatırım olmazsa harcar mısın? Devlete 10 lira vergi veriyorsan 9 lira vermek için her yolu denersin. Ama adam 2 milyar dolar vermiş sayılır devlet için, ama karını düşünmeyecek, halkı düşünevek öyle mi? Ya maliyetler? Hiç bir güç bu maliyeti aşağı çekemez. Elbette isteriz 5 lirayla geçmek. Ama şartlar uygun değil. Hadi devlet olarak yap bakalım bir tünel harca 2 milyar dolar, sonra 5 lira ücret koy. 2 milyar doları kaç yılda çıkaracaksın? Sadece ücreti hesaplama, o tünele harcanması gereken devletin parasını da hesap etmek gerekir. 2 milyar doları çıkar, sonra hesap et.



    Elbette özel sektör pahalıdır. Bu bir tercih meselesi. Başka bir siyasi irade gelir, örneğin eski köprü geçişini ne bileyim 1 lira yapar, devlet bütcesinden köprü veya tünel yapar boğaza, ücreti 5 ira yapar. Ne bileyim özel sektörden devlete geçtiğinde ücreti 2 liraya indirir.

    Var mı böyle bir umut, asla yok. Çünkü hiç bir siyasi irade iktidarında gelir kaynaklarını azalmaz. Hiç böyle bir örnek yok. Ne siyasi ne de ekonomik dengeler buna izin vermez. Bu ülkede ucuzlamak deyimi devlet için geçerli olamaz.

    25 yılda ortalma 25 milyar dolar kazanmış olsa bu köprüden, bunun yerine 2 milyar doları başka bir yatırımla 25 yılda 30 milyar dolar kazanacaksa neden köprü veya tünel yapsın özel sektör.

    Özel sektöre iş yaptırmayacaksın o zaman, devlet olarak yapacaksın. Vereceksin 2 milyar doları yapacaksın.

    asgari ücretli ölsün mü ? arabası olmasın tabi değil mi ?
    hocam. bir ülkede birşey yapılacaksa o ülkedeki asgari ücretle çalışan insan önce düşünülmeli. asgari ücretli insanın türkiyede neredeyse geçinme şansı bile bulunmuyor. kirayı verirsin bitti elinde para kalmadı. bir hesap kitap yapılacaksa asgari ücretliye göre yapılacak.. sana göre değil !


    kaldıki tünel bizim değil anlatmak istediğim bu. firma kendi cebinden 1 milyar 250 milyon doları çıkartıyor.
    biz size tünel yaptık o zaman 24 sene işleteyeceğiz diyor. bak o tünelin geçiş ücreti her yıl artacak. adamlar yaptıkları masrafı taş çatlasın 5 senede çıkartacaklar. geriye kalan 19 sene yine o adamların çocukları işletecek devlet hazinesine 1 tl bile girmeyecek. ve tünelde bizim değildi zaten.

    anladın mı tekrar anlatayım mı ?

    Asgari ücretli nasıl gececek o köprüden sorusu mutlak geçersiz bir sorudur. Asgari ücretli nasıl araba alıyor, hadi diyelim bedava araba aldı. O arabayla her gün işe nasıl gidip gelecek. Ekonomik açıdan bize bunun olurluğunu anlat!

    durumun vahimiyetini mi görmüyorsun yoksa asgari ücretle çalışan insanların varlığını mı kabul etmek istemiyorsun ?

    birşey söyle.

    Dostum sen haklısında hatan şurda zaten devlet asgari maaşlıyı referans alarak hiçbir iş yapmıyor ki zaten yapayım dese en başta asgari maaşı 1300 tl gibi öldürmeyen ama süründüren bir miktarda tutmaz.

    Ayrıyetten gene diğer arkadaşların dediği gibi asgari maaşlı çalışan adam karı kocada çalışsa araba kolay kolay alamaz alsa benzini parkı hadi hepsini geçtim şu %100 zamlanan trafik sigortasında takılır kalır.Zaten devlet milleti düşünse %100 gibi bir fahiş fiyat artışı yapmaz yaptırtmaz.

    Yani kısacası ikinizde haklısınız sen haklı olarak devlet en düşük gelir düzeyinde olan insanı referans alarak iş yapmalı diyorsun hep godomanlara mı çalışcak bu devlet diye.Diğeride diyor ki zaten asgari ücretle çalışan adamı devlet adam yerine koymuyor verdiği maaş zaten hiçbirşeye yetmiyor onlara göre iş yapmaz devlet demiş.

    Zaten çalışmayan adamdan bile aylık sigorta parası almaya çalışan 2-3 milyon işsizi olan ve buna çare üretemeyen bir devlet Sosyal Devlet olamaz ki asgari ücretliye göre iş yapsın da en düşük maaş alan adamın refah seviyesini düşünsün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qaanx -- 14 Ekim 2016; 9:11:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.