Uzun zaman sonra hepinize yeniden merhaba arkadaşlar; İşimin yoğunluğu sebebiyle uzun zamandır buraya yeterince vakit ayıramıyordum fakat şu sıralar müsait olduğumdan ötürü belki yararlanan veyahut bu aracı almak için araştıran birileri olur kanaatiyle buraya konu açmak istedim. Konuya girmeden önce baştan söylemek istediğim bir durum var; benim bu konuyu açmamın sebebi ego tatmini veyahut insanlara hava atmak değil burada ismimi bilen sadece bir kaç kişi var bunlarda zaten sevdiğim saydığım kişiler. Dolayısıyla ben kendi reklamımı yapmıyorum aynı zamanda ben bir youtube kanalı vesaire değilim, kendimce objektif bir şekilde araçlarımın artı ve eksi özelliklerini değerlendiriyorum ki benim gibi bu aracı almayı düşünen insanlar var ise onların araştırmalarına katkıda bulunayım. Zira bu araçlar artık daha kolay ulaşılabilir bir halde ve etrafta çokça gördüğümüz yeni model Audi A6, Volvo XC90, BMW 520d xDrive, Mercedes E220d gibi orta-üst segment araçlarla fiyat olarak aynı düzeyde. Buraya kadar eğer anlaştıysak konuya geçebiliriz. Sevgili arkadaşlar bu araç için forumun laneti olarak bilinen bir inanç son derece yaygın olduğundan ötürü fotoğraf paylaşımı yapmayı düşünmüyorum eskiden benim açtığım konuları takip edenler bilirler, Ferrari 430 Spider aracımın konusunu açtıktan kısa bir süre sonra motoru indirmiştim Aracım 2015 model 4.0 TFSI 560 HP'lik versiyon olan RS6 bildiğiniz üzere 2016 yılında bu model turbo ve egzoz değişimiyle 605 HP güce çıkarıldı ve "RS6 Performance Package" olarak satışa sunuldu. Benim aracım şu an 44.000 KM civarında, aldığım tarihte 33.000 KM de olan aracımı yaklaşık 3-4 ay gibi kısa bir sürede 11.000 KM kullanmış olmam sebebiyle sizlere detaylı bir anlatım hazırlayacağımı düşünüyorum. Bundan sonraki anlatımımda soru-cevap şeklinde ilerleyeceğim Araç hakkında teknik bilgiler nelerdir? Yukarıda bahsetmiş olduğum üzere 4.0TFSI V8 çift turbo beslemeli 560 HP güç, 0-100 hızlanmasını kağıt üzerinde 3.9 saniyede ama benim ölçtüğüm GPS verileri neticesinde Kayseri gibi yüksek rakıma sahip bir yerde stock halde 4.17 Saniyede tamamlayan, 1935 KG boş ağırlığa, 4979 MM uzunluğa ve benim en önemli tercih etme sebebim olan fabrika verisiyle 565 Litre fakat arka bagajdaki pandizotu sökmeniz halinde çok daha fazla bagaj hacmine sahip bir araçtır RS6 Bu Aracı Kim Neden Tercih Eder? RS6 modeli hepimizin bildiği üzere Station Wagon bir araç gerek bagaj gerek iç hacim olarak gerçekten standart modellere göre bir hayli avantajı mevcut. Benim de çocuğum olduktan sonra gerek bebek arabası gerek çocuğun eşyaları ve özellikle ailemle şehirler arası seyahat ederken valizler ve bebek arabası çok büyük sıkıntı çıkarıyordu. Benim konularımı takip edenler bilirler maalesef uzun yolda gezerek, etrafı görerek gitmek gibi bir alışkanlığım yok. Benim keyif algım içerisindeki tek şey yüksek hızlarda güvenli ve konforlu seyahat edebilmek. Tüm bunları topladığımda karşıma çıkan en mantıklı araba RS6 Avant oldu. Aracın Sıkıntıları Nelerdir? Eminim burada hiç kimse eşiyle ve çocuğuyla çıktığı bir tatilde aracının arıza yapmasını istemez, bende bu düşünceye sahip biri olarak aracın arıza konusunu aracı kullanan gerek buradaki gerek yurtdışındaki arkadaşlarım vasıtasıyla bir hayli araştırdım ve aynı araca sahip 3-4 kişi ile yaptığım bu görüşmeler neticesinde sağlam bir donanıma sahip olduğu konusunda ikna oldum. Lakin diğer araç sahipleri araçlarına sıfırdan beri sahip oldukları için ikinci el olarak alınan bir aracın taşıdığı riski gözardı etmiş olmam, tüm araştırmalarımı suya düşürecek cinsten bir hamle yaparak aracı aldığım ilk saatlerde dönüş rotamız olan İstanbul-Kayseri arası otobanda yüksek süratte seyrederken Bolu Highway'e yakın bir yerde arıza lambası yaktı ve güçten düştü. Hayatımda yaşadığım en büyük gerginliklerden biri olan bu durum karşısında aracı aldığım şahsı arayarak durumu izah ettim kendisi de daha önce başına böyle bir olayın geldiğini ve kontağı kapatıp açınca düzeldiğini söyledi. Uzun bir telefon trafiği ve bunu neden söylemediğinin hesabını sorduktan sonra dediğini yaptım ve neredeyse Ankara'ya gelene kadar aracın eski sahibinin kulağını çınlattım. Yolda iken Ankara İskitler Sanayi Sitesinde bulunan bir abimizi arayarak durumu anlattım kendisi sağolsun biz daha yanına gitmeden Şaşmaz'da bir usta ayarladığı için direk ustanın yanına gittik. Aracı bilgisayara bağladığımızda "Eksoz Egzantrik Konumu" arızası ile karşılaştık. Usta geçici arıza verdiğini çok sıkıntılı bir durum olmadığını yüksek süratle uzun süre seyretmekten kaynaklı bazen düşük ihtimalle bu tür arızaların yaşandığını Türk mantığı olan kontağı kapat aç yaparak devam edebileceğimi söylese de içimde hep bir yolda kalma korkusuyla 3 kez aynı arızayı tekrarlayarak Kayseri'ye geldim. Bu arıza kafama çok takıldığı ve araca olan güvenim tamamen kırıldığı için aracı her gördüğümde verdiğim paranın boşa gittiğini düşünmeye başladım, sonrasında Kayseri'de bir kaç ustayla daha görüştüm ama bizim burada araç bilinen bir araç olmadığı için bir şey olmaz böyle devam et diyerek aracı kullanmaya devam etmemi söylediler. Artık benim için Audi sayfasının kapandığını böyle bir aptallığın RS serisinde yapılamayacağı fikrine kapılıp elimdeki tüm Audileri galerilerin alış fiyatına internete koymayı bile düşündüm. Aradan 1 hafta geçtikten sonra çok canımı sıkan bu durum karşısında yolda kalmayı göze alarak gece saat 2'de arabaya atlayıp İstanbul'a usta aramaya gittim yolda normal hızlarda kullandığım için olsa gerek arıza tekrarlanmamıştı. İstanbul'da bu arabalardan anlayan ustaların rotasını oluşturmuştum ve hepsini tek tek ziyaret etmek gerekirse 1 ay kalıp arızayı gidermek istiyordum. Neyse ki ilk gittiğim Maslak sanayi sitesinde bulunan usta sadece arıza koduna bakıp tespiti 12'den vurdu. Bu arızanın temelinde yatan tek şey egzozun yan sanayi bir egzoz ile değiştirilmesi ve buna uygun yazılım yapılmamış olması tüm bu eziyetlerin sebebiymiş meğer, Usta bana bir kaç yazılımcı tavsiye etti ama ben dediği kişiler yerine daha önce görüştüğüm bildiğim ve arabalarımı yapan bir internet aleminde de son dönemlerde baya popüler olan arkadaşıma arabayı götürdüm. Kendisiyle oturup yemek yerken yazılımı yaptı, arabayı aldığım gibi tekrar yola düştüm, Ankara'ya kadar ayağımı gazdan kaldırmadım desem yeridir. Arabadan alınabilecek tüm intikamları aldım neredeyse. Araç stage 1+ yazılım ile 710 HP güç ve yaklaşık 1.000 NM tork üretmeye başlamıştı. İnanılmaz keyifli olan RS6 yazılım ile başka bir kimliğe büründü ve arıza artık kalmamıştı. Kayseri'ye gelince hala araca tam anlamıyla güvenemediğimi farkettim, günlük olarak bu araca geçiş yaptım ve 1 ay boyunca her sabah ve akşam kuzey otoyolunda sıkarak aracı denedim. Tüm bunlar yetmezmiş gibi diğer şehirlerdeki müşteri ziyaretlerine gittiğim süre zarfında da aracın bagajına mal atarak bildiğiniz "hızlı ticari araç" olarak kullandım. Nihayet arızamız çözüme ulaştığı için Audi markasına ve RS serisine olan güvenim tekrar yerine geldi. Bana bu şekilde büyük bir macera yaşatan bu arıza dışında şükürler olsun ki herhangi bir arıza ile karşılaşmadım. Aracın Konforu Nasıl? Konfor konusu sizin kıyasladığınız marka ve modele göre değişmekle birlikte genel olarak emsallerinden fersah fersah üstün bir konfora sahip bir araç. Mesela daha önce Çin'de üreticilerimizden birinin E63 AMG sedan aracını kullandığımda sürüşü bana çok sert gelmişti ama S63'lere kıyasla RS6 daha sert bir araç demem çok yerinde olur diye düşünüyorum. Aynı şekilde BMW E60 M5, 911 Turbo S, Ferrari 430 gibi araçlara bakarak pek âla RS6 daha yumuşak bir karakteristiğe sahip. Yalnız dediğim gibi bir S kasa konforu beklemek doğru değil. Yol Tutuş, Uzun Yol Performansı Nasıl? Söz konusu bir Audi olduğunda yol tutuş konusunda en yakın rakibinin düz duvara tırmanabilen bir kertenkele olduğunu unutmamak gerek, Quattro gibi uzun yıllardır en iyi mühendisler tarafından geliştirilmiş ve geliştirilmekte olan bir sistem hakkında herhangi birimizin söz söylemesi gerçekten abes olur. Lakin buradan sonra söyleyeceklerime Audi Fanları kızmasınlar, zira ben tüm araçlarım hakkında elimden geldiğince objektif yorum yaparım. Evet Quattro'nun virajlarda verdiği güveni inkar edecek değilim elbette ama bu RS6 serisinde ters giden bir şeyler var. Araç "Comfort" modda iken özellikle uzun yol seyahatlerinde yüksek süratte virajda esnediğini hissediyorsunuz bunun sebebinin ise gerek arabanın neredeyse 5 Metre olan uzunluğu gerekse yerden yüksek olması gibi etkenlerden kaynaklanıyor olduğunu düşünmekteyim. Bir RS6 sahibi için uzun yolda en doğru sürüş modu bence "Auto" modu bu modda araba havalı süspansiyonlar sayesinde hem yüksek konfora hem de virajlarda aracın esnemesi halinde gereken sertliğe erişebiliyorsunuz. Uzun yol demişken, en büyük uzun yol şikayetlerinden biri de genel olarak araçların içeriye ses alması. RS6'da 180-230 KM/H arasında uzun yol yaparsak en ufak bir yol sesi almadığına sizi temin edebilirm lakin tam 301 KM/H ve üzerinde giderken içeride acayip bir uğultu oluşuyor tavandan geldiğini düşündüğüm ama o süratlerde detaylı şekilde bakmaya cesaret edemediğim için burayı tam çözemedim ama emin olun zaten Anadolu'da 300 KM/H+ süratlerde maksimum 15 dakika gidebileceğiniz için bu ses çok rahatsız etmez kanaatindeyim. Bu şikayet sadece benim aracımda değil RS6 sahibi arkadaşlarımda da aynı şekilde dolayısıyla buna kronik bir sorun diyebiliriz sanırım. Ek olarak şunu da belirteyim, yine konuları takip edenler bilirler bir çok araç değiştirdim ve kullanma fırsatı yakaladım bunların içerisinde ailemin kullandığı konfor odaklı otomobillerde vardı benim kullandığım sportif karaktere sahip otomobillerde. Ama uzun yolda konfor ve sessizlik konusunda sıralamamdaki ilk 3 otomobil 2 yıldır hiç değişmemişti tâ ki bu otomobili kullanana kadar. Artık benim için uzun yolda sessiz ve konforlu otomobil sıralaması kendi kullandığım veya sahip olduğum araçlardan yola çıkarak şu şekilde; 1) Mercedes-Benz Maybach S650 2) Audi S8 4.0TFSI Quattro 3) Audi RS6 4.0TFSI Quattro Eskiden 3. sırada Bentley Flying Spur vardı fakat RS6 ile birlikte kendisinden hiç beklenmeyecek bir performansla listedeki ilk 3 sonunda değişmiş oldu. Burada yeniden belirteyim benim listem tamamen kişisel olarak oluşturuldu ben otomobilleri uzun yol otomobili olarak kıyaslarken 180 KM/H'den sonraki sessizliğine, konforuna ve sürücüyü yorma durumuna göre belirliyorum. Örneğin Mercedes-Benz S400d listede yok çünkü ilk günlerde gerçekten sessiz ve titreşimsiz bir araç olsa da 100.000 km'den sonra oluşan motor vibrasyonu nedeniyle uzun yolda sürücüyü yorduğunu düşünüyorum. Yakıt Tüketimi ve Genel Giderler Ne Durumda? Özellikle yakıt tüketimi kısmında bir çok kişinin yapacağı yorumu tahmin edebiliyorum ama emin olun bu aracı alan kişi de eğer günlük kullanım için alıyorsa yakıtı düşünüyor. Çok uzatmadan tüketimlere geçeyim. Benim kullanımımla yaşadığım şehirde araç şehir içi 14.5L/100KM yakıt tüketimine sahip tabii Stage 1+ yazılım ve egzoz modifikasyonu olduğunu unutmamak gerekli. Ayrıca şehirler arası genelde 180 KM/H+ süratlerde 13 Litreler civarında gezen tüketim eğer sabit 120 KM/H ile gitmeyi başarabilirseniz 9 Litreler seviyesinin altına düşebiliyor. Bakımlar 15.000 KM'de bir olarak ayarlanmış ama ben araçlarımın tamamına kullanımımdan kaynaklı 5.000 KM'de bir bakım yapmayı uygun görüyorum. Maliyet odaklı gidersek RS6 yağ filtresi değiştirildiğinde 9 Litre yağ almakta bu da bakım maliyetini arttıran unsurlardan birisi. Yetkili serviste rutin bakıma ek olarak fren hidroliği değişimi dahil olmak üzere toplamda 7.920 TL ödeme yaptım fakat bu tutar günden güne döviz kaynaklı değiştiği için dolar cinsinden 890$ olarak yazdığımda gelecekte konuyu görecek kişiler için daha avantajlı olacaktır. |
_____________________________
|