Şimdi Ara

AUDI A4 2.0 TDI QUATTRO Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
5.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Baktığımız araç bu modelin 177 bg olanı, Yakıt,kullanımı,sürüsu hakkında bilgisi olan yardım ederse sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Forumda bu aracı kullanmış arkadaşımız yokmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 modelini babama almıştık hocam. Daha önce Passat 2.0 TDI DSG vardı kıyaslamaları ona göre yapacağım.
    - Öncelikle yakıt konusuna değineyim, sıfır olmasının ayrı, Quattro olmasının ayrı etkisi vardır muhtemelen, ama babamın "yakıyor biraz" dediğini biliyorum. -ki Passatta da gaza yüklenen bi adamdı kendisi. Sakin kullanımda normal olabilir. Ama altında basınca kaçan bir araba olunca "o kadar basmayız ya" diye düşünmenin gereği yok Kesin rakamı hatırlamıyorum ama 7-8 litre civarlarında olması lazım.

    - Şanzuman için, açıkçası ben şanzumanı pek beğenmedim. Passat 6 ileri DSG'ye göre söylüyorum bunu. Kararsız kalıyor bazen. Hatta az karar veriyor da diyebilirim Şöyle ki, geçende bi park yerinden ayrıldım ve hemen bir yokuşa çıkacağım, normalde 1. vitesi zorlaması lazımken, hemen 2ye atıyor ve düşük devirde tırmanmaya zorluyor aracı. Manuel düşürüyorum yine 2 ye alıyor. Boğuyor yani aracı. Bir diğer husus da, spor modda olsa bile, atıyorum 6. viteste 1200 devirde falan gidiyorken fırlasın diye gazı köklüyorsun, bir vites düşürüp 2200lere falan iniyor, sonra biraz düşünüp bir tane daha düşürüp öyle devirleniyor iyice. Yani önce bir alttakini deniyor. Halbuki kısa zamanda 2 vites düşürüp kaçmasını istiyorum ben. Dolayısıyla böyle zamanlarda manuel moda alıp düşürüyoruz vitesi fırlasın diye. Passatın şanzumanı bu konuda daha kararlı ve orantılıydı bence. Araç 177 BG ama değil gibi geliyor. Tabi Quattro olmasının etkisi var bunda. Araç altından kaçıyor, ama önden çekişlilerdeki kafa kaldırma hareketi olmadığı için kaçması gerektiği gibi kaçmıyor gibi geliyor. Kaçıyor ama.

    - Sürüşü falan hakikaten zevkli, çok sessiz ayrıca, 200km ile gidiyorsun ama yol sesi neredeyse yok, sadece çok hafif cam sesi var araçta. Ben bir dizel Focus kullanıcısı olarak şok oldum diyebilirim Hatta bir keresinde A4'ü park etmek için benim aracı biraz çekmem gerekiyordu, benimkine binip çalıştırdığımda "bu ne lan eşşeğe biniyomuşuz ya biz" demiştim

    - Donanım konusunda da değişik bir bakış açısı var diyebilirim. Mesela katlanır aynalar var, motor yağı seviyesini falan ekranda gösteriyor, ama Cruise Control tüm donanımlarda opsiyonel! Ayrıca koltuklar hep manuel ve bel desteği yok! Şu delikli bel desteklerinden almış babam ama çok komik görünüyor açıkçası öyle bir araçta.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar hocam, sormak istediklerini sor elimden geldiğince cevaplayayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kicker -- 3 Haziran 2014; 15:36:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2013 Aralık ayında a4 quattro 177 HP stronic özellikle olan aracı kullanmaya başladım. Şu an yaklaşık 14000 km civarındayım.

    * Daha önceki araçlarım 150-160 HP bandında otomatik benzinli ve dizel Passat ve Insignia idi. Audi' nin vites kutusunun ismi stronic olsada aslında dsg ile aynı prensipte çalışıyor. Vites geçişleri evvelce kullandığım klasik tip vites kutularına göre daha hazlı geçiyor ve sarsıntız. Araçta 7 ileri vites var. Vites kutusu oldukça tatminkar ama forumdaki dsg yazılarına bakarak benimkinde sorun çıkarmı çıkmaz mı bilmiyorum. Arıza durumunu zamanla göreceğiz (bildiğim kadarı ile audi de 7 ilerinin yağı versiyonu kullanılıyor)

    * Sedan araçta kullandığım ilk quattro A4. Araca ilk bindiğimde hızlanması beni çok heyecanlandırmıştı ama zaman geçtikçe insan alışıyor. Özellikle söylemem gerekirke viraj içinde gaza bastığınız zaman verdiği güven insignia ve passata göre çok daha fazla.

    *Ben alıştığım için farketmiyorum sanırım ama kullanan diğer arkadaşlarım aracın frenlerinin çok sert olduğunu söylüyor (benim gözlemim olmadığı için bu sadece sizi bilgilendirmek amacıyla bir anektod).

    *Aracacın bagajı B6 passata göre bariz küçük. Insignia ile hemen hemen aynı. Belki A4 ün bagajı insignia dan çok az küçük olabilir.

    *Yaklaşık 85000 km kullandığım dizel insignia traktör gibi çalışıyordu. A4 ün içeri aldığı motor sesi, insignia dizele göre bariz az. Bence a4 ün motor sesi için yaptığı izolasyon tatminkar.

    *Aracınn katalog verisi ağırlığı 1670 kg civarında. Özellikle virajlarda sağdan sola veya soldan sağa ani yön değişimlerinde aracın ciddi ağırlığı nedeniyle aracın merkez ağırlık noktasının kaydığını net hissedebiliyorsunuz. Yüksek hızlarda bu değişim sürücüyü rahatsız edebilir.

    * Evim istanbul Zincirlikuyu' nda işyerim ise Beyoğlu' nda. Bu hat arasında gidip geldiğim zaman yakıt tüketimi 9 litre/100 km civarında dolaşıyor.

    *Donanım olarak ise kullandığım araçta kumaş koltuklar var. Kısa zamanda tüylendi. Koltuk kumandaları manuel. Bu rahatsız ediyor. Kliması etkili çalışıyor. Ses sistemi bence ortalamanın bir tık üzerinde. Ama ses kalitesi hassas kulakları tatmin etmeyebilir. Eşim ve 3.5 yaşındaki kızım için aracın arkası yeteri kadar geniş.

    * Ön konsolda kullanılan torpido malzemesinin yumuşaklığı ve verdiği kalite hissi tatminkar.

    Başka sorularınız varsa cevaplayabilirim.

    İyi forumlar




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.