Şimdi Ara

Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
10
Favori
14.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3-5 ay öncede bir arkadaş Q7 yi elden geçirmişti. Onda baya sıkıntı vardı rektifiye yapılmıştı, detaylı anlatmıştı, forumda aranırsa bulunur.

  • Merhaba;


    Öncelikle tüm yorumlar için teşekkür ederim. Umarım keyifli bir konu olmuştur. İşlerim dolayısıyla geç cevap verdiğim için özür dileyerek sorularınızı cevaplamaya başlayayım.


    @VideSupra


    Hocam sorularınız için teşekkür ederim benim aracım ZF'nin üretmiş olduğu 6HP19 kodlu 6 ileri şanzıman, multitronic değil triptronic olarak geçiyor Audi lügatında. Lakin işyerindeki müdürlerimizde belirttiğiniz araç ve şanzımandan var, biz çok memnunuz her 60 bin kilometrede bir yağ ve filtre değişimi yaptırtıyoruz servise, zorlama ile yapıyorlar hatta. Tek sorun tamiratı pek mümkün değil Multitronic şanzımanların, daha doğrusu adaptasyonu yapamıyorlar bulunduğum bölgede. Tamirat sonrası geri geçerken vuruntu problemi kronik bir arıza olarak kalıyor tüm şanzımanı yapılmış Multitronic araçlarda.


    İkinci sorunuza gelirsek tüm Audi grubu dizel araçlarda zamanla ısınma problemi baş gösteriyor benim Q7 aracımda da belirttiğiniz gibi bu sorun vardı, termostat bazı durumlarda yeterli olmayabiliyor. Bazı Audi modellerinde soğutma sıvısının geçtiği hortumu sıkıştıran bir valf varmış, bunu bir araştırın isterseniz çok detaylı bir bilgim yok ama VW Volt ustası söylemişti. Onun dışında, ilk çalıştırmada yokuş aşağı ısınmaması normal gibi geldi bana, şahsen benim 3.0BiTDI aracım da düz yolda yaklaşık 25 dakika sonra ısınıyor yaz kış farketmeksizin.



    @tenekekutu


    Hocam benim aracımda Audi TR maalesef şanzıman yağı ve filtresi değişimi için zaman vermemiş, ömürlük olduğunu iddia ediyorlar tabii ki tahmin ettiğiniz üzere. Fakat Audi USA ile görüşme yaptığım görüşmelerde, 80.000 mile (128.000 KM) olarak belirlemişlerdi şanzıman yağı değişim süresini. Ben de bu kilometrede değişimini yaptırdım, bu ikinci değişim olacak fakat normalde 250.000 km civarında yaptırmam gerekiyor. Tork konvertöründe de herhangi bir sorun yok aslında, değişimden sonra acaba düzen tutar mı endişesi var sadece. Ola ki sorun yaşarsam kafama çok takarım sıfır şanzıman bulmak için epey bir uğraşmam gerekir.



    @oneyy1905


    Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için umarım bir şeyler katabiliyorumdur bu foruma. Dediğiniz gibi sanırım şanzıman yağ + filtre ve tork konvertörüne işlem yaptıracağım. Şu an kafamdaki düşünce bu yönde.



    @Bethesta


    Sayın Bethesta, aracımda bir sorun olduğu için indirmedim motoru, triger değişimi yapmak için mecburen motoru indirmek gerektiği için bu işlemi yaptık.



    @MeGaDave06


    Selam hocam, nasılsın epeydir yazmıyorsun kırılıyorum haberin olsun bak :) İş konusunu çözer çözmez bekliyorum seni buraya sözün var unutma bak sakın :) Ayrıca yorumun için teşekkürler





  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    3-5 ay öncede bir arkadaş Q7 yi elden geçirmişti. Onda baya sıkıntı vardı rektifiye yapılmıştı, detaylı anlatmıştı, forumda aranırsa bulunur.

    Merhaba;


    O arkadaş benim, fakat sıkıntılı geçen bir sürecimiz olmadı çok şükür :)

  • Doğru diyorsunuz, baya bir parça elden geçmişti ve çok detaylıydı. Forumun bence en iyi konularından biriydi, ustalarınızda bu motorlar konusunda gerçekten donanımlı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Doğru diyorsunuz, baya bir parça elden geçmişti ve çok detaylıydı. Forumun bence en iyi konularından biriydi, ustalarınızda bu motorlar konusunda gerçekten donanımlı.

    Teşekkür ederim hocam mutlu ettiniz bu şekilde bir yorum yaparak. İnşallah benzerlerini de paylaşacağım zaman geçtikçe. Hatta bir planım var eğer kısmet olursa ama şimdilik saklayacağım. :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 7 Ekim 2020; 15:27:35 >
  • İstendikten sonra her yağ ömürlüktür, şanzıman bitince yağın ömrü de biter işte, ömürlük dedikleri bu oluyor. 80 bin mil kendi pazarı için konulmuş bir km, sonuçta bu işlerde kararların çoğu ticari olarak düşünülerek alınıyor. Avrupa'da ömürlük ABD'de ömürlük olmaması ABD'de sürücüler daha fazla km araçlarını kullanıyor haliyle şanzımanın o ömürlük olmasındaki ömür beklentisi daha yüksek.


    O kmlerde şanzıman yağınızı değiştirdiyseniz büyük ihtimalle balatalar ya ciddi şekilde aşınmıştır ki açıp bakmadan daha ne kadar gideceği bilinemez ya da şanzımanın içi aşırı kirlidir her an bir yerleri tıkayıp bozma tehlikesi vardır. Çıkan yağın durumuna göre şanzımancı yorum yapabilir ama kesin olan birşey var ki şanzıman bakımları ömrünün uzun olması gereken şekilde olmamış.


    not: Bir ara forumda yeni nesil BMW şanzımanlarında ömürlük olduğunu çok iddia edenler olmuştu. Şu anda şanzıman ustaları aralıksız bu şanzımanların revizyonları ile meşgul ki çoğunun kmsi 200 bin bile değil araçların, hallerinden ustalar memnun açıkçası.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    İstendikten sonra her yağ ömürlüktür, şanzıman bitince yağın ömrü de biter işte, ömürlük dedikleri bu oluyor. 80 bin mil kendi pazarı için konulmuş bir km, sonuçta bu işlerde kararların çoğu ticari olarak düşünülerek alınıyor. Avrupa'da ömürlük ABD'de ömürlük olmaması ABD'de sürücüler daha fazla km araçlarını kullanıyor haliyle şanzımanın o ömürlük olmasındaki ömür beklentisi daha yüksek.


    O kmlerde şanzıman yağınızı değiştirdiyseniz büyük ihtimalle balatalar ya ciddi şekilde aşınmıştır ki açıp bakmadan daha ne kadar gideceği bilinemez ya da şanzımanın içi aşırı kirlidir her an bir yerleri tıkayıp bozma tehlikesi vardır. Çıkan yağın durumuna göre şanzımancı yorum yapabilir ama kesin olan birşey var ki şanzıman bakımları ömrünün uzun olması gereken şekilde olmamış.


    not: Bir ara forumda yeni nesil BMW şanzımanlarında ömürlük olduğunu çok iddia edenler olmuştu. Şu anda şanzıman ustaları aralıksız bu şanzımanların revizyonları ile meşgul ki çoğunun kmsi 200 bin bile değil araçların, hallerinden ustalar memnun açıkçası.

    Bilgilendirici yorumunuz için teşekkür ederim, bakalım olmadı sıfır şanzıman bulup takacağım bir kaç yere sordurayım en iyisi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gittiği yere kadar gitsin derim şu aşamada bence sıfırına gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Lpg li mi ? Suan guncel benzin kuruyla 1.5 tl km basina yakit yakar keza renault symbol 1.2 16v benzinde sehirici tam tamina 60 kurusa yakin benzin iciyor, bilgisayarda 7.4 lt benzin tuketimi gosteriyor. Lpg lovato italyan obd2 sistemiyle 30 kurus yakmakta.

    Merhaba;

    Yorumunuz dikkatimden kaçmış bunun için kusuruma bakmayın lütfen.


    Aracım LPG’li değil benzinli kullanıyorum yakıt olarak üzmüyor 2.0 dizel Captiva, 2.0 Benzinli CRV, 2.0TFSI VAG grubu ile aynı yakıyor. Bu yüzden LPG taktırmak ve motor ömrünü düşürmek istemiyorum. Zaten aracımda LPG uyumlu olmadığından dolayı tamamen karşıyım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A6 c6 kasadan bu zamana kadar 3 tane kullandım.Şuan kullandığım araçta 2.0tdi 170ps.Aklımda hep benzinli hayali vardı ama cesaret edemedim.Usta konusunda hep araştırma yaparım ama benzinli motorlardan anlayan birine hiç denk gelmedim.

    Bu kasadaki zf şanzıman kronik bir şekilde “SORUNLU” dur.Bunu farklı illerdeki yetkili servisler kabul etmiştir.3 aracımın 2sinde de şanzıman patlamıştır.Şuanki makyajlı kasa aracımda yine şanzıman arızası veriyor.Yakında o da gümleyecek ve 15-25 bin tl gibi bir masraf çıkaracak.Çünkü bu şanzıman fazla sportifliğe gelemiyor.Ani gazlamalar ve manuel vites kullanımında fazla ısınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu şanzımanı kullanmadığım için nokta atışı yorum yapamayacağım ama piyasadaki çoğu otomatik şanzıman sportif kullanıma gelmez, yağ aşırı ısınır bu da sorunlara sebep olur genelde sorunlar bunun ile alakalı çünkü. Çoğu şanzıman için yukarıda da yazdığım gibi 30 bin km de bir yağını değiştirmeniz gerekli ayrıca şanzıman yağı ek soğutucusu yok ise bu soğutucuyu da taktırmanız lazım. Araca özel üretim olmasa bile üniversaldir genelde bu soğutucular ve araç radyatörün sığacağı boşluğa göre alıp takarsınız. Genelde 4 sıralı olanlar yeteri gelir. Her otomatik şanzıman konusunda yazıyorum yıllardır firmaların şanzımandan beklentisi ile kullanıcıların ki uymuyor ülkemizde. Biz araçlarımızı uzun süreli kullanıyoruz, o yüzden sık yağ bakımı şart ve harici şanzıman yağı soğutucu da kesinlikle takılmalı. Aşağıdaki linkini verdiğim markanın ürünlerine bakarak isteyen inceleyebilir.


    https://www.mishimoto.com/truck-jeep/truck-jeep-oil-transmission-coolers.html





  • Bende bu aralar bu kasa a6 2.0 veya 3.0 dizel ini düşünüyorum , izmir tarafindayim audi konusunda bu kadar güvenilir bi usta varmi bilmiyorum burda , o yuzden temizini almak yerine biraz yorgununu alıp kayseriye getirip toplatsammi diye düşünmüyo değilim açıkçası..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayGlock

    A6 c6 kasadan bu zamana kadar 3 tane kullandım.Şuan kullandığım araçta 2.0tdi 170ps.Aklımda hep benzinli hayali vardı ama cesaret edemedim.Usta konusunda hep araştırma yaparım ama benzinli motorlardan anlayan birine hiç denk gelmedim.

    Bu kasadaki zf şanzıman kronik bir şekilde “SORUNLU” dur.Bunu farklı illerdeki yetkili servisler kabul etmiştir.3 aracımın 2sinde de şanzıman patlamıştır.Şuanki makyajlı kasa aracımda yine şanzıman arızası veriyor.Yakında o da gümleyecek ve 15-25 bin tl gibi bir masraf çıkaracak.Çünkü bu şanzıman fazla sportifliğe gelemiyor.Ani gazlamalar ve manuel vites kullanımında fazla ısınır.

    Hocam bende bu kasa dizellere bakıyorum 2.0 tdi ler nasıl performans yakıt ve gürültü olarak ? Ben manüel düşünüyorum bu arada ..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanıcı adı değişmiş eski hesap banlandi mi?
    Bu arada diğer konularınız gibi bu da güzel

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bu sefer ustayla boğuşmamışsınız yemeğin tuzu eksik kalmış. :)


    Elinize sağlık, devamını ve de başka konuları mutlaka bekliyoruz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayGlock

    A6 c6 kasadan bu zamana kadar 3 tane kullandım.Şuan kullandığım araçta 2.0tdi 170ps.Aklımda hep benzinli hayali vardı ama cesaret edemedim.Usta konusunda hep araştırma yaparım ama benzinli motorlardan anlayan birine hiç denk gelmedim.

    Bu kasadaki zf şanzıman kronik bir şekilde “SORUNLU” dur.Bunu farklı illerdeki yetkili servisler kabul etmiştir.3 aracımın 2sinde de şanzıman patlamıştır.Şuanki makyajlı kasa aracımda yine şanzıman arızası veriyor.Yakında o da gümleyecek ve 15-25 bin tl gibi bir masraf çıkaracak.Çünkü bu şanzıman fazla sportifliğe gelemiyor.Ani gazlamalar ve manuel vites kullanımında fazla ısınır.

    Merhaba;

    Konuya ilginiz için teşekkür ederim. Şanzımanı patlayan araçlarınız hangi motoru kullanıyordu? Hepsi 2.0tdi serisi miydi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 9 Ekim 2020; 8:40:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-EFAE9B29C

    Bende bu aralar bu kasa a6 2.0 veya 3.0 dizel ini düşünüyorum , izmir tarafindayim audi konusunda bu kadar güvenilir bi usta varmi bilmiyorum burda , o yuzden temizini almak yerine biraz yorgununu alıp kayseriye getirip toplatsammi diye düşünmüyo değilim açıkçası..

    Merhaba;

    İzmir’de iyi ustalar var fakat ne derece güvenilir orasını bilmiyorum, aracı alacak olursanız 3.0TDI olarak alın zira 2.0TDI araçların 140 HP olanlarında kronik bir çok sorun var. Kendi şirket araçlarımız içerisindeki en problemli Audi, 2.0tdi 140’lıktır diyebilirim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Podgoritsa

    Merhaba;

    İzmir’de iyi ustalar var fakat ne derece güvenilir orasını bilmiyorum, aracı alacak olursanız 3.0TDI olarak alın zira 2.0TDI araçların 140 HP olanlarında kronik bir çok sorun var. Kendi şirket araçlarımız içerisindeki en problemli Audi, 2.0tdi 140’lıktır diyebilirim



    Alıntıları Göster

    O motorunda manüel i bulunmuyor hocam otomatigi için ne düşünüyorsunuz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Triger için motor niye indirildi


    üst kapak revisyonu ve silindir revizyonu yani rektefiye mi oldu ?


    şanzıman için neler yaptınız


    ne zamandır sizde, kaça aldınız

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.