Şimdi Ara

Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
118
Cevap
10
Favori
13.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu tarz konuları görünce benim aklıma direkt maaş geliyor, maaş.


    Sonra 3.2FSİ tüp takılamayan ve tüpsüz bir motoru görüyorum.


    Bu motorda bana şunu çağrıştırıyor. Oradaki ezik büzük boynu bükük başını öne eğen gözlerinden yaş gelen polisi anımsatıyor.


  • Valla gecmisini bildiginiz, ustasini buldugunuz ilgilendiginiz guzel bir araciniz var guzel gunlerde kullanin aracinizi. Gipta ettim, keske benim de boyle bir sansim olsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın direksiyon işine şaştım kaldım o segment o model bir araçta olmaması garipmis gerçekten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece emme değil eksoz tarafındaki kam millerindede değişken zamanlama var. Çok iyimiş. Bu vr6 motorun hakkı turbo hocam. Uygulamaları mevcut. Bütçeniz uygunsa araştırın derim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bu tarz konuları görünce benim aklıma direkt maaş geliyor, maaş.


    Sonra 3.2FSİ tüp takılamayan ve tüpsüz bir motoru görüyorum.


    Bu motorda bana şunu çağrıştırıyor. Oradaki ezik büzük boynu bükük başını öne eğen gözlerinden yaş gelen polisi anımsatıyor.


    Merhaba;


    @flyer_mig hocam, maalesef ülke de kendini bilmez hadsizler çok. Hiç bir zaman öyle biri olmadım buraya bir açıklık getireyim. Cumhurbaşkanından fazla dâhi kazanıyor olsam birini ezmek asla doğru bir yol değil. Videoyu izlediğimde de yarbay adına üzüldüm. Zira geliriniz ne olursa olsun herkesle aldığınız oksijen aynı, bulunduğunuz ortam aynı. Videodaki yarbay gibi davranan kişiler genelde sonradan bir şeylerin sahibi olup kendilerini çok yükseklerde gören insanlar. Zaten yanında gördüğüm kadarıyla bir bayan var, kendisini cinsel anlamda ispatlayamayınca statü anlamında ispat etme çalışması da olabilir yaptığı şey. Umarım bir yerlerde karşımıza gelir ve ezilmenin nasıl olacağını anlar. Polis arkadaşıma da dünyadaki en şerefli mesleklerden birini yaptığı için selam ediyorum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    Sadece emme değil eksoz tarafındaki kam millerindede değişken zamanlama var. Çok iyimiş. Bu vr6 motorun hakkı turbo hocam. Uygulamaları mevcut. Bütçeniz uygunsa araştırın derim.

    Merhaba;


    Evet hocam araçta değişken zamanlama var fakat turbo konusu biraz sıkıntılı. Ailemde turbo işiyle ciddi şekilde uğraşan amcam var dolayısıyla işin maliyetinden daha çok şanzıman sorunu var. Turbo uygulanan araçlar genelde manuel vites. Maalesef benim şanzımanımın tork limiti turbo uygulamasına müsait değil. Bu araç için supercharger uygulayanlar çoğunlukta, şanzıman da kaldırıyor fakat çok fazla yer kesilip biçileceği için buna göz yummak istemiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 14 Haziran 2021; 17:49:20 >
  • bu işlemler avrupada 600-800 bin arası oluyor niye sizde 200 binde oldu? 200 binde 1.2-1.3 aracın motoru bile ömrünü bitirmez tahminimce

  • quote:

    Orijinalden alıntı: shegenli chingen

    bu işlemler avrupada 600-800 bin arası oluyor niye sizde 200 binde oldu? 200 binde 1.2-1.3 aracın motoru bile ömrünü bitirmez tahminimce

    Hocam siz Avrupa rüyalarına çok daldınız sanırım. Yaptığım hangi işlem Avrupa’da 800.000 km’de yapılıyor? Zincir seti değişimi mi? Şanzıman yağı değişimi mi? Motor kulakları da mı 800.000 km gidiyor Avrupa’da? Bobin ve bujileri arabanın ömrü boyunca mı kullanıyorlar? Hadi burayı geçtim size kim motorun ömrü bitti dedi? Biz burada arabaya her 200.000 km’de bir yapılması gereken bakımları anlatıyorduk.


    Saçma sapan komik yorumlar yapmayın lütfen.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12.12.2021 tarihinde yazılan ek bilgilendirme


    Yeniden Merhaba arkadaşlar;


    Şanzıman yağı değişimi sonrası okuduğunuz yazılar üzerine içime bir kurt düşmüştü, ya şanzıman bozulursa modunda bakıyordum arabaya. Yağ değişiminden yaklaşık olarak 20.000 KM sonra beklenilen oldu ve şanzıman sadece soğuk havalarda sabah ilk 1-2 KM rampa aşağı inerken gazdan ayağımızı çekince 90 KM/H civarında devir saatinde dalgalanma yapmaya başladı. Ayrıca yine ilk 1-2 KM vites geçişlerinde normal birinin hissetmesi imkansız olan çok ufak vuruntu vardı.


    Sorunun çözümü için ilk önce yetkili servise gittim, aracım 1 hafta yetkili serviste kaldı ve ısrarlarım üzerine bir çok usta tarafından 5 kez kontrol edildi. Şanzımanda sıkıntı olmadığını ifade ediyordu hepsi. Baktım Kayseri'de olacak gibi değil, Ankara'daki yetkili servislerden birine götürdüm aracı. Yine orası da 1 gece serviste beklettikten sonra soğukta arabayı deneyerek şanzımanda problem olmadığını aracın gayet güzel çalıştığını ifade ettiler. Hal böyle olunca kuruntu yaptığımı düşünüp aracı alıp yeniden günlük olarak kullanmaya başladım ama gün geçtikçe ve havalar soğudukça vuruntu aynı şekilde çok hafif devam etmesine rağmen rampa aşağı inerken devir saatindeki dalgalanmalar daha da artmaya başladı. Araç artık rampa inişlerinde soğuk motorda 100-150 devir kadar yukarı aşağı hareket ediyordu. Videosu da bu şekilde buyrun;




    Yine yetkili servisin yolunu tuttum, bu sefer sorun olduğunu kabul ettiler ve adaptasyon yaptılar. Rampa aşağı inerken devir dalgalanması sorunu çözüldü lakin vuruntu hala devam ediyordu.


    Kafamı çok kurcalayan bu sorun karşısında bir kaç özel servisle ve şanzıman ustasıyla görüştüm. Nihayet Kayseri'de gerçekten sorundan anlayan bir usta buldum, hatta benim farkedemediğim bir kaç sorunu daha gösterdiğinde kendisine güvenip aracı teslim ettim. Bu vuruntuların kaynağının Valflerden olduğunu söyledi fakat ben şanzıman tamirine yanaşan biri olmadığım için şanzımanın komple tork konvertörü ve beyinle beraber yenilenmesini istedim.


    Daha önce sıfır şanzıman bulduğum bir yer vardı, fakat şanzıman satılmıştı. Sağolsun ustam bu konuda da yardımcı oldu ve sıfır sandık içi 2009 üretimi şanzıman bulduk. Buyrun efendim fotoğrafları;


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi
    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi
    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Biz sadece beyin, tork konvertörü ve şanzıman olarak satın almıştık lakin diferansiyelde şanzıman üzerinde geldi ki bu durum beni çok mutlu etmişti, zira bunun anlamı sandık bizden önce hiç açılmamış demektir. Şanzıman için toplamda 17.000 TL ödeme yaptık. Eski şanzımanımızı da revizyonlanıp o şekilde satılması için aldığımız yere verdik.


    Şanzıman geldikten hemen sonra içine yağ doldur-boşalt yaparak herhangi bir kullanım belirtisi olup olmadığını kontrol ettik ve şanzımanın gerçekten sıfır olduğuna yeniden şahit olduk. Ardından araçtaki şanzımanın sökümüne başlandı, bu aşamalarda aracın başında durmadım zaten durmama da gerek yokmuş gerçekten böylesine kaliteli bir şanzıman servisinin Kayseri gibi bir yerde olması beni çok fazla şaşırttı. Aracın şanzımanı söküldüğünde tork konvertörünün civatalarında yamukluk ve uzama olduğunu gördük ve yetkili servisten tüm civataları 1.710 TL+KDV şeklinde sipariş ettik.


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi


    Audi A6 3.2FSI Quattro 200.000 KM Ağır Bakım Serisi



    İşlem yaklaşık 2 gün kadar sürdü, tüm bunlardan sonra nihayet sorunsuz sıkıntısız bir şekilde şanzımanımıza kavuştuk. Aracımın performansında değişen çok bir şey olmasa da top speed olarak eskiden 270 KM/H gibi bir süratte kalan araç artık 280+ hızlara ulaşabilir hale geldi.


    Bu işlerin toplam maliyeti ise yağ + şanzıman + tork konvertörü + valfler + beyin + diferansiyel + yeni tork konvertörü civataları ve işçilikle beraber 24.000 TL oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 12 Aralık 2021; 16:41:37 >




  • Şuan fındık motora dsg yaptırsan 10 binlik olursun.sizinki bedavaya gelmiş güle güle kullanın.
    Sizi facebook grubunda görmeyi çok istiyoruz onu da ekleyeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: en1gma

    Şuan fındık motora dsg yaptırsan 10 binlik olursun.sizinki bedavaya gelmiş güle güle kullanın.
    Sizi facebook grubunda görmeyi çok istiyoruz onu da ekleyeyim
    Merhaba;
    Teşekkür ederim fakat facebook hesabım dâhi yok. Bu teklif daha önce de bir kaç kez gelmişti sanırım FaceBook açma zamanı geldi gibi bu sayede metaverse dünyasına da giriş yapmış oluruz ilerleyen dönemlerde :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hocam tamirat tadilat programını izler gibi takip ediyoruz tebrik ederiz kazasız belasız sürün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzımanı çok iyi fiyatı bulmuşsunuz, eskisi de en az 5-10 bin TL edeceğini düşünürsek ( revize edilse 10-15 bin TL siz öderdiniz en az) oldukça ekonomik olmuş.


    Fakat şanzıman sorunlarının çoğu zamanında yağ değiştirmemek ile alakalı. Tavsiye edilen servis aralıklarını boş verin, otomatik şanzıman yağı her maksimum 40 bin km de bir değiştirilmeli. Bu aralığa dikkat ederseniz kolay kolay arıza vermez.

  • Açar açmaz haber et hocam.
    Bizdeki çok eski üye nickleriyle hesap açtı kuruluş zamanında.halen de kullanıyorlar:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Mand1ra_Hekimi

    Teşekkür ederim herkese bendeki araçların daha iyileri nasip olsun inşallah.



    @tenekekutu

    Evet aslına bakılırsa aracın parça fiyatları aracın eski olması nedeniyle bir hayli uygun gibi.


    Bundan sonra 3 bakımda bir (21.000 KM) şanzıman yağını ve filtresini değişmeyi düşünüyorum zira araç sürekli olarak uzun yolda ve her zaman vakit darlığından ötürü 200+ hızlarda kullanılıyor.

  • harika bir konu ufuk açıcı gerçektende bende kayserideyim ustanızı özelden paylaşır mısınız?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: maaammmi

    harika bir konu ufuk açıcı gerçektende bende kayserideyim ustanızı özelden paylaşır mısınız?

    Merhaba konuya olan ilginiz için teşekkür ederim. Usta konusunda Emirhan Otomotiv Hakan Ustayla çalışıyorum, şanzıman konusunda bu araç için ATS Otomotiv Adil Ustayla çalıştım.

    Her iki usta da özellikle VAG grubunda oldukça başarılı, Adil Ustanın kibarlığı ve eski servis çalışanı olması biraz daha cezbedici geliyor. Ayrıca geçenlerde piston kırıldı denilip motor indirilmek istenen arkadaşımın VW CC aracında Ankaradaki ustaların bile bulamadığı tesisat arızasını buldu ve sadece 250 liraya elektrikçiye hallettirdi.

    Hakan Usta ise daha istekli, araştırmacı birisi. Bilmediği bir durum neredeyse yok, olsa bile günlerce yerli ve yabancı forumlardan ve diğer kaynaklardan araştırma yapıyor yeniliklere açık birisi. Tercih size kalmış.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • konu çok güzel. Allah kaza bela vermesin.

  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    detaylı ve hızlı cevap için çok teşekkür ediyorum yeni konularınızı bekliyorum:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • moustapha129 M kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim, benim araçlarımdan daha iyileri herkese nasip olur umarım.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.