Şimdi Ara

Audi A4 (B5) 1.8 çok yakıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
5.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, ben şu an A4 1,8 (B5 kasa-98 Model) kullanıyorum ve 62 lit'lik depoyla şehir içinde 500 km yol yapıyorum. Bu arada belirteyim, hergün köprü trafiğine çıkıyorum...:( Aynı modelden kullanan arkadaşlar bir depo ile kaç km yaptıklarını yazabilirler mi?



  • yoğun trafikte biraz çok gibi geldi malum zamlardan sonra az yakmayan araç kalmadı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bethesta

    Arkadaşlar, ben şu an A4 1,8 (B5 kasa-98 Model) kullanıyorum ve 62 lit'lik depoyla şehir içinde 500 km yol yapıyorum. Bu arada belirteyim, hergün köprü trafiğine çıkıyorum...:( Aynı modelden kullanan arkadaşlar bir depo ile kaç km yaptıklarını yazabilirler mi?



    Fazla bir bilgim yok ama koyu ile belirttiğim yer fazla yakman için geçerli bir sebeb...

    Edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mchll -- 24 Haziran 2008; 10:19:42 >
  • Merhaba Bethesta,

    Aracınızın motoru 20 Valf ve 125 HP ve LPG düşündünüz mü hiç? Bu motorun özelliği (VW ve SEAT'larda da kullanıldı) LPG'de kesinlikle güç kaybı hissettirmemesi ve çok sağlam olması (3 emme ve 2 eksoz valfi olan, Lamborghini'den alınan teknoloji ile üretilen bir motor). LANDI-RENZO marka LPG sistemi ile yakıt sarfiyatınız çok ama çok fark edecek, 60 litrelik bir depo LPG ile 700-800 km yol yapabileceksiniz, hem de yarı fiyatından da ucuza.

    Selamlar,

    Taner Göde

    de.wikipedia.org
    Audi A4 B5 – Wikipedia
    http://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A4_B5#Motorisierungen


     Audi A4 (B5) 1.8 çok yakıyor




  • Açıkçası benim aracım orjinal 100.000 KM'de, yani yaşına göre çok az km yapmış. LPG'nin motoru yıpratacağından korkuyorum. Ayrıca alış veriş merkezlerinde kapalı otoparka park edemeyecek olmam rahatsız eder beni. Ama şu son zamlardan sonra LPG'yi ciddi ciddi düşünmeye başladım. Şu an karar aşamasındayım. Açıkçası LPG'ye sıcak bakacak olursam, daha güölü bir motora sahip bir araç almayı düşünüyorum. LPG'li kullandıktan sonra daha güçlü bir motorun zevkine varayım diyorum. Örneğin 2.8 Quattro.
  • o zaman ki masrafta size şimdi kullandığınız aracı benzinli kullanmanız gibi olacaktır
  • evet katiliyorum, ayrica 2.8 quattro'ya taktiracaginiz LPG kitinin de maliyetinin normalden daha yuksek olacagini dusunuyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Blue_Knight

    o zaman ki masrafta size şimdi kullandığınız aracı benzinli kullanmanız gibi olacaktır
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Audi a4 1.8 tfsi vs 2.0 dizel
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Blue_Knight

    o zaman ki masrafta size şimdi kullandığınız aracı benzinli kullanmanız gibi olacaktır



    Doğru söylüyorsun, ama o kadar fark etmez. Bende öyle zannederdim, 1,8 bu kadar yakıyorsa 2,8 ne kadar yakıyordur falan diye düşünürdüm. Ama çok fark yok aralarında. Başka bir örnek vereyim, bi komşuda 2.0TDİ var, diğerinde 3,0TDİ var ve aralarındaki yakıt farkı çok az... Ama kullanımda çoook fark var:)

    Ama şu an 1,8 bile çok yaktığından dolayı 2,8 yaratacağı bikaç kuruşluk fark bile koyacağı için almıyorum.

    Yaptığınız yorumlar için teşekkür ederim, ama merak ettiğim bir konu daha var. Diğer markaların 1,8-2,0 arası modelleri ne kadar yakıyor, tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Bana sanki özellikle Audi'nin 1,8'leri gereğinden çok yakıyormuş gibi geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bethesta -- 24 Haziran 2008; 11:36:19 >




  • arabanızı satıp daha küçük bir şey alın, emin olun ki başka kurtuluşu yok
    lpg benzinliden farklı olarak sadece tüketimi değiştirse dünyadaki bütün üreticiler lpg kullanırdı.
  • Kesinlikle bende olsam ilk önce aracımı satardım ve daha küçün motorlu bir araç alırdım
  • eskiden 1.8 accordum vardi tiptronik vites, ist. kopru trafiginde 13-14 litre civarinda yaktigi oluyordu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    arabanızı satıp daha küçük bir şey alın, emin olun ki başka kurtuluşu yok
    lpg benzinliden farklı olarak sadece tüketimi değiştirse dünyadaki bütün üreticiler lpg kullanırdı.


    Zaten hep bu laflardan dolayı taktırmadım veya milletçe taktırmıyoruz LPG'yi. Ama nedense bugüne kadar taktıran hiç kimseden bir şikayet duymadım! Siz duydunuz mu? Diyelim ki motor'da yıpranma veya arıza meydana getiriyor, valla ben son 3 ayda 10 bin km yaptım, o kadar KM'lerde yapacağım tasarruf ile aracıma fazladan bi bakım daha yaptırırım serviste:) Şaka bi yana, siz hiç şikayet eden duydunuz mu? Ben duymadım açıkçası.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    eskiden 1.8 accordum vardi tiptronik vites, ist. kopru trafiginde 13-14 litre civarinda yaktigi oluyordu.


    Bahsettiğin Accord'lar ise otomatik araçlar arasında çok ekonomik özellikleriyle ortaya çıkıyordu... Rakiplerin 1,8'lerinden çok daha az tüketiyordu Honda'nın otomatikleri. Hatta ben bile bi ara almayı düşünmüştüm. Şaşırdım şimdi.
  • eskiden lagunama taktirmistim, bir icanadolu kentinde yazin kuru havada, sıkışık trafigin etkisi ile asiri hararet yapti (arac bakimliydi, yeni servisten cikmisti) ve radyatorum patlamisti. performans vs. konusunda sorunum olmadi ama.
  • Sevgili arkadaşlar,

    LPG'nin motoru "bozması" eskidendi. Şu andaki yüksek performans ve sıralı sistem LPG'lerle kesinlikle güç kaybı yok. 2003 Model 1.6 16V SEAT Toledo aracıma taktırdım ve 43 litre LPG'yle 520 km yol yaptım. Kilometreye 13-14 Ykr yakıyordu. 1.8 20V motor 125 HP ve bence siz hiç düşünmeyin ve LPG taktırın. Dünya otomotiv piyasası BENZİN üzerine kurulu olduğundan üreticiler elbette BENZİN'li motor geliştiriyor, KORE'de TÜM otomobiller LPG'li mesela. Japonya'da da yarısına yakın LPG kullanır. Almanya'da DİZEL öncüdür ama A.B.D.'de dizel benzinden pahalıdır. Ülkemizde üçü de karmakarışık bir duruma yol açmıştır. Millet hangisine yönelse devlet ona vergi koyuyor. Suyla çalışsan otomobil olsa suyun litresi 3 lira olurdu herhalde...

    Aracınızın LPG'li olması durumunda kapalı yerlere park etme yasağı eski sistem (boğazdan püskürtlmeli) karbüratörlü LPG sistemleri için geçerliydi. Şu anda öyle bir sıkıntı yok. Hem LPG'de devlet ışı epek sıkı tutuyor. TÜV Türk de geldi ki 1 hafta sürdü son aracıma LPG'yi kayıt ettirmek (işletmek). Ama o da 1 depo ile 600 km gitti, hem de 140-150 basarak (2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire 5K Active).

    Taner Göde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Aracınızın LPG'li olması durumunda kapalı yerlere park etme yasağı eski sistem (boğazdan püskürtlmeli) karbüratörlü LPG sistemleri için geçerliydi. Şu anda öyle bir sıkıntı yok. Hem LPG'de devlet ışı epek sıkı tutuyor. TÜV Türk de geldi ki 1 hafta sürdü son aracıma LPG'yi kayıt ettirmek (işletmek). Ama o da 1 depo ile 600 km gitti, hem de 140-150 basarak (2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire 5K Active).

    Taner Göde


    eski tip LPGli sisteme sahip onca arac var. eskiden bagajlara bakiyorlardi, simdi motorlara da mi bakacaklar hangi tip LPG var aracta diye kapali garaja sokmak icin? suanda halen IDO deniz otobuslerinde ve kapali garajlarda LPGli araclarin girmesi yasak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    eski tip LPGli sisteme sahip onca arac var. eskiden bagajlara bakiyorlardi, simdi motorlara da mi bakacaklar hangi tip LPG var aracta diye kapali garaja sokmak icin? suanda halen IDO deniz otobuslerinde ve kapali garajlarda LPGli araclarin girmesi yasak.


    Evet ama bu "LPG'li araçlar giremez" yasağı eski LPG sistemi kullanan araçların zamanından kalma ve günümüze kadar da devam etti ve halen de bu yasak gereksiz yere uygulanıyor. Vurgulamak istediğim oydu. Teşekkür ederim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sevgili arkadaşlar,

    LPG'nin motoru "bozması" eskidendi. Şu andaki yüksek performans ve sıralı sistem LPG'lerle kesinlikle güç kaybı yok. 2003 Model 1.6 16V SEAT Toledo aracıma taktırdım ve 43 litre LPG'yle 520 km yol yaptım. Kilometreye 13-14 Ykr yakıyordu. 1.8 20V motor 125 HP ve bence siz hiç düşünmeyin ve LPG taktırın. Dünya otomotiv piyasası BENZİN üzerine kurulu olduğundan üreticiler elbette BENZİN'li motor geliştiriyor, KORE'de TÜM otomobiller LPG'li mesela. Japonya'da da yarısına yakın LPG kullanır. Almanya'da DİZEL öncüdür ama A.B.D.'de dizel benzinden pahalıdır. Ülkemizde üçü de karmakarışık bir duruma yol açmıştır. Millet hangisine yönelse devlet ona vergi koyuyor. Suyla çalışsan otomobil olsa suyun litresi 3 lira olurdu herhalde...

    Aracınızın LPG'li olması durumunda kapalı yerlere park etme yasağı eski sistem (boğazdan püskürtlmeli) karbüratörlü LPG sistemleri için geçerliydi. Şu anda öyle bir sıkıntı yok. Hem LPG'de devlet ışı epek sıkı tutuyor. TÜV Türk de geldi ki 1 hafta sürdü son aracıma LPG'yi kayıt ettirmek (işletmek). Ama o da 1 depo ile 600 km gitti, hem de 140-150 basarak (2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire 5K Active).

    Taner Göde



    Sevgili Taner bey;

    Yazınızda kalınlaştırarak işaretlediğim konularda oldukça iddialısınız. Ancak bu konular halen teknik açılardan tartışılan konulardır.

    - Performans kaybı kesinlikle olmaz demek yanlış olur. Lpg ve benzinin oktanı farklı ve lpg enjektörü benzin enjektöründen daha geride konumlandırılıyor. Sadece bu iki ana başlık bile başlı başına performans kaybı sebebidir.

    - Motora zararı kesinlikle yok demek de çok iddialı olur. Kuru yakıt lpg, benzinin yağlama ve soğutma fonksiyonunu yerine getiremez. Bir çok araçta öncelikle subaplarda sonrada tüm üst kapakta hararet sorunu meydana gelebiliyor. Zaten aracı benzinde hararet yapmayıp, lpg taktırınca hararet yapan birçok mağdur vardır. Yukarıda bir arkadaş mesajında belirtmiş de zaten.

    - Landi Renzo markasını denemiş ve çok memnun kalmış olabilirsiniz. Ancak tüm sıralı lpg sistemleri benzer mantıkla çalışır. Birini öne çıkarmak subjektif bir yaklaşım olur.

    Teknik araştırma yapmayı seven birisi olduğunuzu biliyorum. Umarım yazdıklarımı teknik açıdan düşünürsünüz.

    Saygılar...

    Başlığı açan arkadaşın sorusuna gelince, sürücüsü ile birlikte 1.5 ton ağırlığa ulaşan A4, 125 hp lik 1.8 motoruyla, yoğun trafikte, dur-kalklarla bu tüketim değerlerine ulaşır. Tüketim normal. Şehirdışı tüketimini baz almanızı tavsiye ederim.




  • Aracınız gayet normal yakıyor köprü trafiği için.
  • Ne ilginç bir durumdur ki bu sefer funkmaster ve lezzet ikizi arabanı sat demiş ama HONDA al dememişler

    Bilmem hiç dikkat ettinizmi bi konuya önce arabanı sat diye funkmaster yorum yazıyor hemen funk abisinin mesajının altınada heLLWeapon yorum yazıyor nedense bu mesajlarda abisinin mesajının aynısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 24 Haziran 2008; 20:57:20 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.