Şimdi Ara

AUDI A3 2021 8Y (ANA KONU)

Bu Konudaki Kullanıcılar: nıghtman , aslanaslan10
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 5 Misafir - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.632
Cevap
151
Favori
400.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2021 yılında ülkemize gelen yeni 8Y kasa Audi A3 Sportback ve Sedan için ihtiyaç olan konuyu başlatıyorum. Bundan sonra bilgi alışverişini bu konu altından yapabiliriz.


    Nisan 2021 itibariyle ülkemizde satışa sunulan kasa tipi, donanım ve motor opsiyonları aşağıdaki gibidir:


    A3 Sedan 30 TFSI 110 hp - Advanced / S Line

    A3 Sedan 35 TFSI 150 hp - Advanced / S Line

    A3 Sportback 30 TFSI 110 hp - Advanced / S Line

    A3 Sportback 35 TFSI 150 hp - Advanced / S Line


    Donanımlara ek alınabilecek paketler:


    Konfor Paket -> Ön koltuk ısıtması, Audi ses sistemi, konfor anahtar

    Premium Paket -> Metalik renk, Audi akıllı telefon arayüzü, Audi phone box light, panoramik cam tavan


    AUDI A3 2021 8Y (ANA KONU)
    AUDI A3 2021 8Y (ANA KONU)
    AUDI A3 2021 8Y (ANA KONU)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerlee1907 -- 31 Mart 2021; 12:33:37 >







  • Selamlar,


    22 Nisan'da 1.5 Advance konfor+premium paket aracı teslim aldım yaklaşık 4000km oldu. Biraz olumlu olumsuz yanlarından ve servis maceramdan bahsedeyim. Bu araç öncesinde ilk sahibi olduğum ve 45k km kullandığım 1.0 Golf 7.5 aracım vardı.


    Araçı zaten kapora vererek sırf istediğim renk olsun diye 1.5 ay bekledim (Floret Gümüş Gri), siyah ve beyaz araçları 418'e bırakıyorlardı o dönemde, benim araç geldi geliyor derken 441'e mal oldu. Özellikle ısrar etmeme rağmen kauçuk paspas vs hiçbirşeye yanaşmadılar sonrasında forum üzerinden bir arkadaştan 450tl'ye temin ettim.


    Aracı almadan önce zaten hem buradan hem de yurt dışı forumlardan SOS vs sıkıntıları takip ediyordum ama açıkcası bu kadar uğraştıracağı aklıma gelmemişti neyse.


    Golf ile kıyaslamak gerekirse motor sesi az, yol sesi net bir şekilde daha fazla özellikle biraz daha dişli asfaltta uğultu şeklinde ses var, biliyorum Pirelli Cinturaro p7 zor ısınan ve sert bir lastik bu lastikleri elden çıkarabilirsem Michelin Pilot Sport4 almayı planlıyorum, gel gör ki lastikleri letgo'ya koyayım derken 4 lastiğinde üretim tarihinin farklı olduğunu fark ettim. Şimdiye kadar bir çok 0'km araba teslim aldım ilk defa böyle birşey görüyorum, 3-4 aylık tarih farklı var bazı lastiklerin arasında. Tabi Golf'ün Conti EcoContact ve 16" jant kombinasyonunun da bu konuda etkisi büyük, yalnız A3 17" janta rağmen süspansiyon konforu olarak gayet güzel hatta Golf'ten bile iyi diyebilirim.


    SOS arızasının açıkcası kullanıma bir engeli yok, sistem zaten çalışıyor sadece uyarı düşüyor ekrana. Yalnız Carplay'in kendi kendine restart atması ve 2-3 kere de carplay üzerinden telefon konuşmalarında ses gitmemesi durumu oldu. Telefonu bluetooth üzerinden bağladığınızda hiçbir sıkıntı yok, MMI reset yaptıktan sonra da düzeliyor (burda bir arkadaş yazmıştı sağ üst tarafa uzun bastığınızda hard reset atabiliyorsunuz). Bunlarla beraber anlam veremediğim bir şekild carplay üzerinden navigasyon takip ederken navigasyon saçmalıyor, daha sonra carplay'den çıkardığınızda telefonu telefonun navigasyonu uzun süre kendine gelmedi, hatta telefona hard reset atana kadar da düzelmedi. Istanbul'da yaşıyorum ve bu yüzden 2-3 kere saçmasapan yollara girip kenara çekip uğraşmak zorunda kaldım.


    Kablosuz şarj iyi güzel çalışıyor, ama hem kablosuz sarj hem kablosuz carplay kullanayım derseniz(zaten amaç buydu) 10-15 dk içerisinde telefon inanılmaz ısınıyor ve bundan dolayı throttle yapmaya başlıyor(işlemci hızını düşürüyor yani) bu durumda navigasyon müzik vs duraksamaya başlıyor , Iphone X kullanıyorum, daha güncel bir cihazla farklı bir deneyim olur umarım. Kablosuz sarjı boşver kablo ile bağlayayım deseniz kıçına kablo bağlı telefon bölmeye tam oturmuyor ( kısa usb-c kablo aldım sırf bunun için sonuç aynı)


    Servis tüm bu MMI sıkıntılarının SOS arızası ile bağlantılı olduğunu söylüyor, bana mantıksız geliyor ama öyle bir iddiaları var.


    Aracı teslim aldığımda direksiyon simidi üzerinde pütürlü bir yüzey fark ettim, neyse güncelleme için geldiğimde bir gösteririm derken yol yaptıkça beni rahatsız etmeye başladı, devamında servis deneyiminde bahsedeceğim.


    Aracı aldığımda silecekler ufak ufak sekme yapıyordu, devamında araca boya düzeltme ve seramik kaplama yaptırdım, güvendiğim de bir yer (Paddock Detailing Istanbul), daha sonra sağnak yağmurda yola çıktığımda silecekler kullanılmayacak kadar atlama yapıyordu, hatta servise göstermek için bir iki video da çektim). Garip bir şekilde normal cam suyu ile cam sildiğinizde çok sıkıntı yokken cama su birikmeye başladığında silecekler silmeyi geçtim cama zarar vermez umarım dedirtecek şekilde çalışıyor şu an.


    Bir iki kere Doğuş otoyu aradığımda, güncelleme gelecek o zaman bakarız falan derken en son 10 Temmuz'da kalkıp Doğuş Oto Maslak'a gittim ve sıkıntılardan bahsettim, arkadaş tek tek not aldıktan sonra, yalnız çok yoğunuz size randevu verelim falan diyerek en erken 27Temmuz'a randevu verebildi. Daha sonra eve döndüğümde sistem üzerinden 12 Temmuz'a randevu alabildiğimi fark ettim ( Serviste zaten bayram yoğunluğu var bizi bunlarla uğraştırma tarzı bir tavır vardı). Neyse 12 Temmuz da aracı teslim etmeye gittiğimde önce şaşırdı arkadaş biz size bayram sonrasına ayarlamıştık falan diyerek. Aracın 2 gün içerisinde hazır olacağı söylendi. 2300km'de bir aracı neden servise getirmek zorunda kaldığımı sorgulamadan, ikame araç falan da istemeden peki dedim aracı bırakıp eve döndüm.


    16 Temmuz'a kadar herhangi bir ses çıkmayınca aradığımda fark ettik ki araç 4 gündür bıraktığım gibi yatıyor, bayramdan sonraya teslim edebiliriz dediler, olur mu öyle şey o zaman ikame araç verdin dediğimde iyi o zaman yarına yetiştirelim denildi, yapılan tek işlem aracın yıkanması saolsunlar ertesi akşam 5'e yetiştirdiler.


    Direksiyon simidi pütürlü yüzeyi için normal, diğer araçları da kontrol ettik hepsi böyle dendi. Tamam o zaman bu durumun garanti'ye girmediğini belirten yazılı bir belge verin dediğimde sadece sözlü olarak aktarabilirim denildi ?!, olur mu öyle şey tepkisini alınca da tamam o zaman ayarlıyorum dedi arkadaş. Muhtemelen garanti ile ilgili herhangi bir işlem yapılmadı bu diyalogdan sonra resmi işlem yaptılar. Sonuç hala belirsiz.


    Yol sesi için sürüş testi yapmışlar ve her şey normal gözüküyormuş.


    SOS için güncelleme yapamıyoruz sizin aracınızın modül değişimine ihtiyacı var denildi, araç 2021 Mart üretimi bu arada. 2 aylık arabada ne parça değişimi nereyi sökeceksiniz vs sorgulamadım zaten bunalmıştım bu konuyla uğraşmaktan.


    Silecek için cama su kaydırıcı uygulanmış bu sebeple atlama yapıyor denildi, aracı teslim aldığımda da bu şekilde olduğunu aktarsamda kanıtlama şansım yok, tekrar bir yağmurda denemedim devam ederse Bosch Aerotwin alıp geçeceğim muhtemelen düzelir. Daha önce 3-4 aracı aynı işlemleri uygulattım herhangi bir sıkıntı olmamıştı.


    Neyse yeterince uzun oldu, daha önce 3 sene kullandığım Golf'te aracı teslim aldığım günden sattığım güne kadar 1 tane sıkıntı yaşamadığımdan bana bu macera ilginç geliyor, bakalım nereye kadar böyle devam edecek.


    Bunun haricinde aracın güzel yanları var mı tabi ki var,


    4000km'nin 2000'i Istanbul - İzmir otobanında ve genelde 150-160 hatta ara ara 210-220 gibi süratlerde gitmeme rağmen kümülatif averaj 6.7'de geziyor şu an. Dikkatli kullanımda çok daha düşük olacaktır ve 1.0'a göre motor kesinlikle daha keyifli, zaten aracı alma sebeplerimden biri 1.5 Motora geçiş yapmaktı.


    Yol tutuş ve yüksek hızda sürüş kalitesi Golf 7.5'tan kat kat daha üstün, tabi benim Golf torsiyon çubuğuyken bu bağımsız süspansiyon ve fark özellikle arkaya oturduğunuzda bariz.



    Aracın tasarımı görüntü olarak çok güzel ve dikkat çekici, malzeme kalitesi belli yerlerde gıcık ederken belli yerlerde yüksek ilginç tercihler yapmışlar.

    Yalnız genel eşya gözleri, bardaklık vs ergonomisi ne yazık ki Golf 7.5'un çok gerisinde.



    Pre-sense gayet güzel çalışıyor, 1-2 yerde kendi kendine fren yaptığı da oldu, Istanbul trafiğinde büyük nimet. Araçta tüm sensörler varken Otonom sürüş, trafik tabelası okuma vs eklenebiliyor aslında. Avrupa'da telefon application'ı üzerinden ücretini vererek bunları açtırabiliyorsunuz ülkemize gelir mi gelirse nasıl gelir muallak.


    Aslında en büyük sıkıntı alım gücümüzden kaynaklı olarak bu araçlara bu paraları verince insan tabi ki yüksek bir kalite istiyor, s3 rs3 almamız gereken miktarlara ancak 1.5 a3 alabiliyoruz sonucunda da bu tarz pürüzler insanı gıcık ediyor.


    Bu araç şu an 460k TL gibi bir fiyata satılıyor, yani yaklaşık 45500Euro, kabaca baktığımda Almanya'da S3'ün başlangıç fiyatı 48k Euro, Türkiye'de 460k para kazanmak için harcanan çaba ile Almanya'da 48k kazanmak arasındaki farkı zaten tartışmaya bile gerek yok.


    Biraz uzun oldu, şu güncelleme değişim işlerinden sonra da tekrar bir yazarım durumu.

    Merhaba 2021 model A3 35TFSI Advanced model bir Sportback sahibiyim. Nispeten sık araba değiştiren biri olarak son 5 sende değişik markalar kullandım. Bundan önceki aracım bir 2020 model BMW 1.16D Sportline idi. 10 ay kullandım.


    Peki neden A3 aldım ve izlenimlerim neler? Burada çok kişi A serisi 1 serisi ve A3'ün kalite meselelerini 10-15 dakikalık sürüş tecrübesi ve izledikleri üzerinden değerlendiriyor. Ben neredeyse 1 sene BMW 1 kullandım. O yüzden birşeyler yazarsam faydalı olur dedim.


    Değiştirmemin sebebi aracıma arkadan çarpan bir beyinsizin beni araçtan soğutması ve dizel motor meselesini kafaya takmış olmam bazı sebeplerle.


    Öncelikle belirteyim genelin haricinde cam tavandan nefret ederim, hiç sevmem. Sonra tercihimi sorgulayacak arkadaşlar baştan bilsin. 1.Cam tavan ses yapar, tıkırtı çıtırtı yapar ve bu kaçınılmazdır webasto dış uzamalı tavanlarda mekanizmanın ses yapmaması imkansızdır, firma da bunu belirtir aracınızın şasi burulması azsa şanslısınız ama kötüyse berbatlaşır. Mesela Honda Civic FK7 araçta vurmalı sazlar heyeti gibi tıkırdar. 2. Yazın sıcakta kapatırsınız, ülkenin tozları sebebiyle toz yutmaya niyetiniz varsa açarsınız ki benim yok. 3. Ağırlık merkezini yukarı kaydırır, ekstra 40-60kg yük getirir tüketimi artırır ve yüksek hızda kapalı bile olsa ses yapar. Üreticiler çok ucuza mal ettikleri bu donanımı aşırı pahalıya satarlar.


    İşte bu sebeplerle BMW 1 de A3 de cam tavansız. Sadece cam tavan opsiyonu ile getirilen araç almam. O sebeple her aracım da cam tavansız.


    Tüketim: BMW 116D 2020 model sportline aracım şehiriçi tüketimi 6.4lt idi, İstanbulda ortalama 28-24km hızla. A3 ise şimdilik 6.7lt tüketimde. 2 ay oldu. Verdiği performans ve keyif ise çok daha iyi.


    İç Mekan: 1 bence kompakt sınıfta kabin kalitesinin en üst düzey olduğu araba. Kapı içleri, orta konsolda kullanılan malzemeler ve birleştirilmesi açısından çıt çıkmaması, yani malzemeyi esnetip zorlasanız da ses çıkmıyor. Orta konsol taş gibi birleştirilmiş, malzemeler havalı değil, koyu tonlu ama kolay çizilmeyecek malzemeler. Sadece vites etrafındaki çok yaygın piyano black malzeme beni deli etti, artık bu malzemeyi yasaklamalılar otomobil üreticileri bu ucuz malzemeyi millete beğendirdi heryere yağdırıyor. Ambiyans aydınlatması çok güzeldi, birçoklarının demode bulduğu yarı dijital gösterge bence normal ledden daha pahalı?? He parlak değil, çingene çadırı gibi renkli değil ama bilgi vermekse mesele mükemmel. Ortasındaki led ekran zaten çok çok yeterli. Multimedya ekranı ise kusursuz. Joystick kullanımı mükemmel, navigasyonda arama için el yazısı ile yazı bile yazabiliyorsunuz üstüne. Ekrana değip sürekli pisleterek kullanmak zorunda değilsin. Kişisel özelleştirme, bmw karşılama, lastik basınçlarına kadar göstermesi, turbo basıncına kadar aracın teknik ayrıntılarını görebilmek şahane. Bence üstüne yok. Konsoldaki tuşlar gerçek tuş, basma hissiyatı güzel. Direksiyon etli, sert değil. Yine tipini bazıları demode bulabilir tuşların ama gerçekten basılan sürüşte direksiyona bakmayı gerektirmeyen güzel ve iri düğmeler. Mesele daha büyük ekran yapmak, baştan başa ekran dizmek falan değil, ergonomik ve kaliteli olması yeterli bunu da bmw nasıl yapılır gösteriyor.


    A3 kabini kalite olarak ön ve arka bmw ile karşılaştırılamaz. Tamam kaliteli malzemeler var ama kapı içleri, orta konsol bence daha iyi olmalı. Kapı içi cam çerçevesi ve hatta camları içten karşılayan plastikler bile daha kalitesiz. Kabin için kötü demiyorum ama bmw üstün.


    NOT:Mercedes A serisi kullanan arkadaşım var. Çok janjanlı araçta büyük sıkıntısı çok fazla çıtırtı pıtırtı olması. Gerçekten bütün o havalandırma ızgaraları kromaj ve black yüzeyler elle biraz esnetince bile fena ses yapıyor. Malzeme kalitesi başka malzemeyi düzgün birleştirebilmek başka. Burada A serisi çok kaliteli diyen arkadaşlar bir 10000km yapmış araba kullansınlar. Sahiplerine sorarlarsa söylemezler çünkü kimse arabam kötü demiyor yabancıya.


    Teknoloji:Teknolojik oyuncaklarda adaptif cruise ile A3 öne geçiyor ama BMW'nin otomatik park, kendi kendine 40m geri gitme, kör nokta, park fren kontrol sistemi gibi üstünlükleri var ve merak edenler için yazayım BMW'nin arka kamerası çok daha güzel. A3'ün ise şehir içi hibrit sistemle beraber çalışan sense sistemi çok güzel, büyük rahatlık ve konfor sağlıyor. Kendinizi çok daha rahat hissediyorsunuz. Kliması çok daha janjanlı çift bölge ama o kadar tuş ve alana ne gerek var bak BMW'ye minicik yerde mükemmel halletmiş. Ses sisteminde Audi daha iyi. Şu arabaya kör nokta koymamak çok büyük aptallık çünkü büyük kolaylık İstanbul'da.


    Değindik ama yazayım Audi MM sistemi bence BMW'ye göre zayıf, ekrana rastgele dağıtılmış izlenimi veren ikonlar ve koca ana ekranda 3 tane seçenek???Özelleştirmek de mümkün değil pek. Daha iyi yapılabilir, yapılmalı. Bir de hassas ses ayarlama düğmesi koyana kadar vites konsoluna bir joystik koyabilirler bmw gibi. Ekrana dokunup pis parmak izlerinin güneş ışığında yansımasını isteyemenler de var.


    Motor şanzuman, start-stop:

    BMW motoru dizel 116HP, yeterli ama keyifsiz. Çok sesli özellikle ilk çalıştırmada ve startstopları felaket. 1.5TFSİ şiir gibi. BMW çift kavrama şanzumanı ağır kanlı ve düşük torkta geçişleri hissediyordunuz. DSG hibrit motor etkisi ile hiç hissedilmiyor, çok daha hızlı. Audi modları gerçekten nefis çalışıyor ama ekranlara yansıması yeterli değil mesela bir dinamik mod seçince ekranda turbo basıncını torku gücü görsek olmaz mıydı? Bunlar BMW'de var hem de o beğenmediğimiz küçük ekranlarda ve mükemmel grafik animasyonlarla.


    Yol konforu, konfor, yol tutuş, ses vs:

    Düşük hızda A3 daha az asfalt sesi alıyor, yüksek hızda ise daha fazla. Lastikleri P7. BMW'nin düşük hızda asfalt sesi daha fazlaydı ama yüksek hızda daha azdı. BMW amortissörleri sinirli, bağımsız arka süspansiyon her ikisinde de var ama istanbulun veresiye kazılmış tarla gibi berbat yollarındaki dalgalanmalarla A3 daha iyi başa çıkıyor daha konforlu. Yol tutuşta bmw bir çeyrek tık daha iyiydi bence. Lastikler de etkiler ama A3 de çok iyi, başabaş gibi. Yol kullanım hissiyatında BMW direksiyondan çok fark atıyor, nefis hissettiriyor. Audi ise konfor-spor karışık ama hissiz. Çok direkt güzel çalışıyor ama Logitech direksiyon gibi BMW ile karşılaştırınca.


    Rüzgar sesi BMW'de daha az, çünkü camları daha kalın. Aldığım arabada camlara bakıyorum artık, yan camlar bariz daha kalındı. Kapı dış cama basan lastik yapısı da kadifeli ve çok daha kaliteli olduğundan içeride otururken zaten dışarıdan daha az ses alıyor. Ama Audi konforsuz ya da sesli değil, gayet güzel.


    Ön koltuk elektrikli A3'te. 1'de manuel spor koltuk baldır destekliydi. Bilemiyorum bazısı BMW süper sarıyor diyor ama ben biraz iri bir adam olduğum için A3 çok daha konforlu geldi bana. Oturma pozisyonu olarak da A3'te daha rahat hissettim.


    Arka koltuk yolcuları için A3 çok daha konforlu, kızım çok sevdi, orta konsol, havalandırma ızgaraları ve koltuk sırt açısı çok daha iyi diyor. Ki doğru söylüyor.


    Bagaj kullanımı hemen hemen aynı ama Audi'nin yan küçük gözler vs güzel. Ama sportbackdeki o üst kaplama tablasının kalitesi yakışmamış. Halbuki tavan kaplaması vs güzel.


    Ben 1 serisi benzinli almak yerine A3 aldım pişman değilim, daha az yakıyor, konforu daha iyi, fiyat avantajı var(dı) ve tipini çok daha fazla beğeniyorum. Ama 1 alan da daha iyi "premium" hissi veren bir arabaya binmiş olur. Audi teknolojiye oynamış, BMW daha muhafazakar kalmış. İlk bakışta BMW çok demode gibi görünse de kullanınca neyin ne sebeple yapılmış olduğunu anlıyorsunuz.


    İkisi de sevenini üzmez.


    Benim şimdilik tek sıkıntım emniyet kemeri tokalarının mekanizmasının kemeri çekerken çıtırtı yapması. Normal mi bilemedim? Arka iki camdan gelen bir iki çıtırtı daha var çukura düşünce vs. ama şunu gördüm ki Türkiye koşullarında çıtırtı yapmayacak araba yok. Bir de cam filmi takılmış bayide o cam filminin de gerginlik yaratabileceğini düşünüyorum o yüzden takılmaya değmez.. Kemer tokasındaki sesi yaşayan var mı? Normal mi? Değilse ve varsa çözümü var mı? Onu merak ettim.


    27 Aralık 2022'de son durumu yazayım dedim:

    Arabayı dün sattım. Benim için hayalkırıklığı oldu. Sebepleri:

    1.Yol konforu çok düştü 1-2 ayda, ök kol bağlantılarındaki bushing'ler hemen sertleşiyor sanırım bir gevşeme geliyor. Ne zaman kasise girseniz bir lıngırtı var. Serviste normal dediler. Ben de hadi lan ordan dedim.

    2.DSG şanzuman dur kalk trafikte hık hık yapan takılan mekanizma gibi vites seçiminde şamşalayıp konforsuz bir hale geliyor. Onun dışında güzel.

    3.Araba gaz pedalından ciddi titreşim geliyor kötü zeminlerde. Bu da çözülmedi.

    4.Arka sağ frenden sürekli gelen vıykıltı çözülemedi ve normal diyorlar. Hadi lan ordan!

    5.Aşırı yüksek servis masrafı. ilk bakıma 4800tl bir bok yapmadan aldılar saçmalık seviyesinde. Hiçbirşeyle de ilgilenilmiyor.

    6.Motor yağ tüketiyor, 5000km'de ilk bakıma girdi yaklaşık 0.5lt yağ eksiltmişti.



    Benim için hayalkırıklığı oldu memnun kalmadım.

    Herkese merhaba,

    31 Mart 2021 tarihinde yeni a3 sedan (advanced paket) 35 (1.5 150 hp ) TFSI araç aldım.

    02 Nisan 2021'de trafiğe çıktım.


    Diğer aracım da 2016 makyajlı kasa 1.6 TDI A3 sedan design line + çift paket idi.


    Eski aracımı daha 2 gün önce sattım. Bu sebeple hem 5 yıldır kullandığım eski a3 sedanımı hem de yeni a3 sedanımı oldukça detaylı bir şekilde kıyaslama şansına sahip oldum.

    İlgilenen arkadaşlara kısaca bilgi vermek istedim.


    Not:Sadece yeni A3'ü gene A3 ile kıyaslıyorum. Diğer marka ve modelleri incelemedim.


    Herkesin de belirttiği gibi, evet malzeme kalitesi belli bölgelerde ciddi anlamda düşmüş. Ancak kullanım artıları daha çok.


    Malzeme kalitesinin bariz düştüğü yerler :

    Kapı kolları (daha sert plastik), eşya gözleri (eskiden eşya gözü içerisinde zeminde bulunan yumuşak plastik yok mesela artık), ön kol dayama (biraz daha küçük ve alt plastiği daha kalitesiz ama üstteki derisi aynı), vites konsolu plastiği (eskisinin fırçalanmış aliminyum kaplamasının yanında vasat kalıyor) , arka havalandırma mafsalları (daha ucuz plastik) , bagaj içindeki plaka zemin (stepnenin üstünü kapayan plaka daha ince ve hafif ama işlevi aynı), küllük (yenisinde de var ama eskisi daha kaliteliydi)

    Bir de direksiyon simidi aynı değil. Gene kaliteli ancak çok az da olsa daha ince (eski direksiyon daha etliydi)


    Malzeme kalitesinin arttığı yerler:

    Koltuklar, ön havalandırma mafsalları , ön göğüs kaplaması (daha da yumuşak bir plastik) , yeni ekran (çözünürlüğü , büyüklüğü vs. )


    Ben de eki kasadan yeni kasaya ilk oturduğumda elimin değdiği bu yerlerdeki plastik kalitesini düşmesine üzüldüm açıkçası. Ancak aracı kullandıkça çok daha konforlu ve teknolojik olmasından dolayı pek önemsememeye başladım.

    Nitekim almışım zaten aracı , sevmek durumundayım :)


    Virtual ekran çok bir şey ifade etmiyor benim için açıkçası ancak orta ekran gerçekten çok başarılı.Apple car play ile kablosuz bağlanıyor ve kullanımı çok keyifli ve işlevsel. Hem navigasyon hem de telefonun uygulamalarına erişim anlamında çok başarılı. Navigasyon paketi değil tabi, telefonun navigasyonunu kullanıyorsunuz ve bu sebeple virtual cockpit'e gelmiyor ekran. Orta ekrana geliyor.

    Ama ekranın hafif sürücüye dönük olması ve navigasyon uyarılarının müziği hafif kısıp araya başarılı bir şekilde girmesi son derece güzel (iphone ile kullanıyorum).

    Spotify ile hiç kesinti sıkıntı vs yaşamadan müzik dinledim. Bir de ses sistemi daha başarılı. Daha güçlü ve daha temiz.


    Gene kablosuz şarj da son derece başarılı çalışıyor.


    Eski kasada olan cd changer ve sd kart girişleri kaldırılmış. Tüm girişler usb-c. Önde 2 , arkada 2.


    Aracın ön konsolu daha yukarıda, bu da size daha alçak bir oturma pozisyonu hissiyatı veriyor. Oysa araç eskisinden biraz daha yüksek.

    İç hacimde 1-2 santimlik artıları mevcut ( diz ve yan ) . Bagaj aynı (sadece sağ taraftaki far arkası da bagaja dahil olmuş). Ama bagajda elektrik girişi , file kancaları ve filesi gibi özellikler çok güzel.

    Sedanlarda ayak ile bagaj açma, sportback'lerde de elektrikli bagaj son derece güzel özellikler.

    İsofix bağlantıları eski kasada bir kapak ile gizleniyordu. Bu kasada o kapağı kaydırmalı yapmışlar, çıkartmıyorsunuz.


    Ayrıca bir önceki kasada olmayan kilitli bijon bu kasada mevcut.


    Araç full deri koltuk ve ön koltuk ısıtma + sürücü tarafı elektrikli (hafıza yok) ve elektrikli bel destek ile geliyor ki 2 önceki aracım olan Leon'da olan bel desteğine 5 yıl sonra tekrar kavuşmuş olmak beni mutlu etti. Hem de elektriki ve çok yönlü.

    Advanced'in koltukları standart (eski designline'ım da yarı deri standart koltuktu) ancak bu sefer baldır kısmı biraz daha uzun ve geniş. Bu da ekstra bir konfor sunuyor.


    Arka kol dayama da gene eski kasda olmayan ama yeni kasada olan bir artı.


    Aracın içine oturan gerçekten çok beğeniyor ancak eski audi malzeme kalitesini bilen ve kullanan , "aaa malzeme kalitesi biraz düşmüş" diyor. Bu da genel olarak normal bir durum. Aracın fabrika satış fiyatları çok değişmiyor ama çok fazla sayıda teknolojik yenilik geliyor. Ayrıca aracı belli bir kiloda tutmanız lazım. Bu sebeple de bazı göze batmayan yerlerdeki malzeme kalitesinden çalınıyor.


    Aracın içindeki teknolojik yeniliklerinden sonra biraz da dışı ve sürüş izlenimlerimden bahsedeyim;


    Aracın dışı daha heybetli. Ön panjur , led (matrix led değil, matrix led gelmiyor şu anda), kapı çizgileri vs gayet güzel bence.

    Matrix konusuna değinirsek, tamamen maliyet odaklı olduğu için normal ön-arka led ile getiriyorlar şimdilik.

    Arkalar gene dinamik sinyal ama ön dinamik sinyal (kayan sinyal) değil. mevcut a4 veya a5 lerdeki gibi led komple sarı yanıyor.


    Ayrıca dönüşlerde far araçla beraber dönmüyor ama sisleri gene far içinde tuttukları ve bu sefer sisler de beyaz olduğu ve döndüğünüz yöne sis yaktığı için karanlık yerlerde dönüş yönünüz ekstra aydınlanıyor.


    Bana göre en önemli değişiklik arka bağımsız süspansiyon. Cidden konforu inanılmaz arttırdı.


    Tabi bir de dizelden benzine geçince, inanılmaz bir sessizlik geldi. Motor eskisi gibi titreşimli çalışmadığı için de araç içi vibrasyon da düşük oluyor ama bu zaten yeni kasaya özgü değil klasik dizel - benzin farkı.


    48kw'lık elektrik destek (hafif hybrid diyorlar) ünitesine gelirsek;

    Kalkışlarda ve yüksek hızlarda araca ekstra tork kazandırmak için hybrid öncesi bir deneme gibi geldi bana. Fabrika verilerinde 100 km' de 1-2 litre ekonomiden bahsediliyor. Dur kalklarda hafif bir süzülme oluyor. Sanki araba boşta bayır aşağıymış gibi ivme kazanıyor. O sırada elektrik desteğin devreye girdiğini anlıyorsunuz . Bataryası sağ yolcu koltuğunun altında. Koltuğu geri aldığınızda, zeminde görebilirsiniz.


    Ben özellikle 1.5 150 beygiri bekledim. Alırken 1.0 'a göre yaklaşık 30 bin tl fazla ödemeyi çoktan kabul etmiştim zaten.

    Sanırım ilk gelen 1.5 150 beygiri aldım (Doğuş oto Maslak). Lansman rengi olan manhattan grisi ve çok kollu jant yerine paralel 5 kollu jantlı. Sanırım JL9 diye geçiyor jantın kodu.


    Aracı daha zorlamadım. Genelde eski kafa ile 2bin km'den sonra zorlarım :) Ama alt devirlerde de oldukça seri.


    İnce detaylara gelirsek ki bir çok kişi bunları fark etmemiş olabilir;


    Sunroof'un bitim yeri ile tavan arasında ince bir kanal yapmışlar bu sefer. Bu da aracı yıkarken o bölgedeki tozların ve pisliklerin atılması ve suyun tahliyesi adına son derece mantıklı olmuş. Ayrıca bana mı öyle geldi bilemiyorum ama sunroof dış alanı daha büyük gibi geldi.


    Bir diğeri, aracın ön kapılarını açtığınızda kapı ile çamurluk arasındaki bölgeyi a4'lerdeki gibi plastik ile kapatmışlar. Bu da ses izolasyonu için son derece önemli oluyor. Eskisinde bu alan açıktı. Bu da yeni kasanın güzel bir artısı.


    Özetle, yeni a3 kullanım konforu ve teknolojisi olarak eskisinden çok daha iyi.

    Bunu 5 yıl eski kasa (sunroof, elektrikli katlanır ayna, kamera, ekstra c.control , led far gibi donanımlara sahip dolu bir arabam vardı eski kasada da) kullanan biri olarak yazıyorum.


    Ancak genellikle aracın içinde alt kısımlardaki plastik kalitesi düşmüş. Bu da kesinlikle maliyet dengesi için.


    Yazımın başında da belirttiğim gibi , A3'ü gene A3'ü ile kıyasladım. Mercedes A serisi ya da BMW 1 serisi ile değil.

    Onlarda durum nedir hiç bakmadım.


    2016 yılından Leon'dan A3'e geçerken hepsini tek tek incelemiştim. Ama 5 yıl A3'ümü byük bir keyif ile kullandıktan sonra ve aracımı yenilemeyi düşündüğüm bu zamanda, mevcut ekonomik durumlarda a4 de çok pahalı gelince, yeni a3 ü sipariş ettim.


    Umarım bu arabamı da keyif ile kullanırım.


    Piyasadaki ilk 1.5 yeni sedan a3 lerden birine sahip olduğum ve hali hazırda da a3 kullanıcısı olduğum için , bilgilendirmek amaçlı yazdım.


    Düşünen arkadaşlar, eğer kapı içi eşya gözlerindeki ince plastik veya kol dayamanın altında kalan sert plastik gibi kısımlar gözlerine çok batacak ise dikkat etmeliler.


    Ancak bu ve bunun gibi bölgelerin düşen plastik kalitesi dışında ön konsol, teknolojisi, c sınıfına göre donanım doluluğu, izolasyonu ve gene eskisi gibi yola sağlam basan ama daha konforlu süspansiyonları ile A3 dönem koşullarında (teknoloji olarak düşünün lütfen ) çok daha efektif bir araç olmuş.


    Herkese selamlar,

    Ben gayet konforla, sessizlikle, huzurla kullanıyorum. Ayrıca aracın ön yüzü çok şık. Görenler bir kez daha bakıyor. Vites konusunda da 4 yıl dsg li bir seat kullandım hiç bir zaman arıza vermedi. Kaldı ki bu araçta vites geçişleri daha kararlı. Gaza dokunur dokunmaz 2. Vitese geçmiyor. 6 vites yağlı dsg gibi çalışıyor. Daha önce söylediğim gibi elektrikli motor mmdesteğiyle optimizasyon iyi ayarlanmış.

    Dostlar merhaba, kararan orta ekran - MMI için son haberi paylaşayım.


    Yetkili serviste sadece 5f kodlu MMI modülü değişti, parça kodu "82A035010G". 121563 TL fiyatı varmış, aracın garantisi dolmuş olsa da (garanti 2 yıl), aracın henüz 3 yılı dolmadığı için tüm parça fiyatını Audi karşıladı. Sadece 6200 lira civarı bir işçilik ücreti ödeyerek bu meseleden yırttım. Olur da birebir aynı sıkıntıyı yaşayan olursa diye paylaşmak istedim.


    Bu arada 45 bin bakımı için de 19 bin TL gibi bir rakam telaffuz ettiler, henüz zamanı gelmediği için yaptırmadım.

    Ben 8 ay 11bin km dir kullanıyorum mmi ve virtual kokpitte hiçbir problem yaşamadım. Bazı arkadaşlar problem yaşamış oyüzden yazdım. Golf 8 i sürmedim ancak bayide incelemiştim ben de pek bir fark hissetmedim kalite olarak 8Y ile, ekranlar hariç) Golf 8 de ekranlar gerçekten zayıf. Evet audi eskiden iç kalite konusunda hakikaten en iyisiydi. Daha önce de yazmıştım 8V öyle tok kaliteli bir araçtı ki 8Y için beklentimiz çok yükseldi. Bu arada yanlış anlaşılmasın yeni a3 almayı düşünen arkadaşlar var ise araç iyi değil demek istemedim. Ben fazla detaycı ve kalite düşkünü olduğum için gözüme batıyor ve rahatsız ediyor. Yoksa konfor-performans(1.5etsi)-verimlilik-yol tutuş-aerodinami beklendiği gibi üst düzey. Araç mermi gibi gidiyor otobanda boyutlarına ve düşük ağırlığına rağmen rüzgardan etkilenmiyor. Yüksek süratlerde oldukça fazla sürüş yaptım mühendislik muazzam.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    AUDI A3 2021 8Y: Kapsamlı Bir İnceleme

    AUDI A3 8Y, 2021 yılında piyasaya sürülen Audi'nin kompakt lüks sedanının en son neslidir. Bu model, gelişmiş teknolojisi, şık tasarımı ve yüksek performansıyla beğeni toplamıştır.

    Tasarım

    A3 8Y, keskin hatları ve geniş ızgarasıyla modern ve sportif bir görünüme sahiptir. LED farlar ve arka lambalar, otomobile agresif ve dikkat çekici bir duruş kazandırır. Sedan gövde stili, geniş bir iç mekan ve zarif bir siluet sunmaktadır.

    İç Mekan

    A3 8Y'nin iç mekanı, yüksek kaliteli malzemeler ve gelişmiş teknolojilerle dolu bir lüks cennetidir. 10,1 inçlik bilgi-eğlence ekranı, sezgisel bir kullanıcı arayüzü sunar ve Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumludur. Panoramik cam tavan, iç mekana ferah ve havadar bir atmosfer katar.

    Performans

    Audi A3 8Y, çeşitli motor seçenekleriyle sunulmaktadır. 1,5 litrelik turboşarjlı benzinli motor, 150 beygir gücü ve 250 Nm tork üretirken, 2,0 litrelik turboşarjlı dizel motor 150 beygir gücü ve 360 Nm tork üretir. Her iki motor da 7 ileri otomatik şanzımanla eşleştirilmiştir.

    Hibrit Teknoloji

    A3 8Y ayrıca hibrit bir versiyonda da mevcuttur. Bu model, 1,4 litrelik turboşarjlı benzinli motor ve elektrikli motorun birleşimini kullanır ve 204 beygir gücü ve 350 Nm tork üretir. Hibrit sistem, yakıt verimliliğini artırırken performanstan ödün vermez.

    Konfor Anahtarı

    Audi'nin Konfor Anahtarı, araca anahtarsız giriş ve çalıştırma imkanı sağlar. Ayrıca, aracın uzaktan kilitlenmesine ve kilidinden çıkarılmasına da olanak tanır. Bu özellik, günlük kullanım kolaylığı ve güvenlik için oldukça uygundur.

    Yorumlar

    Audi A3 8Y, otomotiv basını ve kullanıcılar tarafından olumlu yorumlar almıştır. Şık tasarımı, yüksek kaliteli iç mekanı ve güçlü performansı övgüyle karşılanmıştır. Hibrit versiyon, yakıt verimliliği ve çevre dostu olması nedeniyle özellikle beğenilmiştir.

    Sonuç olarak, Audi A3 8Y, zarif tasarımı, gelişmiş teknolojisi ve güçlü performansıyla kompakt lüks sedan segmentinde öne çıkan bir modeldir. Hibrit seçeneği, çevreye duyarlı alıcılar için çekici bir seçenek sunarken, Konfor Anahtarı günlük kullanım deneyimini kolaylaştırır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eline sağlık fenerlee1907, aklıma gelen bir çok kişinin de merak ettiği soruları yönelterek siftah yapayım 😁

    1- Carplay ile açılan navigasyon hayalet ekrana yansıtılabiliyor mu?
    2- Araca ilk binildiğinde MMI üzerinde açılan uyarı mesajını deaktif etmenin bir yolu var mı(bir daha gösterme seçeneği çalışmıyor)?

    Bir de meraktan soruyorum, 30 tfsi araçta yolcu koltuğu altında akü gibi bir şey var. Bildiğim kadarıyla bizim araçlar mild hybrid değil. Nedir bu koltuğun altındaki bilen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alkgs -- 31 Mart 2021; 17:36:43 >
  • 1) Yansıtılmıyor.

    2) Bende de aynı şekilde.

    3) Bizim araçlar mild hybrid ve yolcu koltuğunun altında 48V batarya var. Bu batarya bildiğim kadarıyla elektrik motorunu destekliyor elektrik motoru da kayış yardımıyla krankı destekliyor. Galiba start stoplarda da marş motoru değil bu sistem sayesinde çalıştırılıyor. Keza aynı şekilde yolda araç giderken motoru kapattığı zamanda tekrar motoru çalıştırmak için yine bu sistem devreye giriyor.

  • Benimde bir sorum olacak. Geri görüş kamerası açıldığı zaman beyaz parlama yapıyor mu? Bir kaç kez sanki uyarı gibi beyaz parlama yapıyor sonra kamera netleşiyor.


    Bir de sedan aracı olan var mı bagaj ile ilgili bir sorum olacakta.


    Son olarak my.audi.com a üye olup Türkçe kullanım kılavuzunu çevrim içi görüntüleyebilirsiniz. Bilgilerinize.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fhm06 -- 1 Nisan 2021; 0:3:50 >
  • Yurt dışı forumlardan da araştırdım. Carplay ve Android Auto, virtual cockpit'e yansıtılamıyor. Eğer arabanızda Audi navigasyon varsa, MMI ekranda carplay ve virtual cockpit de Audi navigasyon oluyor ama.


    O lanet gizlilik mesajından ben de kurtulamadım :( Sıfır aldığım arabanın direksiyonunda fabrikasyon hatası dikiş atması vardı. Dün Doğuş Oto'dan değişim onayı geldi. Yeni direksiyon geldiğinde arabayı servise verince bu mesajı da kaldırmalarını söyleyeceğim.


    Son olarak, araçlarımızda mild hybrid mevcut, yolcu koltuğu altındaki batarya da onun için. Bu batarya, normal hybrid araçlardaki gibi tam elektrikle sürüş için değil aslında. Araba hızlı ilerlerken yelken salınım moduna geçip motoru kapatıyor bazen, fark etmişsinizdir. Bu tarz durumlarda arabanın elektronik aksamlarının çalışmasını ve motor aç-kapa'lardaki pürüzsüzlüğü sağlıyor.


    Kamera'yı ilk açınca anlık parlama bazen bende de oluyor, çok takılacak bir durum değil, başka arabada da oluyordu.



    Benim de kamera ile ilgili başka bir sorunum var. Görüntü, yanlardan basık gibi ve kameradaki arabaların ve kaldırımların gerçek genişliğini anlayamıyorum. Bu nedenle çok zor manevra yapıyorum. Keşme bunun bir çözümü olsa. Sanki kamera görüntü genişliği normalde ekran kadar fakat ekranın sağ kısmında çıkan park sensörü görselinden kaynaklı küçüldüğünde kamera görüntüsü de sağdan soldan bastırılmış gibi :(





  • fhm06 F kullanıcısına yanıt
    Benim araç sedan dostum sorabilirsin.
  • fenerlee1907 kullanıcısına yanıt
    Kameradan ben de pek memnun değilim. Sanırım daha geniş açı gösterebilmek için balık gözü tabir edilen lenslerden koymuşlar ama görüntüyü çok deforme ediyor. Ha gerçi sadece geri park ederken arka mesafeye bakıyorum ama mercedes aracım da var ve kamerası daha güzel.
  • Merhabalar bende gümüş gri 1.5 premium ve konfor paketle aranıza katıldım. Herkese hayırlı olsun. Gizlilik uyarısı ile ilgili olarak Doğuş la görüştüm gayet bu işi bilen birisiydi ve türkiyede henüz kullanıcı tanımlama menüsünün audi connect altyapısı uygun olmadığı için pasif olduğunu ileride aktif olur mu hala bilmediklerini söyledi. Sadece ilk gelen 1.0 larda menüde gözükmüş ama ondada pasifmiş. Ayrıca sos ile ilgili de bazı sıkıntılar olduğunu bunu da çözmeye çalıştıklarından bahsetti.
  • Ayrıca araç için herhangi bir whatsapp ya da telegram grubu varsa katılmak isterim. Teşekkürler
  • dsecilir D kullanıcısına yanıt
    Tahminimce bir kaç kez güncelleme için çağıracaklardır bizim araçları. Bu tarz sistemler mutlaka ilk versiyonlarında buglar içeriyor. Zamanla güncellemelerle çözülecektir.
  • Bu arada audi araç fiyatları sayfasını kaldırmış. Zam geliyor sanırım araçlara. Daha yeni aldık aracı hemen zam geldi ama sevinmek bir yana ülkenin durumuna çok üzülüyorum.
  • alkgs A kullanıcısına yanıt

    Hocam, bagaj kapağı açılırken sona doğru sol taraftaki kapağın yayın olduğu yerden ses geliyor bende, su sesi gibi sizde durum nasıl?

  • alkgs A kullanıcısına yanıt

    zam gelmiş arkadaşlar


    AUDI A3 2021 8Y (ANA KONU)


    AUDI A3 2021 8Y (ANA KONU)
  • Yazilimsal anlamda eksigi cok aracin... 2015 A3'te aliskin oldugum menulerde daha fazla ayar, detay sansim vardi... Biraz kisitlanmis hissettim bunda...

  • fhm06 F kullanıcısına yanıt
    Herhangi bir ses dikkatimi çekmedi hocam ama tekrar bakıp yazarım.
  • Arkadaşalar merhaba telefonum Audi A3 Sedan'a bağlı iken konuşmaları araba içersinde duyarken benim konustuklarım karşı tarafa gitmiyor sizce neden kaynaklı olabilir ?

  • e00017 E kullanıcısına yanıt
    Yazılımsal bir sorun hocam. Benim de başıma geldi bir kez ama sebebini bulamadım. O esnada navigasyon açıktı benim belki ondan oldu.
  • e00017 E kullanıcısına yanıt

    Bu sanırım yazılımsal bir sorun. Yurt dışında bu kasa 1 sene önce çıktığı için daha fazla detay var. Ayrıca SOS kaynaklı MMI hataları alan da var. Yazılımsal anlamda ciddi sorunlar var gibi, umarım karşılaşmayız. Örnek olarak şu konuya bakabilirsiniz.


    https://www.audi-sport.net/xf/threads/sos-call-malfunction-contact-workshop.421905//

  • Bagaj havuzu ve kauçuk paspasla ilgili bir gelişme var mı acaba? En son serviste yoktu.
  • dsecilir D kullanıcısına yanıt

    Kauçuk paspas alanları duydum. Benim aldığım yerde de henüz gelmedi demişlerdi.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.