Şimdi Ara

Astra J kasa mı egea mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
3.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    2012 2013 astra hb kasa yada 2017 2018 egea hb almayı düşünüyorum. İkisinin fiyatı da yaklaşık aynı aralıkta.

    Daha önce 3 sene egea kullandım yakıtı koyup devam ettim hiçbir masraf cikarmamisti 1.4 egeam.

    Şimdi farklı olsun j kasa astra hb alayım diyorum.

    Astra kronik bir sorun yada bilmem gereken bir şey var mı?

    Sizin tavsiyeleriniz benim için önemli.

    Teşekkürler




  • Astra J ne kadar sağlam ağır ve hissi güzel bir araba olsa bile kabul etmek lazım tam bir sorun abidesi.
    1.4 turbo motoru saatli bomba her an piston kırma sorunu ile karşılaşılabilir,
    1.6 atmosferik motoru facia ve sürekli yağ soğutucusu patlatmasıyla meşhur, patlayanın da soğutma sistemi iyi temizlenmediyse vay halinize,
    1.6 cdti sanırım hb kasada yok, onda da triger için motorun indiğini hatırlıyorum. En ideali 1.3 cdti astra j almak ama onun da kasaya göre yetersiz geldiği söyleniyor. Kaldı ki astra parçaları oldukça pahalı bir araç. Seveni kadar başı yananı da çok.
    Egea daha yeni daha güncel bir araç, parça sorunu yok, servisler sanayiden daha ucuz. km ve temizlik olarak çeşit çok seçmeniz kolay olacaktır.

    Zamanında patronuma 2017 model astra J sedan manuel "0" olarak aldırdım, 1,5 sene sonra eksantrik dişlisi bozuldu ses yapmaya, gaz yememeye başladı. Servis garanti kapsamına almadı ve çok yüksek onarım masrafı çıkardı. Dışarıda yaptırdı 1 sene sonra aynı sorun yine oldu, bir daha yaptırdı 1 sene sonra yine. Artık adamcağızın yüzüne bakamıyorum utancımdan, aracı ben ısrarla aldırdım çünkü. Neyse 3. ve son kez yaptırıp hiç kullanmadan sattı.


    Sonrasında 1.6 dizel egea sedan otm. aldı 2. el 110 bin km de. 2 Yıl oldu sorun yaşamadı henüz, opelin yol tutuşunu, tokluğunu halen arıyorum ama kurtulduğum güne şükrediyorum diyor.

    J kasa astrada piston kirma diye bir olay yok. Böyle bir mesajın çok sayıda artilanmasi ve üste cikmasi forumun bilgi seviyesinin ne kadar düşük olduğunun kaniti. O yüzden bu foruma araç marac sormayın.

    Piston kıran astralar 2016-2017 civarı çıkan k kasalar. K kasaların yeni modellerinde de piston kıran çok nadirdir.

    J kasa Astra güzel araçtır. Fiat in herhangi bir arabasıyla kıyaslanamaz.

    "Eski ve iyi araç mi yeni ama kötü arac mi" bu sorunun cevabını siz vereceksiniz.

    Opel adamın ocağına incir ağacı diker.Bir sürü opel forumu youtube kanalı gezdim.Ne kadar modeli varsa hepsinde de çeşitli sorunlar var.Bir de daha sanki hiç problemi yokmuş gibi opel fanatikleri çıkıp sorun yok diye milleti kandırıyorlar.Bu krizde yedek parça,usta fiyatları almış başını gitmişken arabası bozulan adamın masrafını siz mi karşılayacaksınız ?Opel kasaları ağır yol tutuşu güzel araçlar ama çıkarmış olduğu sorunlar adamı araçtan soğutur.İnkar edenler nisa oto youtube kanalı var onu izlesinler.Doğru düzgün motor yapmayı beceremeyen bir firme.Bu kanalda izleyin de görün.Piston kırma sorunu o kadar çok ki adam her ay neredeyse bununla ilgili 1-2 video atıyor.1.6 dizel motoru öyle saçma sapan bir motor ki belli km den sonra zinzir gevşemesi oluyor.Kurma kolu dişlisi bozuyor.Triger için adam komple motoru indiriyor.O kadar saçma bir motor ki fren vakum pompası yağ pompası ile bütünleşik çalıştığı için bozulduğunda karter sökülüp yağ pompası,yağ vs hepsi değişiyor.


    Daha iki ay önce bizim arkadaşın astra h kasa aracı yağ soğutucu patlattı.Tamir ettirdiler tekrar sorun verdi.Zaten bu kasada kullanılan yarı otomatik şanzımanlar ayrı bir bela.Adam gibi bir motoru var o da fıat'ın 1.3 multijet motoru.

    Yol tutuş, fren, güvenlik anlamında J kasa kesinlikle tercih sebebidir.


    Egea da kötü bir araç değil ve J kasaya göre daha az kronik sorunu var.


    her ikisini kullanmış ve şu an 1.4 T Cosmo Otomatik Astra J sahibi olarak Opel tercihim olur. Aslında kıyas bile kabul edilmez ikisi arasında.


    bir çok kişinin ağzı yanmış forumda...en büyük sorun usta sorunudur. Doğru usta doğru bakımlarla probleminizi nokta atışı çözüyor. Ayrıca J kasa parçaları çok çok ucuzdur. ve bulunmayan parçası yoktur. olur da alırsanız, Ankara için usta tavsiyesi veririm.


    ekleme: piston kırma kronik olarak Astra K daki 150 hp lik motorda var.

    j kasadaki 1.4 140 hp turbolu motorda "kronik" diyebileceğimiz sayıda bir piston kırma yok. hatalı yağ kullanımı en büyük sebebi. Ve tabi yıllardır çok sayıda satılan bir araç olduğu için önünüze gelebilir. ( 5-30 dexos 1 gen 2 olmalı ) Kroniklerinin hepsini biliyorum.


    j 140 hp lik motor LPG ye birebir uyumludur. Arıza lambası yananlar ustasını değiştirsin. 2 aracımızda da LPG var ve Arıza lambası LPG kaynaklı yanmaz. Önemli olan doğru montaj ve AFR ayarıdır.

    2012 Astra j 1.4T Cosmo otomatik kullandım.

    ikinci sahibinden 60-70 civarı bir km'de kazasız boyasız olarak aldım. (çok temiz bir araç olduğunu belirtmek için yazdım)


    Gördüğün yerde kaç diyorum.

    İnternette okuyacağın irili ufaklı ama bolca olan kronik arızaların hepsini yaşatır. uğraşılacak bir araba değil.

  • Astra J ne kadar sağlam ağır ve hissi güzel bir araba olsa bile kabul etmek lazım tam bir sorun abidesi.
    1.4 turbo motoru saatli bomba her an piston kırma sorunu ile karşılaşılabilir,
    1.6 atmosferik motoru facia ve sürekli yağ soğutucusu patlatmasıyla meşhur, patlayanın da soğutma sistemi iyi temizlenmediyse vay halinize,
    1.6 cdti sanırım hb kasada yok, onda da triger için motorun indiğini hatırlıyorum. En ideali 1.3 cdti astra j almak ama onun da kasaya göre yetersiz geldiği söyleniyor. Kaldı ki astra parçaları oldukça pahalı bir araç. Seveni kadar başı yananı da çok.
    Egea daha yeni daha güncel bir araç, parça sorunu yok, servisler sanayiden daha ucuz. km ve temizlik olarak çeşit çok seçmeniz kolay olacaktır.
  • Astra kullanıcısıyım 1.6 LPG li subaplar en az bir kere yanar kaçış yok Çelik subapla değişir Subap arızası baş göstermeye başladığında sürekli ateşleme arızası verir bobin buji birkaç kez değişir en son hatanın sunaplardan olduğu anlaşılaraksubapsoplar tamir edilir araba normale döner kronik ya soğutucu iki kere değiştirdim arabam 145.00 sıfırdan beri bende bunlar haricinde gayet memnunum hiçbir problem yaşamadım severek kullanıyorum.

  • Lego95 kullanıcısına yanıt

    Cevap için teşekkürler.

    2020 yılında sıfır egea aldım 3 sene 60 bin km bindim. Maddi durumlardan dolayı 3 4 ay önce sattım aracı.

    Şimdi 650 bin civarı bütçem var hb almak istiyorum. Yine bildiğin arabayı al geç diyor aklım ama astra j kasa da çok hoşuma gidiyor açıkçası. Kararsız kaldım.

    Dediğiniz gibi sorunlar var ise astra alacaksam 1.3 olmasına dikkat ederim. Egea 1.4 de biliyorsunuz rampada falan çok çekmiyor tıkanıyor yani performans olarak zaten çok bir beklentim yok. Tek kişi kullanacağım zaten.

    Cevap için teşekkür ederim.

  • unlamed U kullanıcısına yanıt

    Astra kullanıcısı olarak 1.3 ler hakkında da bilginiz vardır. 1.3 j kasa astra tavsiye eder misiniz? Onda da kronik problemler var mıdır bahsettiğiniz gibi

  • 1.3 kullanan arkadaşım var severek kullanıyor arabasını oldukça memnun fakat son birkaç yıldır dizel pek tercih edilmiyor gibi hava var tercih meselesi tabii ki
  • Beklenti önemli, Aynı bütçeyle 2012 astra j kasa almakmı, yoksa en az 2016-2017 egea almakmı. Yol tutuş, oturaklılık J kasa astra tartışmasız ama daha yeni, düşük km, kronik arızası cidden daha az denirse egea öne çıkar.


    1.3 dizeller iki araçtada kardeş motor denecek kadar aynı.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Astra mı Golf mü
    4 yıl önce açıldı
    Leon mu Megane mı
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ben olsam hb egea alırdım (astra j sahibiyim)

  • Murat_5320 kullanıcısına yanıt
    Akrabamda 1.3 otomatik vardı. Yokuşta gitsin diye klimayı kapatıyordum diyordu. Sattı
  • Murat_5320 kullanıcısına yanıt
    Şirket aracım egea 1.4 tü. Süper bi çekişi yoktu ama öyle yokuşta tıkanma falan da yoktu.
  • Araba alırken temel kural şudur. Aynı paraya ya modelli dandik araba alırsın ya modeli düşük kaliteli araba alırsın.

    2013'te makyajlanıyor Astra HB. 1.4 Turbo Otomatik Sport halen yakışıklı ve keyiflidir. Egea ile falan kıyaslanacak araç değil.

    Azıcık aşım kaygısız başım diyorsanız Egea alın geçin.
  • ASTRA "K" kasadan başka bir kasayı almak tam bir macera olur, sanayii maceraları yaşamak istiyorsanız "G,H, J" Kasa almak doğru tercihtir.

  • we[AGRA] kullanıcısına yanıt

    hocam 2015 astra hb 1.4t otomatik sport kullanıcısı olarak bana egea megea değil de leoncular golfçüler falan sarıyor.  lakin şu var burada başka arkadaşlarla da konuşmuştuk makyajdan sonra B14NET diye bir revizyon olmuş ve orası kırılır burası böyle olur bütün kronik problemlerini çözmüşler ama pahalı diye satmamış ve ne zaman geldiği ya da aynı sene içinde alsanız bile sizdeki öyle mi belli değil. benimki öyle zaten son senesi olunca ama 2014'te bendeki de öyle diyen vardı burada bir arkadaş 2013'ünü bilmem. sedana 2019 sonu 2020'de geldi ve bitti zaten. hb'ler alman yapımı, sedan polonya ki ben periyodikte yan yana gördüm alttan aynı değil alttan bile belli hangisi kaliteli. bunca senedir periyodik hariç sanayiye gitmedim işte bu yaz radyatör kabı artık gevremiş 8 sene sonra onu değiştirdik bir de seneye kartel tapasını değiştirelim dediler onu da buldum netten orijinal. filtre silecek lastik hariç değişen parçası yok. ilk aldığımda kullanmayı bilmediğim için çok yakıyor diye bujisine baktırmıştım iridyum çok kaliteli demişlerdi. triger zaten zincir biliyorsunuz yani astra j denince baya çeşitli olacağını hatta baktığınız aracın türüne has olabileceğini söyleyebilirim buradaki arkadaşlara. k kasanın esas piston kırma sorunu vardı servise gidip yazılım yükletip 150 beygir aracı 130 beygir yapıyorlardı rezalet ama onun da güzel bir revizyonu var şimdikilerden bile güzel ama neydi unuttum?


    ek: ön arka balatalar değişti ama bitti diye değil toz yapıyor jantlara dedim asbest mi varmış dedim değiştirin. sonra ön arka set aldım her sene götürüyorum değiştirelim mi diye yok diyorlar kaç senedir götürüp getiriyorum bozulur mu yav bunlar bu sene ısrar edeyim değiştirin diye. 36100 küsür km'de araç.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jake Lockley -- 16 Ocak 2024; 9:56:24 >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Akrabanızda 1.3 cdti Astra J mi vardı?


    Astra daha iyi araba ama sayılan sebeplerden Egea alınır. Burası Türkiye, bir nevi mecburuz.

  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt

    yani kasa modellerini çok iyi bilmiyorum astra'nın ama badem formlu stopları olan hb modeldi. otomatik 1.3 modelini çok uygun fiyata satıyorlardı, bu yüzden vazgeçtim, daha yüksek fiyata manuel benzinli golf aldım.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    yanlışım yoksa J kasa 1.3 motorların otomatiği yok. senin dediğin H kasa galiba

  • 1.3 CDTİ gitmiyor kasa ağır hiç gitmiyor fiyat çok uygun değilse alınmaz tavsiye etmem. 1.4T lere piston kırıyor mırıyor denmiş sorsan kaç tane kırdığını gördün yakın çevrenden duydun desen bişey diyemez. Önceki aracım 2012 model 13 çıkışlı Cosmo paket manuel 1.4T Sedandı LPGli. 180.000 km de aldım 208.000 km de sattım. 1 yıl 2 ay da 28.000 km yaptım. 3 defa yağ bakımı yaptım. LPG si 108.000 de takılmış geçmişi belli bir araçtı. Piston miston kırmadı. Agresifte kullandım bende olmadıysa kolay kolay olmaz. Bu piston kırıyorcular 1.4T Astra K daki kronik sorunu 1.4T J ye de zorla bulaştırıyorlar. Aynı motor sanıyorlar aynı motor değil. Piston kırma problemi çoğunlukla direkt enkjeksiyon motorlarda olur. J deki 1.4T çok nokta enjeksiyonlu. Ha J de de hiç olmamış mı? Olmuş. Ama benzinlilerde. LPG lilerde olan yok. Ne gördüm ne duydum. Fabrika çıkışı LPG li bayi çıkışlı LPG li bulursanız tereddütsüz alın. Sonradan takılanlarda düşük km lerde takılmışsa ne piston kırması? Benzinde de çok nadir. Hiç mi sıkıntı yaşamadım? Aldığımda elektronik park freninde sorun vardı. Söktüler lehim yaptılar beyinden dediler sözde çözdüler. Bir kaç ay sonra tekrar nüksetti bu defa komple park freni düğmesi değişti sorun çözüldü. Xenon ampul gitti ikisine de değiştirdim mecbur renk ve ton farkı olmasın diye normal ampulün 3 katına patladı. Yağ soğutucusu değişti orijinali çok pahalıydı mecbur yan sanayi hiç içime sinmedi. Bujilerde değişti. ABS sensörü arıza verdi değişti. En son far silecek su haznesinde sızıntı oldu tampon indi canımı sıktı. Zaten ilandaydı sonra sattım. Yaşa km ye bağlı bir çok sorun çıktı fakat kolay çözüldü fazla bir maliyeti olmadı. Cosmo olmasa bu sorunların bir çoğu olmazdı. O fiyata o kadar donanımlı ve az yakan o kadar konforlu ve kaliteli bir araç yok. Kronik elektronik sorunlarına rağmen Cosmo alınacaksa tavsiye ederim. Boş Astra alacağıma orta egea alırım daha iyi. Durum özetle bu benim için. 1.6 CDTİ arkadaşıma aldık. Çok seri çok iyi bir araç ama Edition paket otomatik. Hiç öyle az da yakmıyor. Kronikleri var enjektör arızası vs. Bir zincir değişimi gerekse motor iniyor. 1.6 CDTİ özellikle bu yakıt fiyatlarıyla çok çok uygun fiyatlı olmadığı sürece almam yanından geçmem tavsiye de etmem. Alternatif olarak Egeanın 1.4T 120 HP lerine bakmanızı tavisye ederim egeadan deavm etmek isterseniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 16 Ocak 2024; 11:58:57 >




  • Cevap için teşekkürler arkadaşlar. Astrayi kafamda eledim.
    Otomatik egea almaya karar verdim. Bakalım sahibinden takip etmeye başladım umarım kısa sürede bulup alabilirim
    Egea sanzumanda kronik sorun var mı peki bilgisi olan var mı. Vw deki gibi meşhur kronik dsg arızası gibi egeada yok herhalde
  • Murat_5320 kullanıcısına yanıt

    Temiz kullanılmış bir 1.6 cdti sport - cosmo bulurdum ancak belki butceyı bır tık aşan rakamlar ısteyebılırler.

    Bu durumu araştırmaya kalktıgınızda alacak araba bulamazsınız , her arabanın bır korkutucu problemı var , ancak sunu unutmayın : Kim kullandı ? Nasıl kullandı ? Hor mu kullandı yoksa hepsını bılmek gerekır .

    O sebeple dusuk km temız bır astra J cok ıydıır dıye dusunuyorum.


    Ben de guncel aracımı almadan once bır suru 2. el arastırdım her marka her modelden ama yok ısın ıcınden cıkamadım gıttım 0 aldım .

    Kazasız belasız versın.

  • omzunda_muzikaletli_zenci kullanıcısına yanıt

    doğrudur, kasa numaralarını bilmem opel sahibi hiç olmadım ama o kasa çok tutmuştu. tek sıkıntı otomatik 1.3 dizeldi. yoksa komşuda manueli var aynı kasanın mesela o çok memnun. bence 1.3 dizel ancak b sınıfını, 1.6 dizel de c sınıfını kaldırır. benim passat mesela 1.6 dizel ama passat için ancak idare eden bir motor bu. dizellerde vergilendirme benzinliden farklı olmalı, aynı hacimdeki turbo benzinli turbo dizele göre çok daha iyi gidiyor.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.