Şimdi Ara

Aracın 0-100 hızlanması neye bağlı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
1
Favori
4.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu konuda baya bilgisizim, 93 model toyota corona mız var 2.0 motor, 0-100 8.9 saniye teknik verilere göre,
    araç 130 bg, 177 nm torka sahip.

    ben aracın hızlanmasının tork ile ilgisi oldu olduğunu biliyordum. fakat mesela seat leonu ele aldım torku yüksek diye, aynı şekilde beygiride yüksek

    0-100 Km Hızlanma: 9.3 sn

    diyor, 140 bg ve 320 nm tork olmasına rağmen.

    neyi yanlış biliyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    Elektronik ve Haberleşme Mühendisi
  • Rüzgar sürtünme kat sayısı(aerodinamik), şanzıman, ağırlık, aracın gücünü yola aktarması..
    _____________________________
    -Öyle bir zerreyim ki bütün aleme isyan etmişim-
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Rüzgar sürtünme kat sayısı(aerodinamik), şanzıman, ağırlık, aracın gücünü yola aktarması..

    Buna ek olarak sanziman aktarma oranlari,motor teknolojisi...Motorun verdigi verim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bana kalırsa bitirici özellik gücünün ne kadarını yola aktarabildiğidir. Tabiki gücün de önemi vardır ama aktarma da en az onun kadar önemlidir. 700 bhp lik vette kıçını toplayana kadar, 500 lik GTR gider gelir pisti mesela...
    _____________________________
  • Torkla alakasi yok. Beygir gucu, aracin agirligi, aerodinamik, aktarma elemanlari ve pilotaj.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Torkla alakasi yok. Beygir gucu, aracin agirligi, aerodinamik, aktarma elemanlari ve pilotaj.

    +1907 pilotaj belkide en önemli nokta..
    _____________________________
    -Öyle bir zerreyim ki bütün aleme isyan etmişim-
  • o işler torkla olsaydı kamyon, çekici ve traktörler en iyi hızlanma değerlerine sahip olurdu.
    salt güçte tek başına yeterli olmaz. ağırlık güç oranı en önemli faktörlerden. aracın aerodinamik yapısı, şanzıman oranları ve güç motordan tekerleklere iletilene kadar olan güç kayıplarının oranıda çok önemli.
    _____________________________
    pentium mmx 200----thai anakart----800mb hdd----512kb edo ram----1mb pcı ekran kartı----1,44mb floppy----100 watt power supply----midi tower kasa----16bit ses kartı----1+1 stereo hoparlör----14inc full analog monitör----
    Daha ne olsun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Pilotaj , tutunma ( Aktarma , yol tutuş) Ve aracın teknik özellikleri.
    _____________________________


    Honda is a Passion.
  • Kalkmada tork mu hp mi diye soruyosan hp diye biliyorum ama bunun yaninda surtunme, agirlik, sanzuman, pilotj bicok seyede bagli. Asil soru bunun gunluk hayatta ne kadar anlami oldugu? Bunlarla ilgilenmeyi gerektirecek ne yol var Turkiyede ne de trafik... Gider spor arababalirsiniz zevkine piste cikarsiniz anlarim da gunluk hayatta cok gereksiz geliyo bana hatta istanbulda 0-100 degil 100-0 daha onemli bence sirf trafikteki buyukbaslar yuzunden
    _____________________________
  • ağırlık , aktarma , sürtünme katsayısı ,motor gücü
    hızlanmayı etkıleyen birçok etken var
    toyotaya 4 kısı bınsın bagaj yükle depoyu doldur aynısını leona yap torkun farkını o zaman anlarsın .
    0-100 hızlanmasına bakarsanız yenı cıkan peugeot 301 in 0-100 9.4 sn bu araba 115 hp 150 nm .
    http://www.peugeot.com.tr/media/deliacms/media//55/5585-89418c.pdf
    hızlanma da deponun doluluk oranı bile fark yaratır unutmamak lazım .
    _____________________________
  • tork ile alakası vardır ... tork çevirme yada döndürme kuvvetidir yok diyen varsa liseye geri dönsün fizik dersi okusun...

    araçta belli bir agırlık olduguna gore torkta önemlidir... benzinde abanırsın ivmelenmesi yavas olur dizelde abanırsın ivmelenme benzine gore bariz fark eder...

    beygir gucu ilede alakalıdır...

    agırlık ile alakalıdır

    lastik tabanı ile alakalıdır

    jant çapı ile alakalıdır

    vites dişlileri ile alakalıdır

    son vites dişlisi ile alakalıdır...

    lastik yanak kalınlığı ile alakalıdır...

    önden çekiş arkadan itiş yada 4 çeker ile alakalıdır...

    motor parçalarının hafifliği ile alakalıdır

    havanın soguklugu ile alakalıdır

    turbonun olup olmaması ile alaklıdır

    süpercharger ın olup olmaması ile alakalıdır

    akunun ve alternatorun gucu ile alakalıdır

    aracın tekerlerini donduren mekanik aksam ile alakalıdır

    aracın egzos sistemi ile alakalıdır.

    daha sayımmı =)




  • aracın aerodinamik yapısı 0-100nü etkiliyecek önemli bir etken bir etken değildir.
    _____________________________
  • 2 litre 93 corona'nın 0-100'ü 8.9 sn ise çok iyiymiş...
    _____________________________
    "No color will ever be brighter for me than black and white." - Alessandro Del Piero
  • Taslakta Motor gucu,aktarma ve agirlik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    Miroslav Stoch
    Fenerbahçe suç örgütü üyesi
  • Bende yararlandım teşekkürler cevap yazanlara arkadaşlar 210 beygir tofaş var amcamda draglar için hızlanmayı araştırıyoruz
    _____________________________
    Ryzen 9 5900X | B550-E | ROG Strix RTX 4080 16GB | Noctua NH-D15 chromax.black | ROG Thor 850W Platinum PSU
  • Seat'ın sitesine göre 1.4tsi 140hp motorlu model 8.2 saniye 0-100'e sahip ama ben mi yanlış yere baktım acaba.Tabi burda yine de 140hplik astra gerçeği var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnFoU -- 16 Şubat 2014; 21:07:02 >
    _____________________________
  • beygir gücü/Ağırlık denen bir kavram daha var bg/ton
    _____________________________
    boş laga luga yapıp sataşacak olanlar hiç alıntılamasın adam olsun can sıkıntını başka yollarla hallet foruma gelip toxiclik yapma adam ol
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.