Şimdi Ara

ARAÇ ISITMA SİSTEMİYLE İLGİLİ ACİL CEVAP ARKADAŞLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
39.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yurdda arkadaşlarla iddalaştık bazı arkadaşlar diyor ki araç içini motordan aldığı sıcak havayla ısıtıyor diyor yanı motor ısınıcak ondan sonra araç içi

    Ben öyle olmadığını savunuyorum çünkü soğuk havalar biryere gidicegimiz zaman ben önceden iner kaloriferi açıp araçın içini ısıtırdım yanı motor hala buz gibiyken içerisi sıcak olurdu

    Birde dedim ki transporter termallerde istediğin saate kuruyosun o saate koltuk altındaki ikinci aküyle araba kendini ısıtıyor böylece sıcak bir arabaya binmiş oluyorsun.
    Yok dediler ayarladığın saatte araç motorunu çalıştırıyomuşda öyle ısıtıyomuş içersini öyle olsa sizce bincek bir araç kalırmı çalarlar

    Bu iki konu hakkında gerekli bilgileri verirseniz sevinirim







  • Transporter Thermal'de ısıtma motordan bağımsız yapılıyor. Aracın motorunun kendiliğinden çalıştığını söyleyen arkadaş uçmuş biraz

    Diğer araçlardaki ısıtma olayı konusunda ise benim bildiğim kadarı ile de motor bağımlılığı mevcut. Eskiden rezistanslı kaloriferler (çorum sobası) vardı ve saç kurutma makinesi gibi hemen ısıtırlardı ama artık araçlar öyle hemen ısınmıyor çünkü kalorifer sistemi radyatör suyundan besleniyor. Bu nedenle de motor ısınmadan araç da ısınmıyor. En azından benim araçta öyle, tam otomatik klimalı araçlarda falan farklı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    Transporter Thermal'de ısıtma motordan bağımsız yapılıyor. Aracın motorunun kendiliğinden çalıştığını söyleyen arkadaş uçmuş biraz

    Diğer araçlardaki ısıtma olayı konusunda ise benim bildiğim kadarı ile de motor bağımlılığı mevcut. Eskiden rezistanslı kaloriferler (çorum sobası) vardı ve saç kurutma makinesi gibi hemen ısıtırlardı ama artık araçlar öyle hemen ısınmıyor çünkü kalorifer sistemi radyatör suyundan besleniyor. Bu nedenle de motor ısınmadan araç da ısınmıyor. En azından benim araçta öyle, tam otomatik klimalı araçlarda falan farklı olabilir.
    Katılıyorum benim aracın kliması da motorun ısınmasıyla ısıtmaya başlıyor.Tabi dediği gibi farklı sistemler de olabilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Transporter Thermal'de ısıtma motordan bağımsız yapılıyor. Aracın motorunun kendiliğinden çalıştığını söyleyen arkadaş uçmuş biraz

    Diğer araçlardaki ısıtma olayı konusunda ise benim bildiğim kadarı ile de motor bağımlılığı mevcut. Eskiden rezistanslı kaloriferler (çorum sobası) vardı ve saç kurutma makinesi gibi hemen ısıtırlardı ama artık araçlar öyle hemen ısınmıyor çünkü kalorifer sistemi radyatör suyundan besleniyor. Bu nedenle de motor ısınmadan araç da ısınmıyor. En azından benim araçta öyle, tam otomatik klimalı araçlarda falan farklı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Katılıyorum benim aracın kliması da motorun ısınmasıyla ısıtmaya başlıyor.Tabi dediği gibi farklı sistemler de olabilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Transporter Thermal'de ısıtma motordan bağımsız yapılıyor. Aracın motorunun kendiliğinden çalıştığını söyleyen arkadaş uçmuş biraz

    Diğer araçlardaki ısıtma olayı konusunda ise benim bildiğim kadarı ile de motor bağımlılığı mevcut. Eskiden rezistanslı kaloriferler (çorum sobası) vardı ve saç kurutma makinesi gibi hemen ısıtırlardı ama artık araçlar öyle hemen ısınmıyor çünkü kalorifer sistemi radyatör suyundan besleniyor. Bu nedenle de motor ısınmadan araç da ısınmıyor. En azından benim araçta öyle, tam otomatik klimalı araçlarda falan farklı olabilir.


    Alıntıları Göster
    Otomobil kliması ısıtmaz arkadaşlar, sadece soğutur (yav olur mu bizim arkadaşın arabasının kliması ısıtıyo ne demek ısıtmaz gibi şeyler söylemeyin bana, klima ısıtmaz). Şayet motor çalışır çalışmaz sıcak hava geliyorsa, orada arkadaşın da dediği gibi rezistanslı bir alet vardır, ısıtmayı o yapıyordur. Öyle bir alet yoksa, motor suyu ısınmadan sıcak hava üflemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avdr

    Otomobil kliması ısıtmaz arkadaşlar, sadece soğutur (yav olur mu bizim arkadaşın arabasının kliması ısıtıyo ne demek ısıtmaz gibi şeyler söylemeyin bana, klima ısıtmaz). Şayet motor çalışır çalışmaz sıcak hava geliyorsa, orada arkadaşın da dediği gibi rezistanslı bir alet vardır, ısıtmayı o yapıyordur. Öyle bir alet yoksa, motor suyu ısınmadan sıcak hava üflemez.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: avdr

    Otomobil kliması ısıtmaz arkadaşlar, sadece soğutur (yav olur mu bizim arkadaşın arabasının kliması ısıtıyo ne demek ısıtmaz gibi şeyler söylemeyin bana, klima ısıtmaz). Şayet motor çalışır çalışmaz sıcak hava geliyorsa, orada arkadaşın da dediği gibi rezistanslı bir alet vardır, ısıtmayı o yapıyordur. Öyle bir alet yoksa, motor suyu ısınmadan sıcak hava üflemez.


    aynen öyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legend10

    quote:

    Orjinalden alıntı: avdr

    Otomobil kliması ısıtmaz arkadaşlar, sadece soğutur (yav olur mu bizim arkadaşın arabasının kliması ısıtıyo ne demek ısıtmaz gibi şeyler söylemeyin bana, klima ısıtmaz). Şayet motor çalışır çalışmaz sıcak hava geliyorsa, orada arkadaşın da dediği gibi rezistanslı bir alet vardır, ısıtmayı o yapıyordur. Öyle bir alet yoksa, motor suyu ısınmadan sıcak hava üflemez.


    aynen öyle

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar doğru cevap Webasto bağımsız ısıtma sistemidir.Herkeze tavsiye ederim Almanlar yine yapmışlar yapacaklarını bravo demek kalıyor bize.

    http://www.webasto.net/general/tr/am_automobile_3177.html

    http://www.webasto.net/general/graphics/file_car_heaters_tr_76kb.pdf

    tourneo artık birşeyler bekliyoruz iddaa sonucunda senden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar doğru cevap Webasto bağımsız ısıtma sistemidir.Herkeze tavsiye ederim Almanlar yine yapmışlar yapacaklarını bravo demek kalıyor bize.

    http://www.webasto.net/general/tr/am_automobile_3177.html

    http://www.webasto.net/general/graphics/file_car_heaters_tr_76kb.pdf

    tourneo artık birşeyler bekliyoruz iddaa sonucunda senden

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bu vebasto genelde kamyon gibi büyük araçlarda bulunuyor normal binek araçlarında arabayı ısıtmak için mutlaka ve mutlaka motorun ısınması lazım o eskiden olan çorum kaloriferinde de durum aynıydı eski renolar pek ısıtmadığından radyatörün suyu çorum kaloriferi içindeki helezonik yapıdan geçerek fan yardımı ile içeri sıcak hava üfürürdü.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazım19

    Arkadaşlar bu vebasto genelde kamyon gibi büyük araçlarda bulunuyor normal binek araçlarında arabayı ısıtmak için mutlaka ve mutlaka motorun ısınması lazım o eskiden olan çorum kaloriferinde de durum aynıydı eski renolar pek ısıtmadığından radyatörün suyu çorum kaloriferi içindeki helezonik yapıdan geçerek fan yardımı ile içeri sıcak hava üfürürdü.

    Alıntıları Göster
    arabanın motoru ısınmadan içerisi ısınmaz. tourneo kaybettin söyleyeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    arabanın motoru ısınmadan içerisi ısınmaz. tourneo kaybettin söyleyeyim.

    Alıntıları Göster
    üst sınıf harici araba klimalarda sadece soğutma işlevi vardır.
    üst sınıf arabalarda air condition sistemi vardır; hem ısıtma hem de soğutma yapar.
    webasto ise motordan bağımsız çalışır, yakıt yakar ve motor suyunu ısıtarak hem motoru hem de kabin içini ısıtır. webasto her araca takılabilir.(transporter termall v.s)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    arabanın motoru ısınmadan içerisi ısınmaz. tourneo kaybettin söyleyeyim.

    Alıntıları Göster
    evet araba mtoru ısınmadan içeri ısınmaz.ayrıca çorum kaloriferinde resistans yoktur.biraz üfürülmüş.çorum kaloriferi eskiden eski araçlar için icad edilmiş bildiğimiz kalorifer sistemiyle çalışan bir kaloriferdir.(sıcak suyu içindeki petekten geçirirken arkadaki fanın peteğe üfürmesiyle çalışır.)eski model araçların bazılarında ve kamyonlarda kalorifer yoktu.hatta anadollar çıktığı zaman kaloriferli kalorifersiz diye çıkarmış.işte bu şartlarda çorum kaloriferi taktırmak şart olmuş.şimdiki hiçbir araca gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    üst sınıf harici araba klimalarda sadece soğutma işlevi vardır.
    üst sınıf arabalarda air condition sistemi vardır; hem ısıtma hem de soğutma yapar.
    webasto ise motordan bağımsız çalışır, yakıt yakar ve motor suyunu ısıtarak hem motoru hem de kabin içini ısıtır. webasto her araca takılabilir.(transporter termall v.s)

    Alıntıları Göster
    unutmadan @tourneo.... KAYBETTİİİİİN...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    arabanın motoru ısınmadan içerisi ısınmaz. tourneo kaybettin söyleyeyim.

    Alıntıları Göster
    arac icinde isinma saglayan elemanlar bu isinmayi motor sicakliginin belli bir seviyeye cikmasi ile saglar. yani motor icinde sirkule edilen su isitma sisteminin arac icerisine konuslandirilmis radyator vb icerisinde dolasmasi ve bir fan motorunun bu radyatorlere hava sirkule etmesi (uflemesi) ile calisir...

    motor isinmadan klima isi ihtiyacini giderebilir. zira klima sistemi motordan elektrik enerjisi disinda bir ihtiyaci olmadan bagimsiz calisir. yani yazin nasil klima gazinin klima ekipmanlarinca sogutulmasi ile serinleme ihtiyacimizi giderebiliyorsak kisin da sistemin ayni sekilde icindeki gazi isitmasi ile isinma ihtiyaci karsilanir. kimse de bana isitmaz vs demesin, her sabah motor isinana kadar (yaklasik 20 km) -10 yakin derecelerde klima ile isiniyorum... ancak sunu gozardi etmek olmaz: nasil piyasadan evlerimiz icin satin aldigimiz klimalarin sadece sogutma icin kullanilan cinsleri olabilecegi gibi firmalarin tercihi dogrultusunda sadece sogutma amacli klimali araclar da olabilir. ayrica hem sogutma hem isitma amacli olup da sicaklik eksilere duser dusmez isitma fonksiyonu calismayan kalitesiz klimalar da var...

    ayrica corum kaloriferi denilen sistemde motor suyu sirkule hortumuna bir "t" atilarak ikinci bir sirkule hatti olusturulur. "t" atilan kisma yaz ve kis konumu olan bir vana konulur.
    bu ikinci hat arac icine konulacak radyatorlu bir fan motoruna, yani corum kaloriferi dedigimiz sey, baglanir. boylece motor isindigi anda icerisi hamam kivamina gelir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayi terbiyecisi

    arac icinde isinma saglayan elemanlar bu isinmayi motor sicakliginin belli bir seviyeye cikmasi ile saglar. yani motor icinde sirkule edilen su isitma sisteminin arac icerisine konuslandirilmis radyator vb icerisinde dolasmasi ve bir fan motorunun bu radyatorlere hava sirkule etmesi (uflemesi) ile calisir...

    motor isinmadan klima isi ihtiyacini giderebilir. zira klima sistemi motordan elektrik enerjisi disinda bir ihtiyaci olmadan bagimsiz calisir. yani yazin nasil klima gazinin klima ekipmanlarinca sogutulmasi ile serinleme ihtiyacimizi giderebiliyorsak kisin da sistemin ayni sekilde icindeki gazi isitmasi ile isinma ihtiyaci karsilanir. kimse de bana isitmaz vs demesin, her sabah motor isinana kadar (yaklasik 20 km) -10 yakin derecelerde klima ile isiniyorum... ancak sunu gozardi etmek olmaz: nasil piyasadan evlerimiz icin satin aldigimiz klimalarin sadece sogutma icin kullanilan cinsleri olabilecegi gibi firmalarin tercihi dogrultusunda sadece sogutma amacli klimali araclar da olabilir. ayrica hem sogutma hem isitma amacli olup da sicaklik eksilere duser dusmez isitma fonksiyonu calismayan kalitesiz klimalar da var...

    ayrica corum kaloriferi denilen sistemde motor suyu sirkule hortumuna bir "t" atilarak ikinci bir sirkule hatti olusturulur. "t" atilan kisma yaz ve kis konumu olan bir vana konulur.
    bu ikinci hat arac icine konulacak radyatorlu bir fan motoruna, yani corum kaloriferi dedigimiz sey, baglanir. boylece motor isindigi anda icerisi hamam kivamina gelir...

    Alıntıları Göster
    arabanız röno galiba... bu markada hem ısıtan hem de soğutan olsa olsa 2008 laguna da vardır.
    ben size diyorum, klimanız ısıtmaz!!! sizin arabanızı motorun sıcaklığı ısıtır!
    sabit fikirli olmayın!
    denemesi bedava röno servisini arayın ve bize güvenmiyorsanız onlara sorun! onlarda ısıtmaz diyeceklerdir! artık onlara da inanmazsanız,yapacak birşey yok!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayi terbiyecisi

    arac icinde isinma saglayan elemanlar bu isinmayi motor sicakliginin belli bir seviyeye cikmasi ile saglar. yani motor icinde sirkule edilen su isitma sisteminin arac icerisine konuslandirilmis radyator vb icerisinde dolasmasi ve bir fan motorunun bu radyatorlere hava sirkule etmesi (uflemesi) ile calisir...

    motor isinmadan klima isi ihtiyacini giderebilir. zira klima sistemi motordan elektrik enerjisi disinda bir ihtiyaci olmadan bagimsiz calisir. yani yazin nasil klima gazinin klima ekipmanlarinca sogutulmasi ile serinleme ihtiyacimizi giderebiliyorsak kisin da sistemin ayni sekilde icindeki gazi isitmasi ile isinma ihtiyaci karsilanir. kimse de bana isitmaz vs demesin, her sabah motor isinana kadar (yaklasik 20 km) -10 yakin derecelerde klima ile isiniyorum... ancak sunu gozardi etmek olmaz: nasil piyasadan evlerimiz icin satin aldigimiz klimalarin sadece sogutma icin kullanilan cinsleri olabilecegi gibi firmalarin tercihi dogrultusunda sadece sogutma amacli klimali araclar da olabilir. ayrica hem sogutma hem isitma amacli olup da sicaklik eksilere duser dusmez isitma fonksiyonu calismayan kalitesiz klimalar da var...

    ayrica corum kaloriferi denilen sistemde motor suyu sirkule hortumuna bir "t" atilarak ikinci bir sirkule hatti olusturulur. "t" atilan kisma yaz ve kis konumu olan bir vana konulur.
    bu ikinci hat arac icine konulacak radyatorlu bir fan motoruna, yani corum kaloriferi dedigimiz sey, baglanir. boylece motor isindigi anda icerisi hamam kivamina gelir...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    arabanız röno galiba... bu markada hem ısıtan hem de soğutan olsa olsa 2008 laguna da vardır.
    ben size diyorum, klimanız ısıtmaz!!! sizin arabanızı motorun sıcaklığı ısıtır!
    sabit fikirli olmayın!
    denemesi bedava röno servisini arayın ve bize güvenmiyorsanız onlara sorun! onlarda ısıtmaz diyeceklerdir! artık onlara da inanmazsanız,yapacak birşey yok!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayi terbiyecisi

    arac icinde isinma saglayan elemanlar bu isinmayi motor sicakliginin belli bir seviyeye cikmasi ile saglar. yani motor icinde sirkule edilen su isitma sisteminin arac icerisine konuslandirilmis radyator vb icerisinde dolasmasi ve bir fan motorunun bu radyatorlere hava sirkule etmesi (uflemesi) ile calisir...

    motor isinmadan klima isi ihtiyacini giderebilir. zira klima sistemi motordan elektrik enerjisi disinda bir ihtiyaci olmadan bagimsiz calisir. yani yazin nasil klima gazinin klima ekipmanlarinca sogutulmasi ile serinleme ihtiyacimizi giderebiliyorsak kisin da sistemin ayni sekilde icindeki gazi isitmasi ile isinma ihtiyaci karsilanir. kimse de bana isitmaz vs demesin, her sabah motor isinana kadar (yaklasik 20 km) -10 yakin derecelerde klima ile isiniyorum... ancak sunu gozardi etmek olmaz: nasil piyasadan evlerimiz icin satin aldigimiz klimalarin sadece sogutma icin kullanilan cinsleri olabilecegi gibi firmalarin tercihi dogrultusunda sadece sogutma amacli klimali araclar da olabilir. ayrica hem sogutma hem isitma amacli olup da sicaklik eksilere duser dusmez isitma fonksiyonu calismayan kalitesiz klimalar da var...

    ayrica corum kaloriferi denilen sistemde motor suyu sirkule hortumuna bir "t" atilarak ikinci bir sirkule hatti olusturulur. "t" atilan kisma yaz ve kis konumu olan bir vana konulur.
    bu ikinci hat arac icine konulacak radyatorlu bir fan motoruna, yani corum kaloriferi dedigimiz sey, baglanir. boylece motor isindigi anda icerisi hamam kivamina gelir...



    Alıntıları Göster
    Şahsen benim arabam, motor ısınınca içeriyi ısıtmaya başlıyor. İlk moturu çalıştırdığımda, kaloriferi açtığımda kalorifer sıcağa ayarlı bile olsa soğuk üflüyor. Ancak motor yeterli sıcaklığa geldiğinde gayet güzel ısıtıyor. Klima'yı açınca da ısıtma devam ediyor ama gereksiz görüyorum ben. Gerçi ara sıra kışın klimayı açın dedikleri için 5dk. bile olsa ara sıra açarım. Normal kalorifer işi hallediyor anlayacağınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Şahsen benim arabam, motor ısınınca içeriyi ısıtmaya başlıyor. İlk moturu çalıştırdığımda, kaloriferi açtığımda kalorifer sıcağa ayarlı bile olsa soğuk üflüyor. Ancak motor yeterli sıcaklığa geldiğinde gayet güzel ısıtıyor. Klima'yı açınca da ısıtma devam ediyor ama gereksiz görüyorum ben. Gerçi ara sıra kışın klimayı açın dedikleri için 5dk. bile olsa ara sıra açarım. Normal kalorifer işi hallediyor anlayacağınız.

    Alıntıları Göster
    DEDİKLERİNE KATILMAMAK ELDE DEĞİL...ancak klima kışın(hava sıcaklığı +1 'in altına düşünce otomatik olarak) soğutma fonksiyonunda değil, nem alma fonksiyounda çalışır
    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Şahsen benim arabam, motor ısınınca içeriyi ısıtmaya başlıyor. İlk moturu çalıştırdığımda, kaloriferi açtığımda kalorifer sıcağa ayarlı bile olsa soğuk üflüyor. Ancak motor yeterli sıcaklığa geldiğinde gayet güzel ısıtıyor. Klima'yı açınca da ısıtma devam ediyor ama gereksiz görüyorum ben. Gerçi ara sıra kışın klimayı açın dedikleri için 5dk. bile olsa ara sıra açarım. Normal kalorifer işi hallediyor anlayacağınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayi terbiyecisi

    arac icinde isinma saglayan elemanlar bu isinmayi motor sicakliginin belli bir seviyeye cikmasi ile saglar. yani motor icinde sirkule edilen su isitma sisteminin arac icerisine konuslandirilmis radyator vb icerisinde dolasmasi ve bir fan motorunun bu radyatorlere hava sirkule etmesi (uflemesi) ile calisir...

    motor isinmadan klima isi ihtiyacini giderebilir. zira klima sistemi motordan elektrik enerjisi disinda bir ihtiyaci olmadan bagimsiz calisir. yani yazin nasil klima gazinin klima ekipmanlarinca sogutulmasi ile serinleme ihtiyacimizi giderebiliyorsak kisin da sistemin ayni sekilde icindeki gazi isitmasi ile isinma ihtiyaci karsilanir. kimse de bana isitmaz vs demesin, her sabah motor isinana kadar (yaklasik 20 km) -10 yakin derecelerde klima ile isiniyorum... ancak sunu gozardi etmek olmaz: nasil piyasadan evlerimiz icin satin aldigimiz klimalarin sadece sogutma icin kullanilan cinsleri olabilecegi gibi firmalarin tercihi dogrultusunda sadece sogutma amacli klimali araclar da olabilir. ayrica hem sogutma hem isitma amacli olup da sicaklik eksilere duser dusmez isitma fonksiyonu calismayan kalitesiz klimalar da var...

    ayrica corum kaloriferi denilen sistemde motor suyu sirkule hortumuna bir "t" atilarak ikinci bir sirkule hatti olusturulur. "t" atilan kisma yaz ve kis konumu olan bir vana konulur.
    bu ikinci hat arac icine konulacak radyatorlu bir fan motoruna, yani corum kaloriferi dedigimiz sey, baglanir. boylece motor isindigi anda icerisi hamam kivamina gelir...

    Alıntıları Göster



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazım19 -- 7 Mayıs 2008; 15:07:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Katılıyorum benim aracın kliması da motorun ısınmasıyla ısıtmaya başlıyor.Tabi dediği gibi farklı sistemler de olabilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Transporter Thermal'de ısıtma motordan bağımsız yapılıyor. Aracın motorunun kendiliğinden çalıştığını söyleyen arkadaş uçmuş biraz

    Diğer araçlardaki ısıtma olayı konusunda ise benim bildiğim kadarı ile de motor bağımlılığı mevcut. Eskiden rezistanslı kaloriferler (çorum sobası) vardı ve saç kurutma makinesi gibi hemen ısıtırlardı ama artık araçlar öyle hemen ısınmıyor çünkü kalorifer sistemi radyatör suyundan besleniyor. Bu nedenle de motor ısınmadan araç da ısınmıyor. En azından benim araçta öyle, tam otomatik klimalı araçlarda falan farklı olabilir.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    Katılıyorum benim aracın kliması da motorun ısınmasıyla ısıtmaya başlıyor.Tabi dediği gibi farklı sistemler de olabilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Transporter Thermal'de ısıtma motordan bağımsız yapılıyor. Aracın motorunun kendiliğinden çalıştığını söyleyen arkadaş uçmuş biraz

    Diğer araçlardaki ısıtma olayı konusunda ise benim bildiğim kadarı ile de motor bağımlılığı mevcut. Eskiden rezistanslı kaloriferler (çorum sobası) vardı ve saç kurutma makinesi gibi hemen ısıtırlardı ama artık araçlar öyle hemen ısınmıyor çünkü kalorifer sistemi radyatör suyundan besleniyor. Bu nedenle de motor ısınmadan araç da ısınmıyor. En azından benim araçta öyle, tam otomatik klimalı araçlarda falan farklı olabilir.



    aynen....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    DEDİKLERİNE KATILMAMAK ELDE DEĞİL...ancak klima kışın(hava sıcaklığı +1 'in altına düşünce otomatik olarak) soğutma fonksiyonunda değil, nem alma fonksiyounda çalışır
    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Şahsen benim arabam, motor ısınınca içeriyi ısıtmaya başlıyor. İlk moturu çalıştırdığımda, kaloriferi açtığımda kalorifer sıcağa ayarlı bile olsa soğuk üflüyor. Ancak motor yeterli sıcaklığa geldiğinde gayet güzel ısıtıyor. Klima'yı açınca da ısıtma devam ediyor ama gereksiz görüyorum ben. Gerçi ara sıra kışın klimayı açın dedikleri için 5dk. bile olsa ara sıra açarım. Normal kalorifer işi hallediyor anlayacağınız.


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar cevabı yazdım ama detay gerekiyor herhalde.

    1-Bu webasto ısıtma isemi her araca takılabiliyor tartışmayı açan arkadaşta bu sistem var gibi duruyor.Sistem sulu ve kuru sistem diye ikiye ayrılıyor.Sulu sistem olma olasılığı %80-90 ki fan dansıcak hava veriyor.İsteyene çalışma prensiplerini detaylı olarak anlatabilirim.
    2-Çorum adıyla anılan sistem herhalde bir türk buluşudur ki bu ismi almış, sadece ekl bir radyatörden başka birşey değildir.İlkeldir basittir, ve bunun için aracın motorunun ısınma şartı vardır. Yeni nesil vanlarda bu sistemin kullanılma olasılığı yoktur.olsa olsa sulu değil belki kuru sistem webasto vardır.

    3-Araçlardaki klimalarda ısıma özelliği yoktur.Ben hiç duymadım en lüks araçlarda bile olmaz.Yapılabilir mi ayrı bir tartışma konusudur ancak ısıtma için heat pump prensibi ile gazın ters yönde çalıştırılması gereklidir ki bunu hiçbir üretici yapmaya gerek duymamış bu güne kadar bundan sonrasını bilemem webasto gibi bir daliyane buluş varken ne yapsınlar klimayla ısınmayı.

    Not: bu ısıtma sistemini almanyadaki fabrikasında 10-12 sene önce görmüştüm o zamanlar sadece 500 class mercedeslerde kullanıldığını yavaş yavaş tüm araçlara yayılacağını söylemişler idi.Demek ki artık volkswagen bineklerde de kullanılıyor.Soğuk bölgelerde yaşayan (erzurum ,ağrı ,van vb) araç sahiplerine hararetle bu sistemi takdirmalarını öneririm.Çok az yakıt yakarak motoru çalıştırmadan aracı istenilen motor suyu sıcaklığında hazır tutar, fan çalıştığı için araç içi sımsıcak olur , kalkışta yaşanan motor çalışmama problemleri kalkar ve en önemlisi oğuk mootr çalışması diye birşey olmayacağı için yakıttan kısa mesafelerde ciddi tasarruf edersiniz.Daha başka bence en önemli artısı motor yağı uygun ısıda olacağı için motor ömrü katlanır bakım masrafları azalır.Keşke böyle ciddi dizayn yapılmış üniteler piyasada ucuza olsa da ,herkez kullansa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar cevabı yazdım ama detay gerekiyor herhalde.

    1-Bu webasto ısıtma isemi her araca takılabiliyor tartışmayı açan arkadaşta bu sistem var gibi duruyor.Sistem sulu ve kuru sistem diye ikiye ayrılıyor.Sulu sistem olma olasılığı %80-90 ki fan dansıcak hava veriyor.İsteyene çalışma prensiplerini detaylı olarak anlatabilirim.
    2-Çorum adıyla anılan sistem herhalde bir türk buluşudur ki bu ismi almış, sadece ekl bir radyatörden başka birşey değildir.İlkeldir basittir, ve bunun için aracın motorunun ısınma şartı vardır. Yeni nesil vanlarda bu sistemin kullanılma olasılığı yoktur.olsa olsa sulu değil belki kuru sistem webasto vardır.

    3-Araçlardaki klimalarda ısıma özelliği yoktur.Ben hiç duymadım en lüks araçlarda bile olmaz.Yapılabilir mi ayrı bir tartışma konusudur ancak ısıtma için heat pump prensibi ile gazın ters yönde çalıştırılması gereklidir ki bunu hiçbir üretici yapmaya gerek duymamış bu güne kadar bundan sonrasını bilemem webasto gibi bir daliyane buluş varken ne yapsınlar klimayla ısınmayı.

    Not: bu ısıtma sistemini almanyadaki fabrikasında 10-12 sene önce görmüştüm o zamanlar sadece 500 class mercedeslerde kullanıldığını yavaş yavaş tüm araçlara yayılacağını söylemişler idi.Demek ki artık volkswagen bineklerde de kullanılıyor.Soğuk bölgelerde yaşayan (erzurum ,ağrı ,van vb) araç sahiplerine hararetle bu sistemi takdirmalarını öneririm.Çok az yakıt yakarak motoru çalıştırmadan aracı istenilen motor suyu sıcaklığında hazır tutar, fan çalıştığı için araç içi sımsıcak olur , kalkışta yaşanan motor çalışmama problemleri kalkar ve en önemlisi oğuk mootr çalışması diye birşey olmayacağı için yakıttan kısa mesafelerde ciddi tasarruf edersiniz.Daha başka bence en önemli artısı motor yağı uygun ısıda olacağı için motor ömrü katlanır bakım masrafları azalır.Keşke böyle ciddi dizayn yapılmış üniteler piyasada ucuza olsa da ,herkez kullansa.

    Alıntıları Göster
    motordan bağımsız olduğunu gösteren kanıt

    http://www.vw.com.tr/models/ticari/transporter/tr/yeni_transporter/index.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım burada bir fikir paylaşımı için bulunuyoruz bildiklerimizi paylaşacağız bilmediklerimizi öğreneceğiz ama böyle herbilen diğerlerini cahillikle suçlarsa ve saçmalama gibi terimler kullanırsa bu forumada yazık sizede yazık bak hepimizin uzman olduğu konular vardır bilmediği konular vardır bunu olgunlukla karşılamak gerekir rencide etmeden adam gibi,diğer arkadaşları tenzih ederim.
    Orjinalden alıntı: command_4


    Orjinalden alıntı: nazım19



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazım19 -- 7 Mayıs 2008; 15:08:37 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.