Şimdi Ara

ARAÇ ISITMA SİSTEMİYLE İLGİLİ ACİL CEVAP ARKADAŞLAR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
39.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nazım19

    Arkadaşım burada bir fikir paylaşımı için bulunuyoruz bildiklerimizi paylaşacağız bilmediklerimizi öğreneceğiz ama böyle herbilen diğerlerini cahillikle suçlarsa ve saçmalama gibi terimler kullanırsa bu forumada yazık sizede yazık bak hepimizin uzman olduğu konular vardır bilmediği konular vardır bunu olgunlukla karşılamak gerekir rencide etmeden adam gibi,diğer arkadaşları tenzih ederim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: command_4


    quote:

    Orjinalden alıntı: nazım19

    Arkadaşım eminmisin klimanın ısıttığından çünkü klima gazı nitrojen dediğimiz azot gazıdır ve azot gazının özelliği çok soğuk olması(-196 C) böyle soğuk bir özelliği olan gaz nasıl olurda arabayı ısıtır benim mesleğim zooteknist dir biz boğaların spermasını azot gazı ile dondururuz ayrıca buzdolabında v.s cihazlarda bu gaz kullanılır ama evi ısıttığımız diğer ısıtıcılarda ve ocaklarda bu gazın kullanıldığını hiç duymadım sadece ev klimalarında elektriklirezistanslarla ısıtma sağlanır onunda bu gazla bir ilgisi yok ayrı bir birimdir,zaten mantığımada uymuyor demekki bu gazın benim bilmediğim bir özelliği daha varmış.




    bilgi sahibi olmadan fikir sahibi nasıl olunur şekil 1-a.

    1-klimalarda gaz bulunmaz, akışkan bulunur.
    2-klimalarda r-22 soğutucu akışkanı bulunur azot mazot koyarsanız çalışmaz patlar.
    3-carlott çevirimini öğrenin
    4-termodinamik öğrenin
    5-bilip bilmeden saçmalamayın





    ayrıca command arkadaşım o bilgilerini açıklarsan bizde belki birşeyler öğrenmiş oluruz




  • araç motorları soğukken aracı ısıtmaz
    klima ise biraz farklı normalde klima ısıtmaz,amacı soğutmaktır
    İçine r12 soğutucu akışkanı vardır diye görmüştük ama bizim kitaplar eskiymiş.
    Kafadaki soruları bir nebzede olsa aydınlatacak bir adres vereyim gerçi nissan primera konsolu sanırım ama bilgiler genel
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/klimalar/klima.htm
  • arkadaşlar birbirimizi kırmadan yazı yazmaya gayret gösterelim.Herkez birşeyler biliyor olabilir ama işin doğrusunu bulmak amaç.

    Tekrar ediyorum , klima ile ısınma prensibiyle çalışan bir araç duymadım , özellikle yoktur yazmıyorum binlerce çeşit araç var çünkü ,birisi yapıverir.Ancak yapılmaması olmayacağı anlamına gelmez, mantıklı olmayacağı ve eksi derecelerde verim düşeceği için uygulama olmaması normaldir.Sizlere de evlerinizdeki klimaların -3, -5 derece altında kullanmanızı önermem.Klasik ısıtıcılar ile ısıtmak daha kısa sürede fayda veriri.Siz bakmayın -15 toshiba reklamlarına hepsi hikayedir.Klima ile ısınma işi eksi derecelerde verimsiz olması sebebiyle kullanılması uygun değildir.imdi thermodinamik kuralları falan kafa şişirmeyelim.
    kullanım aralığı olarak 0 derce ile 37-38 belki 40 (nem yüksek olmayacak) aralığı uygundur.Ancak büyük sistemlerde (hipermarketler , alışveriş merkezleri)hem ısıtma hem soğutma yapılabilmesi mümkndür ama o kadar alt sistem var ki çalışan ,ayrı uzmanlık alanıdır.

    azot gazıyla çalışan endüstiyel klima sistemleri de vardır , ancak evlerde kullanılan için geçerli değildir.Araçlarımızda ise freon 12 vardı ama bildiğiniz üzere ozon delinmesi işi çıkınca çevreci bir gazla R-22 değiştirdiler ama ne kadar çevreci gaz orası tartışmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Ocak 2008; 15:39:11 >




  • selamlar,


    belki transporter termal için bir istisna söz konusu olabilir ama normalde aracın motorunun belli bir sıcaklığa gelmesi gerekir ısınma için.. yani motor suyu belli bir sıcaklığa ulaşmadan ısınma sağlanamaz.ama dediğim gibi belki transporter'da farklı bir sistem olabilir...
  • evet aynen öyle ,klasik ıstmanın nasıl olduğunu herkez bildiği için tekrara gerek yok ama arkadaş özellkle aşagıdaki yorumu yapmış, dikkatle bir daha okunduğunda anlaşılıyor.

    quote:

    Ben öyle olmadığını savunuyorum çünkü soğuk havalar biryere gidicegimiz zaman ben önceden iner kaloriferi açıp araçın içini ısıtırdım yanı motor hala buz gibiyken içerisi sıcak olurdu

    Eee neredesin tourneo arkadaşım nerde bizim iddaanın getirisi , bedavaya yazı yazdırma bize



    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    selamlar,


    belki transporter termal için bir istisna söz konusu olabilir ama normalde aracın motorunun belli bir sıcaklığa gelmesi gerekir ısınma için.. yani motor suyu belli bir sıcaklığa ulaşmadan ısınma sağlanamaz.ama dediğim gibi belki transporter'da farklı bir sistem olabilir...






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Ocak 2008; 16:14:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: command_4


    quote:

    Orjinalden alıntı: nazım19

    Arkadaşım eminmisin klimanın ısıttığından çünkü klima gazı nitrojen dediğimiz azot gazıdır ve azot gazının özelliği çok soğuk olması(-196 C) böyle soğuk bir özelliği olan gaz nasıl olurda arabayı ısıtır benim mesleğim zooteknist dir biz boğaların spermasını azot gazı ile dondururuz ayrıca buzdolabında v.s cihazlarda bu gaz kullanılır ama evi ısıttığımız diğer ısıtıcılarda ve ocaklarda bu gazın kullanıldığını hiç duymadım sadece ev klimalarında elektriklirezistanslarla ısıtma sağlanır onunda bu gazla bir ilgisi yok ayrı bir birimdir,zaten mantığımada uymuyor demekki bu gazın benim bilmediğim bir özelliği daha varmış.




    bilgi sahibi olmadan fikir sahibi nasıl olunur şekil 1-a.

    1-klimalarda gaz bulunmaz, akışkan bulunur.
    2-klimalarda r-22 soğutucu akışkanı bulunur azot mazot koyarsanız çalışmaz patlar.
    3-carlott çevirimini öğrenin
    4-termodinamik öğrenin
    5-bilip bilmeden saçmalamayın



    madem bilen adam ayaklarındasın, öncelikle doğru yaz.

    akışkan demek sıvı demek değildir, gazlarda akışkandır.
    çevrimin adı carlott değil carnot'tur.
    azot yanması ekzotermik değil endotermiktir, patlaması pek olası değildir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayake


    quote:

    Orjinalden alıntı: command_4


    bilgi sahibi olmadan fikir sahibi nasıl olunur şekil 1-a.

    1-klimalarda gaz bulunmaz, akışkan bulunur.
    2-klimalarda r-22 soğutucu akışkanı bulunur azot mazot koyarsanız çalışmaz patlar.
    3-carlott çevirimini öğrenin
    4-termodinamik öğrenin
    5-bilip bilmeden saçmalamayın



    madem bilen adam ayaklarındasın, öncelikle doğru yaz.

    akışkan demek sıvı demek değildir, gazlarda akışkandır.
    çevrimin adı carlott değil carnot'tur.
    azot yanması ekzotermik değil endotermiktir, patlaması pek olası değildir.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayake


    quote:

    Orjinalden alıntı: command_4


    quote:

    Orjinalden alıntı: nazım19

    Arkadaşım eminmisin klimanın ısıttığından çünkü klima gazı nitrojen dediğimiz azot gazıdır ve azot gazının özelliği çok soğuk olması(-196 C) böyle soğuk bir özelliği olan gaz nasıl olurda arabayı ısıtır benim mesleğim zooteknist dir biz boğaların spermasını azot gazı ile dondururuz ayrıca buzdolabında v.s cihazlarda bu gaz kullanılır ama evi ısıttığımız diğer ısıtıcılarda ve ocaklarda bu gazın kullanıldığını hiç duymadım sadece ev klimalarında elektriklirezistanslarla ısıtma sağlanır onunda bu gazla bir ilgisi yok ayrı bir birimdir,zaten mantığımada uymuyor demekki bu gazın benim bilmediğim bir özelliği daha varmış.




    bilgi sahibi olmadan fikir sahibi nasıl olunur şekil 1-a.

    1-klimalarda gaz bulunmaz, akışkan bulunur.
    2-klimalarda r-22 soğutucu akışkanı bulunur azot mazot koyarsanız çalışmaz patlar.
    3-carlott çevirimini öğrenin
    4-termodinamik öğrenin
    5-bilip bilmeden saçmalamayın



    madem bilen adam ayaklarındasın, öncelikle doğru yaz.

    akışkan demek sıvı demek değildir, gazlarda akışkandır.
    çevrimin adı carlott değil carnot'tur.
    azot yanması ekzotermik değil endotermiktir, patlaması pek olası değildir.

    hll hocam çok bilmiş arkadaşlara güzel bir had bildirme olmuş dediği bnde patlama olasılığı pek göremiyorum ayrıeten carlott cevirimi die bişey yok carnott cevirimi var kayake arkadaşımız doru sölüo heralde carlottuda dier arkadaş buldu




  • ben erzurumda yaşıyorum ve arabam 2 -3 gündür donmuş durumda çalışmıyo.
    bu webastoyu aradım.
    arabam çalışmıyo. kolay çalışması için bunu kullanabilirmiyim die sorduğumda, ilgili kişi, bu ürün bu amaçlı değil.
    araç içinde üşümeden kalma amaçlıdır demişti.
    sizin arabanızın daha kolay çalışmsıına faydası olmayacaktır demişti bana yanlış anlamadı yada hatırlamadı isem.
  • motor ısınmadan içerisi ısınmıyor en azından honda ve passat ta öyle
  • motorun sıcaklığını içeriye veriyor...
    hatta motor ısınmadan açılmaz bildiğim kadarıyla hemen ısıtma arabaya binince...

    arabayla bi yere gittiniz durdunuz bir süreliğine aracın içerisinin ısısı kaybolmasın istiyorsunuz...aracı kapattınız ama benzin gitmesin die... arabada rest diye bir düğme var....basınca motorun sıcaklığını içeriye veriyor..bu sırada resmen motor sıcaklık ibresinin yavaş yavaş azaldığını görüyorum...
  • Arkadaşlar evet kaybettim ama onlar bir kaynak bulamadığı için kazandıklarının farkında değiller Bende buranın adresini vermedim
    Çünkü kaybetmeye alışık değilim dayanamam
    Ama transporter konusunda kazanmışım neyse cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stanislav Petrov -- 11 Ocak 2008; 2:12:06 >
  • sayın derememo,

    kiminle konuştunuz veya nasıl bir sistem önerdiler bilemem ama ben webasto olayını 15 yıldır biliyorum ve uzun yıllar kuru ısıtma sistemi ünitesini aldım, bir sürü sertifika falan ve eğitim verdiler Almanyada fabrika ve arge departmanlarını 1995-1996 dolaştırmışlar idi.
    Bana anlatılan olay şu idi,
    Sulu sistem kiti aracın ön kaputunda (o zaman mercedes SEL 500 için yapıyorlardı) köşeye montaj ediliyor. Sulu sistem demek özetle şudur.Bu üniteye yakıt borusundan paralel bir T bağlantı yapılıyor ve istediği an kullanmış olduğunuz mazot deposundan gerekli yakıtı çekebiliyor.Bu kullandığı mazotu ünitenin içinde turbo bir sistem ile yakıt odasında yakıyor soba benzeri durum ancak çok gelişmiş bir sistem .Yakmış olduğu yakıtı küçük ısı eşanjöründe bulunan suyu ısıtmakta kullanıyor su anaında ısınıyor bu suyu yine önceden lpg sistemi gibi montaj edilmiş seri kanaldan radyatöre yolluyor.Böylece radyatörünüzdeki suyu bu sistem yardımıyla ısıtmış oluyorsunuz .Bundan sonrasını herkez tahmin edebilir.

    çünkü araç çalışmadan radyatör suyu ısınmış ise bu şu demektir.Fan açık durumda bırakılırsa ki ,bu sistem elektronik olarak motor suyu ısınınca fanı aktif hale getiriyor,sıcak hava alınması mümkün.Ayrıca motor suyu ısınmış demek (75-85 derece) anında kontak çevir ve git demek çünkü saniyeler mertebesinde sıcak su aracın tüm sistemine dağılacaktır ve motor 1 dakikadan az bir zamanda verimli çalışabilecek suruma gelecektir.Ayrıca motor çok kısa zamanda ısınacağı için yakıt tüketimi ideal şartlara yakın bir biçimde ceyran edecektir.Burada herkez peki bu ünite ne kadar yakıt tüketir diye bir soru sorması doğla aynı soruyu 12 yıl önce bende sormuştum o zamanlar bunun çok az bir sayı olduğunu kesin rakkamı daha sonra vereceklerini söylemişler idi.Ben şimdi siteden baktım küçük olanı için 0,25-0,5 litre /saat olarak vermişler ki bu düşük bir değer.


    quote:

    Orjinalden alıntı: derememo

    ben erzurumda yaşıyorum ve arabam 2 -3 gündür donmuş durumda çalışmıyo.
    bu webastoyu aradım.
    arabam çalışmıyo. kolay çalışması için bunu kullanabilirmiyim die sorduğumda, ilgili kişi, bu ürün bu amaçlı değil.
    araç içinde üşümeden kalma amaçlıdır demişti.
    sizin arabanızın daha kolay çalışmsıına faydası olmayacaktır demişti bana yanlış anlamadı yada hatırlamadı isem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Ocak 2008; 8:36:18 >




  • idaa tam olarak nasıl idi,bu idaa nın hangi kısmını kaybettiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tourneo

    Arkadaşlar evet kaybettim ama onlar bir kaynak bulamadığı için kazandıklarının farkında değiller Bende buranın adresini vermedim
    Çünkü kaybetmeye alışık değilim dayanamam
    Ama transporter konusunda kazanmışım neyse cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim

  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın derememo,

    kiminle konuştunuz veya nasıl bir sistem önerdiler bilemem ama ben webasto olayını 15 yıldır biliyorum ve uzun yıllar kuru ısıtma sistemi ünitesini aldım, bir sürü sertifika falan ve eğitim verdiler Almanyada fabrika ve arge departmanlarını 1995-1996 dolaştırmışlar idi.
    Bana anlatılan olay şu idi,
    Sulu sistem kiti aracın ön kaputunda (o zaman mercedes SEL 500 için yapıyorlardı) köşeye montaj ediliyor. Sulu sistem demek özetle şudur.Bu üniteye yakıt borusundan paralel bir T bağlantı yapılıyor ve istediği an kullanmış olduğunuz mazot deposundan gerekli yakıtı çekebiliyor.Bu kullandığı mazotu ünitenin içinde turbo bir sistem ile yakıt odasında yakıyor soba benzeri durum ancak çok gelişmiş bir sistem .Yakmış olduğu yakıtı küçük ısı eşanjöründe bulunan suyu ısıtmakta kullanıyor su anaında ısınıyor bu suyu yine önceden lpg sistemi gibi montaj edilmiş seri kanaldan radyatöre yolluyor.Böylece radyatörünüzdeki suyu bu sistem yardımıyla ısıtmış oluyorsunuz .Bundan sonrasını herkez tahmin edebilir.

    çünkü araç çalışmadan radyatör suyu ısınmış ise bu şu demektir.Fan açık durumda bırakılırsa ki ,bu sistem elektronik olarak motor suyu ısınınca fanı aktif hale getiriyor,sıcak hava alınması mümkün.Ayrıca motor suyu ısınmış demek (75-85 derece) anında kontak çevir ve git demek çünkü saniyeler mertebesinde sıcak su aracın tüm sistemine dağılacaktır ve motor 1 dakikadan az bir zamanda verimli çalışabilecek suruma gelecektir.Ayrıca motor çok kısa zamanda ısınacağı için yakıt tüketimi ideal şartlara yakın bir biçimde ceyran edecektir.Burada herkez peki bu ünite ne kadar yakıt tüketir diye bir soru sorması doğla aynı soruyu 12 yıl önce bende sormuştum o zamanlar bunun çok az bir sayı olduğunu kesin rakkamı daha sonra vereceklerini söylemişler idi.Ben şimdi siteden baktım küçük olanı için 0,25-0,5 litre /saat olarak vermişler ki bu düşük bir değer.


    quote:

    Orjinalden alıntı: derememo

    ben erzurumda yaşıyorum ve arabam 2 -3 gündür donmuş durumda çalışmıyo.
    bu webastoyu aradım.
    arabam çalışmıyo. kolay çalışması için bunu kullanabilirmiyim die sorduğumda, ilgili kişi, bu ürün bu amaçlı değil.
    araç içinde üşümeden kalma amaçlıdır demişti.
    sizin arabanızın daha kolay çalışmsıına faydası olmayacaktır demişti bana yanlış anlamadı yada hatırlamadı isem.





    Tanklarda da benzer bir sistem var. Enerjiyi depodan çektiği yakıttan alan bir alet kabin içine sıcak hava üflüyor. ama öyle böyle değil, eksi 40 derece soğukta, bir demir kütlesinin içinde sıcaktan yüzünüz kıpkırmızı oluyor. Teknik yapısını, yani motor suyunu mu ısıtıyor yoksa kullandığı yakıtı elektriğe dönüştürüp rezistans yoluyla mı ısıtma yapıyor onu bilmiyorum.




  • zaten tanklara satın alan kişi bendim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: avdr


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın derememo,

    kiminle konuştunuz veya nasıl bir sistem önerdiler bilemem ama ben webasto olayını 15 yıldır biliyorum ve uzun yıllar kuru ısıtma sistemi ünitesini aldım, bir sürü sertifika falan ve eğitim verdiler Almanyada fabrika ve arge departmanlarını 1995-1996 dolaştırmışlar idi.
    Bana anlatılan olay şu idi,
    Sulu sistem kiti aracın ön kaputunda (o zaman mercedes SEL 500 için yapıyorlardı) köşeye montaj ediliyor. Sulu sistem demek özetle şudur.Bu üniteye yakıt borusundan paralel bir T bağlantı yapılıyor ve istediği an kullanmış olduğunuz mazot deposundan gerekli yakıtı çekebiliyor.Bu kullandığı mazotu ünitenin içinde turbo bir sistem ile yakıt odasında yakıyor soba benzeri durum ancak çok gelişmiş bir sistem .Yakmış olduğu yakıtı küçük ısı eşanjöründe bulunan suyu ısıtmakta kullanıyor su anaında ısınıyor bu suyu yine önceden lpg sistemi gibi montaj edilmiş seri kanaldan radyatöre yolluyor.Böylece radyatörünüzdeki suyu bu sistem yardımıyla ısıtmış oluyorsunuz .Bundan sonrasını herkez tahmin edebilir.

    çünkü araç çalışmadan radyatör suyu ısınmış ise bu şu demektir.Fan açık durumda bırakılırsa ki ,bu sistem elektronik olarak motor suyu ısınınca fanı aktif hale getiriyor,sıcak hava alınması mümkün.Ayrıca motor suyu ısınmış demek (75-85 derece) anında kontak çevir ve git demek çünkü saniyeler mertebesinde sıcak su aracın tüm sistemine dağılacaktır ve motor 1 dakikadan az bir zamanda verimli çalışabilecek suruma gelecektir.Ayrıca motor çok kısa zamanda ısınacağı için yakıt tüketimi ideal şartlara yakın bir biçimde ceyran edecektir.Burada herkez peki bu ünite ne kadar yakıt tüketir diye bir soru sorması doğla aynı soruyu 12 yıl önce bende sormuştum o zamanlar bunun çok az bir sayı olduğunu kesin rakkamı daha sonra vereceklerini söylemişler idi.Ben şimdi siteden baktım küçük olanı için 0,25-0,5 litre /saat olarak vermişler ki bu düşük bir değer.


    quote:

    Orjinalden alıntı: derememo

    ben erzurumda yaşıyorum ve arabam 2 -3 gündür donmuş durumda çalışmıyo.
    bu webastoyu aradım.
    arabam çalışmıyo. kolay çalışması için bunu kullanabilirmiyim die sorduğumda, ilgili kişi, bu ürün bu amaçlı değil.
    araç içinde üşümeden kalma amaçlıdır demişti.
    sizin arabanızın daha kolay çalışmsıına faydası olmayacaktır demişti bana yanlış anlamadı yada hatırlamadı isem.





    Tanklarda da benzer bir sistem var. Enerjiyi depodan çektiği yakıttan alan bir alet kabin içine sıcak hava üflüyor. ama öyle böyle değil, eksi 40 derece soğukta, bir demir kütlesinin içinde sıcaktan yüzünüz kıpkırmızı oluyor. Teknik yapısını, yani motor suyunu mu ısıtıyor yoksa kullandığı yakıtı elektriğe dönüştürüp rezistans yoluyla mı ısıtma yapıyor onu bilmiyorum.

    zaten tanklara satın alan kişi bendim.

    tanklardaki sistem de sadece içerisini ısıtmak için kullnılıyor yani kuru sistem denilen şey.Askerleri ısıtmak için koca aracı çalıştırıp devasa motoru kullanmamak için ve çeşitli güvenlik nedenleriyle bu sistem kullanılmaktadır ve çok etkilidir -70 derecelere kadar ısıtma yapabilir.




  • onalr motorrun ısınmadan içersinin ısınmıcağından iddaa ediyolardi bende motorla alakası olmdıgını savunuyodum


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    idaa tam olarak nasıl idi,bu idaa nın hangi kısmını kaybettiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tourneo

    Arkadaşlar evet kaybettim ama onlar bir kaynak bulamadığı için kazandıklarının farkında değiller Bende buranın adresini vermedim
    Çünkü kaybetmeye alışık değilim dayanamam
    Ama transporter konusunda kazanmışım neyse cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim







  • Arkadaşlar araç içi ısıtma sistemleri ile ilgileniyorum hatta bir proje üzerinde çalışıyorum. Yakın zamanda piyasada görebilirmisiniz bilemem ama sistem motor suyunu ısıtmayla çalışacak.Klimayla ısınma olayında evlerde kullanılan klima gazları R22 max.-10 derece, R410 max.-15 derecelere kadar gerçekten ısıtmakta çünkü ben evimde R22 gazı kullanan klima kullanıyorum arkadaşım R410 gazı olan klima kullanıyor fakat birçok klimada bu gazlar mevcut iyi marka klimalar bu verimlilikte çalışmakta araçlarda kullanılan klima gazları farklıdır ve ısıtma özelliği olup olmadığını bilmiyorum yalnız bazı lüks otolarda olduğunu biliyorum. Nitrojen yani azot sıkıştırıldığında oda ısınır fakat ani serbest bırakıldığında aşırı derecede soğur örnkeğin diyarbakırda yaz sıcağında helikopterin lastiği patladı ve arkadaşımın kolu aşırı soğuktan yandı.(Lastiğin çok yakınındayken). Birde sıvı nitrojen varki içine sokulan herşeyi neredeyse saniyede dondurur.




  • arkadasim, renault servisi isitir desin isitmaz desin...

    ben buraya sabah ise giderken isinma amacli klima kullandigimi yazdim... iki dakika icinde sicak hava sirkule etmeye basliyor. tabi isinmis bir motor ve siradan kalorifer sisteminin saglayacagi sicaklikta degil bu sirkulasyon. titremekten direksiyonu tutamaz hale gelmiyorum en azindan.

    isteyen yine de isitmaz desin, ben her sabah sicak olmasa bile ilimis bir ortamda isime gittigime bakarim.

    "sabit fikirli olmayin!"



    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    arabanız röno galiba... bu markada hem ısıtan hem de soğutan olsa olsa 2008 laguna da vardır.
    ben size diyorum, klimanız ısıtmaz!!! sizin arabanızı motorun sıcaklığı ısıtır!
    sabit fikirli olmayın!
    denemesi bedava röno servisini arayın ve bize güvenmiyorsanız onlara sorun! onlarda ısıtmaz diyeceklerdir! artık onlara da inanmazsanız,yapacak birşey yok!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayi terbiyecisi

    arac icinde isinma saglayan elemanlar bu isinmayi motor sicakliginin belli bir seviyeye cikmasi ile saglar. yani motor icinde sirkule edilen su isitma sisteminin arac icerisine konuslandirilmis radyator vb icerisinde dolasmasi ve bir fan motorunun bu radyatorlere hava sirkule etmesi (uflemesi) ile calisir...

    motor isinmadan klima isi ihtiyacini giderebilir. zira klima sistemi motordan elektrik enerjisi disinda bir ihtiyaci olmadan bagimsiz calisir. yani yazin nasil klima gazinin klima ekipmanlarinca sogutulmasi ile serinleme ihtiyacimizi giderebiliyorsak kisin da sistemin ayni sekilde icindeki gazi isitmasi ile isinma ihtiyaci karsilanir. kimse de bana isitmaz vs demesin, her sabah motor isinana kadar (yaklasik 20 km) -10 yakin derecelerde klima ile isiniyorum... ancak sunu gozardi etmek olmaz: nasil piyasadan evlerimiz icin satin aldigimiz klimalarin sadece sogutma icin kullanilan cinsleri olabilecegi gibi firmalarin tercihi dogrultusunda sadece sogutma amacli klimali araclar da olabilir. ayrica hem sogutma hem isitma amacli olup da sicaklik eksilere duser dusmez isitma fonksiyonu calismayan kalitesiz klimalar da var...

    ayrica corum kaloriferi denilen sistemde motor suyu sirkule hortumuna bir "t" atilarak ikinci bir sirkule hatti olusturulur. "t" atilan kisma yaz ve kis konumu olan bir vana konulur.
    bu ikinci hat arac icine konulacak radyatorlu bir fan motoruna, yani corum kaloriferi dedigimiz sey, baglanir. boylece motor isindigi anda icerisi hamam kivamina gelir...







  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.