Şimdi Ara

Araç Değer Kaybı Tahsil Şartları ve Yöntemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
2.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Trafikte her an başımıza gelebilecek maddi hasarlı kazalar neticesinde trafik sigortaları ile yalnızca ücretsiz onarım değil ayrıca aracınızda oluşan değer kaybını tahsil etmek de mümkündür. Değer kaybı tahsilatı sanıldığı kadar uzun bir süreç olmayıp yaklaşık olarak üç ay içinde neticeye ulaşmaktadır. Kaza gerçekleştiği anda mutlaka bir kaza tespit tutanağı tutulması gerekmektedir aksi halde ücretsiz onarımdan yararlanılamayacağı gibi değer kaybı tutarı da alınamayacaktır. Bu kaza tespit tutanağı neticesinde üç ihtimal ortaya çıkmaktadır:

    1- %100 Haklısınız Aracınızda oluşan değer kaybının tamamını alabilirsiniz. (5400 TL'yi geçmemek kaydıyla.)
    2-%50 Haklısınız Aracınızda oluşan değer kaybının yarısını alabilirsiniz. (5400 TL'yi geçmemek kaydıyla.)
    3-%100 Haksızsınız Bu durumda ödeme almanız mümkün değildir.

    Kaza tespit tutanağı yukarıda sayılan üç halden biriyle sonuçlandığında ilk iki durumdan biri ortaya çıktı ise önce aracın onarımı yapılarak araçta oluşan hasar kaydının belirlenmesi gerekecektir. Daha sonra bu hasar kaydına göre değer kaybı belirlenmelidir. ( aracın yaşı, kilometresi, piyasa değeri, değişen veya onarılan parçalara göre).

    Değer kaybı belirlendikten sonra sigorta şirketine başvuru yapılarak ödeme talebinde bulunulmalı eğer sigorta şirketi ödemeyi yapmazsa sigorta tahkim kuruluna başvuru yapılarak kesin olarak sonuca ulaşılması mümkündür.

    Karayolları zorunlu trafik sigortası ve kaskolu araçlarınızda son iki yıl içinde gerçekleşmiş olan kazalar neticesinde oluşan değer kayıpları sigorta şirketleri tarafından karşılanmaktadır. Değer kaybı talebinde bulunabilmeniz için %100 kusurlu olmamanız yeterlidir. Ayırca ehliyetsiz araç kullanımı, alkol ve uyuşturucu madde etkisinde araç kullanımı ve kasıtlı gerçekleştirilmiş kazalar bu teminat kapsamında olmayıp değer kaybı talep edilemeyecektir.

    Yargıtayın son yıllarda vermiş olduğu içtihatlar ile birlikte değer kayıpları sigorta teminat kapsamına dahil edilecek zarar sigorta şirketince karşılanmaktadır. (Yukarıda sayılan istisnalar hariç)

    Örnek ile açıklayalım maddi hasarlı bir trafik kazasına karıştınız ve %50 oranında kusurlu bulundunuz; kaza neticesinde aracınızda 5 Bin TL hasar kaydı oluştu. 5000/2=2500 TL değer kaybı hesaplaması neticesinde yaklaşık 2000 TL civarında bir ödemenin tarafınıza yapılması gerekecektir.

    Burada dikkat edilmesi gereken hususlar

    1- 2 yıllık hak düşürücü süreyi kaçırmamak ( kaza tarihi itibariyle başlar)

    2- Yüzde yüz kusurlu veya yukarıda sayılan istisnalardan birinin olmaması.

    3- Aracın kaza tarihinden sonra el değiştirmemiş olması.

    4- Araçtaki hasar kaydının değer kaybı oluşturabilecek nitelikteki parçalarda meydana gelmiş olması.

    5- Tek taraflı gerçekleşen trafik kazalarda değer kaybı ödemesi alınabilmesi; kasko poliçesinde değer kaybının teminat altına alınmış olma şartına bağlıdır.


    Bu şartların varlığı halinde aracınızda oluşan değer kaybını başvuru yapmanız halinde sigorta şirketinden tahsil edebilmeniz mümkündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Augias -- 11 Ocak 2018; 12:52:44 >







  • Ek bilgi girişi için ayrılmıştır.
  • Tampon far gibi plastik aksamda hasar varsa değer kaybı çok az veriyorlar. Kaportada değişim varsa en çok değer kaybı o şekilde alınıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A380 -- 11 Ocak 2018; 12:53:25 >
  • Neden 5400?Ben 10bin lira kazanmıştım.Yanlış mı anladım acaba
  • gorkemnalbant G kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen siz 11 Temmuz 2017 SALI tarihinden önce aldınız; bu tarihte çıkartılan yönetmelik değişikliği ile sınırlama getirildi.

    MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin ekinde yer alan Tablo 7, 8, 9 ve 10’a dipnot olarak aşağıdaki cümle eklenmiştir.

    “* Sigorta şirketi tarafından ödenecek değer kaybı tutarı, maddi teminat limitinin %15’ini aşamaz.”


    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/07/20170711-3.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Augias

    Muhtemelen siz 11 Temmuz 2017 SALI tarihinden önce aldınız; bu tarihte çıkartılan yönetmelik değişikliği ile sınırlama getirildi.

    MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin ekinde yer alan Tablo 7, 8, 9 ve 10’a dipnot olarak aşağıdaki cümle eklenmiştir.

    “* Sigorta şirketi tarafından ödenecek değer kaybı tutarı, maddi teminat limitinin %15’ini aşamaz.”


    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/07/20170711-3.htm



    Hocam arkadasin aracina balkon cöktü ve 5 bin tramer kaydi oldu arkadasin sucu yok sigorta karsilar mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceazr27 -- 11 Ocak 2018; 14:7:18 >




  • Çok saçma olmuş bu durum.Neden kaybım daha fazla ise daha az bir meblağı veriyorlar.Mağdur daha da mağdur oluyor.Tabi burası Türkiye.Kesin bu durumuda suistimal etmişlerdir de böyle bir karar çıkmıştır.
  • ceazr27 C kullanıcısına yanıt
    Kasko poliçesini incelemek gerekiyor, tek taraflı kaza olduğu için zorunlu trafik sigortası karşılamaz.
  • 4 numarayı biraz daha açabilir misiniz mesela aks değişimi airbag açılması gibi durumlar nasıl değerlendiriliyor acaba?
  • Bende geçen sene kazaya karıştım. Olay zincirleme kaza sonucu benim aracıma çarpılması sonucu oldu. 0 km aldığım araçta hiçbir kaza yoktu bu kaza sonucunda değer düşümü meydana geldi. Eksper 3600 tl değer düşümü hesaplamasına rağmen 2400 tllik bir meblaa ödendi tarafıma. Bunun ile ilgili ne yapabilirim. Bu 2400 tl benim zararımı karşılamıyor.
  • Dikiz aynası değişiminden tazminat alabilirmiyim? Kaporta hasarı yok.
  • onrblt26 O kullanıcısına yanıt
    Plastik parçalar, tampon gibi, cam, lastik değer kaybı kapsamında değerlendirilmiyor; hasarın ana iskelet ve şaside gibi parçalarda olması gerekir.
    Vermiş olduğum bağlantıyı inceleyebilirsiniz.


    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/05/20150514-5-1.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Augias

    Kasko poliçesini incelemek gerekiyor, tek taraflı kaza olduğu için zorunlu trafik sigortası karşılamaz.

    Kaskoda karsilamaz o zaman.
  • ceazr27 C kullanıcısına yanıt
    Teminat kapsamında değilse karşılamaz.
  • Augias kullanıcısına yanıt
    teşekkürler hocam da neredeyse hiç bi şeyi kabul etmiyorlar
  • Arac yasi onemli mi peki. Benim 2010 hatasiz astra ma 2017 temmuz da park halinde iken acik kasa bir transit yanasirken dikkatsizlik sonucu arka bagaj kapagina carpti. Kapak degismedi ama gocuk icin islem gordu ve komple boyandi. Bu hasara kadar nokta hatasi yoktu. Ilk islemi. Sizce var mi yillardir binlerce lira kasko sigorta parasi odedigim sirketlerden deger kaybi alma sansim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet8824

    Arac yasi onemli mi peki. Benim 2010 hatasiz astra ma 2017 temmuz da park halinde iken acik kasa bir transit yanasirken dikkatsizlik sonucu arka bagaj kapagina carpti. Kapak degismedi ama gocuk icin islem gordu ve komple boyandi. Bu hasara kadar nokta hatasi yoktu. Ilk islemi. Sizce var mi yillardir binlerce lira kasko sigorta parasi odedigim sirketlerden deger kaybi alma sansim ?

    Max 300_400 lira alırsın
  • geçen sene yaptığım kaza sonucu servise ne kadar değer kaybı çıkar diye sordum 2-3 bin dedi. sigortadan kafadan 5150 talep ettim ödediler.
  • mehmet8824 M kullanıcısına yanıt
    Ne kadarlık bir hasar kaydı çıktı?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.