Şimdi Ara

Araç bakım periyodları teknik bir gereklilik mi; yoksa para tuzağı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
2.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Asıl sorun 300 tl tutacak bakım maliyetini yetkili servis adı altında 1200 tl ye itelemeye çalışmaları
    _____________________________
  • Motul yağ kullanıyorum, 13 binde bir değiştiriyorum yağı. Geçen sanayide bi usta yağ 8000-9000 binde değişmesi gerek yeenim dedi. Ha sttr dedim içimden. Yolunacak kaz arıyolar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yağini kendin alip gitmekle dahi 250,300tl kar edersiniz,servis yaği lt olarak lt fiyati 80,90 belkide 100tl olarak belirliyor ama sizin alip gideceginiz yağin fiyati 200tl dir..10bin km yeni araç için biraz düşük en fazla 15bin km dir.avrupa şartlari ile türkiye şartlari baya farklidir.Ama bu daha cok hava flitresi gibi etkenlerde yaşanir:) garanti bitene kadar dvm et hocam bittigi vakit flitrelerini servisden alip kendin değişirsin 2 bakimda servis ücretini cikartirsin
    Kisacasi yağ fiyati 300,350tl tutuyoken bakim fiyati 350,400tl fiyati cikiyor ortaya.Garanti bitigi zaman dişarda yapsan 500,600tl cepde kalir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 21 Eylül 2020; 3:16:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • zero01 kullanıcısına yanıt
    LL kullanırsanız sorun olmaz.
    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Tamamen distribütor kazığı.
    _____________________________
  • Adamlar bizim gibi 20 yaşındaki arabaya binmiyorlar,üstüne birde 2 yılda bir bakıma gidiyorlar. Bizde kaz gibi yolunamaya devam her yıl bakım, 2 yılda bir muayene, 6 ayda bir mtv vb. arabayı canı çıkana kadar kullan...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • En büyük doğru bilinen yanlışlardan birisi de yağ rengine bakarak değişim zamanı geldiğini düşünmek. Yağın renginin değişmesine etki eden birden çok faktör vardır. Koyu siyah bile olsa yağınız görevini yapıyor olabilir.
    _____________________________

    Rüzgar ve Güneş başta olmak üzere yenilenebilir enerji sorularınızı sorabilirsiniz.


    Kardeş kardeşi öldürmedikçe savaş yoktur.
  • 12-13bin km de özel serviste bakımını yapıyorum aracın, ortalama 300-350 civarı tutuyor.
    Yetkili servis gerçekten yorucu olabilirdi sürekli 1000 liranın üzerinde vermek.
    _____________________________
  • Dünyanın en iyi dizel motor üreticisi olduğu için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yollarımız aşırı tozlu. yakıt kalitesi düşük. hem zaten dizel araçta bakımlar ne kadar erken olursa o kadar motor dayanır. yoksa biz 90 bin km hiç bakım yaptırmadan renault master kullanmıştık. üstten yağ ekliyorduk eksiltince. araç artık rampa çıkamaz olmuştu. ne zaman bakımı yaptırdık işte o zaman araç kendine gelmişti.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Benim merak ettiğim Japon tankı Honda 10 binde bir bakım isterken teneke Renault nasıl 20 bin dayanıyor?
    Hahahah renoya teneke deyip hondaya tank demek için ne içmek gerekiyor söyle bizde yaşayalım o kafayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • ulu orta söyleme bunu biraz bilgili adam varsa rezil eder seni orda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    DH Otomobil Genel: "- x ve y arasında kaldım, hangisini alayım? - x alın. - y'yi tek geçerim. - x çakar. - y takar. - z düşünmez misiniz? - t verelim? - x ile çok güzel yanlanır, buyrun size video. - k alın pişman olmazsınız. - f varken k önerilir mi yuh artık! - doğru konuş! - hadi lan, seni paramla ezerim! - adres ver adres! - cart curt..."
  • Bizde 5 10 yaşında araba yeni sayılıyor. Orada ise yok pahasına satılıyor değeri yok. Kimi hurdaya bile gidiyor. Motor 100 150km gitse bile iyi. Motoru korumak mühim değil o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Peugeot 2008 aracım var.

    Aracın yol bilgisayarına servis bakım bilgisini 30.000 km veya 1 yıl olarak giriyor.

    Ama 15.000 km veya 1 yıl olacak şekilde bakıma gelin diyorlar.

    1 yılda 15.000 km yi zar zor yaptığım için kilometreden bağımsız yıllık bakıma götürüyorum.

    Yılda bir kez de bindiğin araca bakım yaptırmak kimseye zor gelmemeli.
    _____________________________
  • Bu ülkede araba kullananlara fazla bile 10 bin km. İkinci el araç bakıyoruz insan evladı gibi kullanan yok. Sanki arabalara hayvanlar binmiş. Arabanın içine bunu yapan motoruna ne yapmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Almanyada 2 yil demissiniz.Ilk defa 1 yildan uzun yag degisim periodu duydum. Tam sentetikte bile genelde bir yil sonra degistiriliyor cogu markada.

    Genelde toz hocam bakim araliginin Turkiyede daha dusuk olmasinin nedeni. ayrica VW de kullanima adapte bakim araligi yok mu? Bir cok firma da artik sabit km araligi yok. Arac kullanim kosullarina gore yag degisim uyarisi veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 22 Eylül 2020; 9:38:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio
  • 99 yılından beri araç kullanırım .

    Bugüne kadar hep bilerek 2500-3000 km geçerim bakım zamanını. Hiç bir sorunda yaşamadım .

    Malum memur maaşları ile geçim zor. Hoş ülkede patron değilsen , geri kalan hepimizin geçimi zor.

    Sanırım bugüne kadar . 5-6 bakım karım olmuştur.
    _____________________________
    https://abnb.me/e/yhPEehmoC8
    ----
    Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
    ...
  • Geçen Sekiz Silindir Youtube kanalında Accent era 1.6 LPG'li kapak açmadan 910bin km yapmış. Araç taksi olarak kullanılmış yıllarca ve her 10binde yağ değiştirmişler. Km arttıkça 6-7binlere indirmişler yağ değişim aralığını.

    Yorum sizin
    _____________________________
    Nokia X6, Galaxy S2, Galaxy Note 2, iP 5, iP 5s, iP 6, Samsung S7e, iP 7 Plus, iP Xs
    AMD Ryzen 9 5900X MSI x570 Corsair 16Gb DDR4 3000mhz Zotac gtx1060 3gb Corsair CX750 PSU DELL U2414H IPS, Macbook Air M2
    Canon 6D - Sigma 24-105 f4 ART - Sigma 85mm f1.4 ART - MC Carl Zeiss JENA 135mm f3.5 - MC Revuenon 24mm Macro - Tair 3S 300mm - LowePro Hatchback Aw 22L - Xiaomi Urban Style Bag
    Fotoğraf Portfoliom = 500px:http://500px.com/MuhammetTeker
  • Sen Avrupalımısın 10 maaşın ile sıfır araç alabileceksin, 5 sene de hadi bilemedin yine 10 sene sonra aracı hurdaya ayırabilip yine sıfır araç alabileceksin. Adam bireysel kullanıcı için 20 bin km de bir bakım aralığı da yapar 30 bin km de nasıl olsa araç motor yese yeni motoru alması 3 maaşına bakacak. Adam sabah aracını bırakıyor akşama yeni motor atılmış halde aracını alıyor. Evrak kürek işi zaten yok.

    Her ülkenin kendi derdi vardır, Avrupa'da bakım fiyatları çok yüksek ama araçların km ömürleri kısa çoğunluk yüzbinlerce km kullanmıyor araçlarını kullanmak isteyenler de ağır hizmet yani ülkemizdeki bakım aralıklarında olduğu gibi bakımlarını yaptırıyor. Senin ülkende ise mal değerli bakım ucuz. Alt tarafı bir yağ bir filtre 500 TL'ye en fazla halledersin sene de iki bakım yapsan bile 1000 TL. Sadece bir örnek vereyim Hyundai ortalama bir aile aracının üst kapağı 20-25 bin TL orjinali zaten kimsenin de orjinal kullanabildiği yok ya ayrı konu. Aracına bakma bakalım sanayi ile nasıl kanki oluyorsun.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.