Şimdi Ara

Arabistanda neden çok toyota var? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
1
Favori
15.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Çok kaldım Arabistan' da... Ne Toyota lar var, biz araba görmüyoruz Türkiye' de.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mercedes jip de var genelde ama lüxlerinden
  • hiç biri bir vw olamaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Aslında en büyük sebep "LAND CRUISER" ama adamlar genel olarak memnunlar ki bu markayı kullanıyorlar. Konuya amerikayı katıp durumu "amerikan malları gibi araplarda mal olduklarından alıyorlar" a getirmek komik ve ayrıca buradaki toyota sahibi arkadaşlara da hakarettir. Amerikan halkı koyun ama türkiyede otomobil için aylarca sıra bekleyenlerden daha fazla değil...

    Laf bana gelmiş sanırım.

    Yanlış anlaşılma olmaması açısından açayım biraz.Amerikalılara veya Araplara mal demedim,kastetmedim bile.İki millet de tüketim çılgını,çok yakan ve gösterişli otomobilleri seviyorlar dedim.Bu cümlede bir terslik var mı?Doğruya doğru.

    Ülkemizdeki Toyota modelleri ve ABD,Arabistan'daki Toyota modelleri birbirini ne kadar tutuyor?Kaç tane ortak model var?Müşteri profilleri tamamen farklı,buradan ülkemizdeki Toyota sahiplerine hakaret etme kısmını nasıl çıkardınız acaba?

    Mesajımda anlatmak istediğim;Toyota'nın ABD'ye ürettiği her model Araplara da uygun.İki millet imkan ve karakter olarak çok yakın çünkü.Nerelere çekmişsiniz.

    cok yakan arabalari mi seviyorlar?

    yani galeriye araba almaya giden bir amerikali iki arac arasinda kaldi mi gidip daha cok yakanini mi tercih ediyor bunu mu demek istiyorsun? birak amerikaliyi dunya uzerinde bu tip bir insan var midir hic bi onu dusun? amerikada satisa cikardigim arabalari gormeye gelip de MPGsini sormayan adam olmamaistir. avrupa araba reklamlarinda kango dolleyen gergedan yok vites topuzunu agzina alan kadin gibi %100 fetisizm odakli ama arabadan %0 bahseden temalari islerken amerikadaki reklamlari incelediginde reklamlarin MPG hatta kisaltilmis reklamlarin yalnizca MPG odakli oldugunu gorursun.

    gene iddia ediyorum kainatin en pahali benzinini kullanan turkiye bile bir amerikali kadar yakit tuketimi dusunmuyor.




  • Toyota var ama toyota kadar Hyundai de var ya dayanıklı yada kullan at yapıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Aslında en büyük sebep "LAND CRUISER" ama adamlar genel olarak memnunlar ki bu markayı kullanıyorlar. Konuya amerikayı katıp durumu "amerikan malları gibi araplarda mal olduklarından alıyorlar" a getirmek komik ve ayrıca buradaki toyota sahibi arkadaşlara da hakarettir. Amerikan halkı koyun ama türkiyede otomobil için aylarca sıra bekleyenlerden daha fazla değil...

    Laf bana gelmiş sanırım.

    Yanlış anlaşılma olmaması açısından açayım biraz.Amerikalılara veya Araplara mal demedim,kastetmedim bile.İki millet de tüketim çılgını,çok yakan ve gösterişli otomobilleri seviyorlar dedim.Bu cümlede bir terslik var mı?Doğruya doğru.

    Ülkemizdeki Toyota modelleri ve ABD,Arabistan'daki Toyota modelleri birbirini ne kadar tutuyor?Kaç tane ortak model var?Müşteri profilleri tamamen farklı,buradan ülkemizdeki Toyota sahiplerine hakaret etme kısmını nasıl çıkardınız acaba?

    Mesajımda anlatmak istediğim;Toyota'nın ABD'ye ürettiği her model Araplara da uygun.İki millet imkan ve karakter olarak çok yakın çünkü.Nerelere çekmişsiniz.

    cok yakan arabalari mi seviyorlar?

    yani galeriye araba almaya giden bir amerikali iki arac arasinda kaldi mi gidip daha cok yakanini mi tercih ediyor bunu mu demek istiyorsun? birak amerikaliyi dunya uzerinde bu tip bir insan var midir hic bi onu dusun? amerikada satisa cikardigim arabalari gormeye gelip de MPGsini sormayan adam olmamaistir. avrupa araba reklamlarinda kango dolleyen gergedan yok vites topuzunu agzina alan kadin gibi %100 fetisizm odakli ama arabadan %0 bahseden temalari islerken amerikadaki reklamlari incelediginde reklamlarin MPG hatta kisaltilmis reklamlarin yalnizca MPG odakli oldugunu gorursun.

    gene iddia ediyorum kainatin en pahali benzinini kullanan turkiye bile bir amerikali kadar yakit tuketimi dusunmuyor.

    Müşteri kitlesi böyleyse peki neden Amerika'ya da Avrupa pazarına uygun olarak üretilmiş "downsizing" araçlar ihraç edilmiyor?

    C Segmenti otomobillerde 2-2.5 litre motorları garipsemiyor insanlar.

    Ha derseniz ki büyük hacimli motorları çok yakmıyor, e o zaman emisyonları da uygun demektir.Bu sefer de neden Avrupa pazarı büyük hacimli motor yerine daha komplike turbo beslemeli vs. motorlar kullanıyor boş yere?

    Sonuçta ortada bir büyük hacim sevdası var.Çok yakan otomobilleri seviyorlar kısmını hatalı yazmış olabilirim, büyük ihtimalle SRT V8'ler Shelby'ler falan gelmiştir aklıma o sırada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Aslında en büyük sebep "LAND CRUISER" ama adamlar genel olarak memnunlar ki bu markayı kullanıyorlar. Konuya amerikayı katıp durumu "amerikan malları gibi araplarda mal olduklarından alıyorlar" a getirmek komik ve ayrıca buradaki toyota sahibi arkadaşlara da hakarettir. Amerikan halkı koyun ama türkiyede otomobil için aylarca sıra bekleyenlerden daha fazla değil...

    Laf bana gelmiş sanırım.

    Yanlış anlaşılma olmaması açısından açayım biraz.Amerikalılara veya Araplara mal demedim,kastetmedim bile.İki millet de tüketim çılgını,çok yakan ve gösterişli otomobilleri seviyorlar dedim.Bu cümlede bir terslik var mı?Doğruya doğru.

    Ülkemizdeki Toyota modelleri ve ABD,Arabistan'daki Toyota modelleri birbirini ne kadar tutuyor?Kaç tane ortak model var?Müşteri profilleri tamamen farklı,buradan ülkemizdeki Toyota sahiplerine hakaret etme kısmını nasıl çıkardınız acaba?

    Mesajımda anlatmak istediğim;Toyota'nın ABD'ye ürettiği her model Araplara da uygun.İki millet imkan ve karakter olarak çok yakın çünkü.Nerelere çekmişsiniz.

    cok yakan arabalari mi seviyorlar?

    yani galeriye araba almaya giden bir amerikali iki arac arasinda kaldi mi gidip daha cok yakanini mi tercih ediyor bunu mu demek istiyorsun? birak amerikaliyi dunya uzerinde bu tip bir insan var midir hic bi onu dusun? amerikada satisa cikardigim arabalari gormeye gelip de MPGsini sormayan adam olmamaistir. avrupa araba reklamlarinda kango dolleyen gergedan yok vites topuzunu agzina alan kadin gibi %100 fetisizm odakli ama arabadan %0 bahseden temalari islerken amerikadaki reklamlari incelediginde reklamlarin MPG hatta kisaltilmis reklamlarin yalnizca MPG odakli oldugunu gorursun.

    gene iddia ediyorum kainatin en pahali benzinini kullanan turkiye bile bir amerikali kadar yakit tuketimi dusunmuyor.

    Müşteri kitlesi böyleyse peki neden Amerika'ya da Avrupa pazarına uygun olarak üretilmiş "downsizing" araçlar ihraç edilmiyor?

    C Segmenti otomobillerde 2-2.5 litre motorları garipsemiyor insanlar.

    Ha derseniz ki büyük hacimli motorları çok yakmıyor, e o zaman emisyonları da uygun demektir.Bu sefer de neden Avrupa pazarı büyük hacimli motor yerine daha komplike turbo beslemeli vs. motorlar kullanıyor boş yere?

    Sonuçta ortada bir büyük hacim sevdası var.Çok yakan otomobilleri seviyorlar kısmını hatalı yazmış olabilirim, büyük ihtimalle SRT V8'ler Shelby'ler falan gelmiştir aklıma o sırada.

    downsizing araclar 70lerde ilk olarak amerikada gundeme geldi zaten. kim soyluyor amerikanin downsizing kullanmadigini?

    asil sorun dh forumun hacim-yakit tuketimi hesabini 1600cc 10 litre yakiyor ozman 1600cc x 3 = 4200cc de 30 litre yakar duzmantigi ile hesap yapip hic kullanmadiklari motorlari kendi kafalarinca degerlendirmelerinden cikiyor. hatirliyorum dhde acilan bi konuda biri mustangler 40 litre yakiyomus diyen olmustu.

    buraya gene benim actigim bir konuda 6200cc camaronun 4000cc m3ten %20 daha az tuketip ayni gucu urettigi gibi bi cok ornek eklemistim zamaninda.

    amerikalilar evet bizim kullandigimiz gibi 4 kisilik diye satilip arkaya kimsenin oturamadigi ya da oturmaya calistiginda bacaklarini kendi omzuna atip binmek zorunda kaldigi aslinda 2 kisilik arabalara binmiyorlar. binenler var ama nufusun %2-3 kadar. bizde fullsize olarak satilan araclar amerikada midsize sinifina giriyor. amerikada fullsize olarak satilana raclarin da ne kadar buyuk, agir ve eni 2metre olan bu arclarin nasil bir ruzgar direnci profiline sahip oldugunu bi dusunun. bu araclara kalkip 1500motor koyamazsiniz. cogu 4000motor ve ustu. ama bu hacimdeki motorlariyla bile tuketimleri 8-9 litre civarinda. zaten amerika hacim ve tuketim rtalamasina bakildiginda 3500cc ve 8.5 litre degerleri cikiyor. hem de adamlar binek araclarda zehir sican dizelleri hic kullanmiyorlar. 70lerde bi ara cadillac gibi firmalar bile dizele gecis yapmisti ancak bu fikrin dogru olmadigini kisa surede anlayip gene benzine geri donus yaptilar. netekim amerikalilar dizel motor kullandiklari araclarinda da denk araclardan daha ekonomikler. 6700 V8 f serisi pikaplar dizel motor ile 8 litre gibi tuketime sahpken biz downsizin connectlerde bu degere yaklasabiliyoruz ancak. aradaki fark biri 100bg bile degilken digeri 400bg.

    ha bu arada turbo besleme efektif sikistirma oranini arttirmak disinda(herlde bunu 100.kez yaziyorum) kullanildiginda yakit tuketmini azaltmaz aksine arttirir.




  • benim kardeşim 2009-2013 aracı corolla kullandı sıkıldı satıp yeni corolla aldı araç 4 yılda sadece bakım için servise gitti ben ise bu 4 yılda 3 tane fransız eskittim en iyisi 15 bin km dayandı alt takımda değişmeler oldu orası burası derken zarar edip sattık kardeşim 40 a aldı 40 a sattı hatta 42 ye satıyordu aracın çamurluğuna çarptılar 2 bin değer kaybetti neyse mevcut aracımda ön konsol aşırı güneşe maruz kaldığında gıcırdama çıtırdama oluyor viraj falan dönerken şimdi gelde toyota değil bu arabaları kullan o sıcaklarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Aslında en büyük sebep "LAND CRUISER" ama adamlar genel olarak memnunlar ki bu markayı kullanıyorlar. Konuya amerikayı katıp durumu "amerikan malları gibi araplarda mal olduklarından alıyorlar" a getirmek komik ve ayrıca buradaki toyota sahibi arkadaşlara da hakarettir. Amerikan halkı koyun ama türkiyede otomobil için aylarca sıra bekleyenlerden daha fazla değil...

    Laf bana gelmiş sanırım.

    Yanlış anlaşılma olmaması açısından açayım biraz.Amerikalılara veya Araplara mal demedim,kastetmedim bile.İki millet de tüketim çılgını,çok yakan ve gösterişli otomobilleri seviyorlar dedim.Bu cümlede bir terslik var mı?Doğruya doğru.

    Ülkemizdeki Toyota modelleri ve ABD,Arabistan'daki Toyota modelleri birbirini ne kadar tutuyor?Kaç tane ortak model var?Müşteri profilleri tamamen farklı,buradan ülkemizdeki Toyota sahiplerine hakaret etme kısmını nasıl çıkardınız acaba?

    Mesajımda anlatmak istediğim;Toyota'nın ABD'ye ürettiği her model Araplara da uygun.İki millet imkan ve karakter olarak çok yakın çünkü.Nerelere çekmişsiniz.

    cok yakan arabalari mi seviyorlar?

    yani galeriye araba almaya giden bir amerikali iki arac arasinda kaldi mi gidip daha cok yakanini mi tercih ediyor bunu mu demek istiyorsun? birak amerikaliyi dunya uzerinde bu tip bir insan var midir hic bi onu dusun? amerikada satisa cikardigim arabalari gormeye gelip de MPGsini sormayan adam olmamaistir. avrupa araba reklamlarinda kango dolleyen gergedan yok vites topuzunu agzina alan kadin gibi %100 fetisizm odakli ama arabadan %0 bahseden temalari islerken amerikadaki reklamlari incelediginde reklamlarin MPG hatta kisaltilmis reklamlarin yalnizca MPG odakli oldugunu gorursun.

    gene iddia ediyorum kainatin en pahali benzinini kullanan turkiye bile bir amerikali kadar yakit tuketimi dusunmuyor.

    Müşteri kitlesi böyleyse peki neden Amerika'ya da Avrupa pazarına uygun olarak üretilmiş "downsizing" araçlar ihraç edilmiyor?

    C Segmenti otomobillerde 2-2.5 litre motorları garipsemiyor insanlar.

    Ha derseniz ki büyük hacimli motorları çok yakmıyor, e o zaman emisyonları da uygun demektir.Bu sefer de neden Avrupa pazarı büyük hacimli motor yerine daha komplike turbo beslemeli vs. motorlar kullanıyor boş yere?

    Sonuçta ortada bir büyük hacim sevdası var.Çok yakan otomobilleri seviyorlar kısmını hatalı yazmış olabilirim, büyük ihtimalle SRT V8'ler Shelby'ler falan gelmiştir aklıma o sırada.

    downsizing araclar 70lerde ilk olarak amerikada gundeme geldi zaten. kim soyluyor amerikanin downsizing kullanmadigini?

    asil sorun dh forumun hacim-yakit tuketimi hesabini 1600cc 10 litre yakiyor ozman 1600cc x 3 = 4200cc de 30 litre yakar duzmantigi ile hesap yapip hic kullanmadiklari motorlari kendi kafalarinca degerlendirmelerinden cikiyor. hatirliyorum dhde acilan bi konuda biri mustangler 40 litre yakiyomus diyen olmustu.

    buraya gene benim actigim bir konuda 6200cc camaronun 4000cc m3ten %20 daha az tuketip ayni gucu urettigi gibi bi cok ornek eklemistim zamaninda.

    amerikalilar evet bizim kullandigimiz gibi 4 kisilik diye satilip arkaya kimsenin oturamadigi ya da oturmaya calistiginda bacaklarini kendi omzuna atip binmek zorunda kaldigi aslinda 2 kisilik arabalara binmiyorlar. binenler var ama nufusun %2-3 kadar. bizde fullsize olarak satilan araclar amerikada midsize sinifina giriyor. amerikada fullsize olarak satilana raclarin da ne kadar buyuk, agir ve eni 2metre olan bu arclarin nasil bir ruzgar direnci profiline sahip oldugunu bi dusunun. bu araclara kalkip 1500motor koyamazsiniz. cogu 4000motor ve ustu. ama bu hacimdeki motorlariyla bile tuketimleri 8-9 litre civarinda. zaten amerika hacim ve tuketim rtalamasina bakildiginda 3500cc ve 8.5 litre degerleri cikiyor. hem de adamlar binek araclarda zehir sican dizelleri hic kullanmiyorlar. 70lerde bi ara cadillac gibi firmalar bile dizele gecis yapmisti ancak bu fikrin dogru olmadigini kisa surede anlayip gene benzine geri donus yaptilar. netekim amerikalilar dizel motor kullandiklari araclarinda da denk araclardan daha ekonomikler. 6700 V8 f serisi pikaplar dizel motor ile 8 litre gibi tuketime sahpken biz downsizin connectlerde bu degere yaklasabiliyoruz ancak. aradaki fark biri 100bg bile degilken digeri 400bg.

    ha bu arada turbo besleme efektif sikistirma oranini arttirmak disinda(herlde bunu 100.kez yaziyorum) kullanildiginda yakit tuketmini azaltmaz aksine arttirir.

    Hah tamam işte şimdi oldu, teşekkürler bilgilendirme için.

    Şimdi aklımdaki tek soru işareti şu; madem durum böyle, neden Avrupalılar bi ton ar-ge masrafı yapıp motorları küçültcez, D sınıfı araçlara 1.0-1.4 motorlar koycaz diye kasıyorlar?

    Hem ütopik ar-ge masrafları sonucu ortaya çıkardıkları küçük motorlar da sorunsuzluktan fersah fersah uzak oluyor.Bakınız TSI motorlar.Avrupa'da Türkiye'deki gibi bir vergi sistemi yok sonuçta.Motor 6 litre de olsa az yakıp az emisyon salınımı yapıyorsa gayet uygun fiyattan satışa çıkıyor.

    Asıl amaç yedek parça ve servis gelirlerini arttırmak mı?




  • Utku kullanıcısına yanıt
    1.000.000km yapabilir yapan var sivas ilinde ben ohc motorlu opel kadett ile 500.000de motor yeniledim oda 20/50 yağ kullandığım için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orijinalden alıntı: tlgkrn

    Toyotalar ucuz mu??? dalga mı geçiyorsun

    Bu konuyu nasıl buldunuz :)

    Arabistanda en üst seviye corolla 18 bin dolar, en üst seviye camry 27bin dolar.

    Marka farketmeksizin arabalar bizim ülkemizde pahalı.

    http://www.toyota.com.sa/en/modelsprices.asp?model_id=4

    diğer otomobil markalarına baktınız mı?

    toyotalar ucuz değilde suudi arabistanda arabalar ucuz demek daha doğru olur kendi segmentinde türkiyede'e ucuz değil 2013 Corolla dizel en dolu modeli premium 73.000 tl cik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Aslında en büyük sebep "LAND CRUISER" ama adamlar genel olarak memnunlar ki bu markayı kullanıyorlar. Konuya amerikayı katıp durumu "amerikan malları gibi araplarda mal olduklarından alıyorlar" a getirmek komik ve ayrıca buradaki toyota sahibi arkadaşlara da hakarettir. Amerikan halkı koyun ama türkiyede otomobil için aylarca sıra bekleyenlerden daha fazla değil...

    Laf bana gelmiş sanırım.

    Yanlış anlaşılma olmaması açısından açayım biraz.Amerikalılara veya Araplara mal demedim,kastetmedim bile.İki millet de tüketim çılgını,çok yakan ve gösterişli otomobilleri seviyorlar dedim.Bu cümlede bir terslik var mı?Doğruya doğru.

    Ülkemizdeki Toyota modelleri ve ABD,Arabistan'daki Toyota modelleri birbirini ne kadar tutuyor?Kaç tane ortak model var?Müşteri profilleri tamamen farklı,buradan ülkemizdeki Toyota sahiplerine hakaret etme kısmını nasıl çıkardınız acaba?

    Mesajımda anlatmak istediğim;Toyota'nın ABD'ye ürettiği her model Araplara da uygun.İki millet imkan ve karakter olarak çok yakın çünkü.Nerelere çekmişsiniz.

    cok yakan arabalari mi seviyorlar?

    yani galeriye araba almaya giden bir amerikali iki arac arasinda kaldi mi gidip daha cok yakanini mi tercih ediyor bunu mu demek istiyorsun? birak amerikaliyi dunya uzerinde bu tip bir insan var midir hic bi onu dusun? amerikada satisa cikardigim arabalari gormeye gelip de MPGsini sormayan adam olmamaistir. avrupa araba reklamlarinda kango dolleyen gergedan yok vites topuzunu agzina alan kadin gibi %100 fetisizm odakli ama arabadan %0 bahseden temalari islerken amerikadaki reklamlari incelediginde reklamlarin MPG hatta kisaltilmis reklamlarin yalnizca MPG odakli oldugunu gorursun.

    gene iddia ediyorum kainatin en pahali benzinini kullanan turkiye bile bir amerikali kadar yakit tuketimi dusunmuyor.

    Müşteri kitlesi böyleyse peki neden Amerika'ya da Avrupa pazarına uygun olarak üretilmiş "downsizing" araçlar ihraç edilmiyor?

    C Segmenti otomobillerde 2-2.5 litre motorları garipsemiyor insanlar.

    Ha derseniz ki büyük hacimli motorları çok yakmıyor, e o zaman emisyonları da uygun demektir.Bu sefer de neden Avrupa pazarı büyük hacimli motor yerine daha komplike turbo beslemeli vs. motorlar kullanıyor boş yere?

    Sonuçta ortada bir büyük hacim sevdası var.Çok yakan otomobilleri seviyorlar kısmını hatalı yazmış olabilirim, büyük ihtimalle SRT V8'ler Shelby'ler falan gelmiştir aklıma o sırada.

    downsizing araclar 70lerde ilk olarak amerikada gundeme geldi zaten. kim soyluyor amerikanin downsizing kullanmadigini?

    asil sorun dh forumun hacim-yakit tuketimi hesabini 1600cc 10 litre yakiyor ozman 1600cc x 3 = 4200cc de 30 litre yakar duzmantigi ile hesap yapip hic kullanmadiklari motorlari kendi kafalarinca degerlendirmelerinden cikiyor. hatirliyorum dhde acilan bi konuda biri mustangler 40 litre yakiyomus diyen olmustu.

    buraya gene benim actigim bir konuda 6200cc camaronun 4000cc m3ten %20 daha az tuketip ayni gucu urettigi gibi bi cok ornek eklemistim zamaninda.

    amerikalilar evet bizim kullandigimiz gibi 4 kisilik diye satilip arkaya kimsenin oturamadigi ya da oturmaya calistiginda bacaklarini kendi omzuna atip binmek zorunda kaldigi aslinda 2 kisilik arabalara binmiyorlar. binenler var ama nufusun %2-3 kadar. bizde fullsize olarak satilan araclar amerikada midsize sinifina giriyor. amerikada fullsize olarak satilana raclarin da ne kadar buyuk, agir ve eni 2metre olan bu arclarin nasil bir ruzgar direnci profiline sahip oldugunu bi dusunun. bu araclara kalkip 1500motor koyamazsiniz. cogu 4000motor ve ustu. ama bu hacimdeki motorlariyla bile tuketimleri 8-9 litre civarinda. zaten amerika hacim ve tuketim rtalamasina bakildiginda 3500cc ve 8.5 litre degerleri cikiyor. hem de adamlar binek araclarda zehir sican dizelleri hic kullanmiyorlar. 70lerde bi ara cadillac gibi firmalar bile dizele gecis yapmisti ancak bu fikrin dogru olmadigini kisa surede anlayip gene benzine geri donus yaptilar. netekim amerikalilar dizel motor kullandiklari araclarinda da denk araclardan daha ekonomikler. 6700 V8 f serisi pikaplar dizel motor ile 8 litre gibi tuketime sahpken biz downsizin connectlerde bu degere yaklasabiliyoruz ancak. aradaki fark biri 100bg bile degilken digeri 400bg.

    ha bu arada turbo besleme efektif sikistirma oranini arttirmak disinda(herlde bunu 100.kez yaziyorum) kullanildiginda yakit tuketmini azaltmaz aksine arttirir.

    Hah tamam işte şimdi oldu, teşekkürler bilgilendirme için.

    Şimdi aklımdaki tek soru işareti şu; madem durum böyle, neden Avrupalılar bi ton ar-ge masrafı yapıp motorları küçültcez, D sınıfı araçlara 1.0-1.4 motorlar koycaz diye kasıyorlar?

    Hem ütopik ar-ge masrafları sonucu ortaya çıkardıkları küçük motorlar da sorunsuzluktan fersah fersah uzak oluyor.Bakınız TSI motorlar.Avrupa'da Türkiye'deki gibi bir vergi sistemi yok sonuçta.Motor 6 litre de olsa az yakıp az emisyon salınımı yapıyorsa gayet uygun fiyattan satışa çıkıyor.

    Asıl amaç yedek parça ve servis gelirlerini arttırmak mı?

    firmalarin en cok kar ettikleri servis ve yedek parcalar bu dogru. hatta firmalar araclari insanlari bu servislere baglamak icin eroinin ilkinin bedava verilmesi gibi bir strateji izliyorlar. araca ozel serviste dokundurursan garanti kapsami disi falan kaliyor bunlarin hepsi o stratejinin bi parcasi. ama firmalarin araclar daha cabuk bozulsun da servise dussunler biz de ordan daha cok para kazanalim diye bisey dusunduklerini sanmiyorum tabi tcdeki vosvos yetkili saticisi disinda. vosvos zaten bozulacagi %100 garanti olan bir aracin bile tcde peremenyom klasa gecmek isteyenler tarafindan kapis kapis gidecegini bildigi icin boyle bir yol izliyo olabilir.

    turbo downsizing motorlarin gundeme gelmesinin tek nedeni gene bu forumda defalarca yazmistim, surus aliskinliklarimiza uygun olarak, icten yanmali bir motorun en buyuk kayibi isi gecisini mumkun oldugunca azaltmaktan geciyor. aslinda bu tip araclar turbo olmasa gene ayni yakar diyebiliriz ancak bu sefer de kalkis, hizlanma, sollama gibi ani yuksek guc gerektiren yerlerde arac surucuyu yari yolda birakmis oluyor. gunumuz araclarinda asiri besleme kullaniminin tek nedeni bu.




  • Araplar sorunsuz diye alıyorlar. Üstelik yakıt derdi de yok. Hacim yada tüketim değerleri önemsiz. O nedenle hep büyük motorlu SUV araç alıyorlar.

    ABD'de öyle. Onlar da benzinli ve büyük motorlu araç alıyor. Sonuçta zengin ülkeler, benzin ucuz. Trafik az.
  • Sıcağa dayanıklı olmasıda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Amerika pazarı için üretilmiş her araç Arap pazarına da uyar.

    Benzin fiyatları ikisinde de sudan ucuz,iki millet de malum tüketim çılgını,severler geniş çok yakan gösterişli otomobilleri.

    Amerika'da neden çok Toyota varsa Arabistan'da da aynı sebeptendir.Toyota'nın ABD pazarını hedef alan markası Lexus da bolca mevcuttur Arap topraklarında.

    Naptın hocam sen gören de Totoya yı yakıt canavarı sanacak. amerika da araba tamirinin çok tuzlu olduğunu duymuştum. Arabada aşırı bir sorun var ise
    tamir yerine direk hurdaya ayırıyorlarmış. Sanırırm arap pazarında da durum böyle. Bu yüzden toyotayı seçiyorlar.

    Toyota = no problem




  • Ben belgesel kanallarındaki otomotiv tabanlı programları takip ediyorum. Amerika da araba alırken insanlar, bakımları tam mı? arızası var mı?
    diye bakarlar. Boya değişen hiç umurlarında olmaz.
  • Afganistan'da da neredeyse hepsi toyota idi.
  • Al KHOBAR - DAMMAM - HUFUF arasında otobanda güneşli çöl sıcağında kılima açık 160 Km hız yapan eski püskü delik deşik TOYOTA kamyoneti hala anıyorum...Vites geçişlerinde manuel olmasına karşılık ses falan yok...Lık diye bir ses çıkıyor hepsi bu kadar...1983 te Türkiye de TOYOTA yoktu...Her iklime uyar...Sorunsuz bir araçtı...TOYOTA HİLUX...Benzinlydi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 30 Kasım 2013; 9:46:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    land cruiser in arazi performansı çöldeki dayanıklılığından felan değil , şeyhin biri çıktı "alın lan bunu" dedi diye alıyorlar diyorsun yani

    hahaha galiba öyle diyor ama aslında öyle değil işte
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.