Şimdi Ara

Arabadan anlayanlar içeri lütfen.. Bu frenler normal mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba,

    öncelikle şunu belirteyim, ben arabadan hiç anlamam, mekanik aksamıydı, piyasa fiyatıydı, motoruydu, şanzumanıydı, rot balansıydı vs. Kısacası arabayla ilgili tek bildiğim şey sürmek... araba sürmeyi 2012 volvo s40 ile öğrendim ve bu vakte kadar hep volvoyu sürdüm. Daha sonra babam yazlık almak için volvoyu sattı 99 model benzinli uno aldı. Şehir dışında olduğum için unoyu yeni sürme fırsatım oldu. Sorumda işte tam burada. Arkadaşlar bana arabanın frenleri tutmuyormuş gibi geldi. Yanı basıyorum ama tepkisi çok geç oluyor. Bu bir sorun mu, sorun ise nasıl halledilebilir. Volvodayken hiç böyle olmuyordu, en ufak bi dokunuşta hemen frenler devreye giriyordu.

    Şimdi şöyle düşünüyorum; iki ihtimal var, ilki arabanın frenleri sıkıntılı, ikisi ise daha önce hiç böyle "düşük teknolojili" araba sürmediğim için bu arabanın frenlerinin volvoya kıyasla daha kötü olduğu için normal olan araba frenleri volvoya alıştığım için mi kötü geliyor bilemedim açıkçası. Sizce neden olmuş olabilir. Çünkü ciddi ciddi tedirgin oluyorum uno yu sürerken. 70 i geçmemeye özen gösteriyorum.

    Not: biliyorum, burada araba konusunda bilgi birikimi çok çok fazla olan abilerimiz var. Sizlerden rica bu tecrübelerinizi benle paylaşmanızdır. Herkese iyi forumlar







  • Attan inip eşeğe bindiğiniz için öyle gelmiştir.
  • Hocam volvodan sonra gayet normal. 2005 model clio symbol aracım var abs falan da yok düşük teknolojili bir araç yani ama buna rağmen broadway vs kullanan tanıdıklarım araca bildiğinde ilk.sokak başında kafayı cama gömüyorlar neredeyse. Bu iki araç arasındaki fark bile bu kadar belirginken 2012 s40 la uno arasında dağlar olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalite farkı kendini belli eder. Ayrıca balatalar bitik de olabilir. Geç frenler. Fakat fren kuvvetinden aynı gücü beklemeyin.
  • Offffff cok sert olmus hocam ya konuya gelince birisi uzay mekigi oteki bisiklet hocam oyle olmasi dogal zamanla alisirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normaldir 2012 s40 ve uno
  • Volvonun frenleri disktir hocam uno kampana frendir.Tabi birde abs ebd olmayinca...
  • azıcık sağlam bas kökle durur
  • Frene sonuna kadar basın tekerleri kitleyip kaymaya başlıyorsanız demek ki fren tutuyor.(tehlikeli olmaması için çok fazla süratle denemeyin 30-40 km yeterli) Şu halde dozlaması daha önce kullandığınız araçtan farklı olduğundan böyle hissediyorsunuzdur.
  • Dediğiniz kadar vasat tutuyorsa, fren balataları incelmiş olabilir. Balata inceldikçe fren pedalı daha aşağıdan itibaren fren uygulamaya başlar. Çünkü aşınan balata ile disk arasında boşluk artmıştır, pedalın başında o boşluğu hissedersiniz. Balataları yeniletirseniz -ki unonun balataları pek birşey tutmaz- frenler daha iyi ve net hale gelir. Ama sıfır hali bile bir volvo araç gibi olmaz haliyle. Fakat 70le gitmeye korkuyorum diyeceğiniz kadar kötüyse balatalar ömrünü tamamlamıştır büyük ihtimalle. Ayrıca o tip eski araçlarda fren pedal ayarı da yapılabiliyor yanlış bilmiyorsam, frenler pedalın daha uçlarında tepki verecek şekilde ayarlatabilirsiniz. Ama çok da abartmamakta fayda var aksi taktirde ortalama üstü herhangi bir frenlemede lastikler kolayca kitlenir hale gelebilir. Ustanın tam kıvamında ayar yapması lazım.
  • Abs yüzünden, yeni arabalardaki abs sistemleri hidrolik motor destekli, dolayısı ile frene bastığınız zaman tepkime çok kısa sürede geliyor.

    Eğer uno dan volvoya geçseydiniz bu sefer de frenler size on off tuşu gibi gelecekti. (ben lada / palio arasında bu sıkıntıyı yaşadım).

    Yinede içinize sinmesi açısından frenciye götürüp baktırmanızı, değişim tarihi belli değil ise, hidroliğinizi değiştirmenizi, eski ise lastikleri de değiştirmenizi tavsiye ederim. Çok fark ettiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzdrk

    Volvonun frenleri disktir hocam uno kampana frendir.Tabi birde abs ebd olmayinca...

    Diskle alakası yok, ikisinde de ön frenler disk, zaten frenlemede çoğunlukla ön frenler etkilidir. Uno'da 4 tekerlek disk olsun S40'ta arkalar kampana olsun yine S40 daha iyi durur.
  • Yeni balata takdır ve fren hidroliğini değiştir için rahat etsin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asist farkı (BAS).
    Disk çapı farkı.
    Balata cinsi farkı.
    Balata baskı alanının büyüklük farkı.
    Kaliper silindirlerinin çap farkı
    Fren hidroliği basınç farkı
    Westinghouse'un merkez silindirine uyguladığı kuvvet farkı.
    Birinin 99 model olup diğerinin 2012 model olması nedeniyle fren performans kaybı.
    Motor güçlerinin farkı. Motoru güçlü olan aracın frenleri de o oranda güçlü olmak zorunda.
    Araçların tonaj farkı
    Farkı da farkı.
    Çok normal bir durum.

    Ama ABS falan değil farkın sebebi. ABS tekerleklerin kilitlenmesini engeller.

    Yani teknoloji öyle gelişti ki bazı araçlarda yağmurlu havada otomatik olarak disk ve balata kurutma sistemi var.
    Nasıl çalışıyor derseniz, sistem sensörler ile yağmur olduğunu algılıyor (ki bu sensörü hepimiz biliyoruz, yağmur sensörü)
    Sonra frenleri çok hafif sıkıyor. Balatalar diske değiyor ama aracı yavaşlatacak kadar değil. Bir süre sonra ısınan balata ve disk kuruyor zaten. Yağmur yağdığı sürece ara ara yapıyor.

    Diğer bir yardımcı sistem ise şöyle;
    Önünüze bir engel çıktı diyelim. Ayağınızı gazdan çekip frene tam güç basana kadar ve bu güç balataları diske yapıştırana kadar epey bir yol kat ediyorsunuz aslında.
    Sistem bu mesafeyi kısaltıyor. Ayağınızı gazdan çekiş hızınız çok yüksek ise (bunu da bir sensör ile algılıyor) sistem acil bir durum olduğuna karar veriyor.
    Ayak hızlıca çekildiği anda sistem balatalar ile disk arasındaki mesafeyi kapatacak kadar bir fren kuvveti uyguluyor.
    Tabiri caizse boşluğu alıyor.
    Frene basıldığı anda BAS'nin yardımıyla eğer hızlıca frene basılmış ise tam güç ile fren kuvveti oluşturuyor.
    Buradaki milisaniye cinsinden süreler hayat kurtarıyor.

    Araç alacaksanız, jantına, konsolun yumuşak göğsüne değil bu tür detay güvenlik önlemlerine dikkat etmeniz ve paranızı bunlara vermeniz daha mantıklı derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4_1400 -- 21 Ocak 2015; 17:29:24 >




  • Anladığım kadarıyla bu hissiyatı yaşamam çok normalmiş.

    @Lord Sparhawk hocam tam dediğiniz gibi oluyor, yani fren pedalı daha aşşağıdan itibaren fren tutmaya başlıyor. Nokta atışı yapmışsınız tespitte.

    @Delifisek.Tux hocam frenciye götürüp tam olarak sıkıntıyı söylesem, neleri değiştirmemi önerirsiniz. Bazı arkadaşlarımız balata değiştirin diyor bazıları hidroloği değiştirin diyor... Sizce ne yapmam lazım.

    @C4_1400 hocam şuanlık bir araç alma durumu yok. Babam "arabasız kalmayalım, evin çarşı-pazar ihtiyacını görsün" diye aldı bu arabayı. çok şükür görüyorda ama işte ben bazen tedirgin oluyorum.

    Bazı üyeler "sağlam bas, durur" demiş. Yahu yeri geliyor anamızı babamızı taşıyoruz o arabada, can taşıyoruz can. Dalga geçicem diye dediğiniz lafa bakın allahasen. Yardım etmeyecekseniz gölge yapmayın lütfen. Sağolsun çoğu kişi yorumlarını esirgememiş.




  • Sıkıntını söylemek yerine, vizeye sokacam şuna bir bak de zaten çıkar meydana. Ben ladayı aldıktan sonra baya tırsmıştım, frenler gerçekten kötü ve dengesizdi. Daimi gittiğim frenciye komple bakım yaptırdım. Balatalar değişti. Diskler ve kampana tornaya girdi. Hidroliği dot4 e çevridim. Fıstık gibi oldu. Birde yeni lastik aldım hiç şikayetim kalmadı.

    Ancak şirketin bakımsız Palio su ile karşılaştırırsam bunun frenler ona göre farklı. Palio halen daha dokunur dokunmaz kazık fren yapıyor, yani çok hafif dokunmak lazım. Ladada aynı sertlikte fren yapmak için son güçle abanmak lazım.

    Benim anlatmaya çalıştığım, aracın gerçekten fren sorunu olup olmadığını bulman. Yoksa uno nun frenleri asla volvo gibi olmayacak.

    Bazı arkadaşlar ABS sistemini anlamadığımı (bilmediğimi) düşünüp yorum yapmış. ABS her zaman devreye girmez ancak sistem yinede abs pompaları ile çalışır. Bu pompalar sizin ayak gücünüzle değil kendi imkanları ile hidroliğe basınç uygular. Bu basınç sizin ayağınızla uyguladığınızdan hem güçlüdür hem anidir.

    Özetle biri diğieri gibi olmaz. Hedefiniz bu ise boşuna uğraşmayın.




  • Balata değiştirince Hidrolik kaybı olacağından zaten hidrolikte eklenecektir.lastikler sökülüp balatalara bakılacak muhtemelen sorun bundadır.zaten unoda başka bozulacak bir donanımda yok.tabi 1999 model Arabadan birde yerli olunca 15 Yaşına kadar bakımlı geldiyse belki ama ıyı bakılmadıysa randıman almanız zor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sofiman

    Anladığım kadarıyla bu hissiyatı yaşamam çok normalmiş.

    @Lord Sparhawk hocam tam dediğiniz gibi oluyor, yani fren pedalı daha aşşağıdan itibaren fren tutmaya başlıyor. Nokta atışı yapmışsınız tespitte.

    @Delifisek.Tux hocam frenciye götürüp tam olarak sıkıntıyı söylesem, neleri değiştirmemi önerirsiniz. Bazı arkadaşlarımız balata değiştirin diyor bazıları hidroloği değiştirin diyor... Sizce ne yapmam lazım.

    @C4_1400 hocam şuanlık bir araç alma durumu yok. Babam "arabasız kalmayalım, evin çarşı-pazar ihtiyacını görsün" diye aldı bu arabayı. çok şükür görüyorda ama işte ben bazen tedirgin oluyorum.

    Bazı üyeler "sağlam bas, durur" demiş. Yahu yeri geliyor anamızı babamızı taşıyoruz o arabada, can taşıyoruz can. Dalga geçicem diye dediğiniz lafa bakın allahasen. Yardım etmeyecekseniz gölge yapmayın lütfen. Sağolsun çoğu kişi yorumlarını esirgememiş.

    Gerçekten sağlam basmak gerekiyor. Kendi 2000 model Volvo S40'ımdan 2000 model Şahin'e binince ilk frene basmamda, frensiz dümdüz gitmiştik. Sonra "sağlam bas" dedi arkadaş. Cidden sağlam basınca lastikleri kızaklatmaya yakın tutup arabayı durduruyor. Yine de bir S40 gibi fren yapamıyor. S40 ile 200 ile giderken dahi frene güzelce basınca araba sağlam bir yavaşlama yaşıyor. Oysa 2000 model fren sistemi gelişmiş bir Polo'da 150 ile frene basınca (Ön balatalar, arka kampana ve fren merkezleri yeni) araba yavaşlıyor ancak "Durmayacakmış" hissi veriyor. 120'den sonra frenler tatminkar bir his veriyor.
    Kısaca her arabanın fren hissi, dozlaması ve performansı farklıdır.
    Uno'dan inip Polo'ya binseniz, aracın frenlerinin çok iyi olduğunu hissedeceksiniz (Ancak çok dengeli bir freni vardır Polo'nun, 150 ile giderken direksiyonu bırakıp frene basın, çizgisinde durur) ancak ondan sonra S40'a geçince, S40'ın ciddi anlamda daha iyi freninin olduğunu hissedeceksiniz. Hem pedal daha yukarıdayken daha sağlam fren yapar hem toplam fren gücü daha yüksektir.
    Ha arkadaş benim S40'a binince ilk frende cama kafa attırdı. Kendisi debriyaja basar gibi frene basmaya alışmış, gaza basar gibi frene basılan bir arabada bocaladı.




  • En güzel yöntemi bir frenciye gidin orjinal veya bosch, valeo, trw gibi bir balata alın bunların dışında almayın. Frenciden kalipperlerin temizlenmesini isteyin içlerinin itiraz etsede yaptırın bizimm tamirciler kara düzen hep daha sonra yağını değiştirtin aracın dot4 fren yağı koydurun arka kampanaları ayarlatın arka kampana ayarlı değilse frenler öne yığılır tutmuyormuş hissi verebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Asist farkı (BAS).
    Disk çapı farkı.
    Balata cinsi farkı.
    Balata baskı alanının büyüklük farkı.
    Kaliper silindirlerinin çap farkı
    Fren hidroliği basınç farkı
    Westinghouse'un merkez silindirine uyguladığı kuvvet farkı.
    Birinin 99 model olup diğerinin 2012 model olması nedeniyle fren performans kaybı.
    Motor güçlerinin farkı. Motoru güçlü olan aracın frenleri de o oranda güçlü olmak zorunda.
    Araçların tonaj farkı
    Farkı da farkı.
    Çok normal bir durum.

    Ama ABS falan değil farkın sebebi. ABS tekerleklerin kilitlenmesini engeller.

    Yani teknoloji öyle gelişti ki bazı araçlarda yağmurlu havada otomatik olarak disk ve balata kurutma sistemi var.
    Nasıl çalışıyor derseniz, sistem sensörler ile yağmur olduğunu algılıyor (ki bu sensörü hepimiz biliyoruz, yağmur sensörü)
    Sonra frenleri çok hafif sıkıyor. Balatalar diske değiyor ama aracı yavaşlatacak kadar değil. Bir süre sonra ısınan balata ve disk kuruyor zaten. Yağmur yağdığı sürece ara ara yapıyor.

    Diğer bir yardımcı sistem ise şöyle;
    Önünüze bir engel çıktı diyelim. Ayağınızı gazdan çekip frene tam güç basana kadar ve bu güç balataları diske yapıştırana kadar epey bir yol kat ediyorsunuz aslında.
    Sistem bu mesafeyi kısaltıyor. Ayağınızı gazdan çekiş hızınız çok yüksek ise (bunu da bir sensör ile algılıyor) sistem acil bir durum olduğuna karar veriyor.
    Ayak hızlıca çekildiği anda sistem balatalar ile disk arasındaki mesafeyi kapatacak kadar bir fren kuvveti uyguluyor.
    Tabiri caizse boşluğu alıyor.
    Frene basıldığı anda BAS'nin yardımıyla eğer hızlıca frene basılmış ise tam güç ile fren kuvveti oluşturuyor.
    Buradaki milisaniye cinsinden süreler hayat kurtarıyor.

    Araç alacaksanız, jantına, konsolun yumuşak göğsüne değil bu tür detay güvenlik önlemlerine dikkat etmeniz ve paranızı bunlara vermeniz daha mantıklı derim.



    Aydinlandim yemin ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.