Arkadaşlar aklıma takıldı araç alırken çoğu kişi kilometreye önem verir örneğin 100.000de bir araba kilometre düşük fakat uzun süre trafikte dur kalk yaparak saatlerce trafikte kullanılmış bir araç diğer yandan 200.000de bir araba gideceği yere 1 saatte trafikte dur kalk yaparak değilde 20 dakikada gitmiş ve bu kilometreye bu şekilde gelmiş şimdi hangi araç daha fazla yıpranmış demektir < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Araba Rolantide Çalıştıkça Yıpranır mı?




-
-
Güzel konu herkesin dikkat etmesi gereken bişey aslında bana göre araba ne kadar çalışırsa o kadar yıpranır günde 2 saat çalışan araba 20 dakika çalışan arabaya göre daha fazla yıpranır hele trafikte dahada yıpranır sürekli piston sekman çalışıyor daha fazla aşınma oluyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rölantide bence daha fazla yıpranır çünkü yağ basıncı düşük oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dur kalklarda çalışan aracın motor ve egzos arası bileşenleri harici çok problem olacağını sanmam. bunun nedeni de kurum yapma, dizelde enjektörlerin sağlıklı çalışmaması nedeniyle oluşabilecek problemler.
-
Traktör mü kardeşim bu dediğiniz gibi olsa araçlarda saat hesabı olurdu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında iş makinelerindeki gibi çalışma saati koysalar çok mantıklı olacak. Uzun yol da sakin kullanımla araç şehir içinden çok daha az yıpranır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Devir de düsük ama :)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Soğuk motorda iken rölantide çalışması yıpratıcı olur. O yüzden derler ki çalıştır ve yürü.
Ama motor ısındıktan sonra herhangi bir fazladan zarar olmaz.
Bunlar düşüncelerim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O da doğru ama uzun süre rölantide kalsa bu sefer yukarılardaki yağ miktarı ne kadar olur gözlemlemek lazım, kanıtlanan bir test vs varmı acaba araştırmak gerek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Soğuk rölanti ile sıcak rölanti bile fark eder uzun vadede. Misal taksiler uzun rölantiler yapmasına rağmen sıcak motor ve bakım etkisi ile çok km yapıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
rölanti devri ilk çalıştırmada yıpratıcı olur soğuk motor etkisi..
o yüden dir ki çalıştır ve devam et derler
sıcak motorda zararlar daha az.
-
Dostlar çalıştırdıktan sonra rölantide 30-40 saniye beklemenin zararı değil yararı var. Devir düşükken motorun birazcık da olsa ısınmasını beklemek yolda giderken 2500-3000 devirde ısıtmaktan çok daha motor dostu bir davranış. Amerika'da sırf bu yüzden 4-5 dakika bekleyen araba delileri bile var. Çalıştır ve devam et diyenler 10 sene önce her arabaya 10w40 koyanlarla aynı kişiler, laflarını dinleyip dinlememek size kalmış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Erken bakıma girerse bişey olmaz örneğin 10 bin yerine 7500 de
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Gelde eski nesil dizel motorun rölantide ısınmasını bekle 😂😂 direkt yürütüp ısınana kadar max 2200 2300 devir çevirmek en doğrusu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motorun ısınması geciktiği için rölantide beklemek aşınmayı hızlandırır. Soğuk motorda veya yatan arabada en az 1 dakika beklemek faydalıdır. Turbo ve lifter yağlaması tamamlanır. Motor yağı en dip noktalara kadar bolca gider.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 17 Kasım 2021; 6:47:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.3 multijet puntomda çalışma saatini söylemişti servis. kayıt tutuluyor ne kadar rolantide kalmış ne kadar düşük hızda kullanılmış kilometreyi göz önüne alarak fikir edinebilirsin demişti. tam hatırlamamakla beraber km ve çalışma saati arasında çok büyük farklar vardı. ayrıca yine puntoda kaç defa redline da kullanılmışında kaydı vardı.
-
Vay be iyiymiş. Tüm 1.3 mj araçlarda var mi bu sistem acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yetkili servise soktuğum tek 1.3 mj motorlu puntoydu diğerlerini bilemiyorum açıkcası.
-
Renault grubunda motorun değil fakat ECU'nun toplam çalışma saati yazıyor kontak açık kaldığı zamanları da yazdığı için doğrudan motor bu kadar çalışmış denemez fakat genel bir fikir verebilir.
En Beğenilen Yanıtlar

Traktör mü kardeşim bu dediğiniz gibi olsa araçlarda saat hesabı olurdu
|
Dostlar çalıştırdıktan sonra rölantide 30-40 saniye beklemenin zararı değil yararı var. Devir düşükken motorun birazcık da olsa ısınmasını beklemek yolda giderken 2500-3000 devirde ısıtmaktan çok daha motor dostu bir davranış. Amerika'da sırf bu yüzden 4-5 dakika bekleyen araba delileri bile var. Çalıştır ve devam et diyenler 10 sene önce her arabaya 10w40 koyanlarla aynı kişiler, laflarını dinleyip dinlememek size kalmış.
|
Benzer içerikler
- opel astra otomatik şanzıman tipi
- lpg li araçlarda benzin filtresi değişimi
- kazanılan ihaleden vazgeçme cezası
- 2013 honda civic 1.6 i-vtec eco elegance yorumlar
- yarım debriyaj zararlı mı
- aynasızlık cezası kaç tl 2025
- togg internet paketi
- 2024 en çok satan arabalar
- en ucuz sıfır araba
- byd seal 160 kw
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X