Şimdi Ara

Araba Rolantide Çalıştıkça Yıpranır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    O tür araçlarda saat olmasının sebebi o tür araçların çok yavaş veya sabit halde çalışma senaryolarının da olması.


    Ayrıca motoru en çok yoran senaryolardan birisi rölantidir aslında. Gerçi motorlar bununla baş edebilir ama yine de rölanti safhası motorlar için en kötü safhalardandır.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Evet hocam bende onun için yazdım hangimiz aracı rolantide saatlerce çalıstırıyoruz ki ?

    Bence ışıklarda vs beklediğimiz rolanti kafaya takılacak kadar problem olmamalı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konuyla alakalı olmayacak ama ufak bi not vereyim. Belki aracın kusurudur yada değildir bilmem ama benim arabada kontak açıkken, kırmızı ışıklarda start stop devredeyken bile çalışma süresi ilerliyor. Sebebi nedendir anlamadım. Yani 5 dakika boyunca araç kırmızı ışıkta start stop halinde beklesin çalışma süresi 5 dakikayı işliyor. Aynı şekilde aracın içini silerken kontağı açık bırakmıştım çalıştırmamıştım 2 dakikalık süreyi işlemişti yol bilgisayarına

    Bu arada konu açılalı 5 gün olmuş ve bu abi sanırım imdadınıza yetişmiş. Videoda herşeyi detaylıca anlatmış. Karar sizin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 20 Kasım 2021; 22:27:15 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok mantıklı bir konuya değinmişsiniz. Aracın parçaları çalıştığı sürece yıpranır ancak bizler aracım sadece km sine bakarız. Ayrı bir sayaç koyulup devir ve zaman çarpımıyla motor eskime payı gibi bir değer olmalı kesinlikle.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elbette dur kalk trafikte kullanılan araç daha fazla yıpranır.

    Bir kere hava akışı olmadığından trafikte araba hararetini tam atamaz. Kısa vadede bir şey olmasada uzun vadede gizli hararet motora zarar verir.

    Dur kalkta motor parçaları daha fazla aşınır, ekstra olarak şanzıman da daha fazla aşınır.

    200 bin km uzun yol yapılmış ve 200 bin km şehir içi kullanılmış arabayı yan yana koyunca zaten her anlamda fark görülüyor.

    Sorun sadece rolantide çalıştırmak ise araç yolda gittiği kadar yıpranmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar fazla devir çevirmişse o kadar yıpranır. Motor ömrünü gidilen yol değil çevrilen devir belirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.