Şimdi Ara

Araba motorları kaç kilodur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
23.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ben garajda Broadway ın motorunu rektefiye etmek istiyorum. Daha önceden çok motorsiklet motoru indirdim. Ama Broadway 1.4 motor kaç kilodur acaba.
    Vinç olmadan yerinden nasıl çıkar. Tecrübesi olan var mı. Arabaların motor ağırlıkları konusunda türkçe hiç yazı yok neredeyse. Bilen varsa aydınlatsın bizleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Motorlarının Ağırlığı

    Araba motorları, bir aracın en ağır bileşenlerinden biridir. Ağırlıkları, motorun boyutuna, tasarımına ve kullanılan malzemelere bağlı olarak değişebilir.

    Tipik bir araba motorunun ağırlığı 150 kilogram ile 300 kilogram arasında değişir. Motor bloğu, motorun en ağır kısmıdır ve genellikle dökme demir veya alüminyumdan yapılır.

    Motor bloğunun ağırlığı genellikle 50 kilogram ile 150 kilogram arasında değişir.

    Tofaş gibi küçük arabaların motorları, daha büyük arabalara göre daha hafiftir. Örneğin, Tofaş motorlarının ağırlığı genellikle 70 kilogram ile 100 kilogram arasında değişir.

    Araba motorlarına ek olarak, şanzıman da önemli bir ağırlığa sahiptir. Şanzımanların ağırlığı genellikle 30 kilogram ile 100 kilogram arasında değişir.

    Araba motorunun ağırlığını bilmek, aracın performansı ve yakıt verimliliği hakkında bilgi sağlayabilir. Daha ağır motorlar, daha fazla güç ve tork sağlayabilir, ancak aynı zamanda yakıt verimliliğini de azaltabilir.

    Araba motoru ağırlıklarını etkileyen faktörler şunlardır:

    • Motorun boyutu
    • Silindir sayısı
    • Kullanılan malzemeler (dökme demir, alüminyum, vb.)
    • Motor tasarımı (SOHC, DOHC, vb.)
    • Yardımcı bileşenler (alternatör, klima kompresörü, vb.)

    Eğer daha fazla bilgiye ihtiyacın olursa, lütfen sormaktan çekinme.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tahminimce 150-200 kg arası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yanlış hatırlamıyorsam arkadaşın dediği gibi 4 silindirli benzinli motorlar yaklaşık 120-200 kg arası oluyordu, belki biraz daha hafif olabilir
    _____________________________
  • Misal,

    1.4hdi 98kg

    1.4d4d 108kg

    1.5dci 127kg

    1.3 multijet 130kg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    MERHABA
  • Aşağı yukarı 150 kg ancak tamircilerde bulunan küçük calaskal lazım bunun için rektefiye işine gelince her iş göründüğü kadar basit olmayabilir işin ehline bırakmak en mantıklısı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • echomaniac E kullanıcısına yanıt
    Segmanları, piston bilyalarınını, baskı balatayı, keçeleri değiştirip kapatacam. Zor değil ya ustaya versen 16 yaşındaki çırağa yaptırıyor. Çırak kadar tecrübemiz vardır herhalde. 2 ay sonra yapacam inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Eğer motoru kaldırabilecek bir alet vs bulabilirsen yapman da kolay olur . Zaten motoru sökmesi basit. Seni zorlayacak aşama yok desem yeridir. Motor 150 kilo dan fazla değildir. Hatta tavsiyem motor araç üzerindeyken komple üst kapak ve alınabilir. Şanzumandan ayrılır . Ağırlık yapacak her parçacı kolayca çıkar. En son pistonlar ve motor bloğu kalır . Onları da motorun karterini söküp alabilirsin. En zor iş takarken araca motoru oturtmak
    _____________________________
    Nobody can interfere everybody's life
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.0 kappa engine 71.4 kilo

    Kışın eve çıkarıyorum üşümesin diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 6 Nisan 2018; 3:3:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...
  • Rektifiye ve honlama ekipmanların da var her halde, yoksa sadece söküp takma işlerini mi yapacaksın...
    _____________________________
    2025 Opel Grandland MHEV GS Ultimate

    2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah / Continental AllSeason Contact 195-50 R15

    Nikon D7200; Nikkor 18-300; Nikkor 50; Tokina 100 Macro; Tokina 10-17 FishEye; Nikon SB910
  • Hocam tam benim kafadansınız. Bende bitik bi toros falan alıp motoru indirip rektifiye ettirip toplamak istiyorum.

    Calaskar olmadan tek başınıza tek parça halinde indiremezsiniz. Komple parçalandıktan sonra blok iki kişi rahat alınır diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ZORU HEMEN BAŞARIRIZ, İMKANSIZ BİRAZ ZAMAN ALIR.
  • Tek parça olarak sökmek yerine arabanın üzerinde üst kapağa kadar alıp kalan yarısını kendiniz çıkarırsınız diye düşünüyorum
    _____________________________
    İyi insanlar, kötüler kadar cesur olmadığı sürece bu devran dönmez.
  • Hocam tavana bir makara monte edin daha rahat edersiniz bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • şanzıman hariç 50-70 kilo civarı gelir sağlam kalas ve zincirle 3 kişi olursanız yerinden alırsınız. arabanın önünü 50-60 cm yükseltirsen alttan da alırsın. çoğu kişi 150 demiş ama aynı ebat dizeller bile o kadar ağır değil. önce şanzımanı ayır, egzoz manifoldunu sök, bence karbüratörü emme manifolduyla birlikte alıver takılacak edecek bir şey kalmaz geriye.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.