Iyi aksamlar gecende doblo aracimizla ilgili bir konu acmistim debriyajda sorun var diye bugunde vites gecmemeye basladi yoldaydim devam etmek zorunda kaldim. Hicbir vitese gecmiyor araba zorla 2ye atip hic vites degistirmede oyle eve gelebildim. Isiklarda ayagim debriyajda durdum ancak frene basmasam araba hafif hareket ediyor ayagim debriyajda olmasina ragmen. Ne gibi bir sorun olabilir?
Baskı balata bitmiştir nolacak başka
Vites kolu bozuk olamazmı? Vitesleri ayıramıyordur, kırılmıştır?
quote:
Orijinalden alıntı: mmg02
Vites kolu bozuk olamazmı? Vitesleri ayıramıyordur, kırılmıştır?
Baskı balata sorunu gibi geldi bana yada debriyaj merkezi bozulmuştur.
quote:
Orijinalden alıntı: burock1997
Baskı balata bitmiştir nolacak başka
doblolarda ayağı sürekli debryajda basılı bekletmek debryaj üst merkezinde sıkıntı yaratabiliyor. debryaja bastığınızda basılı kalıyo yayı kendini geri itmiyor. yani aslında debryaja sonuna kadar bastığınızda aslında baskı, balatayı serbest bırakmıyor, sanki debryaja tam basmamışsınız gibi. bu yüzden de vitesler geçmiyor. servise götürün yetkili serviste 120 liraya halletmişlerdi bizimkini 2010 yılında.
Araba calismiyorken vites sorunsuz geciyor bu arada
quote:
Orijinalden alıntı: ilteris_
doblolarda ayağı sürekli debryajda basılı bekletmek debryaj üst merkezinde sıkıntı yaratabiliyor. debryaja bastığınızda basılı kalıyo yayı kendini geri itmiyor. yani aslında debryaja sonuna kadar bastığınızda aslında baskı, balatayı serbest bırakmıyor, sanki debryaja tam basmamışsınız gibi. bu yüzden de vitesler geçmiyor. servise götürün yetkili serviste 120 liraya halletmişlerdi bizimkini 2010 yılında.
Hocam sizin sorunda ayniymiydi
Balata bence
Sizin sorununuz baskı balata gibi görünüyor.
Baski balata bitmis
sdagli7S
kullanıcısına yanıt
2004 doblo 1.9jtd aracımda başıma geldi anlattığım sorun. debryaja basıyordum ama bırakınca debryaj tekrar yukarı kalkmıyordu sanki yay yokmuş gibi. daha sonra geri vites de zor geçmeye başladı. debryaja tam basamadığınızda şanzıman motordan tam ayrılamaz, birbirlerini döndürmeye devam eder ve şanzıman içindeki senkromeç görevini yerine getirmekte zorlanır. geciktirmeden hemen servise götürdüm. umursamasaydım ileri viteslere de geçmemeye başlayacaktı tahminen.
serviste debryaj üst merkezi kırılmış dediler 120 liraya değişti. tam 15 ay sonra aynı sorun tekrar oldu. aynı servise götürdüm tekrar değiştirdiler. 1 yıl dolmadan aynı sorun olsaydı garantiden yaptırırdık ama malesef 15 ay olmuş dediler. neden bu kadar erken tekrarladığını sorduğumda ışıklarda beklerken aracı viteste debryaja basılı bekletme alışkanlığından olur dedi yetkili servisteki usta. o gün bugündür ışıık 10sn bile olsa boşa atar debryajı bırakırım.
sorununuz benim anlattığım gibi ise baskı balatanızda bir sorun yoktur. çünkü baskı balatanız bitiyor olsa arac debryaja basmadan bile viteslere geçer, debryajı gaza basmadan bıraksanız bile araç stop etmez balata kaçırma yapardı.
quote:
Orijinalden alıntı: ilteris_
2004 doblo 1.9jtd aracımda başıma geldi anlattığım sorun. debryaja basıyordum ama bırakınca debryaj tekrar yukarı kalkmıyordu sanki yay yokmuş gibi. daha sonra geri vites de zor geçmeye başladı. debryaja tam basamadığınızda şanzıman motordan tam ayrılamaz, birbirlerini döndürmeye devam eder ve şanzıman içindeki senkromeç görevini yerine getirmekte zorlanır. geciktirmeden hemen servise götürdüm. umursamasaydım ileri viteslere de geçmemeye başlayacaktı tahminen.
serviste debryaj üst merkezi kırılmış dediler 120 liraya değişti. tam 15 ay sonra aynı sorun tekrar oldu. aynı servise götürdüm tekrar değiştirdiler. 1 yıl dolmadan aynı sorun olsaydı garantiden yaptırırdık ama malesef 15 ay olmuş dediler. neden bu kadar erken tekrarladığını sorduğumda ışıklarda beklerken aracı viteste debryaja basılı bekletme alışkanlığından olur dedi yetkili servisteki usta. o gün bugündür ışıık 10sn bile olsa boşa atar debryajı bırakırım.
sorununuz benim anlattığım gibi ise baskı balatanızda bir sorun yoktur. çünkü baskı balatanız bitiyor olsa arac debryaja basmadan bile viteslere geçer, debryajı gaza basmadan bıraksanız bile araç stop etmez balata kaçırma yapardı.
Diğer açtığınız konuyu da okudum sorun benimki ile aynı %1000000 debryaj üst merkez değişecek :) neyseki çok pahalı bir parça değil. Hemen servise götürün aracı.
Bizimde su an debriyajda yaklasik 6-7 santim bosluk var boslugu gectikten sonra hissediyosun debriyaji bidahada o boşluk yukari kalkmiyor denemek icin elle kaldirmistim. Bahsetriginiz problemle ayni sanirim bizimki biraz daha ilerlemis
quote:
Orijinalden alıntı: ilteris_
Diğer açtığınız konuyu da okudum sorun benimki ile aynı %1000000 debryaj üst merkez değişecek :) neyseki çok pahalı bir parça değil. Hemen servise götürün aracı.
Tesekkur ederim bilgilendirme icin :)
quote:
Orijinalden alıntı: sdagli7
quote:
Orijinalden alıntı: ilteris_
Diğer açtığınız konuyu da okudum sorun benimki ile aynı %1000000 debryaj üst merkez değişecek :) neyseki çok pahalı bir parça değil. Hemen servise götürün aracı.
Tesekkur ederim bilgilendirme icin :)
Alıntıları Göster
Baskının üzerindeki perçinler bozulup balataya temas etse vitesler yine geçmez. Pederin arabasında olmuştu. Vites geçmezse kontağı kapatır istediğiniz vitese alırsınız. Doblo' da merkez kronik arıza yapıyorsa büyük ihtimal ondandır. Değilse balataya da baktırabilirsiniz.
Geçenlerde benim arabada 2 ve 4 e geçmiyordu çok şaşırdım, sonra direk 5 atıp tekrar 2 ye aldım sorun düzeldi bir dahada olmadı.
quote:
Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58
Geçenlerde benim arabada 2 ve 4 e geçmiyordu çok şaşırdım, sonra direk 5 atıp tekrar 2 ye aldım sorun düzeldi bir dahada olmadı.
Baskının ortasındaki yaylar varya, onlar kırıldığında/kitlendiğinde de benzer şeyi yapar, çalışırken vitese geçiremezsin, ayağını frenden çekince araba gitmeye başlar, stop edip 2 ye takıp tın tın en yakın servise gitmek en mantıklısı, vites kolunu kesinlikle zorlamayın çünkü kontrol eden kabloların akordunu bozuyorsunuz, ayrıca aracı bu şekilde kullanmaya devam ederek balatayı hızla bitiriyorsunuz, sadece baskı değiştirmek varken ...
Beyler sorun debriyaj üst merkezdeymis 110 lira parca 30 lira iscilikle hallettik. Ayni sorunla karsilasan olursa diye bilgilendirme amaciyla yazmak istedim. Cevap veren arkadaslara tesekkurler.
quote:
Orijinalden alıntı: sdagli7
Beyler sorun debriyaj üst merkezdeymis 110 lira parca 30 lira iscilikle hallettik. Ayni sorunla karsilasan olursa diye bilgilendirme amaciyla yazmak istedim. Cevap veren arkadaslara tesekkurler.
190binde Fiat Scudo var şirketimizde, çok şükür daha bana mısın demedi, biraz kullanım alışkanlıklarıyla alakalı bir durum bu gibi geldi.. Bu arada 190bine kadar herhangi bir servis bakımında baskı balata yenileniyor mu ?
quote:
Orijinalden alıntı: sdagli7
Beyler sorun debriyaj üst merkezdeymis 110 lira parca 30 lira iscilikle hallettik. Ayni sorunla karsilasan olursa diye bilgilendirme amaciyla yazmak istedim. Cevap veren arkadaslara tesekkurler.
Teşekkürler Böylece her vites sorununun baskı balata olmadığını da öğrenmiş olduk