Şimdi Ara

ACIK HAVA FİLTRESİ ZARARLARI-YARARLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
3
Favori
92.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Lpg-tiptronik olan araclarda kullanılması verimli olurmu?
    uzun yolda bas agrıtırmı?
    yakıt sarfiyatı ne olur?
    ps-tork degisimi ne olur?
    bu arada aracım accord 2.4 kullananlar bilgilerini paylasırlarsa cok memnun olurum...



  • LPG veya otomatik olmasının bir sıkıntı doğuracağını sanmıyorum.
    Açık hava filtresi dip gaz yapmadığınız sürece ötmez, o yüzden uzun yolda da baş ağrıtmaz.

    Yakıt sarfiyatını neredeyse hiç etkilemez. Ama genelde "sesi duyayım" diye basanlar "aabi taktıktan sonra tüketim arttı" der. Halbuki gazlıyorsun işte sesi duyayım diye, ötesi var mı

    PS-Tork değişimi çok etkili olmaz.
    Maksimum 3-5 HP alırsınız. Tork da herhalde öyle olur.

    Ancak şöyle bir etki söyleyeyim, standart filtreye göre özellikle alt devirlerde arabanın ilk hareketlerinde bir rahatlama hissedebilirsiniz.

    Bu durum özellikle küçük motorlu araçlarda daha da çok belli oluyor, çok az da olsa, mutlaka hissedilir bir fark yaşıyorsunuz bu anlamda.
    Ha ama 2.4 arabada ne olur bilemiyorum. Belki üst devirlere doğru daha etkili olabilir.

    Tüm bunların yanında açık filtrelerin şöyle bir olumsuzluğu var.
    Normal filtrelere göre üzerlerinde yağ oluyor, tozu vs.'yi tutması için.
    Bu yağ, atıyorum yıl içerisinde, motor hava emdikçe, bir süre sonra ufak ufak motora doğru emilmeye başlıyor.
    Mesela gaz kelebeğinin önündeki, ucundaki sensörlerin geçen hava akımı ölçen uçlarında bu yağlar birikmeye başlayabiliyor. Bunun sonunda da arabanın rölantide saçmalaması, stop edebilmesi gibi sıkıntılar ortaya çıkarabilir.
    Bazı araçların sensörleri bu anlamda hassas ve böyle salak saçma şeyler yapabiliyor.
    Ha şansınıza belki hiçbirşey yapmayabilir de... Ancak böyle birşey olursa da şaşırmayın ve bilin ki açık hava filtresinden..

    Kutu içi filtre almanız daha sağlıklı olabilir bu anlamda.




  • Arkadas cok iyi anlatmis ama soyle soyleyeyim rolanti sorunu basima geldi filtreden sonra kelebegi 2 defa temizlettim. Bununda zamaninda filtreyi degisimle onune gecebilirsin sonucta. Bu arada dogru konumlandirmakta cok onemli sicak hava almamasi icin. Ama oyle hissedilicek kadar bir artis olacagini sanmiyorum. Sadece gaza gelme oraniniz artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuraydin

    Arkadas cok iyi anlatmis ama soyle soyleyeyim rolanti sorunu basima geldi filtreden sonra kelebegi 2 defa temizlettim. Bununda zamaninda filtreyi degisimle onune gecebilirsin sonucta. Bu arada dogru konumlandirmakta cok onemli sicak hava almamasi icin. Ama oyle hissedilicek kadar bir artis olacagini sanmiyorum. Sadece gaza gelme oraniniz artar

    hocam siz bu rolantide saçmalama sorununu nasıl çözdünüz? aynı şeyi kendim gaz kelebeğini temizledikten sonra yaşamaya başladım, o kadar da özenli temizledim sökmeden, güzelce geri taktım falan, gaz yemiyor araba çok sinirlerim bozuldu araç 206 bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kronk-x

    quote:

    Orijinalden alıntı: onuraydin

    Arkadas cok iyi anlatmis ama soyle soyleyeyim rolanti sorunu basima geldi filtreden sonra kelebegi 2 defa temizlettim. Bununda zamaninda filtreyi degisimle onune gecebilirsin sonucta. Bu arada dogru konumlandirmakta cok onemli sicak hava almamasi icin. Ama oyle hissedilicek kadar bir artis olacagini sanmiyorum. Sadece gaza gelme oraniniz artar

    hocam siz bu rolantide saçmalama sorununu nasıl çözdünüz? aynı şeyi kendim gaz kelebeğini temizledikten sonra yaşamaya başladım, o kadar da özenli temizledim sökmeden, güzelce geri taktım falan, gaz yemiyor araba çok sinirlerim bozuldu araç 206 bu arada

    Ben ilk temizlettim ustaya hic sorun olmadi sonra yine basladi bir sensor ismi demislerdi tam hatirlamiyorum onunla sorun tamamen gitti ama maalesef hatirlamiyorum ama yolum duserse sorarim ustaya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mesele doğru tertibat ve filtrenin doğru yerde olmasıdır.Bunlar yanlış olursa fayda yerine zarar görürsünüz.Gerisini de @Ormanci arkadaşımız açıklamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    LPG veya otomatik olmasının bir sıkıntı doğuracağını sanmıyorum.
    Açık hava filtresi dip gaz yapmadığınız sürece ötmez, o yüzden uzun yolda da baş ağrıtmaz.

    Yakıt sarfiyatını neredeyse hiç etkilemez. Ama genelde "sesi duyayım" diye basanlar "aabi taktıktan sonra tüketim arttı" der. Halbuki gazlıyorsun işte sesi duyayım diye, ötesi var mı

    PS-Tork değişimi çok etkili olmaz.
    Maksimum 3-5 HP alırsınız. Tork da herhalde öyle olur.

    Ancak şöyle bir etki söyleyeyim, standart filtreye göre özellikle alt devirlerde arabanın ilk hareketlerinde bir rahatlama hissedebilirsiniz.

    Bu durum özellikle küçük motorlu araçlarda daha da çok belli oluyor, çok az da olsa, mutlaka hissedilir bir fark yaşıyorsunuz bu anlamda.
    Ha ama 2.4 arabada ne olur bilemiyorum. Belki üst devirlere doğru daha etkili olabilir.

    Tüm bunların yanında açık filtrelerin şöyle bir olumsuzluğu var.
    Normal filtrelere göre üzerlerinde yağ oluyor, tozu vs.'yi tutması için.
    Bu yağ, atıyorum yıl içerisinde, motor hava emdikçe, bir süre sonra ufak ufak motora doğru emilmeye başlıyor.
    Mesela gaz kelebeğinin önündeki, ucundaki sensörlerin geçen hava akımı ölçen uçlarında bu yağlar birikmeye başlayabiliyor. Bunun sonunda da arabanın rölantide saçmalaması, stop edebilmesi gibi sıkıntılar ortaya çıkarabilir.
    Bazı araçların sensörleri bu anlamda hassas ve böyle salak saçma şeyler yapabiliyor.
    Ha şansınıza belki hiçbirşey yapmayabilir de... Ancak böyle birşey olursa da şaşırmayın ve bilin ki açık hava filtresinden..

    Kutu içi filtre almanız daha sağlıklı olabilir bu anlamda.

    tesekkürederim. takmadım.




  • Bende k&n Apollo var.yakin zamanda tatil için uzun yola çıkacağım.filtre yaklaşık 3 aydır kutusunda duruyor.araca takmadan önce ne yapmamı önerirsiniz ?
    Birde orijinal filtre ile mı çıkayım yola yoksa k&n ile mı ? Daha önce Maximus 300 km lik yola gidip geldim k&n ile uzun yol olarak.sehir icinde de toplam 10 bin km kadar kullandım.
    Herhangibi bakım temizlik yapmam gerekir mı ? Ne yapabilirim ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aemred

    Bende k&n Apollo var.yakin zamanda tatil için uzun yola çıkacağım.filtre yaklaşık 3 aydır kutusunda duruyor.araca takmadan önce ne yapmamı önerirsiniz ?
    Birde orijinal filtre ile mı çıkayım yola yoksa k&n ile mı ? Daha önce Maximus 300 km lik yola gidip geldim k&n ile uzun yol olarak.sehir icinde de toplam 10 bin km kadar kullandım.
    Herhangibi bakım temizlik yapmam gerekir mı ? Ne yapabilirim ?

    Bende yaklaşık 1 ay önce K&N takdırdım. Çekişde ufak bir rahatlama oldu. Gaza yüklenmediğiniz sürece ötdüğü söylenemez ama ilk kalkışta ufak ara gazlarla havayı çeken o güzel sese bitiyorum. Bakımı için filtreyi aldıgınız yere götürmeniz yeterli.Bana yaklaşık 30 bin km de bir getirmem gerektiğini söyledi aldıgım yer, eğer çok tozlu yerlerde kullanılıyorsa araç 20 binde bir getirirsen daha iyi olur dedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonheart07

    quote:

    Orijinalden alıntı: aemred

    Bende k&n Apollo var.yakin zamanda tatil için uzun yola çıkacağım.filtre yaklaşık 3 aydır kutusunda duruyor.araca takmadan önce ne yapmamı önerirsiniz ?
    Birde orijinal filtre ile mı çıkayım yola yoksa k&n ile mı ? Daha önce Maximus 300 km lik yola gidip geldim k&n ile uzun yol olarak.sehir icinde de toplam 10 bin km kadar kullandım.
    Herhangibi bakım temizlik yapmam gerekir mı ? Ne yapabilirim ?

    Bende yaklaşık 1 ay önce K&N takdırdım. Çekişde ufak bir rahatlama oldu. Gaza yüklenmediğiniz sürece ötdüğü söylenemez ama ilk kalkışta ufak ara gazlarla havayı çeken o güzel sese bitiyorum. Bakımı için filtreyi aldıgınız yere götürmeniz yeterli.Bana yaklaşık 30 bin km de bir getirmem gerektiğini söyledi aldıgım yer, eğer çok tozlu yerlerde kullanılıyorsa araç 20 binde bir getirirsen daha iyi olur dedi

    Bu benim üçüncü filtrem, ilki aem idi, gayet güzeldi, çok kısa bir süre Simota ( isimden emin değilim ) kullandım.bu üçüncü ve bunu uzun süre kullanmayı planlıyorum.ses olarak motor ısındiktan sonra suanda kullandığımda ses çok güzel, performans olarak Simota da araba gitmedi gaz yemedi resmen.aem ve k&n arasında performans arasında fark varsa eğer çok azdır.
    Temizlik icinde olmazsa bı uğrayayım aldığım yere vakit bulabilirsem

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • yukselbulduk06 kullanıcısına yanıt
    biraz geç bi cevap olacak ama ben uzun süredir kullanıyorum guzel bi ses veriyo performans dersen kit seklinde alırsan etkisi oluyo yakıtda bi degisiklik görmedim güzel bi haz veriyo video cekmistim izleyebilirsin

    http://www.youtube.com/watch?v=VlchcfGNIkY

    http://www.youtube.com/watch?v=0NehD-TKvNA
  • Yararını görmedim, 1 yıl kadar kullandım, 2 yıl da K&N kutu içi kullandım, bir fark görmedim. Şuan orijinal filtre kullanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    Yararını görmedim, 1 yıl kadar kullandım, 2 yıl da K&N kutu içi kullandım, bir fark görmedim. Şuan orijinal filtre kullanıyorum.

    Merhaba Powerman
    Aracınızın kaç yaşında ve marka ve modeli neydi acaba?
    tşk
  • tnr.ydn T kullanıcısına yanıt
    2004 206 Quiksilver 1,6 16V 110HP
  • Filtreyi kendi kullanım şartlarınız nasıl gerektiriyorsa belli periyotlarda temizlemeniz gerekir. K&N örneğinde, markanın kendi temizleme ve yağlama seti bulunuyor. Belli aralıklarla bu kitle önce temizleyip sonra da yağlamanız gerekir. Çok zor da bir iş değildir.
  • Beyler bunların ses yapmayanından var mı?

    Ben taktırmak istiyorum 3-5 hp de olsa iyi olur diye düşünüyorum ancak arabanın normal sesi değişecek mi öle bir şey istemiyorum da nasıl bir çözüm olur?
  • arkadaşlar merhaba geçen hafta ilk aracımı 2005 model 2.0Vtec Accord aldım Otomatik vites ve sıralı sistem lpg var .

    Araç şuan sorunsuz ama hava filtresi yüzünden sorun çıkartırmı diye korkmuyorda değilim.


    Sadece ses almak için hava filtresi taktırmak istiyorum.Aracın performansı şuan için yeterince tatminkar geliyor.Açık hava filtrelerinde 65 70 80 vs gibi boğaz ölçüleri görüyorum.Acaba bunlardan hangisi uyumlu

    İkincisi önerebileceğiniz uygun fiyatlı sesi güzel filtre varmı birde bazılarında soğuk hava sağlamak için önünde pervanesi olanlar var bunların ekstra bir artısı olur mu?
  • Merhaba arkadaşlar, bir kaç sorum olacak değerli görüşlerinize sunmak istediğim...
    1 hafta önce 2005 model 1.6 fsi 115 bg 16valf 155nm tork golf 5 comfortline aldım. üzerinde aem açık hava filtre kiti var. ne zaman temizlendiğini bilmiyoruz km 137000 şu anda ne zaman temizletmemiz gerekiyor.araçta lpg yok hiçte takılmamış.

    izlenimlerimide belirteyim;
    araç ilk kalkışta ve düşük devirlerde tatlı bir ses veriyor. birde dip gaz yapıldığında güzel ses veriyor.ara devirlerde sabit hız sürüşlerinde rahatsızlık vermiyor.araçta 4 çıkşlı egzost sistemide mevcut olmasına rağmen abartılı bir ses yok.. 750 km yol yaptım memlekete götürmek için 2400 rakımlı dağlara tırmandık indik aracın gaz yemesi rahat kasılmıyor gaz yememe durumu yok.hatta şehir içi kullanımı çok atak sistemin etkisi var gibi çünkü daha önce aynı modelin orjinal sistemlisini kullanmıştım bunun kadar atik değildi... cevaplarınız için teşekkkür ederim.




  • filtre = süzgeç arkadaşlar aracın üzerindeki orijinal hava filtresi araç için optimize edilmiş hava filtresidir siz bunu 3-5 veya 10 hp için değiştiriyorsunuz. orijinal hava filtresi ile performans hava filtresi arasında ki tek fark bu filtre kağıtlarının delikleri var ( süzgeç deliği gibi) performans hava filtresinde bu delikler daha büyük olduğu için motora girmemesi gereken büyüklükte toz tanecikleri de içine alır. ne gibi bi zararı olur bilemem tamirci değilim .. aracın orijinal hava emişi atıyorum gaza 1/4 oranında 1 bar basınç ile 2 metre küp / dk hava geçmesi lağzım standardı bu diyelim , performans hava filtresinde 1/4 oranında gaza bastığında 0,85 bar basınç ile 2,5 metre küp / dk hava geçer yani araçta dengesizlik yaratır dengelemek için içer de ki sıkışma ve yanma oranını dengelemek için yakıttan fazla tüketir düz mantık güç ile yakıt doğru orantılıdır :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob190559 -- 13 Mart 2015; 11:06:05 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.