Şimdi Ara

Apple'a Dava Açtım - Kazandım!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
401
Cevap
20
Favori
101.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
413 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Olayın güncel hali burada:https://eksisozluk.com/apple-turkiyenin-kanuna-uymayip-bana-dava-acmasi--5632143



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerminator -- 25 Nisan 2018; 12:47:14 >



  • Mevcut uyuşmazlığa konu cihazın ücretsiz olarak gerçekleştirilecek basit bir pil değişim işlemi ile onarılması mümkün iken, 19 aylık sorunsuz kullanım sonunda 3.359.04 tl tutarındaki fatura bedelinin iade edilmesi talebinin hakkaniyetle ne denli örtüştüğünün takdirini sayın heyetinize bırakıyoruz.


    bir de utanmadan yukarıdaki gibi bir açıklama yapmışlar. olay Amerika'da yaşansa böyle bir açıklama yazılabilir miydi, yoksa Apple Store'a gittiğin anda iade mi alırdın çok merak ediyorum.

    istediği kadar ücretsiz değişim olsun, aldığım günden beri kılıftan çıkartmadığım, kılıf yokken arkası çizilmesin diye masada sürekli sigara paketimin üzerine bıraktığım, afedersiniz psikopat gibi hassas davrandığım telefon...

    alıp içini açıp pilini değiştireceksin. pili ben mi bozdum, neyin hakkaniyetinden bahsediyorsun? randevu alabilmek için bile 40 takla atıyoruz apple store'dan! işlem istediği kadar ücretsiz olsun, hatalı üretimse hatalı üretim. hatalı üretilen telefonu korkunç fiyatlarla insanlara satıp, üründe sorun çıktığında da sanki müşterin haksızmış ve mağdur ettiğin adam sana dilencilik yapıyormuş gibi "hakkaniyet"ten bahsetmek ne kadar doğru?

    hayırlı olsun, karara ve hakkın yerini bulmasına çok sevindim.
    umarım o yazıyı yazan apple avukatı bu yazıyı da okur, "ne olacak yeaaa alt tarafı pil değişecek" kafasından kurtulur.
    Hocam etik olmayan nedir?

    14. ayda bu pil değişim programını başlatmışlar, ben 16. ayda servise gitmişim, 19. ayda da dava açmışım.

    Neyi etik değil?

    dolar 4 lira oldu diye 3200 liralık cihazı 4 bin lira yapan ama dolar 3.40 liraya düşünce fiyatları düşürmeyen apple'dır etik olmayan şeyler yapan. Ben değil.
  • Helal iyi yapmissiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Helal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Melih Albayrak -- 16 Ekim 2017; 13:34:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üzerine gidince hakkınızı alabiliyorsunuz. Hakkınızdan vazgeçmeyin.
  • EserKozmetik kullanıcısına yanıt
    peki ücret iadesi prosedürü nasıl işleyecek acaba

    birde bu süreç ne kadar sürdü yani sizin hakem heyetine başvurup kararın çıkması ne kadar sürdü
  • Neyse üstüne 1000 tl daha koyar Iphone 8 alırsın :)



    Şaka bi yana tebrik ederim, adaleti sağlayanları da tebrik etmek lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benimde ispanya apple store dan aldığım bi tane 6S kontrol ettiğimde pil değişim programında çıkıyor. burda apple'a gittiğimde zorlu ya bu yurtdışı cihaz artık bunlara bakamıyoruz diye geri döndürdüler beni. ne yapmak lazım?
  • Apple hiç uzatmasa da parayı verseydi keşke, imaj zedelemişler.
  • Mahkemeyle filan ugraşmaya gerek yok bnm 6s cihazim kapandi 64 gb idi 1 ay sonra kapali 2 yil garantili sifir 128 gb gönderdiler rahat ettim:))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrik ederim keşke ülkedeki bütün davalar hızlı ve hakkaniyetle sonuca ulaşsa böyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlısı olsun öncelikle. Benim kendi açtığım konuda da bugün dahil serviste geçen 35. gün oldu. Bu yüzden ben bile tüketici hakem heyetine e-devlet üzerinden başvurdum. Umarım sizin ki gibi sonuçlanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yogun54

    peki ücret iadesi prosedürü nasıl işleyecek acaba

    birde bu süreç ne kadar sürdü yani sizin hakem heyetine başvurup kararın çıkması ne kadar sürdü

    Apple parayı hesabına yatırmazsa tüketici mahkemesine dava açıcaksın harçları herşeyi sen ödiceksin . Mahkemede 1 ve ya 2 duruşmada karar lehine çıkıcak çünkü elinde tüketici hakları kararı var hakim ona bakıyor usulen apple avukatına soruyor . Hakim kesinlikle tüketici heyetinin kararını onaylıyor ittiraz ediyor apple . temzde 5 6 ay içinde onuyor . Faiziyle ve tüm mahkeme masraflarını appleden tahsil ediyorlar cebinden en ufak para çıkmıyor hatta tlfnun parasını mahkeme temiz sürecinde faizli alıyorsun . Şu fetö olayları nedeniyle iş ykü çok hakim ve savcı çok az işin halloluyor ama 5 6 ay uzar ama paranı kesin alırsın .




  • Benzer bir durumu yaşamıştım ancak uğraşmak istemediğim icin değişimi kabul ettim iyi yapmışsın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende teknosaya karşı kazandım çatır çatırda paramı almıştım. Apple ödemez ise şöyle oluyor arkadaş öncelikle icra dairesine gidip Apple'ı icraya veriyor dediğiniz gibi harç vs de ödüyor (ben 450 TL ödemiştim) ve ödediği masraflar + bakiyesi kadar parayı Apple tıpış tıpış arkadaşın hesabına yatırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cthax -- 16 Ekim 2017; 20:25:1 >
  • bu ülkede yapılmış en iyi şeylerden birisi tüketici hakem heyetleridir. ben de sony'den paramı geri almıştım. gerçekten tüketiciyi önemsiyolar. apple savunmasında resmen duygusala bağlamak istemiş. ama koca yürekli heyet bu numarayı yer mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kararınız hayırlı olsun, benim de şu an kullandığım bilgisayarla ilgili hakem heyetine gitmiştim ama olumsuz sonuç almıştım, neye göre değerlendiriyorlar ben anlamıyorum bu cihazları.

    Ben bilgisayarım arızalı olduğundan tam 6 kere servise gönderdim bilgisayarı her defasında servis bana "sorun düzeltilmiştir" yazılı raporla geri gönderdi, kardeşim ilkinde sorun düzelmiş olsaydı beni deli mi şey etti de 5 kere daha göndercem?

    Ben bütün bu servis rapor kağıtlarıyla, bilgisayarı her servise gönderişimde hazırladığım bütün belgelerle (bilgisayar içinde hazırladığım notlar olsun, bilgisayarı kasarken çektiğim videolarla olsun), kısacası ne varsa her şeyiyle başvurdum, bilirkişiye bilgisayarı teslim ettim hatası bu diye özellikle belirttim ama üstüne bilirkişi sadece raporlarda bilgisayarın düzeltildiğine dair olan tutanaklara göre karar aldı heralde. Bilgisayarın hatası da şuydu, açıldıktan bi süre sonra veya direk açılırken bilgisayarın fanı delicesine çalışıyordu, şöyle böyle değil ama ve bu sesten sonra veya direk açıldığında bilgisayar işlemciyi direk 800 MHz'e kitliyordu. Bu sorunu özellikle bu forumda bilgisayarın ana başlığı altında yazdım ve bu sorunu yaşayan tek kişi ben değilmişim bunu öğrendim, kısacası bazı cihazlar sıkıntılı olarak üretilmiş, kuzenimde de aynı bilgisayar var ama onunkine hiç bi şey olmadı mesela.

    Bu hakem heyeti bence sadece raporlara bakıyor hiç bilgisayarı açıp incelemekmiş falan bence hikaye.Siz adama bu cihaz arızalıdır diye not aldırmakla en iyisini yapmışsınız, belki öyle bi şey olmasa kabul olmazdı. Benim de imkanım olsaydı keşke bu bilgisayarın arızalı olduğuna dair kanıt niteliğinde belge sunabilseydim. Servis İstanbul'daydı ben Ankara'da yaşıyorum, zaten o servise kendim gitseydim yemin ediyorum kendimi tutamaz girerdim orda birine. Bu servis elemanlarıyla tartıştığım kadar ben hiç kimseyle tartışmadım hayatımda, ne kadar beyinsiz adam varsa oraya toplamışlar. Beyinsizler ama şundan, adamlara bilgisayarı gönderirken kağıda hata budur diye açıklayıcı not bırakıyorum, bilgisayar içinde not belgesi hazırlayarak detaylı şekilde anlatıyorum, adamlar anlamayıp beni arıyorlar üstüne telefonda anlatıyorum, sonra servisten döndüğünde rapor kağıdında bambaşka bi şey yazıyor şaka gibi :D. Bu adamlarla ben direk mahkemelik bile oluyordum az sayıp sövmedim telefonda ama dibine kadar hakettiler, mahkemelik olsaydım da hiç pişman olmazdım içim rahatlamış olurdu en azından.

    Yine aklıma geldi sinirlendim bi an, kararınız hayırlı olsun tekrar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SultanAhmet96 -- 16 Ekim 2017; 20:49:35 >




  • Umarım paranızı alabilirsiniz. Umarım Apple davayı temize götürüp sizi daha fazla uğraştırmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüketici hakem heyeti son zamanlarda tüketiciyi gerçekten savunur durumda. Ben de geçtiğimiz günlerde Hepsiburada'yı dava etmiştim ve kazandım, para iadesini de aldım.
  • Benim de bundan dolayı pilim değişti, yeni gelen pilde de sorun vardı 2-3 kere gitmeme rağmen kabul ettiremedim, sonunda 4. gidişimde yeni cihaz verildi. Sürecin bu denli olacağını bilsem bende en baştan ugraşırdım.
  • Helal olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.