Şimdi Ara

Ankara Radar uygulaması (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
187
Cevap
0
Favori
20.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de trafiği denetleyenlerin dahi trafik kurallarını sindirememiş olduğunu ve bu yüzden balık baştan kokar anlayışıyla sorunların devam edeceğini düşünüyorum. Mesela siz trafik kurallarına uyan kaç tane trafik polisi ekibi gördünüz. 50 km hız sınırı olan yerde özel ya da resmi araçlarıyla kaç tane trafik ekibi 50 km ile gidiyor? Bir de aynı trafik ekibinin koçan doldurmak gerektiğinde size 80 km ile giderken bile aynı yolda ceza yazması nadir değil. Aynı şekilde şerit ihlalleri, ışıklarda yerdeki uyarıcı çizgilere geçmeme, yaya geçitlerinde yayalara yol vermeme gibi suçların hiç cezaya çarptırıldığını gördünüz mü?

    İlginçtir Türkiye'de bir çok trafik kural ihlali o kadar kabul görmüş durumda ki, trafik polisleri dahi siz bu ihlali gerçekleştirirken size yardımcı oluyor. Eğer yurtdışına, özellikle kuzey Avrupa ülkelerine çıkıyorsanız bunları çok net görebiliyorsunuz. Hollanda'da, Almanya'da, Avusturya'da yaya geçitlerinden geçerken kendimi genellikle kötü hissediyorum, bırakın yola çıkmayı, yaya geçidinden karşıya geçmek için yola yaklaştığınızda sizi gören araç hemen duruyor ve yol veriyor. Aynı şeyi Türkiye'de yapmaya kalksanız trafik ekibi bile size kızabilir. Aynı şekilde kırmızı ışıkta bekleyen araçların yerdeki çizgileri geçip yaya geçitleri üzerinde duruyor olması ve yayaların araçların arasından geçerek karşı kaldırıma geçebilmesi o kadar doğal ki ülkemizde, çoğu kez trafik polisleri trafiği düzene sokmak adına araçları bizzat yaya yolunun üzerine çıkarıyor.

    Örnekleri çoğaltmak mümkün, tüm bunlara çok kötü ya da yanlış mantıkla tasarlanmış ışıklandırma ve levhaları da ekleyince, Türkiye trafiğinde kurallara uymak, ceza yememek ile eş anlamı taşıyor. Ceza riski yoksa, kural da yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 3 Eylül 2009; 4:50:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    Rica ediyorum şu para muhabbetini bırakın çok basit kaçıyor.Polis kestiği cezaları cebine mi atıyor?
    Devlet ceza keserek senede ne kadar para toplayabilir ki?
    Bu cezalardan elde ettiğinden daha fazlasını sağlık vb. giderler olarak ödüyor zaten.


    geçen televizyonda haberlerde vardı, muhabir sadece 1 dk boyunca eskişehir yolunda bir ekip otosundaki radarda 55 km üstünde gidenlere kesilen cezayı topladığında 1500 küsür lira bir para çıkmıştı. var gerisini sen düşün ne kadar para toplanabilir bu yolla.

    bal gibi bütçede açtıkları delikleri yamamaya çalışıyorlar. kur radarı, oturduğun yerden para gelsin. oh ne ala memleket.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    50km yerine 70 yazsalar inan bana kimse şikayetçi olmayacak. Ama 50 o yol için fazla yavaş. O hızda gidersen KATİL olursun.

    İzmir'e gittin mi hiç? Sahil yolunda yeşil dalga diye bir şey yapmışlar ve hız sınırı 70!

    O sahil yolu nasıl bir şey hemde biliyor musun?

    2-3 Şerit

    Bol virajlı

    1kmde bir kırmızı ışık ve normal yaya geçidi var

    Yola bir sürü cadde ve sokak çıkıyor.

    Böyle bir yola adam 70 koyuyorsa ve sen eskişehir yoluna 50 diyorsan orada durcaksın arkadaşım.

    Yeni emniyet müdürü KURALCI değil PARAGÖZün teki.

    Son zamanlarda vermiş arkadaş Ateştaşın eline sazı. Yıllardır parkedilen yerlerde şimdi deli gibi çekiciler otomobilleri çekiyorlar.

    Herkes neyin ne olduğunu biliyor aslında.

    +1
    İzmirde yaşayan biri olarak sahil yolundaki hız sınırının 70 olması iyi.80 km bile daha iyi olur o yol biraz hızı kaldırır.Hız sınırı 50 olsa ki o yolda otobüsler bile 50'yle gitmiyor kazaya sebeb olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    50km yerine 70 yazsalar inan bana kimse şikayetçi olmayacak. Ama 50 o yol için fazla yavaş. O hızda gidersen KATİL olursun.

    İzmir'e gittin mi hiç? Sahil yolunda yeşil dalga diye bir şey yapmışlar ve hız sınırı 70!

    O sahil yolu nasıl bir şey hemde biliyor musun?

    2-3 Şerit

    Bol virajlı

    1kmde bir kırmızı ışık ve normal yaya geçidi var

    Yola bir sürü cadde ve sokak çıkıyor.

    Böyle bir yola adam 70 koyuyorsa ve sen eskişehir yoluna 50 diyorsan orada durcaksın arkadaşım.

    Yeni emniyet müdürü KURALCI değil PARAGÖZün teki.

    Son zamanlarda vermiş arkadaş Ateştaşın eline sazı. Yıllardır parkedilen yerlerde şimdi deli gibi çekiciler otomobilleri çekiyorlar.

    Herkes neyin ne olduğunu biliyor aslında.



    İzmir Sahil Yoluna gelince... Çok iyi bilirim; yıllarım oralarda geçti! Her o yoldan geçişimde, hatta o yolun adı her anıldığında aklıma ne gelir biliyor musun? Şöyle bir görüntü :

    Orta refüjde hareketsiz duran, önü paramparça bir araç... Çimlerin üzerine yatan, üzerine beyaz örtü serilmiş hareketsiz bir cisim (bil bakalım ne; evet, maalesef bir ceset)... Yamulmuş, nerdeyse "8" şeklini almış bir elektrik direği... Toplanmış küçük bir kalabalık ve dövünen bir adam!

    Adamı birkaç kişi zor zaptediyor; çünkü adam şuursuzca direğe saldırıyor! Belli ki araç direğe çarpmış ve örtünün altında cansız yatan kişi bu şekilde hayatını kaybetmiş! Sağ kalmayı başarmış kişi ise kendini kaybetmiş ve hırsını direkten almaya çalışıyor!

    Göztepe iskelesinin yakınlarda şahit olduğum bu olayı yıllardır unutamadım. Yazında aynı yola atıfta bulunduğu okur okumaz aklımda ilk bu olay çağrıştı.

    Gündüz vaktiydi; yağış, sis falan da yoktu. Aksine Körfezin durgunluktan neredeyse bembeyaz göründüğü, güneşli güzel günlerden biriydi... Bu güzel günde, böyle bir kaza neden olmuştu acaba? İçkili araç kullanmaktan mı, lastiğin patlamasından mı, başka bir aracın sıkıştırmasından mı?.. Bunu bilemiyorum ama şundan eminim; işin içinde mutlaka aşırı hız vardı! Araçtaki ve direkteki hasarı görünce başka bir olasılık akla gelmiyor...

    Sahi, saatte 70 km. hızla çarpsalardı ne olurdu acaba? Var mı aranızda böyle bir çarpışma yaşayan?.. Ben benzeri bir durum yaşadığımı ve aracımı 70 km. hızla dahi kontrol edemediğimi dün yazmıştım. "Bu yol ve trafik bu hızı kaldırır" iddiası, kaza olmadığı sürece geçerli bir iddia olup; kaldırıp kaldırmadığını kaza gerçekleşince öğrenebiliyoruz maalesef... Buna rağmen, Eskişehir Yolu özelinde; hız sınırının 50 değil de 70 olabileceğine ben de katılıyorum.

    Dün akşam saat 18.30 dolaylarında, Atatürk Bulvarı'nda Kuğulu Park istikametinden Akay alt geçidine girdim. Bu taraftan girince; geçit aşağı doğru iner, sonra sola kıvrılır ve biraz ileride sağdan (Bakanlıklar istikametinden) gelen iniş yolu ile birleşir. Geçit komple tıkalıydı, adeta adım adım ilerleyebiliyorduk. Bu sırada, Bakanlıklar tarafından bir halk otobüsü indi; benim ve benim solumdaki şeride göre sağdan geldiği için dışarıda kaldı. Santim santim ilerleyen trafikte, önümdeki birkaç aracın üzerine doğru sürerek kendine sığacak bir yer açtı; böylece şeridimde birkaç araç önüme geçmiş oldu... Ancak yerini beğenmedi, tekrar sağa geçti, ilerlemek istedi ama önü tıkanınca kaldı. Bu arada bizim şerit açıldı, ben hareket edip sağımda kalmış olan otobüsü geçtim. Ani bir hamle ile burnunu hemen sokup, benim arkama geçmeyi başardı. Bu arada trafik tekrar durdu...

    Belli ki en azından Karayolları Genel Müdürlüğü'ne kadar bu trafik sıkışık, dur-kalklarla dakikada 50-100 metre ancak gidebiliyoruz... Ancak sen gel de bunu otobüsün şoförüne anlat! Durmuş olan trafikte bana hem korna hem de selektör yapıp duruyor... Dünyanın en salak adamı bile böyle birşey yapmaz ama her gün yüzlerce insanı taşıyan, yüzbinlerce insanla da aynı yolları paylaşan bu "sözde şoför" insanlıktan artık o kadar çıkmış ki; yaptığı işe bakın!

    Trafik böyle insanlarla doluyken, kuralcılık (veya paragözlük) nedeniyle kuralların uygulanması girişimlerinden neden rahatsız oluyorsunuz? Tepkilerinizin, yukarıdaki şoför zihniyetindeki ve terbiyesindeki insanlarda mevcut;

    "Ne diye uyacağım kurallara?... Zaten herhangi bir anlamları yok, sadece para için konulmuşlar... Yakalayacakları yerde uyarım, yakalayamayacakları yerde uymam"

    şeklindeki çarpık anlayışı daha da güçlendirdiğini fark etmiyor musunuz?

    Diyelim ki para için yapıyorlar... Senin halkın en büyük değer olarak parayı görüp; trafikte 67 TL kaybetmeyi, kendisinin veya başkasının canını kaybetmekten daha sakıncalı bulduğu için, mevzuya mecburen paradan giriyorlar!




  • bu devlet nerden para koparacağını şaşırdı
  • Arkadaşlar şimdi bir güzergah vereceğim ve bu güzergahta radar var mı gezici veya sabit bilenler cevaplarsa memnun olurum ?


    Etlik Antares in olduğu cadde - yolun sonundaki kavşaktan sola döndükten sonra önümüze gelen İvedik Köprüsüne çıkan cadde , ivedik köprüsünün altından istanbul yoluna çıkış , istanbul yolunda toki konutlarını vs. geçip eskişehir-odtü ayrımından sağa dönüş , gimat yolu diye de bilinen odtünün A1 kapısına ve Eskişehir yoluna da geçişi olan yoldan sanayi bakanlığını geçiyoruz. Buraya kadar radar var mı ? Varsa saat kaçta ve 70 üstüne mi ceza kesiyor ?

    Geçen gün Hacettepe köprüsünün gerisine yapılan hız kameralarını gördüm ve altından 40 la el sallayarak geçtik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 09nanometer -- 4 Eylül 2009; 1:51:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer

    Arkadaşlar şimdi bir güzergah vereceğim ve bu güzergahta radar var mı gezici veya sabit bilenler cevaplarsa memnun olurum ?


    Etlik Antares in olduğu cadde - yolun sonundaki kavşaktan sola döndükten sonra önümüze gelen İvedik Köprüsüne çıkan cadde , ivedik köprüsünün altından istanbul yoluna çıkış , istanbul yolunda toki konutlarını vs. geçip eskişehir-odtü ayrımından sağa dönüş , gimat yolu diye de bilinen odtünün A1 kapısına ve Eskişehir yoluna da geçişi olan yoldan sanayi bakanlığını geçiyoruz. Buraya kadar radar var mı ? Varsa saat kaçta ve 70 üstüne mi ceza kesiyor ?

    Geçen gün Hacettepe köprüsünün gerisine yapılan hız kameralarını gördüm ve altından 40 la el sallayarak geçtik


    Ankara'nın trafik açısından en sevmediğim bölgesini tarif etmiş arkadaş...

    Antares tarafından İvedik Metro köprüsüne kadar trafik fena değildir. Metro köprüsünün bulunduğu kavşak ise tam bir felakettir! Trafiğin yoğunluğu bir yana; mühendislik aklı ve imkanlarının, "ben yaptım oldu" zihniyetiyle bu kadar rencide edildiği bir başka örnek var mıdır acaba dünyada?.. Körü körüne partizan olmayan birinin, oradaki kavşak yapısını onaylaması söz konusu olamaz!

    Söz konusu kavşaktan sağ salim İstanbul Yoluna inmeyi başarabilirseniz, Çiftlik Kavşağından itibaren kalabalıklaşan ve hızlanan trafiğe kapılıp gidersiniz. İstanbul Yolu-Anadolu Bulvarı bağlantısını sağlayan köprülü kavşağa yaklaşırken (ki orada hafif bir rampa çıkmaya başlarsınız) trafik iyice zıvanadan çıkmıştır! Yol, artık ticari araçların hakimiyetindedir ve onların terör alanı haline gelmiştir. Büyüklü küçüklü sayısız kamyon, kamyonet, van, iş makinası, minübüs, otobüs ve benzeri araç; hem hızla hem de sürekli şerit değiştirerek sağınızdan solunuzdan geçiverir. Bu arada, gerek olsun veya olmasın; -hödük şoförlüğün şanından olsa gerek- iki korna, iki selektörü de çakarlar tabii...

    Köprülü kavşaktan Anadolu Bulvarına indiğinizde de durum farklı değildir. İster Eskişehir Yolu istikametine, ister Gimat istikametine gidin; kendinizi ticari araç terörünün içinde bulursunuz. Egzostundan simsiyah ve berbat kokulu dumanlar çıkaran araçlar hakimiyeti ele almıştır. Bunların bazılarının dumanları öylesine yoğundur ki; üç-beş saniyeliğine tüm görüşünüzü kapattıkları bile olur. Halbuki hızla akan trafikte üç-beş saniyede neler olmaz!...

    Sinyal vermezler, fren lambaları çalışmaz.. Çoğunun lastiğinde bir kıymık kadar bile diş kalmamıştır. Sıyrılıp da sağa sola savrulan lastik kaplamalarından biri her an önünüze düşebilir... 20-30 tonluk kamyonlar, hatta treyler tipi araçlar 90-100 km. hızla sizi sollar geçerler... Kimisi de "Sollama zahmetine ben katlanmayayım, mevcut şeridimde 100 basayım... Ancak bunun için şu önümdeki "bebe" çekiliversin..." diye düşünerek hızla arka tamponunuza yanaşarak kornayı veya selektörü basarlar.

    Geçiş hakkı, tali yoldan ana yola çıkarken dikkat edilecek hususlar, trafik ışıklarına uyum gibi; "muhallebi çocukları" için konulmuş kurallara uymazlar! Oturdukları şoför mahallinde; diğer tüm insanların mal ve can güvenliklerini hiçe saymayı "şoförlük" olarak yorumlarlar!

    Eğer Eskişehir Yolu (ODTÜ) istikametine gidiyorsanız, bu terör yavaş yavaş zayıflar. Ancak, Gimat istikametine gidiyorsanız iyice yoğunlaşır. Özellikle Öz Ankara Toptancılar Sitesi ve Gimat kavşaklarındaki ışık ihlalleri inanılmaz boyutlardadır. Buradan çok iddialı olarak söylüyorum: İşi gücü bırakıp şu an itibarıyla dediğim kavşaklara gidelim... En az bir adet kazanın üzerine gitmiş olmazsak veya biz gittikten sonra iki saat içinde bir kaza olmazsa, ben oraları hiç bilmiyorum demektir... İller Bankası tesislerinin önündeki kaldırımdan giden taksi gördüm ben o yolda...

    Eskişehir Yoluna yaklaştıkça içim biraz rahatlar; ne de olsa ticari araç yoğunluğu azalmıştır. Gerçi bu sadece teröristin tipini değiştirir; ticarinin yerini binek araç kullanan terörist almıştır. Olsun, bu bile psikolojik bir rahatlama sağlar... Dikiz aynanızda; arkanızdan hızla gelen MAN kamyon veya beton mikseri görmek yerine, bir otomobil görmek daha iyidir... Gerçi arkadan hızla gelip çarpan bir otomobil, neredeyse hayatıma mal oluyordu bir keresinde...

    Anılan istikametteki sorunlardan biri de bozuk yol zeminidir... Özellikle Traktör Fabrikası yakınındaki tren yolu köprüsünün üstü berbat durumdadır. Yakın zamanda kısmi onarım yaptılar ama pek değişen bir şey olmadı. Yüksek hızla köprüye girdiğinizde karşılaşacağınız kasisler, araç hakimiyetini yitirmenize bile sebep olabilir.

    Şimdi, siz bu yolda ekip mi soruyorsunuz? Vallahi ben uzun zaman boyunca burada tek bir ekip gördüm. O da trafik değil travesti ekibi idi... Gündüz vakti bile çevirme yaparlar; bilhassa kamyoncu tayfasını hiç affetmezlerdi.

    Son uygulamada durum nedir bilmiyorum, çünkü onbeş gündür o yoldan geçmedim. Böyle bir trafik ortamının olduğu yolda kontrol olması iyi midir, kötü müdür; bunu da sizin takdirinize bırakıyorum!




  • Ankaradan bursaya giderken ankaranın çıkışında gece saat 10 da radar gördüm ve yavaşladım geceleride radar oluyormu yollarda ilk defa gece radara rastladım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: strong84

    Ankaradan bursaya giderken ankaranın çıkışında gece saat 10 da radar gördüm ve yavaşladım geceleride radar oluyormu yollarda ilk defa gece radara rastladım

    gölbaşı tarafında var dıye bılıyorum olmazmı flaşı patlatı verıyorlar
  • Abi iyi yapmışlar. Neden derseniz ışık ihlali o kadar fazla ki özellikle taksiciler, sağa sola dönüşlerde yeşil yanar bekleme yaparlar. Yada Işık kırmızıdır bu seferde arkadan sellektör yapar senide zor durumda bırakırlar, gerçi bu tip durumlarda ne yapacan? bu seferde ceza haksız yere gelmez mi taksici yüzünden?
  • ARABALAR DURDURULMUYOR
    Dikkat Radar 50 km hız kontrol levhasından sonra, trafik ekibi bir kaç km ileride yol kenarına özel donanımlı radar ve kameralı araçla yerini alıyor. Kamera 70 km üstünde seyreden araçın plakasını alıyor ve fotoğraflıyor. Görevli ekip cezayı kesip adrese fotoğrafla beraber gönderiyor. Yol kesip araç durdurma işlemi yapılmıyor.

    UYGULAMA YAPILAN YERLER
    Fatih Sultan Mehmet Bulvarı Kara Yolları Gn.Md. Tesisleri
    Konya Yolu 100'ncü Yıl Hastanesi + Alemdar Petrol Ofisi (2 yerde)
    Çetin Emeç Bulvarı Alemdar Lisesi Arkası
    Mevlana Bulvarı Angutlar Sokak kesişimi
    Turgut Özal Bulvarı Görme İşitme Engelliler Okulu
    Plevne caddesi Gülveren sağlık Ocağı
    İrfan Başbuğ Caddesi Altınpark Hamamı önü
    Simon Bolivar caddesi Sazanlar sokağı Kesişimi
    Eşref Bitlis Caddesi Karayolları Araç fenni Muayene İstasyonu
    İvedik Caddesi Yenimahalle vergi dairesi ve Şen Kasap Önü (2 yerde)
    Etlik caddesi SSK Eğitim Hastanesi

    HANGİ HIZA NE KADAR CEZA
    Radar kamera, 70 km üstünde giden araça ceza işlemi yapıyor. 71-80 km hıza 50 TL, 81- 140 km hıza 265 TL, 140 km üzeri 265x 2 ceza uygulanıyor. Ankara'da henüz MOBESE (kamera radar)uygulanmamaktadır. İlerki tarihde uygulamaya geçecektir. İstanbul'da MOBESE uygulaması başlamıştır. Hergün, 200 araça mutlaka ceza yazılıyor.

    Ana Arterlerde Hız Kamerası Uygulama Saatleri:
    Sabah saat 10:00 - 12:00

    Öğle Tatili 12.00 – 13.30 (bu saatlerde sıkıntı yok. Ama ramazan'da dikkat etmelisiniz)

    Öğleden sonra 13:30 - 16:00 saatleri arasında

    kaynak:http://www.ensonhaber.com/Ic-Haber/225998/ankarada-kamerali-hiz-radari-hangi-saatlerde-nerede.html




  • Geçen hafta Ankara'daydım. İstanbul trafiğinden ötesini tanımazdım ama Ankara'yı görünce fikrimi değiştirdim. Kalabalık yönünden değilde müthiş bir kuralsızlık var. Hele ben 30 ağustos provaları sırasında gelmiştim. Bilenler bilir A.O.Ç nin ordaki hemzemin geçitin olduğu kavşakta nasıl bir keşmekeş vardı anlatamam. Fotoğraf çekmeye değerdi yani. Yalnız o eskişehir yolundaki 50 sınırını anlayamadım. Asıl 50 ile gidilirse kaza yapılır maaşallah yayla gibi yol. 80 falan olması lazım sınırın.
  • Bazı arkadaşlarımız radar uygulamasını savunmuş, bunun kazalı ölümleri azaltacağına dair haklı görüşlerini belirtmişler, ancak eskişehir yolu, özellikle armada - ümitköy arası incelendiği zaman otobandan farksızdır ve 50km/s ile gidiliği vakit kaza riski, inanın 70- (en fazla 80)km/s ile gidildiğinden çok çok daha fazladır, bu uygulama mantık dışıdır, bir de radarların uygulanışı ve ceza sistemine bakıldığı zaman kimse kusra bakmasın da giden canlar kimsenin umrunda değil.. devletin derdi kolay para, halkın çoğunluğunun derdi de bir yere b.k. varmış gibi yetişmek, ikisi de birbirinden vahim bana kalırsa

    eğer ki 80 limit olsa, 85 üzerine falan direk ceza yazılsa (kadranda gözden kaçabilir minimal oranlar) o zaman kimsenin laf etmeye hakkı olmazdı, ancak 50km/s o yol için aşırı komik ve insanlara polemik yaratma hakkını da veriyor malesef; ayrıca YAKIT EKONOMİSİNİ DE OLUMSUZ ETKİLEMEKTEDİR, 5. vites 80-90km/s yaklaşık 2.200 - 2.500 d/dk. arası en ekonomik, en optimum gidiş yöntemidir, 50km/s hem gereksiz yakıt yaktırır, hem de 20dk'da gideceğin yere cidden 35-40dk'da varırsın, hemde her gün her an ceza yeme korkusu ile neyse kazaları düşününce bazen diyorum iyi oldu ama yola çıkınca da off 50 olmaz o yola..




  • aoç kavşagını gectıkten sonra y.mah koprusune gelmeden de koyulmus arkadaşlar bılgılerınıze
  • elime cezakağıdı ulaştı daha doğrusu tebliğ belgesi.Muhatara bırakmışlar. böyle saçma devlet düzeni görmedim.Zaten ankaranın şöförlerinin büyük bölümü araba kullanmaktan bi haber.Bide 50 ile gidersek eskişehir yolunda yuh diyorum.Ne eve ne işe erken gideriz.
  • ankarayı bilmem de ben eskişehir girişinde yedim ya çok koydu bana.70 miş sınır 85le yedim.yani o yolda kaymak gibi dikkat ettim ama olan oldu.kızanlar olabilir ama 70+%10 77 eder. ben 85.7km fark var ya yazık günah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    vatana millete hayırlı olsun artık resmi olarak radar kameralarımız var
    çevirme olmuyor direk eve gelecek cezalarınız



    Bu kameralar kaç metre kala hız tespiti yapıyor?

    yokmu bigisi olan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ciko44 -- 7 Eylül 2009; 11:21:18 >
  • Ankara'ya yeni gelen emniyet müdürü gerçekten işi çok sıkı tutuyor.. Radar noktaları, trafik çevirmeleri bariz artdı.. Arasıra polis duran belli başlı kavşaklarda, 24 saat polis bekler oldu.. Heleki saat 12'den sonra Ulus, Cebeci, Yenidoğan, Akdere ve bunun gibi bir iki yerde her gece Yunus polisler asayiş çevirmesi yapıyor.. Gezici yunus ekipleride artmış gibi geldi bana.. Uzun lafın kısası ipler baya sıkılmış gibi.. Cılkını çıkarmadan, suçsuzu rant için çevirip sıkıştırmadan yaparlarsa iyi olmuş aslında.. Tabi asayiş iyide şu trafik ekipleri biraz azalabilir .
  • Bende doğma büyüme Ankaralı olan ve üniversite eğitimi için uzun süredir İzmirde yaşayan biri olarak, iki büyük kentin trafiğini karşılaştırmak istiyorum;

    Yukarıda arkadaşlarında belirttiği gibi İzmir de Konak-Balçova arası 60km yeşil dalga uygulaması yapılmaktadır, ayrıca köprü altında radarla hız kontrolü vardır. Bu yol 3 şeritli ve çok sık trafik ışıklarının, yaya geçitlerinin, otobüs duraklarının ve bir o kadarda tehlikeli virajların olduğu bir yoldur. Böyle bir yol olmasına rağmen 60km hız limiti o yol için gayet iyidir. Ayrıca yine İzmirde Alsancak-Karşıyaka arasını bağlayan Altınyolda hız limiti 70km dir, ve bu yol Ankara Eskişehir yolundan kat ve kat sıkıntılı bir yoldur, yağmurlu havalarda adeta göle dönüşen ve sürekli kamyon, tanker vb. ağır vasıtaların kullanımına açık olan bu yolda 70km hız imkanı sürücülere sağlanırken, güvenli bir şekilde yol almanızı garanti eder. (uç örnekler vermeye gerek yok, teknik arızalardan veya kişisel hatalardan doğabilecek kazalar malesef hiçbirşekilde engellenemiyor). Bir diğer önemli cadde ise İzmirde bulunan, Altınyol veya Konak-Alsancak istikametinden gelip Bornova yönüne giden insanların sıklıkla kullandığı bir yol olan Ankara Caddesi (Diğer adıyla Ankara Asfaltı) size 90-100 km hıza ulaşmanızı sağlayacak niteliktedir. Ancak şuana kadar bahsettiğim bütün yollar Ankaradaki yollardan çok daha yoğun ve kötüdür. Kısaca bu örnekler göz önüne alındığında Ankarada uygulanan 50km hız limiti çok komik görünmektedir.

    Belirtmeden geçemeyeceğim bir diğer nokta ise, İzmirli veya İzmirde yaşamış arkadaşlar çok iyi bilir, İzmirde trafik çok hızlı ilerler bu hız Ankara trafiğiyle karşılaştırılamayacak şekildedir. Ana caddelerin bağlantıları zaman zaman tek şeritli köprülerle sağlanmaktadır. Ayrıca bilindiği üzere İzmirde bulunan liman sebebi ile çok sayıda tanker, tır ve kamyon şehir trafiğine karışmaktadır. Ve yukarda belirttiğim gibi uzun süredir 06 plaka aracımla sürekli İzmir trafiğindeyim ve bu yollarda uygulanan hız limtilerinden doğan hiçbir kazaya rastlamadım. Tabiki sıklıkla kazalar oluyor, ancak emin olun çoğu ölümle sonuçlanan büyük kazalar değil.

    Son olarak, Ankarada uygulanan hız limiti çok komik bir rakamdır. Bence yukarıda arkadaşlarında bahsettiği gibi rahat yollarda hız limiti arttırılmalı. Örneğin; Temelli - Ümitköy - Bahçelievler(Armada) noktasına kadar 90km hız limiti gayet mantıklı bir limit olacaktır. Aynı şey Konya yolu ve bunun gibi rahat seyreden diğer yollarda da geçerlidir. Şehiriçi tarfiktede herzaman olduğu gibi 50km hız limiti mantıklıdır. Bu limitler doğrultusunda radarla hız kontrolünün kimseye zararı olmaz. Ve amacın sadece 50km hız limiti koyup bol bol ceza yazıp devlete gelir kapısı haline getirilmesinden daha mantıklıdır.

    Bunlar benim düşüncelerim; katılanlara, katılmayanlara teşekkür ediyorum. Herkesin fikri farklı olabilir. Tekrar teşekkürler, kazasız sürüşler..




  • ya arkadaşlar radar uygulamasından önce hiç kimse farkında değil adamlar resmen ota boka çeza yazıyolar...
    4 olaya şahitim olay,
    1.si tandoğan kavşağı polis ekibi ellerine almışlar kağıdı vay bu sola geçti vay bu kornaya bastı vay bu emniyet kemeri takmamış resmen cezaları döşüyolar,kimseyide çevirmiyorlar,
    2.si kollej kavşağı polis ekibi ellerinde kağıt 2 polis devamlı plaka yazıyordu..
    bunlar ne olacak? engeç 2 sene sonra katlanarak evimize gelecek..
    3. filistin caddesi gece saat 23:00 polis geldi hiç ses etmeden palet pastanesinin önündeki araçların fotoğraflarını çekti gititi,gece 23:00 da park yasağı uyguluyorlar akıllarınca...
    4. yine filistin caddesi bu sefer daha geri home store önü saat 24:00 suları apaçi çekiciler gelip gece yarısı ne kadar park etmiş araç varsa çekip götürdüler..

    yazık günah arkadaşlar bu kadar olmaz resman hain hain ceza yazıyolar ,adamların trafik düzenini ve güvenliğini sağlamak umurlarında değilki,tek dertleri var ceza yazmak,sonra niye polis sevilmiyor işte nedenlerinden biri...

    bu arada yeni emniyet müdürü aklınca şov yapıyor,yahu kardeşim hızsızlık gasp cinayet kol geziyor sen bu temel asayis sağlama görevlerini bırak millete ceza kesmeyle uğraş,inşallah biran önce başımızdan gider...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.