Şimdi Ara

Ankara Radar uygulaması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
187
Cevap
0
Favori
20.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • allah razı olsun guzel çalışma vallabölesı daha iyi oldu aslında en azından bılınır ve ona gore hız yapılmaz gercı bı cok kısıye yazık olcak bılmeden dalan cok olur gerçi kabak gıbı gorunuyor.yenı yaptılar galıba 2 gun once gectım gormedım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whoppix


    quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    Ağa baba deyince aklıma geldi
    2 hafta once Ankaradan Kayseri ye dogru 5 6 arac arka arkaya 90 - 100 maksimum hız ile geliyoruz

    neyse kayseri ye 100 km kala yanımızdan flaşörleri yakmış bir vali aracı gecti ama rahat 140 ile gidiyor

    biz 5 arac aynı anda karar vermiş gibi takıldık vali aracının peşine 140 150 basa basa geldik ama eger polis radar icin cevirseydi
    eminim 5 imizde arıza cıkarırdık ...

    ben artık karar verdim yanımdan escortsuz bi devlet aracı hızlı giderse takılacagım arkasına o kacla giderse bende aynı hızda
    bakalım ne olacak ...




    güzel fikirmiş :D
    ama her aracın peşine takılma hele başbakan cumurbaşkanı eskortuna hiç bulaşma :D allah korusun 300 ile ucururular seni :D



    Emin ol yanına bile yaklaşamıyorsun başbakan ve cumhurbaşkanının :S




  • @DXM06
    kardeş o resimdekiler mobese kameralarına benziyor
    kare olan kutular ise kızıl ötesi ledler (gece çekimi için)

    benim bildiğim kameralı radarlar daha tertipatlı bişey oluyor....
  • Ne güzel değil mi?Ceza yazacak devlete para kazandıracak birşey olduğu zaman hiç üşenmeden dünyanın parasını verip 1 saatte kameraları takıyorlar ama yoldaki çukuru elli kere şikayet etsen gelip düzeltmezler çünkü para getirmiyor.
  • Fotodaki kameralar uzun menzilli radar kamerası arkadaşlar. Mobese olsa geniş açılı bir tane kamera koymaları yeterli olurdu. Ancak fotoda gördüğünüz gibi 6 tane hız kamerası var. Malum yoğun trafikte gözden kaçamayacak hiç kimse.
  • Son on yıldır Eskişehir Yolunu her gün kullanan, söz konusu yolda aşırı hız yüzünden ortaya çıkan çok sayıda ölümlü trafik kazasına şahit olan, aşırı hız yapan bir densiz yüzünden aynı yolda önemli bir kazaya karışmış olan biri olarak; radar uygulamasına sonuna kadar destek veriyorum.

    Her yaştan, her varlık ve eğitim düzeyinden, her kesimden bay-bayan sayısız sürücünün; inanılmaz bir cesaret ve aymazlıkla aşırı hızla, hiçbir trafik kuralına uymaksızın seyrettiği Ankara trafiğine ciddi bir çeki-düzen verilmesi gerekiyor! Söz konusu radar uygulaması, umarım bunun başlangıcı olur ve benzeri tedbirler ile Ankara trafiği daha derli toplu hale gelir!

    Bu forumu takip eden bazı kişilerin de destek verdiği "bu yollarda 60-70 km. ile gidilmez" veya "nerede radar olduğunu bilmiyoruz ki hızımıza dikkat edelim" gibi düşüncelere toptan ve şiddetle karşıyım! Savunan kişiler ne kadar iyi niyetli olsalar da bu düşünceler maalesef hiç bir iyi niyete hizmet etmiyor!

    Hayır efendim!... Trafikte gerçekten tehlikeli bir durumla karşılaştığınızda; 60-70 km. hızın bile ne kadar kontrol edilemez bir hız olduğunu görürsünüz! Yukarıda sözünü ettiğim kaza sırasında üç şeritli yolun en sağ şeridinden 70 km. hızla gidiyordum. Arkamdan, en sol şeritten hızla gelen cip; henüz bana olan mesafesi 40-50 metre iken kontrolden çıktı. Önce önündeki, sonra yan şeridindeki araca çarptı, sonra orta refüje çıktı, geri indi ve direksiyonu kırdığı gibi takla atmaya başladı... Takla atarak benim önümden geçerken kullandığım arabanın sol ön kısmını da aldı götürdü. Kendisi ve çarptığı iki araç şarampole yuvarlandılar, ben ise yoldan çıktım ancak şarampol ile asfalt arasındaki bozuk alanda durmayı başardım, aşağı yuvarlanmadım. Şarampole sadece 3 metre mesafede durmuşum...

    Kazayı başlangıç anından itibaren önce dikiz aynasında sonra da bizzat yanımda ve önümde seyreden bendeniz, mümkün olduğunca kaçınmaya çalışsam da her şey birkaç saniye içinde olduğundan kendimi koruyamadım. Ancak hızımın düşüklüğü sayesinde aşağı uçmamayı başarabildim. Eğer ben de "bu yollara 60-70 az; en azından şöyle bir 90-100 basayım" diye düşünüp, kazaya karışan diğer araçlar gibi hızlı gidiyor olsaydım, aşağı uçtuğum kesindi!.. Önümde yuvarlanan cipe 60-70 km. hızla değil de 80-100 km. hızla temas etseydim belki arabamı hiç kontrol edemeyecektim.

    Acı olan şu ki; insanların bu gerçeğin farkına varabilmeleri için genellikle başlarının belaya girmesi gerekiyor! Çok görmüşüzdür aşırı hız veya kural ihlali nedeniyle birinin canına zarar vermiş olan sürücünün kaza mahallinde deliler gibi dövündüğünü... İki saniye önce direksiyon başında "bütün yollar benim" edasıyla oturan aynı insan değilmiş gibi; "Allah'ım ben ne yaptım!" diye saçını başını yolan ne çok insan gördük! Hatırlar mısınız, karşı şeride geçip de Dışişleri Bakanlığı personelini taşıyan servise çarparak 9 kişinin ölümüne yol açan halk otobüsü şoförünün kazadan sonraki halini?... Kimbilir kaç yıl boyunca; tüm trafik kurallarını çiğneyerek, etrafındaki hiçbir araca ve yayaya saygı göstermeyerek araç kullanmıştı?... Başına bela gelmediği için de her geçen gün kuralsızlığı, saygısızlığı artırmış; tehlike saçmaya devam etmişti belki de... Aklının başına gelmesi için dokuz kişiyi öldürmesi gerekiyormuş maalesef...

    Trafikte kuralsızlığın ve saygısızlığın bedeli çok ender ödenir ama ödendiğinde de çok pahalı ödenir! Bu nedenle, hiç kimse hiç bir kuralı zorlamamalı veya gereksiz görmemeli!

    Bu arada, Ankara trafiğinde yapılmaya başlanan düzenleme ve kontrollerin, yeni emniyet müdürü tarafından başlatılmış olması da başlı başına bir rezaleti gösteriyor aslında... Söz konusu emniyet müdürü, yaptırdığı düzenleme ve kontrolleri yasa dışı ve keyfi olarak yapmıyor herhalde... Mutlaka yasalardan aldığı bir güç, bir hak var ve bunu kullanıyor!

    O zaman insanın aklına şu soru geliyor : Madem bunların yapılması gerekiyordu, eski emniyet müdürleri neden yapmadı? Yani, ya yeni emniyet müdürü abesle iştigal ediyor ya da eski emniyet müdürleri Eskişehir-İstanbul-Konya yolundaki trafiğin durumundan habersizlerdi... Aslında yeni emniyet müdürünün yaptırdıkları öyle at ile deve falan değil; iki ekip arabası üç-beş tane kamera koyuverdi, ne biçim gündem oldu Ankara'ya... Eski müdürlerin yok muydu bu kadarcık imkanları? Kanunu ve kamu yararını kollamak emniyet müdürlerin inisiyatifine mi kaldı yoksa...

    Bu vesile ile, ilgili icraatlerini gerekli ve yerinde bulduğum Ankara Emniyet Müdürü ile ekibine teşekkür ediyor, icraatlerinin kararlılıkla devam etmesini diliyorum!




  • ben tüm karayollarına, her 3 yada 5 km de bir böyle kameralı radar cihazlarının takılması gerektiğini savunuyorum
    bu aletlere göre ceza hakedenlere tawizsiz ceza kesilmesi taraftarıyım.
    saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli
    Bu forumu takip eden bazı kişilerin de destek verdiği "bu yollarda 60-70 km. ile gidilmez" veya "nerede radar olduğunu bilmiyoruz ki hızımıza dikkat edelim" gibi düşüncelere toptan ve şiddetle karşıyım! Savunan kişiler ne kadar iyi niyetli olsalar da bu düşünceler maalesef hiç bir iyi niyete hizmet etmiyor!


    birader 70 değil, 50 hız sınırı. ve evet o yollar için çok az! 70 olsa tamam diyeceğim.

    kurallara sorgulamadan uymaya çalışan bir insan olmama rağmen plaka üzerinde dışardan farkedilmeden nasıl bir modifikasyon yaparızda kameraların görüntü almasını engelleriz diye düşünmüyor değilim açıkçası.

    mesela aklıma gelen ilk yöntemlerden biri, güçlü infrared ledlerden plakanın bir kısmına(örneğin ortadaki harfleri kapsayacak şekilde) döşeyip yaksak kameranın bu bölgeyi tamamen beyaz görmesi gerekir diye düşünüyorum (yani bir nevi gözünü kamaştırma) ne dersiniz var mı fikri olan bu konuda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli
    Bu forumu takip eden bazı kişilerin de destek verdiği "bu yollarda 60-70 km. ile gidilmez" veya "nerede radar olduğunu bilmiyoruz ki hızımıza dikkat edelim" gibi düşüncelere toptan ve şiddetle karşıyım! Savunan kişiler ne kadar iyi niyetli olsalar da bu düşünceler maalesef hiç bir iyi niyete hizmet etmiyor!


    birader 70 değil, 50 hız sınırı. ve evet o yollar için çok az! 70 olsa tamam diyeceğim.

    kurallara sorgulamadan uymaya çalışan bir insan olmama rağmen plaka üzerinde dışardan farkedilmeden nasıl bir modifikasyon yaparızda kameraların görüntü almasını engelleriz diye düşünmüyor değilim açıkçası.

    mesela aklıma gelen ilk yöntemlerden biri, güçlü infrared ledlerden plakanın bir kısmına(örneğin ortadaki harfleri kapsayacak şekilde) döşeyip yaksak kameranın bu bölgeyi tamamen beyaz görmesi gerekir diye düşünüyorum (yani bir nevi gözünü kamaştırma) ne dersiniz var mı fikri olan bu konuda


    Haydi çözelim bu işi , ben varım

    Islak mendil sıkıştırmak en basit çözüm gibi duruyor fakat yakalanmamak lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer

    Haydi çözelim bu işi , ben varım

    Islak mendil sıkıştırmak en basit çözüm gibi duruyor fakat yakalanmamak lazım




    olabilir aslında fakat dışardan(normal gözle) farkedileceği için polise çaktırma durumu var olayı
    onada şöyle bir çözüm bulunabilir belki, bu ıslak mendile(ya da kağıt, bez vs. parçasına) ince fakat sağlam bir ip bağlayıp(örneğim misina) diğer ucunu aracın içine geçirmek(mutlaka biryerlerde bir boşluk vardır, özellikle görece yaşlı araçlarda) ters bir durumda sadece o ipi çekip düşürmek mesela



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 2 Eylül 2009; 16:14:28 >




  • özbalkesli

    güzel yazmışsın ona lafım yok ama


    yaya geçidi yerine üst geçidin olduğu, kırmızı ışığın olmadığı (bilkent mgk'nın orayı saymazsak zaten orasıda askeri amaçlı) 4 şeritli bir otoyolda hız sınırının 50km olması sana mantıklı geliyor mu?

    Hadi diyelim ki mantıklı, peki bu radar kameralarının rampa aşağısı gibi yerlere kasıtlı konması sence bu radarı koyan kişilerin asıl umursadiklarının insan canı olduğu anlamına geliyor mu?

    İngiltere, Almanya gibi bir ülkede yaşasak zaten bu yazıyı yazmaya ihtiyacın olmayacak.
    Ama Türkiye'de yaşıyoruz. Burada Devletin dini imanı vatandaşın parası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    özbalkesli

    güzel yazmışsın ona lafım yok ama



    yaya geçidi yerine üst geçidin olduğu, kırmızı ışığın olmadığı (bilkent mgk'nın orayı saymazsak zaten orasıda askeri amaçlı) 4 şeritli bir otoyolda hız sınırının 50km olması sana mantıklı geliyor mu?

    Hadi diyelim ki mantıklı, peki bu radar kameralarının rampa aşağısı gibi yerlere kasıtlı konması sence bu radarı koyan kişilerin asıl umursadiklarının insan canı olduğu anlamına geliyor mu?

    İngiltere, Almanya gibi bir ülkede yaşasak zaten bu yazıyı yazmaya ihtiyacın olmayacak.
    Ama Türkiye'de yaşıyoruz. Burada Devletin dini imanı vatandaşın parası.





    arkadaşım söyleyeceklerime terciman oldun desem yeridir.
    son zamanlar yaklaşık 7 senedir devletin dini imanı para oldu memura 3 kuruş zam onun misli misli tahsil etmeye çalışıyorlar...
    devletin eli senin cebindeyse eşek gibi hizmet yapsanda cebindekilere göz diker ...
    son olarak görüldüğü gibi 50 km radarı koyarak sizin bizim ve o yolu kullanan herkesin cebindeki paraya göz dikilimiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    özbalkesli

    güzel yazmışsın ona lafım yok ama


    yaya geçidi yerine üst geçidin olduğu, kırmızı ışığın olmadığı (bilkent mgk'nın orayı saymazsak zaten orasıda askeri amaçlı) 4 şeritli bir otoyolda hız sınırının 50km olması sana mantıklı geliyor mu?

    Hadi diyelim ki mantıklı, peki bu radar kameralarının rampa aşağısı gibi yerlere kasıtlı konması sence bu radarı koyan kişilerin asıl umursadiklarının insan canı olduğu anlamına geliyor mu?

    İngiltere, Almanya gibi bir ülkede yaşasak zaten bu yazıyı yazmaya ihtiyacın olmayacak.
    Ama Türkiye'de yaşıyoruz. Burada Devletin dini imanı vatandaşın parası.






    Ben "Eskişehir Yolunda hız limiti 50 km. olsun" demiyorum. Mesela bence Bahçelievler-Bilkent Köprüsü arası 50 km., Bilkent-Çevre Yolu arası 70 km. olabilir. Sonrasında zaten 100 km.ye çıkıyor.

    Ben hız ve kural denetimine karşı çıkanlara itiraz ediyorum. Geçen gün, öğlen vakit acilen eve gitmem gerekti. Arabayı otoparktan çıkartamadığımdan taksiye bindim. Beytepe Köprüsünün altında çevirme vardı; polis bir çok aracı durdurmuştu. Bizi durdurmadı, basıp geçtik!

    Taksici aldı sazı eline; başladı "bu yollar 120 km. hızı rahat kaldırır; polis ayıp ediyor, bunlar yüzünden araba kullanamaz hale geldik" demeye... Yani kimine 50, kimine 70, kimine 110 az geliyor; 120'ye kadar isteyen var! Eğer gerçekten 120 olsa, inanın "bu yollar 150'yi rahat kaldırır" diyen sayısız insan çıkacaktır.

    Limitin 50 mi yoksa 70 mi olacağı, basit bir meseledir; doğrusunu bulur ve uygularsın! Önemli olan, toplumda trafik kurallarına uyum ve inanç kültürünün yerleştirilmesidir! Yerleştirene kadar da kontrolse kontrol, cezaysa ceza, ehliyete el koymaysa el koyma... Bu kapsamda, düz yolda olduğu gibi yokuş aşağı inerken de limitlerin geçerli olduğunu bilecek ve limitlere uyacağız; hatta daha da özenli olacağız!

    Hiçbir neden trafikte tehlike yaratmayı haklı kılmaz! Hatta ambulans veya itfaiye bile trafikte tehlike yaratamaz! Bunların tek önceliği, diğer sürücülerin de yardımıyla yol (geçiş) önceliğini ele geçirmek ve mümkün olduğunca HIZLI AMA TEHLİKESİZ şekilde seyretmektir.

    Devletin amacı para olabilir!.. Ancak vatandaşın trafikteki onca riski algılamayıp da sadece plakasına ceza yazılmasından korkması; "böyle vatandaşa böyle devlet" dedirtiyor maalesef!... Devlet; ehliyeti kolay veriyor, trafik kültürünü yayamıyor, resmi görevlilere ve araçlara iltimas tanıyor olabilir... Ancak bunların hiçbiri, insanın "Aşırı hız ve kural ihlali trafikte felakete neden olabilir! Hem kendim, hem sevdiklerim hem de diğer insanlar için trafikte dikkatli ve edepli olmalıyım!" şeklinde bir özdeğer geliştirmesine engel değildir...

    Sayısız meslektaşı sayısız kazada sayısız insanın canını yakmış şoför esnafı bile kendiliğinden bu terbiyeyi edinememişse; sözde okumuş, mektep-medrese-koltuk-makam görmüş insanlar bile trafikte ağzından köpük saçan hayvanatlar haline gelebiliyorsa; bu Ülkenin kolay kolay altından kalkamayacağı bir kültür/ahlak/hukuk devrimi yapılmadan trafik terörü ortadan kalkmaz!

    Söz konusu devrimin yapılmasını bekleyemeyen bir Emniyet Müdürü, sıkı kontrol ve ceza sistemini devreye sokarak çözüm bulmaya çalışıyor. Neden daha öncekiler yapmıyordu da bu müdür yapıyor? Öncekiler "Ulan şu yola iki radar koysak amma para basarız haa!..." mantığını geliştirmedikleri için mi? Demek ki mesele sadece paradan (ceza gelirinden) ibaret değil...

    Uygulamanın pekçok aksayan yönü olabilir ve belki ben de bu aksamalardan zarar görüyor olabilirim. Ne bileyim; belki benim plakama da çoktan üç-beş ceza yazılmıştır... Buna rağmen, "Nihayet birileri bir yerlerden başladı" diye düşünüyor ve uygulamaya destek veriyorum!




  • Herkese hayırlı olsun. Ağır ÖTV vergisinden sonra araç sahiplerini kaz gibi yolmak için harika bir yöntem. Şehirler arası 4 şeritli otoban kalitesindeki yolu sokak hız limitlerine göre cezalandırmak! Aklınıza yetişemiyorum. Muhteşemsiniz!

    Eğer 50 Km ile gidersek varış süremiz 30 dalık yolda 50 dk olacaktır. Çünkü bu yolda normal seyirde 90 KM yaptığınızda bile kimseye tehlike oluşurmadan gidebiliyordunuz. Ama 50 KM ile hiç bir yere gidilmez.

    Bu durumda yapılması gerekenler arasında en başta alternatif yolları kullanmak geliyor. Eski şehir yolunu kullananlar için şu an Ümitköt-AŞTİ yolu ve Ümitköy-ORAN yolu alternatif gibi gözüküyor. İstanbul yolunu kullananlar için aklıma açıkcası pek alternatif gelmiyor. LALEGÜL-BATIKENT trafiğide ASELSEN ve ileride GİMSA nın orada durmakta...

    Tüm herkese şimdiden geçmiş olsun.
  • 50km yerine 70 yazsalar inan bana kimse şikayetçi olmayacak. Ama 50 o yol için fazla yavaş. O hızda gidersen KATİL olursun.

    İzmir'e gittin mi hiç? Sahil yolunda yeşil dalga diye bir şey yapmışlar ve hız sınırı 70!

    O sahil yolu nasıl bir şey hemde biliyor musun?

    2-3 Şerit

    Bol virajlı

    1kmde bir kırmızı ışık ve normal yaya geçidi var

    Yola bir sürü cadde ve sokak çıkıyor.

    Böyle bir yola adam 70 koyuyorsa ve sen eskişehir yoluna 50 diyorsan orada durcaksın arkadaşım.

    Yeni emniyet müdürü KURALCI değil PARAGÖZün teki.

    Son zamanlarda vermiş arkadaş Ateştaşın eline sazı. Yıllardır parkedilen yerlerde şimdi deli gibi çekiciler otomobilleri çekiyorlar.

    Herkes neyin ne olduğunu biliyor aslında.
  • HER YERE TAMAMDA ESKİŞEHİR YOLUNDA 50 KM NEDEMEK ONU ANLAMADIM YUH ARTIK
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mclearen

    HER YERE TAMAMDA ESKİŞEHİR YOLUNDA 50 KM NEDEMEK ONU ANLAMADIM YUH ARTIK

    konya yolu da 50 km. 5 gidiş 5 geliş yol.... eskişehir yolundan sonra daralıyor ama ordada trafik olduğundan millet yawaş gidiyor....
    trafik genel müdürlüğü yeni bir uygulama yapmalı şerit tabanlı hız sınırı koyabilir bence.
    konya yolundan aşağıya inerken merakden 50km hıza indim nerdeyse inip yürüyecektim
    artık alternatif yolları kullanacağız(dikmen caddesi, ümitköy incek- arka yol, v.s.....)
  • incek yoluna bulaşmasınlarda artık arkadaş bu kadar saçmalık olurmu asıl 50 km/h ile kaza olur arkadan bilmeyen yabancı tır kaptırır vs sürükler götürür haksızmıyım 80 olsun canı sağolsun 50de araçlar hem daha fazla yakar külli zarar
  • Evet Eskişehir yolunda yasal hız sınırı en az 80-90 olmalı , yolun kaldıracağı hız ise 110 u geçmiyor bana göre..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 09nanometer -- 23 Ağustos 2010; 3:26:48 >
  • Rica ediyorum şu para muhabbetini bırakın çok basit kaçıyor.Polis kestiği cezaları cebine mi atıyor?
    Devlet ceza keserek senede ne kadar para toplayabilir ki?
    Bu cezalardan elde ettiğinden daha fazlasını sağlık vb. giderler olarak ödüyor zaten.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.