Şimdi Ara

Aküsü Biten Araç Yolda Kalıyor Ama Şöyle Olsa?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
769
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sıfır araba alan adamın başına bile geliyor.
    Gece farını ya da teybini açık unutuyor. Sabaha bakıyor ki akü bitmiş araba çalışmıyor.

    Yıl olmuş 2016 , hala bunun bir çözümü yok mu?

    Araçlarda bir sistem olsa, araç kapalı iken, aküdeki akımı ölçse (ki bildiğim kadarıyla akü sensörü yeni nesil araçlarda var), belli bir seviyenin altına düşünce , aküden sisteme giden tüm elektriği otomatik kesse nasıl olur? Böylece akü hepten sıfırlanmamış olur. En azından sabah çalıştıracak kadar elektrik olur ve sabah da uyarı verir, akünü değiştir diye.

    İmmobilizer ve araç beyninin ise her zaman akü elektriğine ihtiyaç var. Bunların elektriği için de sistemde daha düşük kapasiteli kuru bir akü kullanılsa, Tıpkı bilgisayardaki bios pili gibi , elektrik kesilince oradan beslense nasıl olur? Gerektiğinde oradan çeker akımı, böylece çalışmaya devam eder.


    Hayır bunlar yapılamayacak şeyler değil. Akü bitiyor, değil arabanın çalışması, yeni nesil araçlarda kapı bile açılmıyor. Çünkü kapı kilit motoru da aküye bağlı. Böyle sap gibi kalıyorsun. Bunun bir önlemini almak zor mu?

    Madem akü olayı bu kadar kritik. Neden böyle bir çözüm üretilmiyor? Tamamen cahilliğimden soruyorum. Varsa böyle bir olay beni de bilgilendirin







  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt
    Zaten suan yeni olan cogu arabada 30 dk dan sonra herseyi kendi kapatıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Zaten suan yeni olan cogu arabada 30 dk dan sonra herseyi kendi kapatıyor

    Bence kapatmıyor:

    http://forum.donanimhaber.com/m_113441101/tm.htm
  • Geçenlerde bir ay çalışmayınca mondeonun aküsü bitmişti. Yanına gittiğimde sadece şoför kapısı açıktı ve en ufak bir ışık veya tepki yoktu araçtan. Bir dahaki bitişinde de aynı şekilde şoför kapısını açık buldum. Otoparkta olmasa araç tehlikeli olabilirdi. İyi tarafından bakarsakta en azından kapıyı açmış. Bu da böyle bir anımdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik Far gereksiz opsiyon diyenleri konuya alalım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Otomatik Far gereksiz opsiyon diyenleri konuya alalım.

    Otomatik fari standartta yapsan bizim millet sirf sisleri acmak icin kullanmaz :(

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    İnce tespit Akşamları kaç tane görüyorum normal far yanmıyor arka sis açık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam manuel yapilabilecek isleri ne kadar elektronige dokerseniz ariza olasiligini o kadar arttırmış olursunuz.Arabadan inerken butun sistemleri kontrol etmek en ucuz ve basit yontem.

    Yapilabilir mi derseniz tabiki de yapilir.Hatta sonradan bile yaptirabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    İnce tespit Akşamları kaç tane görüyorum normal far yanmıyor arka sis açık
    Çoğu araçta ecomode var. Bazısı belli bir süre sonra herşeyi kapatıyor. Bazısı akü voltajı düşünce kapatıyor. Bazısı hiç kapatmıyor.

    Kilitleme tuşuna uzun basınca cam kaldırma kaç $ maliyeti olan bir sistem? Seri üretimde maksimum 5$ (kendim üretsem maliyeti bu. otomotiv devine maliyet 2$ bile olmayabilir). Ancak gel gör ki arabaların yarısında hala bu özellik yok. Demek ki, 2$ maliyet önemli bazıları için...

    Akü koruma devresi de böyle bir durum...




  • kolayı var tabii bagajında takviye kablosu bulundurabilirsin,biraz daha abartırsan takviye cihazı satın alabilirsin

    benim daha çok tırstığım konu debriyaj teli kopması,onun çaresini bulamadım usta bulunduramayacağıma göre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    kolayı var tabii bagajında takviye kablosu bulundurabilirsin,biraz daha abartırsan takviye cihazı satın alabilirsin

    benim daha çok tırstığım konu debriyaj teli kopması,onun çaresini bulamadım usta bulunduramayacağıma göre
    Uygun yer varsa yedek akü bağlatılabilir.
  • 3-5 kuruşluk donanımları koymuyorlar, sanayide oto elektrikçiler böyle bağlantıları yapıyor, tabi sensörlü falan değil fakat kapıları kilitli, motoru çalışmayan aracın farları neden açık kalır? Anlamak mümkün değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Katılıyorum artık yeni araçlara koymaya başladılar. Benim arabada 4'lü hariç ne varsa yarım saat sonra açık olan her şeyi kapatıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomotivciler, bir dış itici güç olmadan kendi başarına hiç bir şey yap(a)mazlar. Otomotiv, terk edilmiş havacılık teknolojisi üzerine kuruludur. Demek ki havacılık, henüz bu teknolojileri terk etmemiş

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big
    ...fakat kapıları kilitli, motoru çalışmayan aracın farları neden açık kalır? Anlamak mümkün değil.

    Amerikan DOT standardı. Farlar, korna ve fren lambası her zaman çalışacak diyorlar. Zamanında, araba kazayla da olsa motor çalışmadan harekete geçerse bunlar çalışabilmeli diye bir güvenlik kıstası geliştirmişlerdi.




  • Bence arac üreticileri konfordan ziyade bu tur seylere de odaklanmali. Mesela el freni cekmesek bile aractan inince otomatik olarak frenleri kilitlemeli. Cok kostum arabanin peşinden el frenini cekmeyi unutup.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her ihtimale karsi takviyr kablom ve kucuk takviye akum var. (cakmakliga takiyorsun araci biraz sarj ediypr sonra calistiriyorsun. koli panti buyuklugunde)

    dayimda 2005 beelingo var. radyo actik falan. radyo kapandi. eco mod dedi. radyo falan acilmadi daha. anahtar takili degildi arabaya. yani var herhalde boyle bir sey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ...DeAtH... -- 10 Ocak 2016; 20:22:41 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum,kaputtaki kuş pisliğini temizlemek için arabadan inmiştim,el frenini çekmeyi unuttuğum için araba geri geri kayıp tabelaya vurdu,neye niyet neye kısmet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt
    Yeni nesil aküler geceden sabaha kadar açık kalsa da bitmiyor. Zaten sabah çalıştırdın diyelim. Tekrar şarj oluyorlar aracın dinamosu ile. Ayrıca akü biterse kapılar kapalı kalmaz. Tüm kilitler iptal olur hepsi açık kalır zaten. Ayrıca çoğu araç 20-30 dakka sonra radyosunu farini kendi kapatıyor. Benimkinin iyi yanı. Aracın kontağı kapatınca farlar komple sonuyor.. Radyoyu açık unutsan 20 dkka sonra kendini kapatıyor. Diğer ufak tefek ışıklardan akü hemen bitmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt
    Artık yeni nesil arabalar böyle uretiliyor. Elektronik el freni var. Sen aracı durdurup kontağı kapattığın zaman elektronik el freni kendiliğinden devreye giriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yapayzeka037

    Artık yeni nesil arabalar böyle uretiliyor. Elektronik el freni var. Sen aracı durdurup kontağı kapattığın zaman elektronik el freni kendiliğinden devreye giriyor.
    Valla iyiymiş


    @pokezoom
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.