Şimdi Ara

Aktarma hakkında soru

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 6
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 53 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Guest_1999 (1 mesaj) yeneryongur (1 mesaj) Ussuz (1 mesaj) goodorevil (1 mesaj) metinTasci (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (1 mesaj) Mobil (5 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    952 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaslar 1.4 1.6 dizeller bile kalkista patinaj çekiyor 3-4 bin cc motorlar o torku nasil yola aktariyor peki?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • Yarbay
    6861 Mesaj
    1.vites dislisini kuculterek,mesela 1.6dizel 1.vites ile 35-40yapiyosa buyuk motorlar 50-60 yapiyor onun disinda daha genis lastiginde faydasi buyuk.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    4266 Mesaj
    Ağırlıklarda fazla.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1.4 d-4d mmt corolla ıslak yokuşta pati çekmekten kalkış yapamayınca manuelde ancak kalkabildi
    lastikler yeniydi



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    14841 Mesaj
    O kadar güçlü arabalar genellikle arka tekerleklerden çekişli veya dört tekerlekten çekişli oluyor. Zaten dört tekerlekten çekiş aracın patinaja düşmesi oldukça zor. Arkadan çekişli araçlarda ise zaten kalkış anında aracın yükü arkaya bindiği için bu tutunma artışı sağlıyor. Bu araçlarda aynı zamanda ısındığı zaman tutunan lastikler kullanılıyor. Yani lastik ısınana kadar yere neredeyse hiç tutunamıyor ancak ısındıktan sonra çok çok iyi tutunmaya başlıyor (Pist araçlarında). Ayrıca arka lastikler önlerden daha geniş oluyor. Bariz düzeyde geniş oluyor hem de. Bu da kalkış yükü altında daha iyi bir tutunma temin ediyor. O kadar geniş taban önden çekişli bir aracın önünde olsa çok bir etkisi olmaz hatta handikap bile oluşturabilir. Bunun dışında yükselen hızlarda aracın arkasını yere bastırmak için rüzgarlık kullanılıyor. Bu da aracın yüksek hızlarda arkasının yere basabilmesini, gezinmemesini sağlıyor. Ancak buna rağmen böylesi güçlü araçlarda ani gaz vermelerde aracın arkasının tatlı tatlı yalpaladığı hissedilebilir.

    Gelelim güçsüz araçlarımızın nasıl böylesi patinaja düşebildiğine; öncelikle hepimizin lastiği spor model bile olsa yakıt ekonomisi güdülerek tasarlanmış düşük yuvarlanma dirençli lastikler. Gündelik kullanım lastikleri ve mümkün mertebe direnç göstermemesi, kolay döndürülmesi amaçlanmış lastikler. 20-30 beygir güç bile çok ciddi bir güçtür. Ha 1 tonluk otomobilin altında çok büyük rakamlar gelmeyebilir ama turbo destekli motorları saymazsak ortalama bir motorun 3000 devire kadar vereceği güç bu civarlardadır (1.6 100 bg civarı atmosferik) Bu yüzden kalkış anında bile patinaja düşebilirsiniz. Ha patinaj olmazsa ya araba hızlanır ya da aktarma organları zarar görür ama 20-30 beygir aktarma organlarına zarar vermek için oldukça düşük bir güç orası ayrı. Son olarak turbo destekli ve biraz da dengesiz motorlarda araç seyir halindeyken bile patinaja kalkabilir. Golf 1.4 TSI 140'lık ünitede yanılmıyorsam bu şikayeti duymuştum.

    Diğer sebeplere yukarıda değinilmiş zaten.
    |
    |




  • Yarbay
    2950 Mesaj
    Esp vs elektronik ekipmanlarla



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
backlink paketleri
triple negative breast cancer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,187
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.