Şimdi Ara

ACT Motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
6.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen modellerinde 2012 yılında kullanılmaya başlanan 1,4 TSI 140 PS gücündeki motor, ACT teknolojisiyle sunulmaktadır.

    4 silindirli ve egzoz turboşarjı ile aşırı beslenen bu 16 subaplı modern motor, 250 NM maksimum torkunun 100 NM ve daha düşüğü talep edildiği durumlarda ve 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirlerini kapatır. Bunu, egzoz ve emme subaplarına kumanda eden egzantirik milini 0 dereceli bir noktaya kaydırarak yapar ve aynı anda yakıt enjeksiyonunu ve buji ateşlemesini de keser.

    Merak edilen soru; “ihtiyaç halinde” ne olacağıdır. Cevap, ortalama 11 ms içinde (krank milinin 1,5 turu yeterlidir) ilgili silindirler sarsıntısız ve hissedilmeden devreye girer şeklinde olacaktır.

    Tüm bunların sayesinde ortalama %16 daha az yakıt sarfiyatı elde edilebilmektedir (NEDC normlarına göre 0,4 lt/100 km daha düşük tüketim).

     ACT Motor





    ACT motorlar mevcut Golflerde ve yeni passatta satışta. Skoda ve Seat ekibine ne zaman dahil olacağı hakkında pek bir bilgim yok. Leon alma arefesindeyken bu motoru leon dsg için beklemem daha akılcıl ve keyif verici olacak.

     ACT Motor







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    ACT Motor: Kapsamlı Bir Kılavuz

    ACT motor, araçlarda kullanılan, aktarma organları arasında yer alan gelişmiş bir şanzımandır. İki silindir özelliğine sahiptir ve vites değiştirmeye gerek kalmadan kesintisiz bir sürüş deneyimi sunar.

    ACT Motor Nedir ve Nasıl Çalışır?

    ACT motor, bir çift kavrama ve karmaşık bir kontrol sistemi kullanarak çalışır. İki silindir, birinci ve ikinci vitesler olmak üzere farklı dişli setlerine bağlanır. Kontrol sistemi, tork talebine ve sürüş koşullarına göre silindirler arasında sorunsuz bir şekilde geçiş yapar. Bu sayede vites değiştirme işlemi neredeyse algılanamaz hale gelir.

    ACT Motorun Avantajları

    ACT motorlar, geleneksel şanzımanlara göre çeşitli avantajlar sunar:

    • Kesintisiz ve sorunsuz bir sürüş deneyimi
    • Daha iyi yakıt verimliliği
    • Geliştirilmiş hızlanma
    • Daha az sürüş yorgunluğu

    ACT Motor Sahip Araç Modelleri

    ACT motorlar, çeşitli araç modellerinde bulunabilir. Bu modeller arasında şunlar yer alır:

    • Ford Focus
    • Ford Fiesta
    • Ford Mondeo
    • Volvo V40
    • Volvo V60

    ACT Motor Sorunları Nasıl Anlaşılır?

    ACT motorlar genellikle güvenilir olsa da, diğer mekanik bileşenler gibi sorun yaşayabilirler. En yaygın ACT motor sorunları şunlardır:

    • Kavrama sorunları
    • Kontrol ünitesi arızaları
    • Silindir sorunları

    Bu sorunlar, aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir:

    • Vites değiştirme sırasında sarsıntı veya titreşim
    • Aşırı gürültü veya uğultu
    • Hızlanma sırasında güç kaybı

    ACT Motor Sorunları Çözümleri

    ACT motor sorunları, yetkili bir tamirci tarafından teşhis edilmeli ve onarılmalıdır. Problem teşhis edildikten sonra, tamirci sorunu çözmek için gerekli adımları belirleyecektir. Bu adımlar şunları içerebilir:

    • Kavramanın değiştirilmesi
    • Kontrol ünitesinin onarılması veya değiştirilmesi
    • Silindirlerin yeniden yapılandırılması

    ACT motorlar, araçlara üstün bir sürüş deneyimi sunan yenilikçi ve modern bir teknolojidir. Sorunların doğru bir şekilde teşhis edilmesi ve çözülmesi, ACT motorun uzun ömürlü ve güvenilir bir şekilde performans göstermesini sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Leon Dsg Act Aralık gibi gelecekti hatta seat arac oluşturucu da vardı hala var mı bilemem .

    2015 te kesin gelir ama ne zaman bilinmez .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sükselim07

    Bu mesaj silindi.
    ACT motor Euro 6 versiyonu 150 beygir. Doğuş oto hala Euro 5 versiyonları bize kakalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış26

    ACT motor Euro 6 versiyonu 150 beygir. Doğuş oto hala Euro 5 versiyonları bize kakalıyor.

    Leon Fr Dsg Act 150 beygir yazıyordu sitede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış26

    ACT motor Euro 6 versiyonu 150 beygir. Doğuş oto hala Euro 5 versiyonları bize kakalıyor.

    Doğuş sadece Golf de 140 getiriyor. Polo ve yeni Passat motorları 150 geliyor. Ayrıca Audi de de Doğuş Oto tüm ürün gaminda 150 getiriyor. Tek gelmeyen dediğim gibi Golf. Onu da yakında 150 ile degistirecekler zaten. Bu nedenle Doğuş un bize birsey kakaladigi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Barış26

    ACT motor Euro 6 versiyonu 150 beygir. Doğuş oto hala Euro 5 versiyonları bize kakalıyor.

    Leon Fr Dsg Act 150 beygir yazıyordu sitede

    Aynen öyle hocam. Siz doğru biliyorsunuz ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış26

    ACT motor Euro 6 versiyonu 150 beygir. Doğuş oto hala Euro 5 versiyonları bize kakalıyor.

    Kakalama satilmaz pek. Azicik (: golf ve passat satislarini etkilemesin diye skoda ve seat e hemen cikarmaz. Sonuxta golf bir fenomen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barış26

    ACT motor Euro 6 versiyonu 150 beygir. Doğuş oto hala Euro 5 versiyonları bize kakalıyor.

    Kakalama satilmaz pek. Azicik (: golf ve passat satislarini etkilemesin diye skoda ve seat e hemen cikarmaz. Sonuxta golf bir fenomen

    Alıntıları Göster
    2 silindirin iptaliyle 0,4 lt tasaruf mu sağlıyor?
    bana az gibi geldi..

    bmw m5te kullanmıştı bu sistemi..%40 fark ediyordu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    2 silindirin iptaliyle 0,4 lt tasaruf mu sağlıyor?
    bana az gibi geldi..

    bmw m5te kullanmıştı bu sistemi..%40 fark ediyordu..


    Hangi şartlarda silindiri kapatior. Mesala ben ailemle 4 kişi bagaj felan kapatmaz herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    2 silindirin iptaliyle 0,4 lt tasaruf mu sağlıyor?
    bana az gibi geldi..

    bmw m5te kullanmıştı bu sistemi..%40 fark ediyordu..


    Hangi şartlarda silindiri kapatior. Mesala ben ailemle 4 kişi bagaj felan kapatmaz herhalde

    Alıntıları Göster
    Otopark testinde bu aracın silindir kapatma teknolojisinin pek de işe yaramadığını, aracın ciddi oranla fazla yaktığını söylüyorlardı. Belli miktarda tork değerinin altına inildiğinde açılır. Örneğin şehir içi 2000 devir giderken gaza ucundan dokunursanız ACT açılır. Gaza bastığınız an devre dışı kalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    2 silindirin iptaliyle 0,4 lt tasaruf mu sağlıyor?
    bana az gibi geldi..

    bmw m5te kullanmıştı bu sistemi..%40 fark ediyordu..


    Hangi şartlarda silindiri kapatior. Mesala ben ailemle 4 kişi bagaj felan kapatmaz herhalde

    100nm altinda Act kapatiyormus. Öyle yazdı arkadaşlar.
    bana pek faydali bir sistem gibi gelmedi.
    Milyonlarca avroluk yatırım çöp olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    2 silindirin iptaliyle 0,4 lt tasaruf mu sağlıyor?
    bana az gibi geldi..

    bmw m5te kullanmıştı bu sistemi..%40 fark ediyordu..


    Hangi şartlarda silindiri kapatior. Mesala ben ailemle 4 kişi bagaj felan kapatmaz herhalde

    100nm altinda Act kapatiyormus. Öyle yazdı arkadaşlar.
    bana pek faydali bir sistem gibi gelmedi.
    Milyonlarca avroluk yatırım çöp olmuş.

    Alıntıları Göster
    Bu motorda benim için önemli olan yüksek güç ve tork değeri. Yoksa silindir kapatma sunduğu düşük tasarruf değeriyle dişe dokunur durmuyor. Yani bu kadar a tasarruf için bu kadar teknolojiye girmeye gerek var mıydı diye düşündürüyor. Sonuçta ilride motorda bu karmaşık sistemden dolayı masraflı bir sıkıntı çıkarsa o zaman o 0,4litrelik ufacık tasarruf beni hiç mutlu etmez.

    Bu motorun keyif golfte nasıl merak ediyorum. Açıkcası 160lık passatın öyle dişe dokunur keyifli bir sürüş karakteri yok. motor hacmi küçük olduğu için 160 beygirin hakkını keyif olarak veremiyor. O motor 2 litre 160beygir olsaydı çok daha canlı keyifli bir araç olurdu ama 1.4le bu kadar işte, turbo olsa da olmasa da. Amerikada ne güzel Hele amerikada 1.8 ve 2lt tsi motorlarla sunulduklarını düşününce insan iyice deli oluyor. 2litre tsi gerçekten tadından yenmezdi.




  • 17 yıllik Bmw 750'lerde bu sistem var zaten. VW yeni mi koymuş. 12 silindir olan bu 750'lerde ihtiyaca göre 6 silindir birden kapatilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    17 yıllik Bmw 750'lerde bu sistem var zaten. VW yeni mi koymuş. 12 silindir olan bu 750'lerde ihtiyaca göre 6 silindir birden kapatilir.
    0.4 lt yakıt tasarrufu içinmi bu motoru tercih edeceğiz yani?
  • Çakma hemi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KOMBO KRALI

    Çakma hemi.
    bu motor tutmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    2 silindirin iptaliyle 0,4 lt tasaruf mu sağlıyor?
    bana az gibi geldi..

    bmw m5te kullanmıştı bu sistemi..%40 fark ediyordu..


    Azdan az coktan cok gider hocam :) bahsettiginiz arac golften 2 3 kat daha fazla yakar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    17 yıllik Bmw 750'lerde bu sistem var zaten. VW yeni mi koymuş. 12 silindir olan bu 750'lerde ihtiyaca göre 6 silindir birden kapatilir.

    Cadillac v8 motorlarda bu sistemi 1981 yılında kullanmıştır. Motor istenen güce göre 8, 6 ya da 4 silindir çalıştırarak gidiyordu. Ancak maalesef bu motor elektroniğin ve bilgisayarların yeterince gelişmemiş olması nedeniyle çok sorun çıkarmış ve dünyanın gelmiş geçmiş en sorunlu motorları arasında ilk sıralarda her almıştır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    17 yıllik Bmw 750'lerde bu sistem var zaten. VW yeni mi koymuş. 12 silindir olan bu 750'lerde ihtiyaca göre 6 silindir birden kapatilir.

    Cadillac v8 motorlarda bu sistemi 1981 yılında kullanmıştır. Motor istenen güce göre 8, 6 ya da 4 silindir çalıştırarak gidiyordu. Ancak maalesef bu motor elektroniğin ve bilgisayarların yeterince gelişmemiş olması nedeniyle çok sorun çıkarmış ve dünyanın gelmiş geçmiş en sorunlu motorları arasında ilk sıralarda her almıştır.

    Bmw daha önce kullanmiş mi bilmiyorum ama hocam 750'nin motorlari en verimli ve sorunsuz motorlardan birisidir. 750 ve 850 de kullanilmiş.

    Kitap gibi motor, baktıkça duygulaniyor jnsan.
     ACT Motor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 25 Ekim 2014; 8:32:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    2 silindirin iptaliyle 0,4 lt tasaruf mu sağlıyor?
    bana az gibi geldi..

    bmw m5te kullanmıştı bu sistemi..%40 fark ediyordu..


    Azdan az coktan cok gider hocam :) bahsettiginiz arac golften 2 3 kat daha fazla yakar...

    Büyük motorun fazla yaktığı şehir efsanesi hoca.
    bende 2200kg 4000cc v6 benzinli toyota vardı.
    Benzinde 15 lt yakiyordu.
    Arkadasimda 1900kg 2500cc tuareg vardı. O da 14 Lt yakiyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.