Şimdi Ara

ABS FREN SİSTEMİ ve ÇALIŞMA PRENSİBİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
21.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ABS (Anti-Lock Braking System)
    Sisteminin Çalışması
    ABS, kullanıldığı taşıtın kararlılığını, manevra ve durma yeteneğini artırabilen bir fren sistemidir. Dört-tekerlek ABS, tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya’da geliştirilen ve patenti alınan ABS, Almanca “antiblockiersystem.” teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir.


    ABS, her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek, fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir.

    ABS nasıl çalışır?

    Sürücü dört-tekerlek ABS ‘li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını dört tekerlekte düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek üzere her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.




    Dört tekerlek ve iki arka tekerlek ABS’lerin farkı
    Dört-tekerlek ABS, acil durma koşullarında taşıt kararlılık ve geliştirilmiş manevra yeteneğini sürdürmek için tasarlanmıştır. Dört-tekerlek ABS donatılmış bir taşıtta frenleme sistemi, dört tekerleğin her birinde tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücüye geliştirilmiş yönlendirme kontrolü sağlamak için frenleme basıncını düzenler.
    Arka-tekerlek ABS ise, daha çok kamyonet, minibüs ve spor taşıtlarda görülmekte ve sadece arka tekerleklerin tekerlek kilitlenmesini önlemek için kullanılmaktadır. Bu sistem sürücüye doğrultu kararlılığını sürdürmek ve taşıtın arkasının yanlara kaymasını önlemekte yardımcı olmaktadır. Arka-tekerlek ABS sistemlerinde ön tekerleklerin hâlâ tıpkı geleneksel frenlerdeki gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır. Böylece sürücü taşıtı yönlendirebilir.

    ABS’nin çalıştığı nasıl anlaşılır?

    ABS’lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı basınç dalgalanmalarını veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya basınç dalgalanmaları hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması önemlidir. Sert basınç uygulamasına devam edilmelidir.

    ABS ile yapılması ve yapılmaması gerekenler

    Uygun kullanılması halinde dört-tekerlek ABS güvenli ve etkin bir frenleme sistemidir. Maksimum güvenlik ve sistemin tüm avantajlarından yararlanmaları için, sürücülerin ABS sistemlerinin nasıl çalıştığını doğru olarak bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir. Bu kurallar aşağıda sıralanmıştır:

    Ayağınızı frenin üzerinde tutun

    Yönlendirme yaparken dört-tekerlek ABS’nin uygun çalışmasını sürdürmek için fren üzerinde sert ve sürekli basıncı koruyun. Fren pedalı salınımlar yaparken bile freni pompalamaktan kaçının. Ancak, arka-tekerlek ABS ile donatılmış taşıtlarda, ön tekerleklerin geleneksel frenler gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü taşıtı yönlendirebilmek için, fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır.



    Durmak için yeterli mesafe bırakın

    İyi koşullarda öndeki taşıtlar üç saniye, kötü koşullarda daha fazla süre geriden takip edilmelidir.

    ABS ile sürüş pratiği yapın

    ABS çalışırken meydana gelen basınç dalgalanmalarının nasıl hissedildiğini öğrenin. Acil frenleme yapmak için boş alanlar ve park yerleri uygun olabilir.

    Aracın kullanım kataloğuna bakın

    ABS ile ilgili ilave sürüş bilgileri için aracın kataloğuna bakmayı ihmal etmeyin.

    ABS’li taşıtı çılgınca kullanmayın

    ABS’li taşıt size virajları hızlı dönme, şeritleri ani değiştirme veya ani manevralar yapma hakkı vermez. Bu tür davranışlar ne uygun ne de güvenlidir.

    Frenleri pompalamayın

    Dört tekerlek ABS’li taşıtlarda freni pompalamak, sistemi açıp kapatmaktadır. ABS frenleri sizin yerinize otomatik ve çok daha hızlı oranda pompalamakta ve iyi yön kontrolü sağlamaktadır









  • bilmeyenler için gercekten gsl paylasım teşekkürler..:)

    bir tesekkürü fazla gorenleri kınıyorum 66 kısı okumus bir kişi tesekkürlerini iletmemiş..
  • ben de bir bilgi vereyim.

    abs beyninin içinde bildiğiniz silecek motoru tarzı kömürlü bir elektrikli motor vardır. pompalama işlemini bu yapar. pistonlara baskı yaptıkca kaliperleri sıkar bırakır. az mı tamir ederdik bee
  • Teşekkürler bu güzel paylaşım için. Tabi birde en önemli faktör lastik. Lastikler de iyi olursa ABS'de gayet güzel işlevini yerini getirir.
  • Gerçekten çok yararlı paylaşım olmuş. Teşekkürler
  • teşekkürler, ancak nasılsa abs var diyerek riske girmeye gerek yoktur. abs fren mesafesini azaltmaz. ayrıca lastik basınçları arasındaki farklar bile abs'nin etkin olarak çalışmasını engelleyecektir. yani her ihtimali göz önüne alarak araç kullanılmalıdır.

    abs, esp gibi güvenlik özelliklerini opsiyon olarak sunan firmalara abv (allah belanızı versin)

    bi de asd var ki onu bilmemek gerçekten ayıp
  • quote:

    Orjinalden alıntı: idemo

    bi de asd var ki onu bilmemek gerçekten ayıp



    fıkaradan birkaçgün sonra manda kasa s320 nin göstergesinde o üç harfi görünce artık nasıl bişey oldum siz düşünün


    inanmayan açsın kontağı yarılsın




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ABS ve Fren Mesafesi
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: impress


    quote:

    Orjinalden alıntı: idemo

    bi de asd var ki onu bilmemek gerçekten ayıp



    fıkaradan birkaçgün sonra manda kasa s320 nin göstergesinde o üç harfi görünce artık nasıl bişey oldum siz düşünün


    inanmayan açsın kontağı yarılsın



    Demekki rivayet doğruymuş.
    Konu gerçekten faydalı oldu paylaştığınız için teşekkürler.




  • Saniyede 11 kez vuruyomuş diye duydum

  • inanmayan açsın kontağı yarılsın


    inşallah o günleri de görürüz.
  • durma mesafesini test etmekte fayda var ayrıca aracın limitlerini de boş alanda öğrenmek lazım (ESP)
  • Bir sorum olacak:

    Caddyde absnin devreye girmesine şahit oldum.Saniyede tahmini olarak 2 kez civarı vuruyordu.Passatta ise frene asıldığında saniyede 10-15 kez vuruyor gibi fren ayağın altında titriyor,ve güvensizlik hissi veriyor bana.Sistem normal çalışıyor Dyno'da da bakıldı.Sanki caddydeki daha iyi durur gibi geliyor.Bir açıklama getirimisiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kaan Aras

    Bir sorum olacak:

    Caddyde absnin devreye girmesine şahit oldum.Saniyede tahmini olarak 2 kez civarı vuruyordu.Passatta ise frene asıldığında saniyede 10-15 kez vuruyor gibi fren ayağın altında titriyor,ve güvensizlik hissi veriyor bana.Sistem normal çalışıyor Dyno'da da bakıldı.Sanki caddydeki daha iyi durur gibi geliyor.Bir açıklama getirimisiniz?



    Yok mu bir ABS ustası koca forumda?Rica ediyorum,soru mühim.
  • Saniyede 10 civarı olması normal zaten pedalın titremesi, ses çıkarması zaten sistemin çalıştığını gösteriyor, asıl Caddy'ninki normal değil yani saniyede 2 az

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kaan Aras

    Bir sorum olacak:

    Caddyde absnin devreye girmesine şahit oldum.Saniyede tahmini olarak 2 kez civarı vuruyordu.Passatta ise frene asıldığında saniyede 10-15 kez vuruyor gibi fren ayağın altında titriyor,ve güvensizlik hissi veriyor bana.Sistem normal çalışıyor Dyno'da da bakıldı.Sanki caddydeki daha iyi durur gibi geliyor.Bir açıklama getirimisiniz?



    aslında sana 2 kere vuruyomuş gibi gelmiştir.Basınç dalgalanmasını böyle fiziki yolla saymak bence hatadır.MEsela dört tekerden ABS'li aracımda ABS devreye girdiğinde bana saniyede 4-5 kere vuruyormuş gibi geliyor ama servis 12-13 diyor.
  • ayağımın altında titriyor sanki tutmuyormus gibi oluyor ve sanki araç daha uzun sürede duruyor.özellikle ıslak zeminde.bana mı öyle geliyor?
  • Düzgün çalışan bir ABS özellikle ıslak zeminde ABS siz bir sisteme göre daha az bir mesafede durdurur. Zaten ABS nin mahareti ıslak zemindedir. Pedal titremeye başladığı anda kesinlkle baskıyı azaltmamak gerekiyor, kimi zaman insanlar titremeye başladığı zaman baskıyı azaltıp pompalama başlayabiliyormuş ama bu yapılanlar ABS li bir araçta hiç bir işe yaramaz.
  • konu için teşekkürler iyi oldu valla geçen biadam gelmiş yok abs şöyle kötü yok böyle işe yaramıyo diyo neymiş efendim çapraz frenleme daha iyiymiş gelsin okusunbu yazıyıda ondan sonra karar versin bakalım hayret bişey ya bak şimdi sinirlendim gece gece neyse

    iyi geceler...
  • eski nesil abslerde kitapçıklarda abs fren mesafesini kısaltmaz hatta bazı kaygan durumlarda uzatabilir yazıyordu ..
    ancak epeydir aynı hatta yeni nesil abs lerde fren mesafeside bir nebze kısaldı diye biliyorum...
  • teşekkürler,

    ben ıslak zeminde abs devreye dirdiğinde freni pompalamayı bırakamadım henüz.çünkü hissiyat olarak tutmuyor gibi geliyor.alışacaz demekki
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.