Şimdi Ara

Hidrolik olmayan direksiyon ve kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
19.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Küçüklüğümden veri bi vosvos hevesim vardı ve bitane almaya karar verdim.7 bin civarı temiz bişey arıyorum ama bu bütceylede çok aman aman bişeyler beklenmiyceğininde farkındayım.Bu aracın beni tedirgin eden tek tarafı direksiyonunun hidrolik olmaması. Direksiyonu hidrolik olmayan kullandığım tek araç antika bi forklifti, manevra yapması fln ölüm gibiydi. Acaba ben bu aracı alınca memnun kalırmıyım, mekanik direksiyonun sürüşü zevklimi yoksa bildiğin işgencemi? Sizin hoşunuza giden bi tarafı, avantajı, marjinal bi tarafı varmı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Hidrolik Olmayan Direksiyon ve Kullanımı Hakkında Kapsamlı Bir Kılavuz

    Hidrolik olmayan direksiyon, aracın direksiyon sisteminde hidrolik sıvı kullanmayan bir sistemdir. Geleneksel hidrolik direksiyon sistemlerinden farklı olarak, mekanik bir bağlantı kullanarak çalışır ve bu da genellikle daha "ağır" veya "sert" bir direksiyon hissi verir.

    Kara Direksiyon Nedir?

    "Kara direksiyon", hidrolik olmayan direksiyon sistemlerinin yaygın bir terimidir. Mekanik bağlantısı nedeniyle, hidrolik direksiyona sahip araçlara kıyasla daha fazla çaba gerektirir.

    Hidrolik Olmayan Direksiyon Nasıl Yumuşatılır?

    Hidrolik olmayan direksiyonu yumuşatmak için birkaç yöntem mevcuttur:

    • Lastik Basıncını Kontrol Et: Düşük lastik basıncı, direksiyonu daha ağır hale getirebilir. Lastik basıncını üretici tarafından önerilen seviyeye ayarladığından emin ol.
    • Yağlama: Direksiyon dişli kutusu ve bağlantılarını düzenli olarak yağlayarak sürtünmeyi azaltabilir ve direksiyonu yumuşatabilirsin.
    • Direksiyon Hidroliği Eklettir (Yarı Hidrolik Direksiyon): Bazı araçlar, hidrolik olmayan direksiyonlarına yardımcı olmak için küçük bir hidrolik rezervuarına sahip olabilir. Bu sisteme "yarı hidrolik direksiyon" denir ve direksiyonu yumuşatmaya yardımcı olabilir.

    Kuru Direksiyon

    "Kuru direksiyon" terimi, hidrolik olmayan direksiyon sistemlerinde yeterli yağlama olmadığında kullanılan bir terimdir. Bu, direksiyonun zor ve gürültülü olmasına neden olabilir. Kuru direksiyonun önlenmesi için düzenli yağlama çok önemlidir.

    Hidrolik Olmayan Direksiyon Kullanımı

    Hidrolik olmayan direksiyon kullanan araçlar, hidrolik direksiyonlu araçlardan daha fazla çaba gerektirir. Özellikle düşük hızlarda ve park ederken bu durum daha belirgindir. Ancak, hidrolik olmayan direksiyonun daha doğrudan bir direksiyon hissi verdiği ve daha fazla geri bildirim sağladığı bilinmelidir.

    Hidrolik olmayan direksiyon, özellikle bütçe dostu araçlar ve daha küçük araba modelleri için uygun bir seçenektir. Uygun bakım ve kullanımla, hidrolik olmayan direksiyonlu araçlar güvenli ve verimli bir sürüş deneyimi sağlayabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bende astra var mekanik direksiyon parkta ilklerde zorlanırdım :) ama alıştıktan sonra pek sıkıntı çekmedim hidroliğe göre sıkıntı tabi biraz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    Bende astra var mekanik direksiyon parkta ilklerde zorlanırdım :) ama alıştıktan sonra pek sıkıntı çekmedim hidroliğe göre sıkıntı tabi biraz

    Zevkli,hoşunuza giden bi tarafı varmı?
  • Forrest Gump kullanıcısına yanıt
    Valla daha rahat hükmediyorum. köy yollarında hidrolik vs gibi arıza durumlarıda yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    Bende astra var mekanik direksiyon parkta ilklerde zorlanırdım :) ama alıştıktan sonra pek sıkıntı çekmedim hidroliğe göre sıkıntı tabi biraz
    Kol kası yaparsınız o kadar... Merak etmeyin abartılacak bir durum değil :)
  • Kesinlikle sıkıntı olacagini sanmam.Tek sorun park ederken hizli olamazsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Kesinlikle sıkıntı olacagini sanmam.Tek sorun park ederken hizli olamazsiniz.
    araç hareket halindeyken hidrolikten çokta farkı yok. ancak durduğunuzda çevirmek zor. buda park ederken sıkıntı yaşatır ama alışırsınız. bizim uno sağolsun adamı terletiyordu ama araba masrafsız arabaydı çok basit düzenekti.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Kesinlikle sıkıntı olacagini sanmam.Tek sorun park ederken hizli olamazsiniz.
    sıkıntı olmaz benim dayım torosu tek eliyle sürerdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Kesinlikle sıkıntı olacagini sanmam.Tek sorun park ederken hizli olamazsiniz.
    Ben tempradan biliyorum öle çok çok fark etmıyor.Araba kullanmayı biliosan kullanırsın korkacak bişi yok :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    sıkıntı olmaz benim dayım torosu tek eliyle sürerdi

    saygilar abi
  • Tek sıkıntınız direksiyon olsun. O aracı aldiginizda yürütme masrafları direksiyonun ağırlığını unutturur size.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih

    Tek sıkıntınız direksiyon olsun. O aracı aldiginizda yürütme masrafları direksiyonun ağırlığını unutturur size.
    Hızlı park ediyorsan hiçbir sorun olmaz dostum ama öyle park ederken deneme yanılma yoluyla uğraşırsan baya bir yıpranırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmAySiks

    Hızlı park ediyorsan hiçbir sorun olmaz dostum ama öyle park ederken deneme yanılma yoluyla uğraşırsan baya bir yıpranırsın

    Alıntıları Göster
    test sürüşü yap içine sinerse alırsın. . . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih

    Tek sıkıntınız direksiyon olsun. O aracı aldiginizda yürütme masrafları direksiyonun ağırlığını unutturur size.

    hocam bi anlamda hobi olacak bana, kırığını bozuğunu kendim halledebilirim.
  • O kasa vovos'ların motorları arkada olduğu için ağırlık merkezi arkadadır, ön tarafı hafiftir bu yüzden direksiyonu diğer önden motorlu araçlara göre daha hafiftir. Hidrolik olmaması sıkıntı yaratmaz.
  • Sabahtan beridir Kara direksiyonlu bi minibusle sehir icinde 100 km yaptim toplamda bide turu cok fazla cevir cevir bitmiyo, cokta zorlayan bi kismi yok hafiften ilerledimmi hidrolikten farki kalmiyor. Ama minibusu birakipta Albeaya binince Aks kafasini kiriyodum azdaha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Sabahtan beridir Kara direksiyonlu bi minibusle sehir icinde 100 km yaptim toplamda bide turu cok fazla cevir cevir bitmiyo, cokta zorlayan bi kismi yok hafiften ilerledimmi hidrolikten farki kalmiyor. Ama minibusu birakipta Albeaya binince Aks kafasini kiriyodum azdaha
    Bugün bayağı eski model bir Skoda pickup kullandım, şehiriçinde 3-4 km falan, düşük hızlarda berbat bir şey, resmen dönmüyor. Biraz hızlanınca da normale yaklaşıyor ama asla elektronik bir direksiyon değil. Benim sürdüğüm aracın direksiyonunda boşluk da vardı ama, etkisi nedir bilmem.
    Bir kere de memlekette çok kısa mesafede Tempra sürdüydüm, o daha rahattı ama asla ve asla hidrolik direksiyon yerine geçemez. Arabada ESP'den daha işlevsel bir şey bence yeni nesil hafif direksiyonlar.




  • toros direksiyonu
  • Forrest Gump kullanıcısına yanıt
    Kremayer hidrolikten daha hislidir park manevraları dışında hidrolikten daha avantajlı olacaktır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gtagucu

    O kasa vovos'ların motorları arkada olduğu için ağırlık merkezi arkadadır, ön tarafı hafiftir bu yüzden direksiyonu diğer önden motorlu araçlara göre daha hafiftir. Hidrolik olmaması sıkıntı yaratmaz.

    ben de aynısını yazacaktım..

    vosvosların önü hafif olduğundan direksiyonu diğer hidroliksiz araçlara nazaran hafiftir..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.