Şimdi Ara

95binde araç üfler mi? Ayrıca üflemek tam olarak nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ya bu ustalar bir üfleme terimi çıkartmışlar, 90bindeki motor üflermiş... Üfleyen motor benim bildiğim bitmeye yakın motordur... Bir araç gördüm adamın 95binde aracı var motor üflemiyor diye galerici ona "Sen buna katkı kullanmışsın üflemiyo bu dedi" ben tabii içimden bir gülme geldi yurdum insanı diye düşündüm...

    Üfleme nedir tam bilsem belki sorunun neden kaynaklandığını neyin üflemeye yol açtığını anlarım ama üflemek nedir ya, neresi neden üfler..? Kulağımı elimi nereye koyacağım üfleyip üflemediğini anlamak için?

    Bu konu aslında önemli bir konu özellikle yeni araç alacaklar için...



  • Eski sahinlerde filan motordan asagi bi hortum salarlardi , ordan egzoz gibi hava cikardi.
    benim bildigim ufleme pistonun kompresyon kacaklarinin ileri seviyeye cikmasi ile motor ust tarafina bir yere kacak vermesi ,
    sahinlerde oraya bi delik gibi bisi ile bi hortum takip o kacan havayi alta verirlerdi bi hortum ile.
    gunumuz motorlarinda 90 binlerde filan mumkun degil bence. anca eski sahin motorlarinda filan olasi bence boyle birsey.
    gene de olaya vakif arkadaslar daha iyi bilirler , ben cok emin degilim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ya bu ustalar bir üfleme terimi çıkartmışlar, 90bindeki motor üflermiş... Üfleyen motor benim bildiğim bitmeye yakın motordur... Bir araç gördüm adamın 95binde aracı var motor üflemiyor diye galerici ona "Sen buna katkı kullanmışsın üflemiyo bu dedi" ben tabii içimden bir gülme geldi yurdum insanı diye düşündüm...

    Üfleme nedir tam bilsem belki sorunun neden kaynaklandığını neyin üflemeye yol açtığını anlarım ama üflemek nedir ya, neresi neden üfler..? Kulağımı elimi nereye koyacağım üfleyip üflemediğini anlamak için?

    Bu konu aslında önemli bir konu özellikle yeni araç alacaklar için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 15 Eylül 2006; 17:51:58 >




  • üfleme olayı pistonlardan yag hazhesine komprosor kacagı kısaca hava kacması buda genelde eski araclarda motor yag haznesine baglı bir havalandırma hortumundan buhar ve ileri derecelerde yag atması olarak görülür bu olay tamamen kullanıma baglı olarak 30 bin km dede olabilir benim bildiğim 300 bin km toyotada olmıyabilirde üfleme olayı az ise genelde sekman atma ile düzeliyorki ben bunu daha önce yaptım ama cogalmış ve yg atmaya başlamışsa genelde motor komple yapılıyor.
  • Teşekkürler arkadaşlar... Bu da sanırım galericinin bilgisizliğinden kaynaklanıyor...
  • kompresyon kaçağı üfleme olarak adlandırılır bunu kulakla elle gözle söylemek çok usta işidir.
    kompresyon basınç ölçerlerle tespit edilir
    en iyi yağ yakma olayının ölçümüde eksoz gazının renginden belli olur.
    fakat üfleme olayını böyle abartmamak lazım.
    her araçta üfleme olur. çünkü içeride çalışan parçaların etkisi ile artı yada eksi basınç oluşacaktır.
    o kadarda anormal bir durum değil.
  • Kmpresyon kacagi su sekilde de anlasilabilir--> ,
    araba dik bir yokusa burnu yokus asagi gelecek sekilde park edilir.
    Motor stop durumda iken 1.e takilip viteste iken el freni birakilir.
    yani arabanin agirligi yokus asagi motorun uzerine bindirilir.
    araba asagi dogru yavas yavas akiyorsa kompresyon kacagi vardir , hafiften yag yakmaya baslamistir.
    araba hic akmiyorsa motor superdir.
    MC
  • segman,conta değişir üflemez.

    kompresyon kaçağını mendille anlayan ustalar bile mevcuttur
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bu aracın bulunduğu yokuşa göre ve ağırlığına göre değişen bir olgudur
    bu şekilde test etmek yanlıştır. tam bir sonuç vermez bu test
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Kmpresyon kacagi su sekilde de anlasilabilir--> ,
    araba dik bir yokusa burnu yokus asagi gelecek sekilde park edilir.
    Motor stop durumda iken 1.e takilip viteste iken el freni birakilir.
    yani arabanin agirligi yokus asagi motorun uzerine bindirilir.
    araba asagi dogru yavas yavas akiyorsa kompresyon kacagi vardir , hafiften yag yakmaya baslamistir.
    araba hic akmiyorsa motor superdir.
    MC
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Kmpresyon kacagi su sekilde de anlasilabilir--> ,
    araba dik bir yokusa burnu yokus asagi gelecek sekilde park edilir.
    Motor stop durumda iken 1.e takilip viteste iken el freni birakilir.
    yani arabanin agirligi yokus asagi motorun uzerine bindirilir.
    araba asagi dogru yavas yavas akiyorsa kompresyon kacagi vardir , hafiften yag yakmaya baslamistir.
    araba hic akmiyorsa motor superdir.
    MC

    Vay iyi bir yöntem
  • Peki arkadaslar gecen bir yazi okudum , sanirim forumda okumustum , diyordu ki BMW muhendisleri piston ile blok arasi boslugu 0,03 mm ye kadar dusurdu diyorlardi. rodaj konusunda geciyordu sanirim.
    demeki arasi 0 kapali degil , cok az da olsa bir bosluk var arada. bu aradan hava yagin film seklinde kapamasi ile mi kacmiyor? neticede cok yuksek basinc altinda olan bir gaz var elimizde ve kacamamsi imkansiz aradan. yoksa normal yeni motorda bile az bir miktar kaciyorda bu deger artinca mi ufleme , kompresyon kacagi ismini aliyor.? pistonun ucunda bilezik gibi bir parcadan bahsedilmisti. bu ne ise yarar , gazin geri kacmamasini bu parca nasil sagliyor?
    birde film yag tabakasinin yirtilmasi diye bi konu var , ince yag kullanilinca , yag aradaki boslugu kapayamaz , o yuzden eskimis , kacaklari artmis motorlarda daha kalin yag kullanmak lazim gelir diye.
    bu konularda bilgisi olan arkadaslar aydinlatabilirler mi?
    Selamlar
    MC
  • Selam arkada$lar daha yeni üye oldum foruma girdim kar$ima sizin motor üfleme sorunuzla kar$ila$tim.Belki yardimci olabilirim ama usta olmuyacaginiza söz verirseniz?$aka....Sizlere yardim büyük bir zevk verir bana önce her motor a$agi yukari ayni sistemle calisir bunu söylememdeki gaye bazi motorlarda 3 sekmanli bazi motorlarda 4 sekmanli ama sistem aynidir yani pistonun sekmanlari.$imdi sIfir motor yani yenimotor yag yakar yakmak zorunda yoksa motor sIkI$ir ve isinir yani yag kaybi her motorda mevcuttur.piston ve gömlek arasinda bir yag bo$lugu vardir her firma kendi ölcüleri dahilinde bu bo$lugu verir bizdede rektefiyeciler yapar bu i$i her tamircinin bir rektefiyecisi vardir.bu bo$luktan yag en üst sekmaninaltina kadar ulasmak zorunda yoksa motor sarar yani sIKI$,dedikya 3 sekman var bunlar sirasiyle en üstten a$agiya dogru 1 ate$leme 2 yag siyirma 3 yag sekmani"dir bazi sanaayii dilinde SIK$tirma sekmani da denir 1 ciye) $imdi buraya kadar herhalde anladiniz sanirim,esas i$in püfff noktasina geliyoruz bunu bilen ve ögrenen usta olur benim bu yazdiklarimi iyi tercübeli ustalara sorabilirsiniz burdayim bundan sonra herzaman görü$ecegiz insallah,evet haaa püfff noktasinda kalmi$tik bu saydigim 3 sekman monte edilirken 3"nün de agizlari ayri ayri yerlere gelmesi lazim bu kabaca oldu? $imdi birdaha örnek(C)sekman bu c gibidir yani bir kismi aciktir tam kapali (O) degildir biz buna sekman agzi diyoruz genelde?bu agizlar silindire monte edilirken ayri kö$elere dagitilir ve monte edilir.Haaa bazi ustalar tabi hepsi degil 1 ci sekmanin agzini eksoz tarafina denk getirmez"ki bu yarik veya yirtik da diyebiliriz bu kisim motor isindigi zaman o yirtikdan yukari yag alabilir ve komprosyonu a$agi üfleyebilir?$imdi anla$ildi sanirim bu sekmanlari neden ayri ayri agizlarinin ayridigini? eger agizlar bir birinin üstüne gelse motor hem yag yakar hemde komprosyon a$agi verir her motorun bir hava verme hortumu vardir buda genellikle hava filitresine girer motor havayi buraya üfler yag yakan araba bazen filitreyi yaglar cünki üflüyor eger bu hortum tikali olursa motor kecelerinden yaglar kacirmaya ba$lar,ha bazi galerici veya araba alim satimi yapan arkada$larimiz motora yag konulan kapagi acar motor cali$irken burdan duman cikmasina bakarlar dogru bir görü$ olsada tam garantili degildiryani %50 her bireyin illäki tercübesi vardir saygimiz"da sonsuzdur.Bu yazdiklarimiz bütün benzinli ve diesel otomobiller icin kamyonlar"da sekman sayisi artabilir ama sistem aynidir arkada$imiz falan km de arbasi var süper cekiyor veya kaciyor her$ey4-4lükse neden olmasin motor eski olursa tabiki yagda yakacaktir ama rampalardada hep zor cikacaktir sabahlari gec calisir hatta kisin daha zor en kötüsü arkadan gelen bir arabanin icindeki burnu kuvvetli koku alan insanlarin yerinde olmak istemem dogrusu simdilik saygilarimla...




  • arabayı servise verdim geçen. motor contadan su kaçırıyormuş dışarıya, ayrıca yağa su karışmış. söküldü, alt blokta bi şey yok ancak üst blokta conta değişiyor. ayrıca üst blokta contanın oturduğu yuvalarda metalde erimeler oluşmuş. oralar alüminyum kaynakla dolacak, sonra taşlanıp contası koyulup kapatılacak.

    bu durumda tabii o üst blokta oluştuğunu söylediğim metal erimesi nedeniyle oradan pistonların sıkıştırdığı hava yakıt karışımı kaçabiliyor. işte bunu üfleme diye isimlendiriyor eski ustalar. böyle olduğu için de tabii motor hiç maksimum gücünü üretemiyor. ve daha da kötüsü eğer böyle gitmeye devam etse, o conta sorunundan dolayı dışarıya su kaçtığı gibi içeriye de kaçabilir ve içeride patlayan hava yakıt karışımı ile birleşerek piston kollarını bile eğebilir. yani motoru patlatabilir. yani üfleme dedikleri bu olay öyle bi hortumla aracın altına salınıp geçiştirilecek bi mesele değil. ciddi bi şekilde ilgilenilmesi gerekir. bu aracın üretim amacı ve kullanım durumuna göre değişik kilometrelerde olabilir tabi ki. örneğin yüksek performansla çalışan bi spor otomobilde daha erken olabilirken standart binek bi otomobilde daha geç oluşabilir. tabi bu söylediğim de normal kullanım şartları için geçerli. benim aracım daha 120 binde ama böyle bi sorunla karşı karşıyayım. araç rover 218 coupe. o da yüksek performansla çalışıyor ama bu kilometrelerde beklenen bi durum değil. sebebi tamamen eski sahibi ya da sahiplerinin aracı susuz bırakmış ya da hararet yaptırmış olmaları büyük olasılıkla.

    her zaman araba alırken kaportadan ziyade önce motora ve yürüyen aksama bakılması gerektiğine inanan ve herkese aynı şeyi tavsiye eden birisiyim. ancak motor da tabii kapalı kutu. ne kadar bakarsanız bakın, ne kadar iyi anlarsanız anlayın yine de sürprizlere açık bi durum... özetle araba almak, sıfır km'de olsa ikinci el de olsa biraz da şans işi...




  • bu arada arkadaşlardan birisi yokuş testi önermiş. motor durumunu öğrenmeden önce benim de böyle bi sorunum vardı. araç dik yokuşlarda, viteste iken (ileri veya geri vites farketmiyor) el freni çekili değilse kaçırıyordu. yani şanzıman 2-3 diş atlayıp duruyordu, biraz sonra bi 2-3 diş daha derken böyle böyle rampada tutunmadan akıyordu. ben de debriyajdan veya şanzımandan şüpheleniyordum. demek ki sebebi buymuş. bunu yeni öğrenmiş oldum. teşekkürler...
  • kaporta bence motordan daha önemlidir. motoru yaptırırsın sonuçta ama eğer kaporta dökülüyorsa onun altından kalkmak çok daha masraflıdır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya
    her zaman araba alırken kaportadan ziyade önce motora ve yürüyen aksama bakılması gerektiğine inanan ve herkese aynı şeyi tavsiye eden birisiyim. ancak motor da tabii kapalı kutu. ne kadar bakarsanız bakın, ne kadar iyi anlarsanız anlayın yine de sürprizlere açık bi durum... özetle araba almak, sıfır km'de olsa ikinci el de olsa biraz da şans işi...
  • bi de dizel araçlarda turbo nun üflemesi diye bişey var sanırım. ustaya golf 2 göstermiştik bi tane. turbo dizel. yanlış hatırlamıyorsam turbo üflüyor demişti ve almaktan vazgeçmiştik...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metinemre

    kaporta bence motordan daha önemlidir. motoru yaptırırsın sonuçta ama eğer kaporta dökülüyorsa onun altından kalkmak çok daha masraflıdır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya
    her zaman araba alırken kaportadan ziyade önce motora ve yürüyen aksama bakılması gerektiğine inanan ve herkese aynı şeyi tavsiye eden birisiyim. ancak motor da tabii kapalı kutu. ne kadar bakarsanız bakın, ne kadar iyi anlarsanız anlayın yine de sürprizlere açık bi durum... özetle araba almak, sıfır km'de olsa ikinci el de olsa biraz da şans işi...




    çok doğru, yolda giderken dökülen bir kaporta hayatınızı tehlikeye atar, ama motorunuz sounlu ya da yürüyen aksam problemliyse hiç bir şey olmaz. korkmayın, gayet güvendesinizdir. çünkü kaportanız mükemmel, cillop gibi, kız gibi arabanız vardır...




  • yaw ne kulak asıyosunuz böyle insanlara , yok üflemeymiş yok bilmemneymiş
    bunlar motoru okutup üfletip sonra tamam oldu deyip tamir eden insanlar
    Ülkemizdeki kadar her .oktan anlayıp aslında hiç bir .oktan anlamayan insan nüfusu yoktur heralde .
  • ben bu lafi bu konuya bir seyler yazmis biri olarak uzerime alindim ,
    arkadas bir sey sormus biz de cevap verdik.
    bi .oktan kendiniz anliyorsaniz buyrun aciklayin o zaman...
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    yaw ne kulak asıyosunuz böyle insanlara , yok üflemeymiş yok bilmemneymiş
    bunlar motoru okutup üfletip sonra tamam oldu deyip tamir eden insanlar
    Ülkemizdeki kadar her .oktan anlayıp aslında hiç bir .oktan anlamayan insan nüfusu yoktur heralde .


  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    ben bu lafi bu konuya bir seyler yazmis biri olarak uzerime alindim ,
    arkadas bir sey sormus biz de cevap verdik.
    bi .oktan kendiniz anliyorsaniz buyrun aciklayin o zaman...
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    yaw ne kulak asıyosunuz böyle insanlara , yok üflemeymiş yok bilmemneymiş
    bunlar motoru okutup üfletip sonra tamam oldu deyip tamir eden insanlar
    Ülkemizdeki kadar her .oktan anlayıp aslında hiç bir .oktan anlamayan insan nüfusu yoktur heralde .






    galericilerden bahsediyordum ama nedense sen almışsın üzerine istemeden kırdıysak özür dileriz ...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.