Şimdi Ara

Otomatik Vites Boşa Çıkması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
40.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Aracım Opel Vectra 98 model 2.0 otomatik

    Aracı alalı 1 ay oldu. İlk zamanlar gayet memnun idim otomatik vitesten, ancak son 4 5 gündür bayağı canımı sıkıyor

    Şöyle ki: Daha evvel 1 2 kere 'automatic gearbox' uyarısı çıkmıştı, kontağı kapatıp açınca düzelmişti, bayağıdır da yapmadı. Geçenlerde ise normal seyir halinde 60la giderken araba silkelenmeye başladı durduk yere, devir saatine baktım birden 3bine çıkıyor birden 2bine düşüyor, anladım ki seri bir şekilde vites bir küçülüp bir büyüyor, her saniye bunu yapınca araba bir gidiyor bir yığılıyor. Neyse sağa çektim, vitesi boşa aldım, sonra tekrar Dye aldım ve eve vardım. Sonraki gün ise silkeleme yapmayıp vites boşa düşmeye başladı. Yani normal seyirde giderken sanki vitesi boşa atmış gibi araba ne kadar gaza basarsan bas sadece gürültü çıkarıyor ama hızlanmıyordu. Kontağı kapatıp açınca düzeliyor, 200m gitmeden yine aynı boşa düşüyor. Ertesi sabah zar zor dura kalka sanayiye vardım, şanzımancı bağladı makineye, elektriksel sıkıntı var abi dedi, aküyü bi ölçtür zayıf ise belki ondan yapıyordur, elektrikçiye gittim, hakikaten akü zayıf idi, varta marka 74 amper akü aldım, o gün düzeldi, sevindiydim. Sonra dün araba geri vitese geçmedi, R ye aldığım halde geçmedi, boşta imiş gibi gaz verince boşa gidiyor, biraz daha gaz verince vitese geçti geri geldi. Bugün ise hem D hem R de canı isterse vitese geçiyor, canı isterse 120 ile giderken boşa düşüyor, canı isterse de hiç sıkıntı çıkarmıyor bir vaziyette 200 km yol yaptı şanzıman. Çoğu zaman vitesi anlık küçültüp büyütme ile de aracı silkelemeye devam etti.

    Birçok yerde GM şanzımanların şanzıman yağ ve yağ filtresi değişmesi gerektiği zaman böyle olur diye yazılmış, bu model araçlarda şanzıman yağını kontrol edebileceğimiz bir çubuk falan var mı? Ne tavsiye edersiniz, başımıza daha büyük bela alır mıyız? Yağ zamanı gelmiş de ondan mı böyle (ki inşaallah öyledir) yoksa şanzıman inmesi mi gerekir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • İlk zamanda akuyle gectiysa sarji tekrar olcturun belki sarj dinamosunda sorun vardir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • üstteki yoruma katılıyorum akü değiştikten sonra düzelme varsa elektrikseldir. Fakat belkide denk gelmiş olabilir. Ülkemizde şanzıman yağı kontrol edilmez genelde gidip değiştirin direk kontrol etmeye gerek yok eminin 1 kez bile değişmemiştir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman yağı manuel araçlarda dahi değişmesi gereken birşey ama daha değiştiren görmedim

    Şanzıman yağı vites geçişlerini yumuşatır ancak

    Sorun bana şanzıman beyninden gibi geldi sensörlerde arıza olabilir yada oksitlenme yapmış parça olabilir.

    İlk önce aküye ve şarj dinamosuna baktırın arkadaşların dediği gibi eğer değilse beynine baktırın iyi bi elektrikçiye iyi derken baya iyi olsun bu işin şakası olmaz. Ustaya gittiğin zaman bozulursa sorumluluk senin demeyi unutmayın. (Bu riski alan usta iyi ustadır.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektriksel de olabilir lakin bana sanki şanzıman yağı bakımıyla bir nebze düzelecek bir sorun gibi geldi
  • Şanzıman yağı değişimi ile vuruntular varsa geçer, viteslerin geçişi daha yumuşak olur ve güç aktarımı daha net olur ama vites boşa çıkıyorsa, girmiyorsa sorun şanzıman arızası gibi görünüyor.



    Şanzıman yağı bazı modellerde bir çubuk vasıtasıyla kontrol ediliyor ve bu çubuk motor kaputu altında oluyor. Bazı modellerde ise kontrol çubuğunun konumu var ama çubuğu ayrıyeten temin etmeniz gerekiyor. Bakma imkânınız varsa yağa bir bakın ama çok çok eskimiş yağı değiştirmek arabayı yürüyemez hale getirebilir. Defalarca gözümün önünde oldu. Şanzıman yağı simsiyah ve içi tortu dolu. O tortular aşınan dişli parçacıkları. O yağ ile araç ilerlemeye güç buluyor ama yeni yağı koyduğunuz anda yağ daha akışkan ve temiz olduğu için araba hareket edemez hale geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim.



    Dün çubuk varmış şanzıman için, yağını kontrol etti şanzıman ustası, yağ seviyesi ve yağ iyi durumda dedi, aracı aldığım kişiye sordum daha sene başında değişmiş yağını



    Manuel vitese çevirmek için herşey dahil 3500 para istedi, otomatik tamiri için 2500 civarı başlar dedi, beyin ve selenoid durumuna göre. Aslında böyle şeyler ile uğraşmamak için manuele çevirmek geçmiyor değil içimden



    Bir de dün şunu farkettim, 90 ile giderken vites yine boşa düştü bir ara, vites kolunu kontrol ettim o esnada, D konumundan ileri ve geri konuma doğru boşluk vardı kolda. Vites kolu ile biraz oynayınca geçti vitese. Acaba bu vites kolunda mı sıkıntı, temassızlık yahut elektriksel sıkıntı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman yağı rengi kan kırmızısı renginde olmalı değil mi? Kontrol ettim açık kahverengi olmuş yağ, bu normal mi? Değiştirdik diyorlar, yalan mı söylüyorlar acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *Ubeyd*

    Şanzıman yağı rengi kan kırmızısı renginde olmalı değil mi? Kontrol ettim açık kahverengi olmuş yağ, bu normal mi? Değiştirdik diyorlar, yalan mı söylüyorlar acaba?
    Filtreyi de değiştirdiniz mi? Tam sökülmeden yağ değişiminde kirli yağın bir kısmı içerde kalır, muhtemelen o yağ çok çok kirli olduğu için yeni yağı kirletmiş olabilir. Bir değişim daha yapalirsiniz içinizin rahat etmesi açısından. Ama filtre değişmedi ise filtre ve yağı komple yeniden değiştirin eğer maddi imkanınız varsa...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuç ne oldu? Aynı şey benimde başıma geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eray_dogu

    Sonuç ne oldu? Aynı şey benimde başıma geldi.
    Sonuç şu oldu kardeş: biraz daha bineyim arabaya dedim buluruz çaresini dedim ve şanzıman komple gitti. Geri vitese hiç geçmez oldu, ileri viteslerde ise çoğu zaman giderken boşa düşerek zar zor yürüyordu. Otomatik şanzıman ustaları ile yüz göz olmamak için, sanayilerde rezil olmamak için, 3 ile başlayıp 5 - 6 bin ödememek için, yaptırsam bile büyük ihtimalle randıman vermeyeceği için, 19-20 bin liralık arabayı kusurunu da söyleyerek hurda araba fiyatına yani 10 bin liraya sattım. Belki 2 3 bin zarar ettim yaptırıp satmaya göre, ama en azından kafam rahat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *Ubeyd* -- 7 Ekim 2019; 20:17:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu hortlamış ama bende Astra G de başıma geldi benzer sorun şanzıman posizyon şalterini değiştirdik düzeldi. 2014 yılında 500 tl ye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bizde de ilk başta elektrik aksamına bakıldı, ama maalesef ondan değildi, şanzıman iç balataları, dişliler vs aşınmış idi, kavrama yapmıyordu. Hatta yokuş bir yere çekti usta, yokuşa doğru zorladı, vites boşa düşünce hemen kaputu açıp şanzıman yağ çubuğunu çekti, müthiş derecede yanık kokuyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birisi şöyle bir şey yazmış..Beyin ile alakalı

    Orjinali Pulse sensor'dur ve sanzimanin uzerinde iki adet vardir.

    Benim aracimin da ayni sorunu oldugunda Izmir Yukselis bana sadme sensorun arizali demisti (benim aracim 1. vitesten yukari cikmiyordu). Zorlayinca 3. viteste sanziman kendini korumaya aliyordu.

    Sonra sorun beyinden cikti, kondansatorlerin biri patlamis, akmış, bir kac parcayi da kisa devre yaptirmis.

    70 TL 'ye halletmistim beyni, ama ustam sagolsun cok ugrasmisti.

    O gunden beri de bir daha (masallah) sanzimanim ariza yapmadi.
  • Sorun halloldu sanırım. O kadar yere gittim.Hiç birisi de aracı kaldırıp altına bakmayı akıl etmedi.Kimisi şanzıman satmaya kalktı,kimisi beyin dedi vs. Çözüm Otomatik Şanzıman Ogün ustaya gittim.Yağ seviyesi ve keçeye bakalım dedim. Aldılar lifte arabayı Şanzıman kapağı delinmiş,oradan yağ kaçırmiş. Zaten rampalarda yapıyordu hatayı.Kapak-filtre ve yağ değişti.Şimdilik sorun halloldu. Benim sorun net olarak şuydu,konu altına girdim açıklayayım.80 km hızla giderken birden 4 vitesten 2 vitese düşüyor ve araba bağırıyordu. Yada 2. vitesten 3 vitese geçmiyor yine bağırıyordu. Araç 2001 polo otomatik vites. Birde araba eski olunca ustalar sorunu anlatınca arkasını dönüyor :) bakmak istemiyorlar. Halbuki alacakları para ayni.
  • Merhaba 2001 model opel vectra aracımda vites D de iken ilk çalıştırdığımda sorunsuz kalkabiliyorum fakat bir süre sonra durduğumda araç 1.viteste iken gaza yüklenmeden kalkmıyor sanırım boşta kalıyor manuel olarak 1 e aldığımda sorun yok diğer geçişlerde de bir problem yok. Sorun neden kaynaklı olabilir?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.