Şimdi Ara

5. vitesten 4 e die 2. vitese atma sonucu içime düşen kurt

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
0
Favori
19.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar size başimdan geçen bir olayı ve arkasından gelen korkularımı anlatıcam umarım yardımcı olabilecek biri çıkar benım toyota auris 1.6 benzinli 2011 6 ileri manuel aracım var arabamı çok seviyorum. Arkadaşlarımla gezmeye çıktık arabayı kardeşim sürüyordu düz yolda 5 den 4 e takayım diye 2 ye taktı hız yaklasık 125 -130 idi araç 8200 devire deydi ve stop etti araba devam ederken çaliştırmayı dnedi olmadı 3. seferde çalişti ancak elektrik direksiyon arıza işiği yandı 20 saniye sonra söndü pazartesi servise gidicem ama rahat edemedim yardımcı olursanız sevinirim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    5. Vitesten 2. Vitese Düşürmek

    Giriş

    Bir araç kullanırken, genellikle vitesleri kademeli olarak değiştirirsiniz. Ancak bazı durumlarda, daha düşük bir vitese daha yüksek bir vitesten geçmeniz gerekebilir. 5. vitesten 2. vitese düşürmek, özellikle acil durumlarda veya ani yavaşlama gerektiğinde kullanılabilecek bir manevradır.

    5. Vitesten 2. Vitese Düşürmenin Etkileri

    1. vitesten 2. vitese düşürmek, aracınız üzerinde önemli etkilere neden olabilir:

    2. Motor Devrinin Artması: 2. vites, 5. vitesten daha düşük bir oran olduğundan, 5. vitesten 2. vitese düşürmek motor devrinin önemli ölçüde artmasına neden olur.

    3. Ani Yavaşlama: 5. vitesten 2. vitese düşürmek, motor frenlemesini artırarak aracınızın hızını hızla azaltır.
    4. Şanzımanın Hasar Görmesi: 5. vitesten 2. vitese yüksek hızlarda düşürmek, şanzımanınıza zarar verebilir.

    Ne Zaman 5. Vitesten 2. Vitese Düşürülmeli?

    1. vitesten 2. vitese düşürmek aşağıdaki durumlarda kullanılabilir:

    2. Acil Durumlar: Ani olarak durmanız gerektiğinde.

    3. Ani Yavaşlama: Hızlı bir şekilde yavaşlamanız gerektiğinde, örneğin bir keskin viraj alırken.
    4. Yokuş Aşağı Sürüş: Yokuş aşağı giderken aracı kontrol etmenize yardımcı olmak için.

    5. Vitesten 2. Vitese Nasıl Düşürülür?

    1. vitesten 2. vitese düşürmek için şu adımları izleyin:

    2. Debriyaja basın.

    3. Vites kolunu boş vitese getirin.
    4. Debriyajı bırakın.
    5. Debriyaja tekrar basın.
    6. Vites kolunu 2. vitese getirin.
    7. Debriyajı yavaşça bırakın.

    Önemli Notlar

    • Yüksek hızlarda 5. vitesten 2. vitese düşürmekten kaçının.
    • Şanzıman hasarını önlemek için debriyaja tam olarak basın.
    • Mümkün olduğunda, daha düşük viteslere kademeli olarak geçin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 8200 devire çıkınca devir kesici devreye girerek motoru korumaya çalışmış sanırım.
    büyük ihtimalle 2.vites biraz sıyırmıştır.
    direksiyona gelince onu bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    8200 devire çıkınca devir kesici devreye girerek motoru korumaya çalışmış sanırım.
    büyük ihtimalle 2.vites biraz sıyırmıştır.
    direksiyona gelince onu bilemiyorum.
    BMWciler bunu hep yapıyor zaten hocam 5 den 3 e çeken 4 den 1 e çeken dolu hasta var :) motoru korumak için araç stop etmiş olabilir, ama içinizde kurt varsa bi servise gösterin zarar gelmez :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SanMarinoForveti

    BMWciler bunu hep yapıyor zaten hocam 5 den 3 e çeken 4 den 1 e çeken dolu hasta var :) motoru korumak için araç stop etmiş olabilir, ama içinizde kurt varsa bi servise gösterin zarar gelmez :)

    Alıntıları Göster
    Bir şey olmaz.

    Devir kesiciyle araba mı stop edermiş. Limitöre girmemiş araç stop etme durumu yine kendini koruma isteği olabilir.

    Bence hiç bir şey olmaz ama içiniz rahat etsin yinede gösterin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    Bir şey olmaz.

    Devir kesiciyle araba mı stop edermiş. Limitöre girmemiş araç stop etme durumu yine kendini koruma isteği olabilir.

    Bence hiç bir şey olmaz ama içiniz rahat etsin yinede gösterin.

    Alıntıları Göster
    Otomotiv firması bu tip hataların olabileceğini dikkate alıp gerekli önlemleri almıştır. (diye düşünüyorum)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Otomotiv firması bu tip hataların olabileceğini dikkate alıp gerekli önlemleri almıştır. (diye düşünüyorum)

    Alıntıları Göster
    Bence de hiçbir şey olmamıştır,olacağını da sanmam...

    Siz yine de gösterin içinizdeki kurt gitsin...
  • Dusen kurdu kaldırın :)
    Bısey olmaz hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    Dusen kurdu kaldırın :)
    Bısey olmaz hocam
    bu tarz durumlarda
    triger diş atlaması, sıyırması, kopması gibi senaryolardan bahsederler
    ancak ne derecede doğru bilmiyorum
  • Eyvah cat diye mi attınız ;) isin esprisi bir yana stop etmesi iyi olmus. Arkadasların dedigi gibi korumaya almıstır. Ama siz yine de bir servise sorun. İciniz eahatlasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Eyvah cat diye mi attınız ;) isin esprisi bir yana stop etmesi iyi olmus. Arkadasların dedigi gibi korumaya almıstır. Ama siz yine de bir servise sorun. İciniz eahatlasın.

    Vitesi çaat diye 4 e atma hikayesi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Eyvah cat diye mi attınız ;) isin esprisi bir yana stop etmesi iyi olmus. Arkadasların dedigi gibi korumaya almıstır. Ama siz yine de bir servise sorun. İciniz eahatlasın.

    Vitesi çaat diye 4 e atma hikayesi nedir?

    Alıntıları Göster
    Ah ah. Yapmıyorlar ki şu araçları 12000 devir.
    Böyle olsa 2.vitese atınca birşey olmaz.
    Hala milleti 6-7000 devire mahkum ediyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Ah ah. Yapmıyorlar ki şu araçları 12000 devir.
    Böyle olsa 2.vitese atınca birşey olmaz.
    Hala milleti 6-7000 devire mahkum ediyorlar.

    Alıntıları Göster
    honda cbf 600 işinizi görür mü 18k kadran var :)

    edit: harf hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genckaptan -- 22 Haziran 2012; 21:18:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckaptan

    honda cbf 600 işinizi görür mü 18k kadran var :)

    edit: harf hatası

    Alıntıları Göster
    2. viteste 8200 devire düşüp istop etti, sonra o hızda siz aracı nasıl durdurdunuz merak ettim?
  • geçenlerde ben de vites küçültürken 2'de max devrin üstünde zorladim, icimden arabayi elime aliyodum diye gecti. beni de rahatlatti konu:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _999_

    geçenlerde ben de vites küçültürken 2'de max devrin üstünde zorladim, icimden arabayi elime aliyodum diye gecti. beni de rahatlatti konu:)
    benimde başıma gelmişti hiçbirşey olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Eyvah cat diye mi attınız ;) isin esprisi bir yana stop etmesi iyi olmus. Arkadasların dedigi gibi korumaya almıstır. Ama siz yine de bir servise sorun. İciniz eahatlasın.

    Vitesi çaat diye 4 e atma hikayesi nedir?

    imzamda yazanlar bi arkadaştan alıntı
  • ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    ilk kez duyuyorum bunu viraja giriyodum yavaşlayıp vites küçültüyodum debriyajı saldım motor öne yığılıp bağırmaya başladı
  • Birşey olmaz diye düşünüyorum...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.