Şimdi Ara

5. vitesten 4 e die 2. vitese atma sonucu içime düşen kurt (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
22.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    ilk kez duyuyorum bunu viraja giriyodum yavaşlayıp vites küçültüyodum debriyajı saldım motor öne yığılıp bağırmaya başladı

    vitese geçti yani
    1 vites dişlisi en hızlı dönen dişlidir, araç durmaya yakın 5 km gibi hızlarda alınabilir. Yüksek hızlarda 1. vitese alınmaz. Bak zararlı demiyorum, yapmaya çalışsanda olmaz.
    Bence sen ya vitesi 3 e taktın haberin yok, yada hiç direksiyon başına geçmedin yaz tatilinde burda takılıyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    ilk kez duyuyorum bunu viraja giriyodum yavaşlayıp vites küçültüyodum debriyajı saldım motor öne yığılıp bağırmaya başladı

    vitese geçti yani
    1 vites dişlisi en hızlı dönen dişlidir, araç durmaya yakın 5 km gibi hızlarda alınabilir. Yüksek hızlarda 1. vitese alınmaz. Bak zararlı demiyorum, yapmaya çalışsanda olmaz.
    Bence sen ya vitesi 3 e taktın haberin yok, yada hiç direksiyon başına geçmedin yaz tatilinde burda takılıyorsun.

    video çeker atarım ayrıca ben bu işin eğitimini alıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    ilk kez duyuyorum bunu viraja giriyodum yavaşlayıp vites küçültüyodum debriyajı saldım motor öne yığılıp bağırmaya başladı

    vitese geçti yani
    1 vites dişlisi en hızlı dönen dişlidir, araç durmaya yakın 5 km gibi hızlarda alınabilir. Yüksek hızlarda 1. vitese alınmaz. Bak zararlı demiyorum, yapmaya çalışsanda olmaz.
    Bence sen ya vitesi 3 e taktın haberin yok, yada hiç direksiyon başına geçmedin yaz tatilinde burda takılıyorsun.

    video çeker atarım ayrıca ben bu işin eğitimini alıyorum

    Video yu mutlaka bekliyorum hocam.
    Bu arada araç ne ? Ve hızın kaç km di ? Merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    ilk kez duyuyorum bunu viraja giriyodum yavaşlayıp vites küçültüyodum debriyajı saldım motor öne yığılıp bağırmaya başladı

    vitese geçti yani
    1 vites dişlisi en hızlı dönen dişlidir, araç durmaya yakın 5 km gibi hızlarda alınabilir. Yüksek hızlarda 1. vitese alınmaz. Bak zararlı demiyorum, yapmaya çalışsanda olmaz.
    Bence sen ya vitesi 3 e taktın haberin yok, yada hiç direksiyon başına geçmedin yaz tatilinde burda takılıyorsun.

    video çeker atarım ayrıca ben bu işin eğitimini alıyorum

    Video yu mutlaka bekliyorum hocam.
    Bu arada araç ne ? Ve hızın kaç km di ? Merak ettim

    araç tofaş kartal hızım 65 km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Çok önemli birşey olacağını sanmıyorum bence de içiniz rahat olsun.
    _____________________________
  • Subap cakmis olma ihtimaliniz bile var.Bu en kotu senaryo.Piston subap vs degismeniz gerekebilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-390090328

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    ilk kez duyuyorum bunu viraja giriyodum yavaşlayıp vites küçültüyodum debriyajı saldım motor öne yığılıp bağırmaya başladı

    vitese geçti yani
    1 vites dişlisi en hızlı dönen dişlidir, araç durmaya yakın 5 km gibi hızlarda alınabilir. Yüksek hızlarda 1. vitese alınmaz. Bak zararlı demiyorum, yapmaya çalışsanda olmaz.
    Bence sen ya vitesi 3 e taktın haberin yok, yada hiç direksiyon başına geçmedin yaz tatilinde burda takılıyorsun.

    video çeker atarım ayrıca ben bu işin eğitimini alıyorum

    Alıntıları Göster
    quote:


    bu işin eğitimini alıyorumdemişsin, merak ettim ne eğitimi olduğunu
    _____________________________
    V40 D2 POWERSHİFT TİTANYUM GRİA3 SEDAN 1.6 TDI AMBİTİON STRONİC KIRMIZI




  • Kardesiniz anlik korkuyla ne yapti bilemiyorum ama normalde olmasi gereken, arac yavaslamaya basladigi ve devir kesici bantin alyina dustugu anda ateslemenin tekrar devreye girip aracin cslismaya devan etmesi idi. Motorun stop etmesi bu durumda maalesef anormal.


    Anliik olarak motor ve sanzimana asiri yuk bindirmek sistemi kimasa da zedeler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    quote:


    bu işin eğitimini alıyorumdemişsin, merak ettim ne eğitimi olduğunu

    Samsun Endüstri Meslek Lisesi Motor Araçlar Teknolojisi Alanı lise 3. Sınıf öğrencisiyğm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yazdiklarinizi bir daha okudum. Arac stop etti ve arac devam ederken kardesim calistirmayi denedi demissiniz.

    Bu durumda arac devir kesici noktasini gectigi anda kadranda normal durumda araci calistirmadan hemen onceki tum isiklar yanar. Ancak arac stop etmemistir.

    Sanirim siz aracin stop ettigini sandiniz ve bu sekilde bir de marsa bastinuz.

    Eger bu sure icinde arka arkaya uc kez marsa basabilecek sure kadar araci bu devir bandinda tuttuysaniz araciniz icin uzuldum.

    Yapmamiz gereken hemen debriyaja basip motordan devri almakti bu sayede motorunuz kendi kendine ateslemeye start verip calismaya devam ederdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tercihler
    Hankook Ventus S1 Evo/Yokohama A.Drive

    Vorsprung durch Technik
  • Arkadaslar devir kesiciyi ne zannediyolar cok merak ediyorum.Kesici altindaki devirden gaza basilsa anliycam ama tamamen mekanik bir olaya nasil katkisi oluyor bir turlu aciklama bulamiyorum.Daha onceki mesajimda dedigim gibi subapla piston temas etmis bile olabilir kompresyon testi olayi belki acikliga kavusturur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • benim kuzen opel astra g kasa ile biriyle ışıklarda kalkmış, 1'den 2'ye atmış, hız 80-90 gibi 2'den 3'e diye 1 atmıştı, onda şans eseri hiçbir şey olmamıştı
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R
  • Umarim kotu bisey olmamistir gelismeleri paylasin buradan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    ever tried, ever failed. try again, fail again. fail better
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Ah ah. Yapmıyorlar ki şu araçları 12000 devir.
    Böyle olsa 2.vitese atınca birşey olmaz.
    Hala milleti 6-7000 devire mahkum ediyorlar.


    Yakitin emisyonun motor omrunun hic oneminin olmadigi superspor otomobiller bile 7 8k civari cevirirken, hic dusundunuz mu 12k cevirmek mumkun olsa bunlara koymazlar miydi? Cok ilginc yorumlarda goruyorum sizin isminizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • aurisin kitapçığında belirli bir hız limiyi vardı
    x kmden yükesk hızlarda 1e atmayınız
    y kmden yüksek hızlarda 2ye atmayınız diye yada sanırım bu hız limitleri aşılırsa vitese geçmezmiydi neydi bi kitapçığı karıştırın bulursunuz
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    ilk kez duyuyorum bunu viraja giriyodum yavaşlayıp vites küçültüyodum debriyajı saldım motor öne yığılıp bağırmaya başladı

    vitese geçti yani
    1 vites dişlisi en hızlı dönen dişlidir, araç durmaya yakın 5 km gibi hızlarda alınabilir. Yüksek hızlarda 1. vitese alınmaz. Bak zararlı demiyorum, yapmaya çalışsanda olmaz.
    Bence sen ya vitesi 3 e taktın haberin yok, yada hiç direksiyon başına geçmedin yaz tatilinde burda takılıyorsun.

    video çeker atarım ayrıca ben bu işin eğitimini alıyorum

    Video yu mutlaka bekliyorum hocam.
    Bu arada araç ne ? Ve hızın kaç km di ? Merak ettim

    araç tofaş kartal hızım 65 km

    Araca devrini verdin mi geçer 1.vitese.

    Edit: Konuyu açan arkadaş hiçbirşey olmaz merak etme arada sırada 5 den 3e 4den 2ye çekerek kullan bırak uzasın motor sağır kalmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 22 Haziran 2012; 23:54:02 >
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • Bende uzun süre manuel araç kullanmadıktan sonra yeni aracımı manuel alınca aynı hataya ilk 500 km de düştüm. 90 100 le 5. viteste giderken 4 diye 2 ye attım. (corsa 1.3 dizel) Aşağı yukarı 5000 rpm oluyor, aracın lastikleri kitlendi. Sanırım devir 1900 den 5000 e birden çıkartmak için oluşan güç lastiklerin tutuşundan daha yüksekti. Neyse zaten 1 2 saniye sürdü bu olay ve bende refleks olarak debriyaja bastım anında. 5 saniye kadar olayın şokuyla boşta gittikten sonra 5 e atıp devam ettim. Ne stop etme nede başka bir sorun olmadı. Uzun süre acaba birşey oldumu diye kendimi yedim ama görünür hissedilebilir bir sorun yok.
    _____________________________
    745i
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    ilk kez duyuyorum bunu viraja giriyodum yavaşlayıp vites küçültüyodum debriyajı saldım motor öne yığılıp bağırmaya başladı

    vitese geçti yani
    1 vites dişlisi en hızlı dönen dişlidir, araç durmaya yakın 5 km gibi hızlarda alınabilir. Yüksek hızlarda 1. vitese alınmaz. Bak zararlı demiyorum, yapmaya çalışsanda olmaz.
    Bence sen ya vitesi 3 e taktın haberin yok, yada hiç direksiyon başına geçmedin yaz tatilinde burda takılıyorsun.

    video çeker atarım ayrıca ben bu işin eğitimini alıyorum

    Video yu mutlaka bekliyorum hocam.
    Bu arada araç ne ? Ve hızın kaç km di ? Merak ettim

    dostum eğer mevzu yüksek hızlarda 1 e takmak ise ben 50 de de 1 e takabiliyorum dacia logan ile, ha ayağımı debliyajdan çeker miyim hayır...

    ama bizim ev yokuşluk, yokuş yukalı hıızmı alıp çıkıyorum, döneceğim yere yaklaştığımda (keskin ve dar yere dönüş) 1 e takıyorum (hız 50 falan) hız bir 15-20 lere düştüğünde de çok yavaş bir şekilde ayağımı debriyajdan çekiyorum...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    Tümsek çıkışlarında ben aldim bı kac kez arac giderken arac yigiliyor ama devam ediyor sonra yanılıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    VW Jetta 1.4 TSI 122 HP 7-DSG Comfortline
    Fiat Grande Punto 1.4 T-jet Sport


  • quote:

    Orijinalden alıntı: seal05


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay


    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    ben 4 ten 1 atmıştım bizim tofaş ta devir kesicide yok Allahtan debriyaji aniden salmadım

    Hareket halindeyken vitesi 1e alamazsın.

    Tümsek çıkışlarında ben aldim bı kac kez arac giderken arac yigiliyor ama devam ediyor sonra yanılıyorsunuz

    tümseğe 60 km hızla girmiyorsunuz heralde ?
    10 km/h civarı hızlarda benimde aldığım olur. Kemikli geçer, kalkarkende dediğiniz gibi araç yığılır.
    Şanzımanı elime almayacağımı bilsem, yarın videoya çekip koyucam.
    Gerçi arkadaş kartal ile yapmış, Tofaş bu herşey beklenir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.