Şimdi Ara

45 bin norm fazlası öğretmen!!! Bütçeye yükü 5 milyar tl

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
3.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayıştay'ın MEB Raporu

    Sayıştay'ın 2019 yılı denetim raporuna göre, Milli Eğitim Bakanlığında 2019 yılı sonu itibarıyla 45 bin norm fazlası öğretmen bulunmaktadır. Norm kadro fazlası öğretmenlere sadece maaş karşılığı olarak yıllık yaklaşık 3 milyar Türk Lirası ödeme yapılmaktadır. Bu tutara norm fazlası öğretmenlerden dolayı alınan ücretli öğretmenlerin maaşları ile eğitime hazırlık ödeneği, tedavi giderleri, aile ve çocuk yardımı gibi sosyal yardımlar dahil değildir. Norm fazlası öğretmen sayısının bu derece yüksek olmasının nedeni mazeret dönemlerindeki il emri atamalarıdır. Sayıştay, Milli Eğitim Bakanlığı'nın gerekli tedbirleri alarak sorunu çözmesini istemiştir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yalan haber ve yorumlar.
    Geçen yıl norm fazlasıydım ve 26 saat dersim vardı. Üstüne bir de kurs. Norm fazlası boş duran demek değildir. Hiçbir norm fazlası boş durmaz. Ya başka okullardaki açık derslere görevlendirilir ya da az derse girip ek ders almaz ama boş durmaz.

    Neden böyle? Mesela sınıf kapanabilir, alttan gelen öğrenci azalabilir ve ders sayısı düşer. 4 öğretmene gerek varken artık 3 öğretmene gerek olur. Eldeki ders yine 4 öğretmene dağıtılır ve biri norm fazlası olur. Başka bir okulda eksik varsa 21 saate kadar almak zorundasın zaten almam diyemezsin.

    Bilmeden yorum yapmayın, araştırın. Bu akıllı insanların en önemli farkı.

    Hakkariye , nigdeye 3er tabe daga bedaca uni acin. Yuzde 10 otv daha getirin. Essej gibi odeyelim akedenisyen denen cahillerin torpille atadigi yedi sulalesinin maasini


    10 ar tanede cami acin muezzun , imamlar icinde kdvyi yuzde 5 arttiririz.


    Hersey bedava olmali, yretmeye gerek yok hucbirsey uretmeyen iman ve adı akademisyen olan ve aynisi yuz yildir yazilan seyleri tekrar yazmak disinda vasfi olmayanlara verelim paramizi.


    Rekabete geeek yok, ozel sektor girerse bu vasizsizlarib vasizsizliklari cikacak ne gerek var.


    Essek gihi biz odeyrcegiz acin bedava herseyi doldurun memurlari , var olan ekonomide olsun asakaklari beslemekten.


    Bide bedava internet , ve bim ceki dagitin nasilsa calisanlar oduyor, tablet bilgisayara yuzde 75 vergi koyariz.

    Komik değil. Günümüzde bilgiye sahip olmak bukadar kolay ucuz ve hızlıyken hala ezbere konuşuluyor.

    Türktelekom 21 yıllığına kiralandı.
    Kiralamak özelleştirme değildir.
    Yap işlet devret özelleştirme değildir.

    Bilmem kaç sene sonra elinde olmayacak mala yatırım yapmaz sömürürsün. Adam neyapacaktı bikaç sene sonra sahip olmayacağı, kira ücretini burdaki bankalardan kredi çekerek karşıladığı şirketi geliştirmek için yatırımmı yapacaktı? Kiralamanın amacı zaten budur kullan işini gör sonra bırak. Hem kirayı taktı hem kar aldı bıraktı.
    Eğitim komple özelleşmeden eğitim kalitesinin düzelmesinden söz edilemez.
    Gerekli gereksiz heryere açılan okullar. Yatsada çalışsada bilgisi olsada olmasada maaş alan öğretmenler ve akademisyenler ile bu iş yürümez.

    Türkiyede bir asırda toplam çıkan patent, makale, nobel ödülü sayısı v.b massachusetts Institute of technology universitesinin bi senede yaptığı üretimden daha az.
  • 45 bin norm fazlası öğretmen!!! Bütçeye yükü 5 milyar tl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öğretmenleri bir okula dolduruyorlar, daha sonra norm fazlası oluyor.

    Oysa o kadar öğretmen açığı var. Norm fazlası olanlar o bölgelere gönderilmeli. Yoksa evleniyor geliyor, doğu görevi bitiriyor geliyor. Batıda fazla oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğitim komple özelleşmeden eğitim kalitesinin düzelmesinden söz edilemez.
    Gerekli gereksiz heryere açılan okullar. Yatsada çalışsada bilgisi olsada olmasada maaş alan öğretmenler ve akademisyenler ile bu iş yürümez.

    Türkiyede bir asırda toplam çıkan patent, makale, nobel ödülü sayısı v.b massachusetts Institute of technology universitesinin bi senede yaptığı üretimden daha az.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    Eğitim komple özelleşmeden eğitim kalitesinin düzelmesinden söz edilemez.
    Gerekli gereksiz heryere açılan okullar. Yatsada çalışsada bilgisi olsada olmasada maaş alan öğretmenler ve akademisyenler ile bu iş yürümez.

    Türkiyede bir asırda toplam çıkan patent, makale, nobel ödülü sayısı v.b massachusetts Institute of technology universitesinin bi senede yaptığı üretimden daha az.

    telekom özelleşti düzeldi demi tabi 45 bin norm fazlası öğretmen!!! Bütçeye yükü 5 milyar tl 

  • İmam fazlasi yok mu hocam takmissiniz ogretmenlere

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eğitim özelleştirilsin diyenin tuzu kuru heralde
    Bu ülkede eğitim özelleşsin okula gidecek öğrenci bulamazlar doğuda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ronon Dex kullanıcısına yanıt

    Hakkariye , nigdeye 3er tabe daga bedaca uni acin. Yuzde 10 otv daha getirin. Essej gibi odeyelim akedenisyen denen cahillerin torpille atadigi yedi sulalesinin maasini


    10 ar tanede cami acin muezzun , imamlar icinde kdvyi yuzde 5 arttiririz.


    Hersey bedava olmali, yretmeye gerek yok hucbirsey uretmeyen iman ve adı akademisyen olan ve aynisi yuz yildir yazilan seyleri tekrar yazmak disinda vasfi olmayanlara verelim paramizi.


    Rekabete geeek yok, ozel sektor girerse bu vasizsizlarib vasizsizliklari cikacak ne gerek var.


    Essek gihi biz odeyrcegiz acin bedava herseyi doldurun memurlari , var olan ekonomide olsun asakaklari beslemekten.


    Bide bedava internet , ve bim ceki dagitin nasilsa calisanlar oduyor, tablet bilgisayara yuzde 75 vergi koyariz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 8 Ekim 2020; 16:23:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ronon Dex

    telekom özelleşti düzeldi demi tabi  



    Alıntıları Göster
    Komik değil. Günümüzde bilgiye sahip olmak bukadar kolay ucuz ve hızlıyken hala ezbere konuşuluyor.

    Türktelekom 21 yıllığına kiralandı.
    Kiralamak özelleştirme değildir.
    Yap işlet devret özelleştirme değildir.

    Bilmem kaç sene sonra elinde olmayacak mala yatırım yapmaz sömürürsün. Adam neyapacaktı bikaç sene sonra sahip olmayacağı, kira ücretini burdaki bankalardan kredi çekerek karşıladığı şirketi geliştirmek için yatırımmı yapacaktı? Kiralamanın amacı zaten budur kullan işini gör sonra bırak. Hem kirayı taktı hem kar aldı bıraktı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lise ve universitelerde ozellesme olmali , daha alti devlette kalabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağzı olan konuşuyor bu konu da en büyük örneği

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Öğretmenleri bir okula dolduruyorlar, daha sonra norm fazlası oluyor.

    Oysa o kadar öğretmen açığı var. Norm fazlası olanlar o bölgelere gönderilmeli. Yoksa evleniyor geliyor, doğu görevi bitiriyor geliyor. Batıda fazla oluyor.
    Benim memleketim İzmir'in bir köyü. köy dediğime bakmayın, belediye otobüsü çalışan bir yer, ve, 8 km mesafedeki civar köyüne İzban geliyor. yani öyle doğunun ücra bi yeri değil burası.

    köy okulunun kendi lojmanı olmasına rağmen köy okuluna öğretmen bulunamıyor. atanan öğretmenler ders yılı başlar başlamaz uzun süreli (alabilecekleri en uzun süreli) bi heyet raporu alıp memleketlerine kaçıyolar. sonra dönem sonuna doğru geri geliyolar, ve, sonraki dönem başlar başlamaz tekrar heyet raporu alıp o dönemi de kapatıyolar. tayin izinleri gelir gelmez de tayin olup kaçıyolar.

    yıllardır hep aynı. köylüler çocuklarını başka okula da gönderemiyolar, orada okul var görünüyo diye. köylüler sürekli dilekçe veriyolar bu okulun kapatılması için ama devletten ses yok.

    bu okul niye var kimse bilmiyor. okulun (çalışmadan maaş alan öğretmeni dışında) kimseye bi faydası olmadığı gibi, daha da zararı var. o okul kapatılmış olsa köylü çocuklar da rahatça gidip başka okullarda eğitin alacaklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 8 Ekim 2020; 21:7:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101

    Benim memleketim İzmir'in bir köyü. köy dediğime bakmayın, belediye otobüsü çalışan bir yer, ve, 8 km mesafedeki civar köyüne İzban geliyor. yani öyle doğunun ücra bi yeri değil burası.

    köy okulunun kendi lojmanı olmasına rağmen köy okuluna öğretmen bulunamıyor. atanan öğretmenler ders yılı başlar başlamaz uzun süreli (alabilecekleri en uzun süreli) bi heyet raporu alıp memleketlerine kaçıyolar. sonra dönem sonuna doğru geri geliyolar, ve, sonraki dönem başlar başlamaz tekrar heyet raporu alıp o dönemi de kapatıyolar. tayin izinleri gelir gelmez de tayin olup kaçıyolar.

    yıllardır hep aynı. köylüler çocuklarını başka okula da gönderemiyolar, orada okul var görünüyo diye. köylüler sürekli dilekçe veriyolar bu okulun kapatılması için ama devletten ses yok.

    bu okul niye var kimse bilmiyor. okulun (çalışmadan maaş alan öğretmeni dışında) kimseye bi faydası olmadığı gibi, daha da zararı var. o okul kapatılmış olsa köylü çocuklar da rahatça gidip başka okullarda eğitin alacaklar.

    Alıntıları Göster
    Öğretmeni memur statüsünden çıkaracaksın performansına göre çalıştıracaksın.Devlete kapağı atan yatışa geçiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Norm fazlası öğretmenler derhal imam yapılmalıdır.

  • Yalan haber ve yorumlar.
    Geçen yıl norm fazlasıydım ve 26 saat dersim vardı. Üstüne bir de kurs. Norm fazlası boş duran demek değildir. Hiçbir norm fazlası boş durmaz. Ya başka okullardaki açık derslere görevlendirilir ya da az derse girip ek ders almaz ama boş durmaz.

    Neden böyle? Mesela sınıf kapanabilir, alttan gelen öğrenci azalabilir ve ders sayısı düşer. 4 öğretmene gerek varken artık 3 öğretmene gerek olur. Eldeki ders yine 4 öğretmene dağıtılır ve biri norm fazlası olur. Başka bir okulda eksik varsa 21 saate kadar almak zorundasın zaten almam diyemezsin.

    Bilmeden yorum yapmayın, araştırın. Bu akıllı insanların en önemli farkı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt
    He kardeşim he özelleştirelim.
    Okul parası,kitap parası, kıyafet parası 30.000 ile 100.000 arası.
    Ülkemiz çok zengin olduğu için her veli bunu verebilir.
    Daha yemek ve servis parasını saymadım.
    Ben 2 çocuğumu da okutmam eğitim özelleşirse.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ronon Dex

    telekom özelleşti düzeldi demi tabi  



    Alıntıları Göster
    Telekom özelleştirilmedi 5 yıllık kazancı karşılığında 25 yıllığına kiralandı.2030 yılında tekrar devlete geçecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 9 Ekim 2020; 4:22:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hopdediks-Dediğimdediks kullanıcısına yanıt

    Verdigimiz rgitim senin gibi 2 kelime kufur etmeden konusamayan yaratıkları cıkardıgına gore, en azindan paramiz bosa gitmemis olur




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 9 Ekim 2020; 6:56:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SARIKIRMIZI 01 S kullanıcısına yanıt

    Lise cagina gelmis birisi sizlerin sandigi gibi cocuk degildir, hele unuversite cagina gelmis biri sizin sandiginiz gibi bakilmasi gereken bir bebe hic degildir !


    Bedava egitim , egitimin kalitesini inanilmaz bicimde dusuruyor, devlette gorevli ogretmenlerin kalitesi yine inanilmaz derece dusuk. Gecen ki sınavlarda alan ogretmenlerinin cok basarisiz oldugu ortaya cikti.


    Benim vurgulamak ustedigim nokta. Bedava egitimi lagvedelim yerine gercekten parkak cocuklarin veya digerleri yatarken calisan ve yuksek egitime gercekten uygun olanlarin iyi bir burs sistemi ile okumayi haketmesini saglayalim.


    Okumaya uygun olmayan ve tembel olanlar ise sistemi bos yere isgal edecegine ya bedelini odesin yada bir an once is hayatina atilip piyasayi ogrensin ve millete asakak olmak yerine erken yasta parasini kazanip is kuracak sermayesini biriktirsin. Bizim cocuklarimiz bedava egitim zorvasi yuzunden hepsi istisnasiz en guzel caglarini 4 duvar arasinda curuyerek geciriyor.


    Egitim bedava oldugundan insanlar benim bu dgitime ihtiyacim var mi ? Brnim bu egitime motivasyonum var mi ? Ben yuksekegitime uygun muyum ? Demeden bedava oldugundan herkes okullara yigildi.


    Anlamafiginiz nokta su. Kaliteli bir okul sadece jaliteli ogretmen veya malzeme ile olmaz. Kaliteli ogrenci de gerekir. Okumaya uygun olmayan insanlar buralara girerse sadece egitimin kalitesini dusururler. Keza bedava egitimde ogretmen kalitesi de onemli degil cunku egitimciler arasinda rekabet yok .


    Kimse size 100 000 lira ode fakir muhahaha demiyor. Sadece bedava okul inanilmaz bir kaynak israfidir. Bunun yerine guzel bir burs siatemi + ucretli egitimi getirirsek okumasi gereken cocuklari egitim ilerledikce suzmus oluruz. Kalanlar ise is hayatina atilio uretime gecer. Herkesin okuyup kimsenin is bulamadigi, ustelik okumus adamlarin kalitedinin yerlerde surundugu, ustelik yolsuzluk ve egitimciletin kalitesinin inanilmaz dustugu bir yere harcanan devasa paralar israf degil mi ?


    Hakkatiye Nigde ye burilerinin akrabasi doldurup , bes para etmez ojumak icin onuyan tipler veya esek kadar olmus ve utanmadan ailesinden cevresinden dilenen kimseler yetistirmek dogru mu ? Devlete yalvarip bedava birseyler dilemen sirf askerden kacmak icin bedava ojullarda bizim oaramizi yiyenlerle doldurmak dogru mu ?


    İsin icine para girdiginde , isin icine bedel ödemek girfiginde butun gereksizler , tembeller, asalaklar kusacasi sistemi tikayan ve sirf bedav oldugu icin orada olan guruh temizlendifinde kakan ogrenci kalitedi okumaya hdvesli ve gercekten xalisan kaliteli ogretmeni tescik edecek bir kitle olur. Bu sekilde ise egitim ayagina genclerin hayatini karartmis oluruz ancsk. Birilerinin cebi dolar, yatan maas alir sen ve bende yuzde 50 yuzde 60 vergiler oderiz. Almamiz gereken maasin 4 te birini vb aliriz.


    Ayrica eger kisi okumak icin para veriyorsa , kinse egitim kalitesi dusuk, ogretmenleri basarisiz ojulları tercih etmek istemeyecektir. Yani yan gelip yatayim maasimi alayim zihniyetindeki kalitesiz ogretmenlerde burada bedel oderken , gercek egitimciler ise basarilari oraninda daha cok kazanir.


    Bu arada illa ticarethsne gibi okullardan bahsetmiyorum. Su anki devlet universitelerini parali yaoarsak yuzde 70i kaoanacaktir. Cunku kimse kalitesiz egitime para vermek istemeyecek. Karisini iki defa sekreter olarak atayan, kayincosunu akademisyen yaoan serefsizlerde issiz kalacaktir Halbuki yilda yabanxi dergilerde bir suru makale yayinlayan , yabanci dili iyi ve dunya bilimini takip eden egirimciler ise ogrenci tarafindan tercih edilecek, yatan tiplerde bu sistemde calismak zorunda kalacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 9 Ekim 2020; 7:19:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.