Şimdi Ara

4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
218
Cevap
10
Favori
102.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • konu almış başını gitmiş,

    bağımsız süpansiyon 60-70 senedir kullanılan bir şey, bakarsanız 1940 model kaplumbağaların da arka süspansiyon bağımsız,

    yenilikçi olan, işte c sınıfında ilk kez focusta kullanıldığı söylense de esasında ilk kez mitsubishi lancerlarda kullanılan multipoint veya multilink denilen çok bağlantılı bağımsız süspansiyon,

    konfor açısından çok uzun zamandan beri kullanılan double wishbone, merkezden bağlı, 3 noktadan bağlı vsye bir avantajı olmamakla beraber, virajlarda süspansiyona binen yüke göre kamber ve toe dereceleri mekanik olarak değiştiği için yol tutuşa belirgin katkı sağlıyor.
  • Ben onu bunu bilmem de Cerato'da arkalarda torsiyon çubuğu var. Çok sert, kasisleri aşırı hissettiriyor. Yol tutuşundan şikayetim olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw


    Bu konuyu okuduktan sonra aracı bugün kanala çekip altına baktım. Evet 4 tekerlekte de bağımsız süspansiyon var. Buradaki yazıları okuduktan sonra şüpheleniyor insan var mı yok mu diye. Varmış. Araç 2011 model Jetta.

    İyi forumlar...


    Pardon sizin aracınız bir önceki kasa jetta mı yoksa en son çıkan jetta mı sanırım tartışma konusu şuanda en son çıkmış olan kasa üzerinde bir önceki jettada zaten bağımsız süspansiyon bu bilindik birşey ben yenisini merak ediyorum aslında... Saygılar


    Bu süre içinde birkaç aracı inceleme fırsatım oldu. 1.2 TSI Trendline donanım araçta bile bağımsız süspansiyon var. En alt donanımdan bahsediyoruz. Benim araç 2011 model fakat bir önceki kasa.

    Kısaca şu an Türkiye'deki yeni - eski tüm jettalar bağımsız süspansiyonludur diyebiliriz. Tabi doğuş ABD için üretilen araçlardan ithal etmediyse.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Jetta Guncel kasa kullanmıyor. Eskilerden tempra, tipo bağımsız sayılabilecek suspansiyon var.

    Arabanın altına bakmdan yorum yapmayınız lütfen ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Bağımsız süspansiyon: tek tekerin diğer paralel tekerin açısına müdahale etmeden yaylanma sistemidir
    En önemli özelliği konfor sunması sonrasında daha iyi viraj kabiliyeti ve yol tutuşu
    Maliyeti torsiyonlu sisteme göre 3 kat pahalıdır
    Bu yüzden firmalar torsiyon sistemini daha çok tercih ederler

    Yeni jetta'da yoktur fakat bir önceki jenerasyon jettada vardır
    Alfa jülyet-Lancia Delta ve Fiat bravo da yoktur
    Hyundai sadece i30 versiyonunda bulunmaktadır
    Reno megane II serisinde vardır Megane III ve fluence (samsung devşirmesi olduğu için) yoktur
    Pejo ve citroen sormayın zaten
    Focus zaten konfor fakiri olduğundan yol tutuşu hariç bi faydasını görülmemektedir
    Opel yeni Astrada yoktur
    Civic sedan yeni kasada vardır HB versiyonunda yoktur


    Edit: Haluk23 arkadaşın uyarısı nedeni ile


    Bilmeden yorum yazmayın gıdın Yeni Jetta'nın altına bakın sonra gelın konusun ...
    SAYGILARIMLA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Bağımsız süspansiyon: tek tekerin diğer paralel tekerin açısına müdahale etmeden yaylanma sistemidir
    En önemli özelliği konfor sunması sonrasında daha iyi viraj kabiliyeti ve yol tutuşu
    Maliyeti torsiyonlu sisteme göre 3 kat pahalıdır
    Bu yüzden firmalar torsiyon sistemini daha çok tercih ederler

    Yeni jetta'da yoktur fakat bir önceki jenerasyon jettada vardır
    Alfa jülyet-Lancia Delta ve Fiat bravo da yoktur
    Hyundai sadece i30 versiyonunda bulunmaktadır
    Reno megane II serisinde vardır Megane III ve fluence (samsung devşirmesi olduğu için) yoktur
    Pejo ve citroen sormayın zaten
    Focus zaten konfor fakiri olduğundan yol tutuşu hariç bi faydasını görülmemektedir
    Opel yeni Astrada yoktur
    Civic sedan yeni kasada vardır HB versiyonunda yoktur


    Edit: Haluk23 arkadaşın uyarısı nedeni ile


    Yanlış cevaplar vermeyin yeni jetta sahibiyim aracım tam bağımsız şimdi gece oldu ama istersen sabah bi resim paylaşırım.
    Nedir bu vw kötüleme yarışına girmişsiniz. Vw ile bi çekilemeyen mi var.

    Hocam aynen ya VW'yi kötüleyenle çok sırf bu konu ıcın arabanın altına gırdım .




  • Yeni Jetta'sı olan arkadaşlar meraka gerek yoktur arabanın altına gırdım ve arka bagımsız suspansıyon oldugunu gordum saygılarımla ....
  • Astra H - J ve Megane 2-3'de yarı bağımsız tip süspansiyon mevcuttur. Yarı bağımsız tip süspansiyonlar aslında bana göre mühendislik olarak daha iyi tasarlanmıştır. Keza Nürburgring'in iki en hızlı önden çeker aracı Megane 3 RS250 Cup ve Megane R26.R'da bu tip süspansiyonları kullanıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 7 Nisan 2012; 20:59:32 >
  • Volkswagen Transporter serisi 1979 dan beri (T3 kasadan itibaren) bağımsız süspansiyonludur. Benim 1984 model T3 Caravelle aracım var. Yol tutuşu, viraj dengesi, konfor gibi konularda yeni nesil birçok otomobile kafa tutar. T1 ve T2 olarak bilinen daha eski kasa vw minibüslerde de sadece arkalar bağımsızdı diye biliyorum (yanlışım var ise düzeltin lütfen)...

    Mercedes, 4 teker bağımsız süspansiyonu çok uzun zamandır kullanıyor. 1979 model 123 kasa Mercedes'imin yol tutuşunu hala bir çok otomobilde görmedim.

    Disk Frenlere gelince... Murat 124'lerde 4 teker disk fren vardı, bunu da belirtmek istedim :)
  • Yazılanlara bakılırsa iş neredeyse bağımsız süspansiyon olmayan araçların tercih edilmemesi boyutana kadar gelmiş.Bana göre bağımsız süspansiyon tek başına bir aracın yol tutuşuna etki edecek tek unsur olmadığı gibi bir aracın tercih sebebi olmasında da yegane sebep olamaz.Broadwaylarda da bağımsız süspansiyon var ama bağımsız olmayan doğan slx lerden daha kötü yol tutuşu ve viraj kabiyeti var.
  • broadway'de bağımsız süspansiyon filan yok. yanılıyorsunuz. yeni kasa jetta ön ve arkalar tam bağımsız süspansiyondur. tartışmaya gerek yok.
  • Avrupa jettalarda tam bağımsız, abd jettalarda yarı bağımsız diye biliyorum.Forumda baya bir tartışılmıştı.Bir arkadaşımızda aracın altına girip fotoğraflarını çekip bağımsız olduğunu göstermişti..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Lancer da da bagimsiz (multilink) suspansiyon var..

    bir link verirmisiniz hocam lancerdeki multilink süspansiyon ile ilgili
  • opel astra arkada bağımsız süspansiyon yok ama ondan daha iyi yol tutuşu sunan watt bağlantılı süspansiyon var bu süspansiyon daha üstün yol tutuş ve viraj kabiliyeti sağlıyor fakat tabi çukurlarda bağımsız kadar konforlu değil
  • Şu dergi testleri çıktığından beri süspansüyonlar alabildiğine sert yapılıyor Günlük kullandığımız araçlar neredeyse eski rs lerden daha sert süspansüyon kullanılıyorki buda bizim gibi yolları yeni yapılan ülkeler için araç içinde sarsıntı demek.

    Hepsi viraja 10km veya 20km daha hızlı girebilmek için tamam yüksek hızarda da güvenlik sağlıyor ani hareket yapabiliyosunuz ama tüm pürüzleri tüm bozuk zeminleri hissediyosunuz bir palio sessizliğini arıyor insan yol tutuş mu komfor mu ??

    Testlerden dolayı hep yol tutuşa kayıldı buda tam bağımsız olmasına rağmen sert içeridekini sarsan araçlar.Çünkü test yapanlar sürekli ralli modunda test ediyor ve genelde pürüzsüz asfaltlarda
    Günlük kullanımda scirocco mu caddy mi deseniz düşünmeden caddy derim biri iyi yol tutuyor ama için dışına çıkıyor diğeri ise biraz daha az yol tutuyor ama huzurlusun

    Önemli olan hangisini istediğin konfor mu sert yol tutuş mu ?? İkisi birden zor yumuşak ama iyi tutuş için iz açıklığı iyi olmalı bunun yerine dar sert süspansüyon tercih ediliyor ayrıca iyi görünüm içinde büyük jantlar düşük profil lastikler tamam yol tutuş görünüm 10 numara ama Arabanın amacı nedir ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Şu dergi testleri çıktığından beri süspansüyonlar alabildiğine sert yapılıyor Günlük kullandığımız araçlar neredeyse eski rs lerden daha sert süspansüyon kullanılıyorki buda bizim gibi yolları yeni yapılan ülkeler için araç içinde sarsıntı demek.

    Hepsi viraja 10km veya 20km daha hızlı girebilmek için tamam yüksek hızarda da güvenlik sağlıyor ani hareket yapabiliyosunuz ama tüm pürüzleri tüm bozuk zeminleri hissediyosunuz bir palio sessizliğini arıyor insan yol tutuş mu komfor mu ??

    Testlerden dolayı hep yol tutuşa kayıldı buda tam bağımsız olmasına rağmen sert içeridekini sarsan araçlar.Çünkü test yapanlar sürekli ralli modunda test ediyor ve genelde pürüzsüz asfaltlarda
    Günlük kullanımda scirocco mu caddy mi deseniz düşünmeden caddy derim biri iyi yol tutuyor ama için dışına çıkıyor diğeri ise biraz daha az yol tutuyor ama huzurlusun

    Önemli olan hangisini istediğin konfor mu sert yol tutuş mu ?? İkisi birden zor yumuşak ama iyi tutuş için iz açıklığı iyi olmalı bunun yerine dar sert süspansüyon tercih ediliyor ayrıca iyi görünüm içinde büyük jantlar düşük profil lastikler tamam yol tutuş görünüm 10 numara ama Arabanın amacı nedir ??

    süspansiyon konusunda dediklerine katılıyorum ama testlerle ilişkilendirmeni anlayamadım doğrusu.

    Otomobil dergileri 117 yıldır var, testler de en az 30 yıldır şimdiki gibi yapılıyor.




  • http://resim.donanimhaber.com/m_54940851/mpage_5/f_/key_//tm.htm#67176204 son noktanın konuldugu başlık ınceleyın derim...
  • Yeni gelecek olan Golf' de de yok bildiğim kadarıyla.
  • Honda Civic'de yok diye biliyorum.
  • Seat Leon kullanıyormu bir bilgisi olan varmı güncel kasa?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.