Şimdi Ara

4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
217
Cevap
10
Favori
102.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )

    Clio Rs in Focus st den daha iyi yol tuttugunu sanmıyorum



    Verdiğiniz videodaki araç Focus RS dir ve Clio RS ile karşılaştırılamaz bile. Ayrıca clio rs in viraj içlerinde hız kestiği bariz belli. Focus virajı gaz kesmeden alıyor ve arayı açıyor dikkat ettiyseniz. Clio hafifliğinin verdiği avantajla virajlarda yetişiyor focusa ama viraj çıkışlarında focus uzuyor.

    ingilizecenin olmadıgı ve konusmaları anlamadıgın bariz belli anlasaydın adamların orda focusun virajdaki yol tutusunun clio dan daha kotu oldugunu söylediklerinden anlardın.

    araçlardan birinin clio3 200hp 2.0 atmosferik
    digerinin 2.5 250hp beygir turbo beslemesi oldugunu bilmiyorsun

    uzamasının nedeni acaba bu olabilirmi... ben zaten hızlanmadan bahsetmedim viraj almasından bahsettim konuyu carptırmamak iyi olur.

    İngilizcem yeterli merak etme. Ben bu videoyu daha önce de izlemiştim focus un yol tutuşuna clio rakip olamaz. Sürüş stillerine bakarsan clioyu kullanan adam virajda sabit bir hızla ilerlerken focus viraj içinde gaza köklüyor. Yol tutuşu bariz daha iyi focusun. Focus rs e yol tutuşta ancak megane rs rakip olur clio degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )

    Clio Rs in Focus st den daha iyi yol tuttugunu sanmıyorum



    Verdiğiniz videodaki araç Focus RS dir ve Clio RS ile karşılaştırılamaz bile. Ayrıca clio rs in viraj içlerinde hız kestiği bariz belli. Focus virajı gaz kesmeden alıyor ve arayı açıyor dikkat ettiyseniz. Clio hafifliğinin verdiği avantajla virajlarda yetişiyor focusa ama viraj çıkışlarında focus uzuyor.

    ingilizecenin olmadıgı ve konusmaları anlamadıgın bariz belli anlasaydın adamların orda focusun virajdaki yol tutusunun clio dan daha kotu oldugunu söylediklerinden anlardın.

    araçlardan birinin clio3 200hp 2.0 atmosferik
    digerinin 2.5 250hp beygir turbo beslemesi oldugunu bilmiyorsun

    uzamasının nedeni acaba bu olabilirmi... ben zaten hızlanmadan bahsetmedim viraj almasından bahsettim konuyu carptırmamak iyi olur.

    İngilizcem yeterli merak etme. Ben bu videoyu daha önce de izlemiştim focus un yol tutuşuna clio rakip olamaz. Sürüş stillerine bakarsan clioyu kullanan adam virajda sabit bir hızla ilerlerken focus viraj içinde gaza köklüyor. Yol tutuşu bariz daha iyi focusun. Focus rs e yol tutuşta ancak megane rs rakip olur clio degil

    Neyin derdinsin?

    Sen bunlari gundelik araclarla ayni mi saniyosun? Clio nun kotu diye rs in de mi kotu ya da focus un biraz iyi diye burda da mukemmel olsugunu mu saniyosun?


    Yahu bilmeden etmeden en ufak bir bilginiz olmadan nasil boyle konusuyosunuz...

    Cahilden degil kendini bilgili sanan cahilden korkmak gerek...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkçe cümle kurmayı öğren yaz. Sonra sana cevap veririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )

    Clio Rs in Focus st den daha iyi yol tuttugunu sanmıyorum



    Verdiğiniz videodaki araç Focus RS dir ve Clio RS ile karşılaştırılamaz bile. Ayrıca clio rs in viraj içlerinde hız kestiği bariz belli. Focus virajı gaz kesmeden alıyor ve arayı açıyor dikkat ettiyseniz. Clio hafifliğinin verdiği avantajla virajlarda yetişiyor focusa ama viraj çıkışlarında focus uzuyor.

    ingilizecenin olmadıgı ve konusmaları anlamadıgın bariz belli anlasaydın adamların orda focusun virajdaki yol tutusunun clio dan daha kotu oldugunu söylediklerinden anlardın.

    araçlardan birinin clio3 200hp 2.0 atmosferik
    digerinin 2.5 250hp beygir turbo beslemesi oldugunu bilmiyorsun

    uzamasının nedeni acaba bu olabilirmi... ben zaten hızlanmadan bahsetmedim viraj almasından bahsettim konuyu carptırmamak iyi olur.

    İngilizcem yeterli merak etme. Ben bu videoyu daha önce de izlemiştim focus un yol tutuşuna clio rakip olamaz. Sürüş stillerine bakarsan clioyu kullanan adam virajda sabit bir hızla ilerlerken focus viraj içinde gaza köklüyor. Yol tutuşu bariz daha iyi focusun. Focus rs e yol tutuşta ancak megane rs rakip olur clio degil

    Neyin derdinsin?

    Sen bunlari gundelik araclarla ayni mi saniyosun? Clio nun kotu diye rs in de mi kotu ya da focus un biraz iyi diye burda da mukemmel olsugunu mu saniyosun?


    Yahu bilmeden etmeden en ufak bir bilginiz olmadan nasil boyle konusuyosunuz...

    Cahilden degil kendini bilgili sanan cahilden korkmak gerek...

    Asıl sen neyin derdindesin?
    Daha videodaki araçların nasıl kullanıldıklarını ayırt edemeyen insanlar gelip yorum yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Türkçe cümle kurmayı öğren yaz. Sonra sana cevap veririm.

    Yazdığım cümlede neresini anlamadıysan söyle izah ederim. Sana clio ile mutluluklar. Sakın kendi arabanla deneme videodakileri. Viraj dışına savrulursun yoksa.
  • Olmayanlar:

    Astra(Tam bağımsız süspansiyonlar kadar, hatta daha iyi yol tutar.), Megane III, Corolla(Burulma Kirişi-En ucuzu ve en kötü yol tutanı), Auris(Burulma Kirişi-En ucuzu ve en kötü yol tutanı)

    Olanlar:

    Golf 6-Focus-Civic-Jetta..
  • şu yorum yazanlar acaba bi kere focus kullanmışlarmı bakalım... Orada adam sanmıyorum yazmıs bende video ile ispatladım yok onada hayır diyorlar bu sefr cıkıs olmayınca yok onunla bu kıyaslanırmı. Bizde biliyoruz kıyaslanmaz ama clio 3 2005-2011 arası focustan daha iyi yok tutuyor !!!!

    istanbulda oturan focusu olan varsa denemesi bedava...arabam burda ... delikanlı olan konuşmaz gelir gösterir bende eywallah derim... ama yoksa susarım yada susarsın...
  • Mazda
  • 308 Süspansiyon Sistemi
     4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller?


    Benim özellikle araç alırken dikkat ettiğim husus viraj cubuklarıdır, bir çok firma hala bu cubukları kullanmıyor

    Hafif arazi aracım Süspansiyonlarım güzel çok seviyorum sert olması beni cok etkiliyor hep asfaltta gidemiyoruz türkiyede ya yol çakıldır yada hiç yol yoktur köye gidiyorum araç alırken onu bile hesaplıyorum




  • Köye gidiyorsan, yerli Megane-Fluence-308 gibi altı yüksek köy yollarına uygun araç alacaksın Melih kardeşş. 308 alarak iyi yapmışsın
  • B segmentinde hiç aklınıza gelmeyecek bir araçta var.
    Tata İndigo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TNR GT

    Köye gidiyorsan, yerli Megane-Fluence-308 gibi altı yüksek köy yollarına uygun araç alacaksın Melih kardeşş. 308 alarak iyi yapmışsın

    ilk Kangoo aldım sonra Megane 3 kullanıcısıyım :) Ama megane 3 altı 308den daha cıkıntılı özellikle arka yay ve amortisör tablası sürtüyor ve tehlikeli olmasada gitmene izin vermiyor ondan dolayı renaulttan vazgeçtim, bizim köyde bir kaç kişidede bu araç olunca gördüm ve oradan aldım ve aynı kangoo gibi önü girdi mi arka taraf her türlü atlıyor giriyor




  • Bağımsız süspansiyon elbette daha iyi bir sistem ama bu demek olmuyor ki her bağımsız sistem kullanan araç yol tutuşu iyidir kullanmayan kötüdür, araç yere ne kadar yakınsa, esnemesi ne kadar az ise (sert yay) amortisörlerde aynı düzeydeyse o araç en iyi yol tutar az konfor sunar çukurlarda düştüğünde anlarsın zaten olayı, eğer araç ne kadar yumuşaksa yerden ne kadar yüksekse o kadar çok esner ve virajlarda güven vermez ama yumuşak olupta iyi yol tutan araçlarda var ben genel olarak konuşuyorum... Bir programda izlemiştim uzun zaman oldu, bir firma hem çok yumuşak hem virajlarda hiç yatmayan bir süspansiyon yapmıştı ve araçta deneme yapıyorlardı çukurlu yollarda aracın içindeki bardaktaki su bile dökülmüyordu ve viraja girdiğinde hiçbir esneme olmuyordu, keşke her araç böyle olsa ne güzel olurdu...

  • Eski kasa jetta kullanıcısı olarak, yeni jettada bağımsız süspansiyonun olmaması gerçekten tam bir fiyasko. Bunu bildikten sonra bir daha jetta alır mıyım bilmiyorum.

    İyi forumlar...




  • Bu konuyu okuduktan sonra aracı bugün kanala çekip altına baktım. Evet 4 tekerlekte de bağımsız süspansiyon var. Buradaki yazıları okuduktan sonra şüpheleniyor insan var mı yok mu diye. Varmış. Araç 2011 model Jetta.

    İyi forumlar...
  • TAM BAĞIMSIZ ARKA SÜSPANSİYON SİSTEMİ
    Compact sınıfta sadece Ford Focus'ta bulunan tam bağımsız arka süspansiyon sistemi nedir, ne işe yarar?
    Öncelikle aklınıza ön süspansiyon sisteminin nasıl olduğu gelebilir. Ön süspansiyon sistemi zaten tam bağımsızdır. Ön iki teker de birbirinden bağımsız olarak hareket ederler.
    Arka süspansiyon sistemi ise öndekilere benzemez, arka tekerler ortada büyük bir demirle birbirine bağlıdır ve atıyorum sağ arka teker bir çukura girdiği zaman sol arka tekerin de sağ arka tekerin çukura girmesinden dolayı dengesi bozulur. Ya da diyelim ki sağ arka teker bir tümsekten geçti, tümsekten geçerken sağ arka teker tabii ki yükseldi (tümseğin üzerinden geçiyor), bu sırada sol arka teker de, düz yolda gitmesine rağmen, sağ arka tekerin yükselmesinden etkilenir. Bu olayı aşağıdaki şekli incelediğinizde daha da iyi kavrayacaksınız.
    Bahsettiğim, iki tekerin ortada büyük bir demirle birbirine bağlı olduğunu söylediğim bu mavi ile çizmiş olduğum demir. Gördüğünüz gibi demir hem tekerlere bağlı, hem de ortasından şasiye bağlı.
    Şimdi bir de aşağıdaki Ford Focus'un arka süspansiyon sistemine bakalım ve farkları anlatalım...
    İşte buradaki mavi çizili demir, yukarıdaki gibi hem şasiye hem tekerlere değil, sadece şasiye bağlıdır. Burada, tekerlere olan bağlantı şasiye bağlı demir tarafından değil, sarı çizili diğer kol tarafından sağlanır. Bu kol da kırmızı yuvarlak içine alınmış bölgede diğer demire bağlanır. Bu sayede, tekrar benzer örnek üzerinde, sağ tekerin bir tümseğe çıktığını düşünürsek, sağ tekerin yükselmesi sol tekeri etkilemez, çünkü hem sağ hem de sol teker ayrı ayrı şasiye bağlanmıştır, ilk şekildeki gibi tek bir parçayla değil.

    Kaynak: Gazi Üniversitesi

    Renault Toros
     4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller?


    Ford Focus
     4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 2 Şubat 2012; 18:30:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw


    Bu konuyu okuduktan sonra aracı bugün kanala çekip altına baktım. Evet 4 tekerlekte de bağımsız süspansiyon var. Buradaki yazıları okuduktan sonra şüpheleniyor insan var mı yok mu diye. Varmış. Araç 2011 model Jetta.

    İyi forumlar...


    Pardon sizin aracınız bir önceki kasa jetta mı yoksa en son çıkan jetta mı sanırım tartışma konusu şuanda en son çıkmış olan kasa üzerinde bir önceki jettada zaten bağımsız süspansiyon bu bilindik birşey ben yenisini merak ediyorum aslında... Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Bağımsız süspansiyon: tek tekerin diğer paralel tekerin açısına müdahale etmeden yaylanma sistemidir
    En önemli özelliği konfor sunması sonrasında daha iyi viraj kabiliyeti ve yol tutuşu
    Maliyeti torsiyonlu sisteme göre 3 kat pahalıdır
    Bu yüzden firmalar torsiyon sistemini daha çok tercih ederler

    Yeni jetta'da yoktur fakat bir önceki jenerasyon jettada vardır
    Alfa jülyet-Lancia Delta ve Fiat bravo da yoktur
    Hyundai sadece i30 versiyonunda bulunmaktadır
    Reno megane II serisinde vardır Megane III ve fluence (samsung devşirmesi olduğu için) yoktur
    Pejo ve citroen sormayın zaten
    Focus zaten konfor fakiri olduğundan yol tutuşu hariç bi faydasını görülmemektedir
    Opel yeni Astrada yoktur
    Civic sedan yeni kasada vardır HB versiyonunda yoktur


    Edit: Haluk23 arkadaşın uyarısı nedeni ile


    Yanlış cevaplar vermeyin yeni jetta sahibiyim aracım tam bağımsız şimdi gece oldu ama istersen sabah bi resim paylaşırım.
    Nedir bu vw kötüleme yarışına girmişsiniz. Vw ile bi çekilemeyen mi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    Bağımsız süspansiyon: tek tekerin diğer paralel tekerin açısına müdahale etmeden yaylanma sistemidir
    En önemli özelliği konfor sunması sonrasında daha iyi viraj kabiliyeti ve yol tutuşu
    Maliyeti torsiyonlu sisteme göre 3 kat pahalıdır
    Bu yüzden firmalar torsiyon sistemini daha çok tercih ederler

    Yeni jetta'da yoktur fakat bir önceki jenerasyon jettada vardır
    Alfa jülyet-Lancia Delta ve Fiat bravo da yoktur
    Hyundai sadece i30 versiyonunda bulunmaktadır
    Reno megane II serisinde vardır Megane III ve fluence (samsung devşirmesi olduğu için) yoktur
    Pejo ve citroen sormayın zaten
    Focus zaten konfor fakiri olduğundan yol tutuşu hariç bi faydasını görülmemektedir
    Opel yeni Astrada yoktur
    Civic sedan yeni kasada vardır HB versiyonunda yoktur


    Edit: Haluk23 arkadaşın uyarısı nedeni ile


    Yanlış cevaplar vermeyin yeni jetta sahibiyim aracım tam bağımsız şimdi gece oldu ama istersen sabah bi resim paylaşırım.
    Nedir bu vw kötüleme yarışına girmişsiniz. Vw ile bi çekilemeyen mi var.

    Adam komple saçmalamış zaten.

    - Yeni Jetta'nın Avrupa versiyonlarında vardır, Amerikan versiyonlarında yoktur.
    - Megane II serisinde hiçbir zaman kullanılmadı, ithal veya yerli Megane-3'lerde de yok.
    - Alfa Giulietta'da da bağımsız süspansiyon mevcuttur.
    - Yeni Focus hem konforlu hemde yol tutuşu bir arada gayet iyi sunuyor.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.